hoe leer je dat nou?

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sandra
J&J SANTORINI
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 8:58 pm

hoe leer je dat nou?

Bericht door Sandra »

Hoe leer je taarten maken?

Gewoon zelf thuis, of heb je een workshop gevolgd?

Het lijkt me héééél erg leuk, maar heb geen idee hoe te beginnen :lol:

En toen ik vanmorgen in een regiokrantje las over een workshop in de buurt (Assen btw) werd ik lichtelijk enthousiast :)
S@ndra mv R ick (28-9-2001), I ris (23-12-2003) & J urn (22-12-2006)
Simoon
J&J SANTORINI
Berichten: 2346
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:33 pm

Bericht door Simoon »

Ik heb ongeveer 3 jaar geleden samen met Chantal en Denise een cursus gevolgd. Het geeft je een beeld van hoe het werkt maar je moet het daarna vaak doen om het te perfectioneren. De taart was al gebakken en de botercreme al gemaakt.
Ik doe het te weinig om echt iets aan die cursus te hebben. Als je hier goed meeleest en af en toe op taartensite lukt het ook zonder cursus. Misschien eens samen met een vriendin en dan gewoon lekker aanklooien
Simoon mv Ellen en Senna
Cindy

Bericht door Cindy »

Als je de mogelijkheid hebt om een workshop te volgen, zou ik dat zeker doen; je hoeft dan niet zelf aan de slag met het bakken van een biscuit en je hoeft ook niet allerlei spullen als marsepein, kleurstof, uitstekers etc. in huis te halen. Lekker rommelen bij een ander en als je dan nog steeds enthousiast bent kun je altijd nog spullen inslaan.

Zelf ben ik gewoon begonnen zonder workshop, dat kan natuurlijk ook... Maar ik zie zeker de voordelen van een workshop.
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Bericht door maartje12 »

Ik ben begonnen met een workshop, want ik had ook geen idee hoe ik moest beginnen.... Het heeft mij in elk geval van mijn "marsepein-angst" afgeholpen! Daarna durfde ik het thuis ook te proberen en ben ik dingetjes gaan aanschaffen. En dan is het gewoon een kwestie van vaak doen.
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
Hanneke
J&J SANTORINI
Berichten: 2548
Lid geworden op: ma aug 02, 2010 2:28 pm

Bericht door Hanneke »

Cindy schreef:Als je de mogelijkheid hebt om een workshop te volgen, zou ik dat zeker doen; je hoeft dan niet zelf aan de slag met het bakken van een biscuit en je hoeft ook niet allerlei spullen als marsepein, kleurstof, uitstekers etc. in huis te halen. Lekker rommelen bij een ander en als je dan nog steeds enthousiast bent kun je altijd nog spullen inslaan.
wzz :wink:

Ikzelf ben een keer bij Chantal geweest, dat is veeeel gezelliger dan een workshop met vreemden :wink: en daar heb ik m'n eerste taartje gevuld, bekleed en versierd. Daar leer je de basisbeginselen en omdat Pauline en Arianne en Nacy daar toen ook waren leer je ook veel van elkaar (ok, eerlijk is eerlijk: ik leerde van hen, ik had zelf als "absolute beginner" weing nuttigs in te brengen :wink: ). En dan is het een kwestie van doen. Veel hier kijken en lezen voor inspiratie, en proberen maar.
mv Steijn (23-10-2001) en Sweder (16-07-2003)
roetje

Bericht door roetje »

bakken deed ik zoiezo al veel (is net als koken iets wat ik graag doe). Maakte verse biscuit die ik dan afwerkte met slagroom ed.
Dan zag ik hier die mooie taarten verschijnen en dacht ik, dat kan ik nooit, tot ik iemand hoorde uitleggen hoe zo'n puzzelplaatje werkte. En dan ben ik gaan proberen. En vanaf toen (en das niet zo lang geleden) vind ik het gewoon reuze leuk om te doen.
Gebruikersavatar
diane76
J&J SANTORINI
Berichten: 3369
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 10:47 am

Bericht door diane76 »

Ik ben ook gewoon begonnen. In eerste instantie had ik geen uitstekers en had ik zelf roosjes zitten freubelen. Maarja, het is zo leuk om t edoen dat ik al snel tot aanschaf ben overgegaan!

