bruidstaart

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12712
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

bruidstaart

Bericht door Pauline »

Jeetje, ik heb een offerte opgevraagde voor een simpele bruidstaart. Voor 60 personen. 3,50 euro per stukje... wat een geld! En dan is het alleen een strakke witte taart zonder tierelantijntjes. .. ligt het nou aan mij? Ik vind dat heel erg duur. Ik denk dat ik m gewoon zelf ga maken en dan invries. Zodat we hem vantevoren daarheen kunnen brengen...
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (14)
jolan-da34
J&J SANTORINI
Berichten: 1169
Lid geworden op: za jul 31, 2010 3:24 pm

Re: bruidstaart

Bericht door jolan-da34 »

Dat vind ik wel heel erg duur! Is er geen taartenmaakster bij je in de buurt die het voor een schappelijker tarief kan maken? En anders idd zelf maken. Geeft nog meer charme aan de taart, maar dat is persoonlijk.
Jolanda mv Danique (24) Marcel (21) en Tessa (16)
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12712
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: bruidstaart

Bericht door Pauline »

jolan-da34 schreef:Dat vind ik wel heel erg duur! Is er geen taartenmaakster bij je in de buurt die het voor een schappelijker tarief kan maken? En anders idd zelf maken. Geeft nog meer charme aan de taart, maar dat is persoonlijk.
Dit was een plaatselijke taartenmaakster... wel een die prachtige taarten maakt, maar dus ook weet wat ze ervoor vraagt. Hoe meer ik erover nadenk Hoe meer ik de charme zie van zelf maken.
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (14)
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5597
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: bruidstaart

Bericht door JasmijnLinde »

Ik denk dat het helemaal niet duur is. Ga maar eens naar een goede bakker en laat daar eens op maat gemaakte taart maken.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12712
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: bruidstaart

Bericht door Pauline »

Ik heb ooit een taart gemaakt voor een bruidspaar voor zo'n 100 man geloof ik voor 125 euro... dus wellicht heb ik dan het heel goedkoop gedaan.
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (14)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12021
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: bruidstaart

Bericht door Esther »

Pauline schreef:Ik heb ooit een taart gemaakt voor een bruidspaar voor zo'n 100 man geloof ik voor 125 euro... dus wellicht heb ik dan het heel goedkoop gedaan.
Dat denk ik ook ja. Maar jij bent toch ook een amateur? Deze mevrouw vraagt professionele prijzen ;)

Ik denk dat het een heel goede manier is om te besparen als je hem zelf maakt. Leuk, dan is hij helemaal jouw smaak!

Of is er een jipper in de buurt die taarten maakt? Ook leuk!
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
Sarina
J&J HAWAII
Berichten: 8006
Lid geworden op: za mei 14, 2011 10:40 pm

Re: bruidstaart

Bericht door Sarina »

Ik denk dat jouw blik inderdaad anders is omdat je zelf ook taarten bakt.
Zijn waarschijnlijk professionele prijzen, anders kun je als bedrijf niet bestaan. Als bedrijf taarten bakken is wel erg anders dan voor je hobby af en toe een taart bakken, hoe mooi en professioneel die er ook uit kan zien.
Is met zoveel creatieve beroepen zo, bijvoorbeeld fotografie ;)
Als iemand voor zijn hobby fotoshoots maakt, kan hij een heel andere prijs vragen dan iemand die er alle professionele apparatuur van moet betalen plús een belegde boterham (om maar niet te spreken van tijd voor marketing, administratie, etc.).

Niets let je om inderdaad zelf een taart te bakken, waarom niet?! Kun je hem precies zo maken als je zelf wilt ;)
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5597
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: bruidstaart

Bericht door JasmijnLinde »

Ik bak hobbymatig maar ook mijn prijzen starten bij 2,50 pp. En nog sta ik vaak te werken voor 2,50 per uur. En dat slaat natuurlijk nergens op. Ik gebruik alleen pure ingrediënten, maak alle vullingen zelf. Er gaat heel veel tijd in zitten, spullen zijn prijzig. Ik koop ook geen xenos, aliexpress spul, ik heb een aparte keuken.

125 euro voor 100 man kan echt niet hoor. Dan heb je je zelf flink in de vingers gesneden. 100 personen zijn 5 of 6 losse taarten of een enorme stapel.

Ik zou zelf een taart maken als dit niet binnen je budget valt. Dat is ook prima hè!
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
ailay
J&J SANTORINI
Berichten: 2480
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 12:12 pm

Re: bruidstaart

Bericht door ailay »

Het is idd veel geld.
En dan mag het wel een simpele, strakke taart zijn, maar dat maakt nou ook dat er weinig tot geen ruimte is tot het verbloemen van eventuele foutjes. Dat vraagt meer skills dan een taart waar je van alles kan verstoppen :wink:

En het is natuurlijk ook wel afhankelijk van welke vullingen je kiest. Ik heb ooit eens iemand gehad die wou aardbeien in december en was erg verbaasd dat daardoor de prijs enorm omhoog ging.
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13396
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: bruidstaart

Bericht door Chantal »

Vind het ook wel een normale prijs voor een bruidstaart. Nou ja, eigenlijk hetzelfde verhaal als hierboven :)
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
AnnemiekD
J&J MAURITIUS
Berichten: 4665
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:23 am

Re: bruidstaart

Bericht door AnnemiekD »

Nooit geweten dat het zo prijzig is.
Eigenlijk wel logisch gezien de uren werk dat er in zit. Kijk eens naar een gemiddeld uurloon. Ja dan snap ik het wel.

Wij hebben hem (14 jaar geleden bijna) cadeau gehad van een neef van mijn man. Hij is patissier. Maar heb er nooit bij stil gestaan dat het hem zoveel tijd en geld gekost heeft...
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13396
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: bruidstaart

Bericht door Chantal »

Ik heb het ook als bruidskado weggegeven aan mijn beste vriendin. De rest van het vriendinnengroepje begrepen ook niet helemaal waarom ik ook niet meedeed met het andere kado.. Maar ik vond de 3-laags taart wel genoeg haha!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14120
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: bruidstaart

Bericht door jikke »

AnnemiekD schreef:Nooit geweten dat het zo prijzig is.
Eigenlijk wel logisch gezien de uren werk dat er in zit. Kijk eens naar een gemiddeld uurloon. Ja dan snap ik het wel.
Wij hebben hem (14 jaar geleden bijna) cadeau gehad van een neef van mijn man. Hij is patissier. Maar heb er nooit bij stil gestaan dat het hem zoveel tijd en geld gekost heeft...
ik ook niet, bestel eigenlijk nooit een taart. bakte toen ook nog niet zoveel zelf. Mijn zwager heeft hem samen met mijn zusje gemaakt. Pijnlijk detail: er was een roosje kapot gegaan nu waren er 13 roosjes op de taart :). Ik had 3 losse taarten op een mooie houder. de kleinste hadden ze glutenvrij gebakken en de grotere normaal maar wel alle drie het zelfde bekleed. Heel wat gasten hebben zich zorgen gemaakt over het feit dat ik ook van de taart at. Weet wel dat het tegen inkoopsprijs was.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12712
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: bruidstaart

Bericht door Pauline »

Maandag ga ik een taart voor Maarten zijn feestje maken. Als test ;)
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (14)
Plaats reactie