Zou ze zelf stoppen?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Appendix
J&J SANTORINI
Berichten: 3486
Lid geworden op: za jul 31, 2010 2:42 pm

Zou ze zelf stoppen?

Bericht door Appendix »

N heeft nu al drie avonden op rij niet om melk gevraagd, en dat terwijl ze daarvoor redelijk verslaafd leek. Gisteren had ze het er heel even over, maar wilde ze toch liever een boekje dan melk. Ik ben er wat beduusd van merk ik, ik had dit niet zo plotseling verwacht.

Moet ik nu kolven? Ze is wel eens twee nachten gaan logeren, dat trok ik prima. Maar zou ik nu zo kunnen stoppen? Ze dronk nog één keer per dag, soms twee.

@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
Deborah
J&J SANTORINI
Berichten: 1830
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:07 pm

Re: Zou ze zelf stoppen?

Bericht door Deborah »

Poe he, kolven. Zelf voed ik ook nog, maar ik denk niet dat ik nog zou kolven als ze ermee stopt. Ook hier wordt nog 1 tot 3 keer per dag gedronken.
Wel gek lijkt me als ze ineens een boekje verkiest. Weer een fase afgesloten.
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Zou ze zelf stoppen?

Bericht door Mare »

Zo ging het bij ons ook rond de drie jaar. Ik was er aan de ene kant blij mee omdat het zo natuurlijk ging, maar ook moeilijk omdat we het niet echt hebben afgesloten.

Ik heb niet gekolfd en het ging helemaal goed.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Sarina
J&J HAWAII
Berichten: 8006
Lid geworden op: za mei 14, 2011 10:40 pm

Re: Zou ze zelf stoppen?

Bericht door Sarina »

Ik zou pas kolven als het pijn begint te doen... R3ns is veel eerder gestopt, met 20 (bijnnnna 21) maanden en volgens mij heb ik toen amper nog gekolfd. En dan nog alleen de druk eraf. Maar ja, dat is al zoooo lang geleden, weet het niet meer precies :oops:
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
Appendix
J&J SANTORINI
Berichten: 3486
Lid geworden op: za jul 31, 2010 2:42 pm

Re: Zou ze zelf stoppen?

Bericht door Appendix »

Dank jullie wel. Ik zal alleen druk eraf kolven als het nodig is, en ik ga zo kijken of ik saliethee kan vinden ;-).

Ik vind inderdaad fijn dat het van haar uit komt, maar is ook gek. En fijn, dat ook. ben al ruim negen jaar zwanger of aan het voeden.

@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
Gebruikersavatar
Ineke
J&J MAURITIUS
Berichten: 4680
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:00 am

Re: Zou ze zelf stoppen?

Bericht door Ineke »

Ik zou ook echt niet gaan kolven, alleen de druk eraf halen, maar als ze nog maar één of twee keer per dag dronk, is dat waarschijnlijk nauwelijks nodig.
1neke, mama van Je11e (10-10-2006) en Femk3 (07-09-09)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12502
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Zou ze zelf stoppen?

Bericht door monika »

Ik heb bij beiden ook niet gekolfd toen ze stopten bij 2 jaar en 2 jaar-2 mnd. 1x moeten masseren onder de douche en dat was genoeg.
Jort heb ik duidelijk gestopt met een afspraak en een kleurplaat met elke dag een vakje inkleuren, alle vakjes vol en de melk is op. Nic wilde echt niet stoppen bij 2 jaar toen ik wel klaar was, maar zoals bij jullie, opeens was het klaar en dat was maar een paar weken later. Na een maand vroeg hij opeens weer, maar toen heb ik maar gezegd dat het op was. Om dan weer moeite te gaan doen om het opgang te helpen hoefde niet zo van mij.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Mara
J&J HAWAII
Berichten: 8220
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:10 pm

Re: Zou ze zelf stoppen?

Bericht door Mara »

Kan me voorstellen dat het even slikken is maar wel mooi dat ze het zelf heeft aangegeven.
Es was 18 maanden toen ik zwanger werd van M@@rten en die wilde nog best graag. Verteld dat ze op waren en 1 keer bij erge druk gevraagd of ze een beetje wilde drinken maar toen vond ze de smaak vies. M@@rten was bijna 2 en dronk nog 's avonds, R. lag plotseling in het ziekenhuis, ik was 's avonds veel weg, volgens mij niets hoeven doen (maar wel in combi met stresvolle periode).
Sterkte met het - waarschijnlijk - afscheid van deze mooie periode...
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6214
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: Zou ze zelf stoppen?

Bericht door mama talla »

Mooi dat het zo natuurlijk afloopt. Ik ben er van overtuigd dat kinderen heel goed aangeven wanneer ze niet meer willen drinken. Voor de een is dat wat eerder dan bij de ander.
Hier een meisje dat nog steeds redelijk borstverslaafd is. Ze kan dagen zonder, verkiest ook wel eens een boekje boven de borst. Maar geniet ook van de melk als ze wel kan/mag drinken. Ik laat het ook zo langzaam aflopen. Er komt een dag dat ze het niet meer zal vragen.
Kolven zou ik niet doen, hooguit met de hand de druk eraf halen. Als je gaat kolven houd je de productie in stand.

Groeten, Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Plaats reactie