Wie is nog actief?

Hier kun je de forumregels vinden en je aanmelden voor de diverse subfora.
Plaats reactie
_munsterm_
J&J TEXEL
Berichten: 18
Lid geworden op: vr dec 22, 2017 11:16 am

Wie is nog actief?

Bericht door _munsterm_ »

Er zijn op dit forum best wel leuke berichten te vinden, maar zijn er hier wel nog veel mensen op actief? Alle berichten lijken mij al wat ouder. Jammer ...
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5052
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Wie is nog actief?

Bericht door Hemmie »

Volgens mij heb jij nu alleen toegang tot het 0-4 jaar gedeelte, terwijl de meesten hier inmiddels oudere kinderen hebben. Forumbeheer, misschien moeten we de regels aanpassen? Als we nieuwe leden alleen tot 0-4 toegang geven krijgen ze niet eens de kans om genoeg te posten om ook toegang tot de rest te krijgen.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
glimpiepertje
J&J HAWAII
Berichten: 8547
Lid geworden op: vr sep 21, 2012 11:36 pm

Re: Wie is nog actief?

Bericht door glimpiepertje »

Het is inderdaad niet een overmatig druk forum, maar er wordt wel dagelijks gepost.
Sandra (febr. 1969) solo-moeder van W outer (9 okt. 2000) en L ineke (20 dec. 2001)
en ook van M aartje* (26-29 sept. 1999)
L ineke woont samen met Vriendje, geb. (jan. 2002)
Poes Rosa (sept 2013)
C1ndy
J&J SANTORINI
Berichten: 2660
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:19 am

Re: Wie is nog actief?

Bericht door C1ndy »

ik ben ook nog aktief, niet veel maar ben er nog wel, maar mijn kids zijn ook al ouder
Groetjes Cindy, mama van 2 meisjes (04-2006 en 08-2008)

Moeders houden hun kinderen een tijdje bij de hand, maar voor eeuwig in hun hart.
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6290
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: Wie is nog actief?

Bericht door drus »

Hemmie schreef:Volgens mij heb jij nu alleen toegang tot het 0-4 jaar gedeelte, terwijl de meesten hier inmiddels oudere kinderen hebben. Forumbeheer, misschien moeten we de regels aanpassen? Als we nieuwe leden alleen tot 0-4 toegang geven krijgen ze niet eens de kans om genoeg te posten om ook toegang tot de rest te krijgen.
Dit is inderdaad het geval, zou jammer zijn als we daardoor mensen gaan missen.
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Gebruikersavatar
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS
Berichten: 5432
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:21 pm

Re: Wie is nog actief?

Bericht door LauramvAnneenLisa »

Dus basisschool ook open zetten?

Misschien ook goed om uit te leggen waarom we niet alles open hebBEN Staan en wat er nog meer is. Lukt mij nu ff niet op mij. Mobiel.
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14120
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: Wie is nog actief?

Bericht door jikke »

Er is inderdaad meer. Mijn kids zijn allang niet meer 0-4 dus ik schrijf hier niet meer zoveel. In een ander stuk gaat het nu bv over keukens en de storm. Misschien zou juist ot open moet zijn ipv de leeftijdsgroepen. Maar dan zou er denk een nw dagelijkse kost/aan de koffietafel moeten komen.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Gebruikersavatar
Eve71ne
J&J HAWAII
Berichten: 6256
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:09 am

Re: Wie is nog actief?

Bericht door Eve71ne »

Ik ben natuurlijk ook uit de 0-4 categorie. Ik kies er soms voor om iets in Ot te zetten ipv in 4-12 omdat je dan toch een breder publiek pakt. Maar voor nieuwe leden is dat niet leuk, dan gebeurt er inderdaad vrij weinig.
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Gebruikersavatar
Sarina
J&J HAWAII
Berichten: 8006
Lid geworden op: za mei 14, 2011 10:40 pm

Re: Wie is nog actief?

Bericht door Sarina »

Volgens mij hebben we ot juist dicht omdat we daar vaak wat meer persoonlijke zaken neerzetten die we niet met jan en alleman willen delen. Ben er dan eerder voor om idd basisschool open te stellen en daar dan wat actiever te plaatsen als het relevant is.
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
Appendix
J&J SANTORINI
Berichten: 3486
Lid geworden op: za jul 31, 2010 2:42 pm

Re: Wie is nog actief?

Bericht door Appendix »

Ik heb dan ook liever basisschool open. Als het open staat, kan ook iemand die gewoon wat rondneust op internet het lezen, toch? Als ik de namen van mijn kinderen gebruik en iemand Googlet dat, vinden ze dat dan?

Maar goed, ik voel me wel actief, maar mijn kinderen zijn inmiddels tien (T is vandaag jarig!!), zeven en vier. Ik post ook niet meer bij 0-4, maar ik volg het forum via "nieuwe berichten", dus ik zou de posts daar wel zien.