Ik vind het wel erg leukom met medemaakster aan de gang te gaan. Heeeel fijn om eens andere ideeen en geluiden te horen!
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Mieke

Bericht door Mieke »

De eerste taart maakte ik in juni 2007 voor de 2e verjaardag van Jon@than.
Ik ben gewoon gaan lezen op internet, en heb het geprobeerd.
Vanaf die tijd maakte ik voor de verjaardag van de kids een taart en af en toe tussendoor.
Sinds vorig jaar september maak ik samen met mijn buurvrouw taarten op bestelling.
We hebben er al bijna 100 gemaakt.
Ik heb nog nooit een workshop gevolgd, wel veel filmpjes en how to's op internet bekeken.
maaike
J&J TEXEL
Berichten: 341
Lid geworden op: zo aug 08, 2010 11:41 am

Bericht door maaike »

ik ben het gewoon gaan doen
toen onze oudste 6 werd (nov 2006) heb ik voor het eerst een taart met marsepein en puzzelplaatje gemaakt
van te voren heel veel gelezen (mn op het forum van de leukste taarten)
sindsdien maak ik iig voor elke kinderverjaardag een passende taart
en meestal tussendoor ook nog wel een paar (voor oma's verjaardag bijv)
inmiddels heb ik natuurlijk wel een leuk voorraadje materiaal verzameld
dat maakt het allemaal wel makkelijker
maaike mv 3 jongens en een meisje
Gebruikersavatar
Christa
J&J SANTORINI
Berichten: 1807
Lid geworden op: ma aug 16, 2010 10:14 pm

Re: hoe leer je dat nou?

Bericht door Christa »

Sandra schreef: En toen ik vanmorgen in een regiokrantje las over een workshop in de buurt (Assen btw) werd ik lichtelijk enthousiast :)
Vertel :D
Gebruikersavatar
Sandra
J&J SANTORINI
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 8:58 pm

Re: hoe leer je dat nou?

Bericht door Sandra »

Christa schreef:
Sandra schreef: En toen ik vanmorgen in een regiokrantje las over een workshop in de buurt (Assen btw) werd ik lichtelijk enthousiast :)
Vertel :D
http://www.morethancake.nl/workshops.html

Volgende week doe ik de basistaart workshop!
En als het me bevalt wil ik de kerstworkshop ook doen, en mss ook cupcakes :D
S@ndra mv R ick (28-9-2001), I ris (23-12-2003) & J urn (22-12-2006)
Gebruikersavatar
diane76
J&J SANTORINI
Berichten: 3369
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 10:47 am

Bericht door diane76 »

Heel veel plezier! Ik ben heel benieuwd wat je ervan gaat vinden. Wel de foto's showen hè?
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Gebruikersavatar
Sandra
J&J SANTORINI
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 8:58 pm

Bericht door Sandra »

Vanavond dus!

Het blijkt nu dat ik de enige ben, dus ik heb privé les 8)

Ik ben heel benieuwd!!

:D
S@ndra mv R ick (28-9-2001), I ris (23-12-2003) & J urn (22-12-2006)
Gebruikersavatar
Sandra
J&J SANTORINI
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 8:58 pm

Bericht door Sandra »

Het resultaat:
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb 'm in de vriezer gedaan voor volgende week!

De workshop was heel leuk, gezellige dame, leuk om te doen.
Ik heb een cupcake mogen proeven, héérlijk! De spullen daarvoor direct maar meegenomen. Voor kerst wil ik 2 taarten maken, dankzij die workshop kan ik nu precies inschatten wat ik allemaal nodig ben 8)

Tussendoor ook nog met cupcakes aan de slag, dan kan Iris na de vakantie mooi gaan tracteren op cupcakes.
S@ndra mv R ick (28-9-2001), I ris (23-12-2003) & J urn (22-12-2006)
Gebruikersavatar
diane76
J&J SANTORINI
Berichten: 3369
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 10:47 am

Bericht door diane76 »

Heel leuk! Goed gelukt zeg, ziet er strak uit, een geheel, maar toch voor twee kinderen. Super!
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Joos99

Bericht door Joos99 »

Wat issie mooi!!!!!!
Ik vind 'm echt superstrak, maar ook leuk versierd. Wel veel erop, maar toch niet te druk.

Heerlijk! En dan hoor je te vragen: waar heb je 'm mee gevuld ;-)
Gebruikersavatar
Sandra
J&J SANTORINI
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 8:58 pm

Bericht door Sandra »

Joos99 schreef:Heerlijk! En dan hoor je te vragen: waar heb je 'm mee gevuld ;-)
En dan hoor ik te antwoorden; met frambozen jam en botercrème. De botercrème heeft een vleugje lemon, lekker fris! :D
S@ndra mv R ick (28-9-2001), I ris (23-12-2003) & J urn (22-12-2006)
Plaats reactie