Oplossing gezocht voor slaapprobleem

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tippalien
J&J TEXEL
Berichten: 28
Lid geworden op: wo jul 19, 2017 4:56 pm

Oplossing gezocht voor slaapprobleem

Bericht door Tippalien »

Mijn zoontje van 6 maanden lijkt zich behoorlijk te vervelen als hij naar zijn bedje moet. Vroeger was hij bijzonder tevreden als ik nog een kwartiertje bij hem zat, hem nog wat extra aandacht gaf en slaapliedjes voor hem zong. Dat doe ik nu nog steeds, maar zodra ik de kamer uitga, begint hij te jammeren. Honger heeft hij niet, want voor het slapen krijgt hij nog een laatste flesje. Ik denk dat hij vooral aandacht wil of dat hij gewoon nog niet moe is en zich verveelt. Nu was ik wat aan het googelen om hier een oplossing voor te vinden en kwam terecht op de website https://www.muziekmobiel.net/. Blijkbaar zou zo’n muziekmobieltje verveling tegengaan en je kleintje rustig in slaap laten vallen. Op andere sites las ik dat zo’n muziekmobiel baby’s juist te veel prikkelt. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
Eve71ne
J&J HAWAII
Berichten: 6256
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:09 am

Re: Oplossing gezocht voor slaapprobleem

Bericht door Eve71ne »

Ik heb wel ervaring met overprikkeling wat een slaapprobleem veroorzaakte. Maar dat lag niet aan een muziekmobiel (was het maar zo simpel :lol: )
Jij spreekt van een slaapprobleem, maar waaruit bestaat het probleem? Wat jammeren als je de kamer verlaat lijkt me normaal gedrag voor een baby van 6 maanden. Het is wel bekend, dat de overgang van levendige omgeving naar stil, donker kamertje wat groot kan zijn. Als je er voor kiest je kindje apart te leggen, kun je misschien de overgang wat kleiner proberen te maken?
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Gebruikersavatar
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS
Berichten: 5432
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:21 pm

Re: Oplossing gezocht voor slaapprobleem

Bericht door LauramvAnneenLisa »

Hoe vaak slaapt je kind en hoe lang? Gaat het om alle slaapjes?
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12500
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Oplossing gezocht voor slaapprobleem

Bericht door monika »

En hoe is hij als hij wakker is, blij, tevreden, snel geirriteerd, huilerig etc? Dat geeft ook een indicatie van de kwaliteit van de slaap en of hij genoeg slaap krijgt.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Betje
J&J HAWAII
Berichten: 6790
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:38 am

Re: Oplossing gezocht voor slaapprobleem

Bericht door Betje »

Is je kindje wel moe als je hem op bed legt?
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: Oplossing gezocht voor slaapprobleem

Bericht door Nanda »

baby's maken ook ontwikkelingssprongetjes
rond de half jaar gaan ze idd vaak ineens wat anders slapen. beetje jammeren is niet erg, sommige baby's doen dat altijd voor ze in slaap vallen. en mijn ervaring: niet alles hoeft direct opgelost te worden. bij mn eerste wilde ik alles zo goed mogelijk doen, bij de tweede kwam ik in een compleet andere situatie waardoor ik ook leerde dat juist dingen soms even aanzien beter werkte als voor alles direct een oplossing te willen.
zolang het niet gaat om gigantisch hard huilen zou ik m mooi even laten jammeren.
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
Tippalien
J&J TEXEL
Berichten: 28
Lid geworden op: wo jul 19, 2017 4:56 pm

Re: Oplossing gezocht voor slaapprobleem

Bericht door Tippalien »

Overdag als hij wat gespeeld heeft in zijn box, dan heeft hij helemaal geen probleem om rustig in slaap te vallen. Het is overdag een vrolijk en heel bezig baasje dat rustig in slaap valt als het tijd is voor zijn dutjes. Het probleem doet zich alleen ’s avonds voor. Na zijn laatste flesje kan hij zalig tegen mij aanliggen en dan zie ik zo zijn oogjes dichtvallen, maar vanaf het ogenblik dat ik hem naar zijn bedje breng, is het afgelopen met de rust. Zeuren, jammer, als ik pas weer beneden ben huilen, tot ik weer bij hem ga kijken. Daarna is het iets beter, maar zodra ik de kamer uitga begint het weer. Zijn kamertje is verduisterd en nu heb ik de laatste dagen eens geprobeerd om het licht op de gang aan te laten. Iets beter, maar toch nog geen groot succes. Misschien inderdaad een sprongetje...
Gebruikersavatar
Petra
J&J SANTORINI
Berichten: 2314
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:13 pm