@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14120
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: Wie is nog actief?

Bericht door jikke »

Sarina schreef:Volgens mij hebben we ot juist dicht omdat we daar vaak wat meer persoonlijke zaken neerzetten die we niet met jan en alleman willen delen. Ben er dan eerder voor om idd basisschool open te stellen en daar dan wat actiever te plaatsen als het relevant is.
inderdaad maar er staat ook veel koffietafel praat in zoals de keuken discussie om het zo maar te zeggen. Daar zou een nieuw lid toch sneller bij mogen kunnen?
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Gebruikersavatar
Petra
J&J SANTORINI
Berichten: 2314
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:13 pm

Re: Wie is nog actief?

Bericht door Petra »

Ik volg ook alles via nieuwe berichten, dus waar ook gepost wordt ik zie het.
Mijn jongste wordt over ruim een maand alweer 8.....

Een koffiepraat die wel open is zou ik prima vinden, heb je er alleen weer een apart subforum bij.
mv M.yrthe (juni 2005), B.en (mei 2007) en J.esse (maart 2010)
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10993
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: Wie is nog actief?

Bericht door Dorien »

Sarina schreef:Volgens mij hebben we ot juist dicht omdat we daar vaak wat meer persoonlijke zaken neerzetten die we niet met jan en alleman willen delen. Ben er dan eerder voor om idd basisschool open te stellen en daar dan wat actiever te plaatsen als het relevant is.
Ja. Dit.
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14120
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: Wie is nog actief?

Bericht door jikke »

Pff ik wordt oud. Ben ook al 2 jaar uit de basisschool. Tijd voor forum mbo/hbo/wo
Maar zo blijven we na fora aanmaken.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5052
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Wie is nog actief?

Bericht door Hemmie »

Je hoeft de andere fora natuurlijk niet zomaar open(baar) te zetten. Volgens mij is het nu zo dat leden na 100(?) berichten alsnog toegang tot ot krijgen, en ook zonodig tot 4-12, etc. Als je nieuwe leden wil zul je sowieso denk ik direct toegang moeten geven tot 4-12, want daar wordt nog wel wat gepost. Maar, voor een nieuw lid met kinderen onder de 4 is dat misschien ook niet echt boeiend, en dan wordt er dus weer afgehaakt denk ik. Dus dan zou je toch echt sneller toegang tot ot moeten geven. Maar misschien hebben we gewoon de boot gemist, er is al jaren geen link meer die naar dit forum verwijst, dus we hebben al jaren geen nieuwe leden gekregen, dus we hebben nu een 'generatiekloof' helaas.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Wie is nog actief?

Bericht door Ana »

Ik kijk nog elke dag naar nieuwe posts.
Ben in de 4-12 fase.

Idee: een OT die besloten blijft voor echt persoonlijke zaken
En een nieuwe 'Koffietafel' oid die wel open is voor topics over van alles en nog wat zoals de storm enz. Basisschool mag ook wel open idd.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: Wie is nog actief?

Bericht door Emmy »

Ik ga liever voor toegang dan voor openbaar.
Van openbaar word ik niet blij....
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5052
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Wie is nog actief?

Bericht door Hemmie »

Openbaar betekent google-baar, dat lijkt me sowieso niet een optie. Het gaat er dus om wanneer je nieuwe leden toegang geeft tot bepaalde subfora.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12712
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: Wie is nog actief?

Bericht door Pauline »

Dorien schreef:
Sarina schreef:Volgens mij hebben we ot juist dicht omdat we daar vaak wat meer persoonlijke zaken neerzetten die we niet met jan en alleman willen delen. Ben er dan eerder voor om idd basisschool open te stellen en daar dan wat actiever te plaatsen als het relevant is.
Ja. Dit.
Eens
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (14)
Gebruikersavatar
Nancy
J&J MAURITIUS
Berichten: 5749
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Re: Wie is nog actief?

Bericht door Nancy »

Eerlijk gezegd denk ik dat als je nu net een kindje hebt, je onafhankelijk van openbaar of niet, je nu niet de aansluit zult vinden die er 10 jaar geleden was. Simpelweg omdat het gros van de leden inmiddels oudere kinderen heeft. Soms ook een kleintje erbij,maar dan icm met 10 jaar ervaring. Dat verschilt zo wezenlijk van een eerste kindje
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
Gebruikersavatar
Moosje
J&J MAURITIUS
Berichten: 5070
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:20 pm

Re: Wie is nog actief?

Bericht door Moosje »

Ik denk ook dat er minder nieuwe leden bij komen doordat men tegenwoordig meer met mobiel en whatsapp bezig is.
Zelf hou ik er wel van om even gezellig op het forum bezig te zijn.

