Ter info aan alle leden!

Hier kun je de forumregels vinden en je aanmelden voor de diverse subfora.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jipirene
J&J SANTORINI
Berichten: 3132
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 12:00 am

Ter info aan alle leden!

Bericht door jipirene »

Grote update
Op donderdag 3 september zal er een update van alle forums plaatsvinden. De update begint 's avonds, hierdoor zal uw forum gedurende de nacht niet beschikbaar zijn. Op dit moment draaien alle phpBB forums op versie 3.0, na de update zullen de forums op de nieuwste versie 3.1 draaien. In deze mail leest u wat er zoal gaat veranderen.

Andere styles
De styles (hoe het forum er uit ziet) van phpBB 3.0 kunnen niet meegenomen worden naar phpBB 3.1, dus alle forums zullen worden teruggezet op de standaard Prosilver style. We zullen natuurlijk weer nieuwe styles aanbieden op de nieuwe versie, waaruit u dan weer kunt kiezen. Welke dit zijn, kunt u zien op deze pagina: http://area31.messageboard.nl/area31/
Extensies
De werking van uitbreidingen in phpBB wordt iets anders. Tot nu toe was alleen uw forum zelf instelbaar, en kon u geen extra functionaliteit aan uw forum toevoegen. Met de introductie van zogeheten extensies komt hier verandering in, en kunt u zelf kiezen welke extra functionaliteit u op uw forum wilt hebben. Standaard zullen er een aantal extensies al geactiveerd zijn. Hieronder vallen enkele 'essentiele extensies' die nodig zijn om het forum op messageboard.nl te laten werken, en twee extensies 'Quick Language' en 'Self Delete', waarmee bezoekers snel kunnen wisselen van taal op het forum, en waarmee gebruikers hun eigen account kunnen de-activeren. (Dit laatste is verplicht in Nederland, en hebben wij voorheen ook altijd aangeboden.)


Tot slot
Wilt u weten wat er nog meer veranderd is in phpBB 3.1? Kijk dan op https://www.phpbb.com/about/launch/ .
We zullen op de donderdagavond alle forums offline zetten, en de upgrade uitvoeren. Naar verwachting is deze vrijdag klaar. Na een aantal controles komen alle forums weer online te staan. Verder hopen we voor uw forum zo min mogelijk overlast te veroorzaken, hiervoor hebben we de upgrade de afgelopen maanden goed voorbereid. Merkt u toch na de upgrade dat er iets mis is op uw forum? Of ziet u na de upgrade op bijvoorbeeld phpBB.com of een andere site een stijl of extensie die u graag zou willen gebruiken, maar die wij nog niet aanbieden? Neem dan contact op met de helpdesk, we helpen u graag!
U ontvangt deze email omdat u ingeschreven staat bij Messageboard.nl als eigenaar van een forum. Uitschrijven is momenteel alleen mogelijk wanneer u uw forum verwijderd. Klik op deze link als u uw account samen met uw forum wilt verwijderen. U ontvangt dan een laatste email ter bevestiging van de verwijdering.
Amber 24, Josien 21, Dorith 20, Maureen 18, Babet 14
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14119
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: Ter info aan alle leden!

Bericht door jikke »

een hele nacht zonder o jee. kan ik eindelijk slapen.

ik hoop dat alles goed gaat. hebben jullie er als beheer ook nog (veel) werk aan?
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Gebruikersavatar
Angelique
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11872
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 11:09 am

Re: Ter info aan alle leden!

Bericht door Angelique »

Nee!
Ik heb dan nachtdienst...
:crazy:
Gebruikersavatar
Moosje
J&J MAURITIUS
Berichten: 5070
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:20 pm

Re: Ter info aan alle leden!

Bericht door Moosje »

Angelique schreef:Nee!
Ik heb dan nachtdienst...
:P

Oh jee, dan moet je heel ouderwets een boek meenemen
Mama van N!kk! (2004), Lec0 (2007) en R00s (2013)
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6137
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: Ter info aan alle leden!

Bericht door Mamalon »

Misschien ben ik wat huiverig maar ik ben nogal gehecht aan j&j en ik ben verder niet zo actief op internet. Ik ben bang dat er straks iets misgaat met inloggen, en dat ik dan niemand kan bereiken. Wat kan ik dan het beste doen?
Mamalon
Gebruikersavatar
Althea
J&J SANTORINI
Berichten: 3556
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:45 pm

Re: Ter info aan alle leden!

Bericht door Althea »

Moosje schreef:
Angelique schreef:Nee!
Ik heb dan nachtdienst...
:P

Oh jee, dan moet je heel ouderwets een boek meenemen
of een breiwerkje, dat deed mijn moeder jaren geleden in de nachtdienst en is ondertussen toch weer heel erg hip
Althe@, mv I.sis (nov 2005)
Lampje
J&J SANTORINI
Berichten: 1731
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 6:51 pm

Re: Ter info aan alle leden!

Bericht door Lampje »

Mamalon schreef:Misschien ben ik wat huiverig maar ik ben nogal gehecht aan j&j en ik ben verder niet zo actief op internet. Ik ben bang dat er straks iets misgaat met inloggen, en dat ik dan niemand kan bereiken. Wat kan ik dan het beste doen?
In ieder geval niets veranderen aan je instellingen. Dus niet gaan rommelen. En verder is het dan afwachten tot de boel weer wel werkt. Je zult zien dat het allemaal wel goed zal komen.

Extra kopje thee nemen, en je tijd uitzitten dus :-)

Janneke
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6137
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: Ter info aan alle leden!

Bericht door Mamalon »

Is helemaal goed gekomen :-)
Mamalon
Plaats reactie