Re: Oplossing gezocht voor slaapprobleem

Bericht door Petra »

Misschien vooral in de avond even extra behoefte aan mamacontact.
mv M.yrthe (juni 2005), B.en (mei 2007) en J.esse (maart 2010)
Gebruikersavatar
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS
Berichten: 5432
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:21 pm

Re: Oplossing gezocht voor slaapprobleem

Bericht door LauramvAnneenLisa »

Tippalien schreef:Overdag als hij wat gespeeld heeft in zijn box, dan heeft hij helemaal geen probleem om rustig in slaap te vallen. Het is overdag een vrolijk en heel bezig baasje dat rustig in slaap valt als het tijd is voor zijn dutjes. Het probleem doet zich alleen ’s avonds voor. Na zijn laatste flesje kan hij zalig tegen mij aanliggen en dan zie ik zo zijn oogjes dichtvallen, maar vanaf het ogenblik dat ik hem naar zijn bedje breng, is het afgelopen met de rust. Zeuren, jammer, als ik pas weer beneden ben huilen, tot ik weer bij hem ga kijken. Daarna is het iets beter, maar zodra ik de kamer uitga begint het weer. Zijn kamertje is verduisterd en nu heb ik de laatste dagen eens geprobeerd om het licht op de gang aan te laten. Iets beter, maar toch nog geen groot succes. Misschien inderdaad een sprongetje...
Ik heb bij de eerste op een gegeven moment een logeerbed in de babykamer gezet, zodat ik daar zelf ook kon slapen. Scheelde veel.
Bij de tweede helaas niet genoeg, die wilde echt tegen me aan liggen. Vond ik eng maar went ook. Als er maar geslapen wordt.
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12500
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Oplossing gezocht voor slaapprobleem

Bericht door monika »

Hoelang blijft hij dan doorgaan in de avond?

Bij mijn tweede legde ik hem in bed savonds, even 5 minuten mekken of huilen, dan kwam ik terug en vertelde nog een keer dat het echt bed tijd was en dan viel hij in slaap. (model baby) Maar mijn oudste kon echt langer volhouden op volle sterkte dan ik het kon aanhoren. Die moest ik echt in ons bed in slaap krijgen en dan na een uur of zo overleggen.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: Oplossing gezocht voor slaapprobleem

Bericht door Emmy »

Ik denk dat je voor jezelf goed moet bedenken hoe ver je wilt gaan om van alles uit de kast te halen om hem slapende te krijgen. Ik vind persoonlijk bij een kind op de kamer gaan slapen te ver gaan. Ik vind zelfs een muziekmobiel te ver gaan. Ik ben meer van de ouderwetse generatie die zijn kind een poos liet huilen en elk kwartier even ging kijken, aai over de bol geven en weer weggaan. Na een week of 2 was het gehuil wel over. Bij mijn jongste was ik wat softer en hij kreeg lang borstvoeding snachts. Hij is wel 3 jaar een slechte slaper geweest....
Kortom, het is aan jou om de juiste methode te kiezen die bij jou en je kind past.
Gebruikersavatar
Petra
J&J SANTORINI
Berichten: 2314
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:13 pm

Re: Oplossing gezocht voor slaapprobleem

Bericht door Petra »

Ik heb drie KNO kinderen. Die waren alle drie slechte slapers tot hun neusamandelen zijn gepeld en bij twee buisjes zijn gezet. Daarna sliepen ze als roosjes. Ze hadden standaard last van de oren of longen en dat was in de nacht het meest.
Mijn gevoel is dan: er zl echt iets spelen als alles eromheen gewoon klopt.
mv M.yrthe (juni 2005), B.en (mei 2007) en J.esse (maart 2010)
Gebruikersavatar
Tippalien
J&J TEXEL
Berichten: 28
Lid geworden op: wo jul 19, 2017 4:56 pm

Re: Oplossing gezocht voor slaapprobleem

Bericht door Tippalien »

Ik ben inderdaad een muziekmobieltje gaan kopen. Ik moet eerlijk toegeven dat het een bijzonder leuk dingetje is en dat mijn zoontje er gefascineerd naar kijkt. Zelfs ik word helemaal rustig van het dromerige muziekje en val bijna eerder in slaap dan mijn zoontje :razz: :razz: . Ik onthoud vooral de reactie van Laura: Als er maar geslapen wordt. Vind ik eigenlijk ook wel belangrijk. Als het slaapprobleem van mijn zoontje daar voor een stuk mee opgelost wordt, dan is een bijkomend bedje in zijn kamer zetten eigenlijk wel een goed idee. Zo kan ik meteen ook wat slaap inhalen.
Plaats reactie