OT openbaar zou mij er wel van weerhouden daar dingen te plaatsen, dus dan hebben nieuwe leden daar ook niets aan.
Lezen doe ik ook via "nieuwe berichten" dus ook al schrijf ik zelf niet meer op 0-4 jaar, ik zie de berichten die daar geplaatst worden wel. En ben nog niet vergeten hoe het was om zo'n kleintje te hebben.
Mama van N!kk! (2004), Lec0 (2007) en R00s (2013)
Gebruikersavatar
MarietteD
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11958
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Re: Wie is nog actief?

Bericht door MarietteD »

Hemmie schreef:Je hoeft de andere fora natuurlijk niet zomaar open(baar) te zetten. Volgens mij is het nu zo dat leden na 100(?) berichten alsnog toegang tot ot krijgen, en ook zonodig tot 4-12, etc. Als je nieuwe leden wil zul je sowieso denk ik direct toegang moeten geven tot 4-12, want daar wordt nog wel wat gepost. Maar, voor een nieuw lid met kinderen onder de 4 is dat misschien ook niet echt boeiend, en dan wordt er dus weer afgehaakt denk ik. Dus dan zou je toch echt sneller toegang tot ot moeten geven. Maar misschien hebben we gewoon de boot gemist, er is al jaren geen link meer die naar dit forum verwijst, dus we hebben al jaren geen nieuwe leden gekregen, dus we hebben nu een 'generatiekloof' helaas.
We zouden allemaal een oproep op social media kunnen plaatsen, en moeders met jonge kinderen wijzen op dit forum. En misschien wel toevoegen dat het gaat om moeders met hart voor borstvoeding - al is dat allang niet meer waarover we praten hier :-)
Als we meer aanwas krijgen, dan is het voor de nieuwelingen ook gezelliger, en komen ze ook zo tot de 100 berichtjes.
Of misschien een oproep in Facebookgroepen over borstvoeding?
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5052
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Wie is nog actief?

Bericht door Hemmie »

Moosje schreef: Lezen doe ik ook via "nieuwe berichten" dus ook al schrijf ik zelf niet meer op 0-4 jaar, ik zie de berichten die daar geplaatst worden wel. En ben nog niet vergeten hoe het was om zo'n kleintje te hebben.
Dat klopt wel, maar dat zou betekenen dat een nieuw lid steeds zelf een topic moet openen om aan de aantallen te komen om ook op ot te komen, dat lijkt me ook niet realistisch. Toen ik nieuw was begon ik met reageren, niet meteen zelf veel topics openen, en dat lijkt me nog meer spelen als er verder niemand topics opent.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5052
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Wie is nog actief?

Bericht door Hemmie »

Ik zie trouwens dat de linkt vanuit het borstvoedingsforum wel weer werkt, dat is heel lang niet het geval geweest. Maar de link staat er niet meer zo prominent op als vroeger, dus dat zal de reden zijn dat er niemand meer doorlinkt.
Geen idee hoe je verder nog goed aan nieuwe aanwas komt, en dan dus meteen meerdere, maar ik denk dat het inderdaad wel belangrijk is na te gaan wat we verder willen met het forum. Zo laten met deze beperkte groep, totdat het ooit doodbloedt, of actie ondernemen voor nieuwe leden.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10993
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: Wie is nog actief?

Bericht door Dorien »

Maar moet er dan nieuwe aanwas bij dan? Velen van ons zijn bijna helemaal uit de baby's. Niet dat iemand niet welkom is.
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5052
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Wie is nog actief?

Bericht door Hemmie »

Het forum wordt steeds rustiger, er vallen leden af, en komt niets bij. Dat is op zich geen probleem, maar ik denk dat het forum dan over een paar jaar sowieso niet meer bestaat.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2827
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: Wie is nog actief?

Bericht door Laris76 »

Ik lees nog elke dag en reageer sporadisch. Voor mij zijn OT en vooral de besloten fora nog steeds erg waardevol.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Gebruikersavatar
BreTui
J&J SANTORINI
Berichten: 1559
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:32 pm

Re: Wie is nog actief?

Bericht door BreTui »

Ik lees nog regelmatig , maar zo veel als ik voorheen op t forum was, dat is grotendeels door facebook overgenomen..
Brenda, mv Rianne (29-07-03) en Jax(Kyra) (06-07-07)

~Waar zonnestralen regendruppels strelen en het licht het donker kust~
Gebruikersavatar
Mara
J&J HAWAII
Berichten: 8220
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:10 pm

Re: Wie is nog actief?

Bericht door Mara »

Ik kom bijna elke dag even kijken. Misschien niet al te veel brandende vragen meer, maar voel zeker nog een binding met forum en de deelnemers.
En het meeste gebeurt op OT, kan me voorstellen dat het voor nieuwe mensen daardoor minder actief lijkt dan aantal jaren geleden toen de andere rubrieken nog drukker waren.
En qua aanpassen: OT kan wellicht wat eerder "open" maar dan wel met goede waarborg dat niet zomaar iedereen mee kan lezen met de vaak toch persoonlijkere berichten.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Plaats reactie