Hoe valt je kindje in slaap?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie

Hoe valt je kindje in slaap?

zelfstandig, zonder speen of duim
21
32%
zelfstandig met duim of speen
23
35%
zelfstandig met muziekje
4
6%
alleen aan de borst
6
9%
in de draagdoek
1
2%
in de wandelwagen
0
Geen stemmen
wiegend in de armen
4
6%
Met 1 van de ouders naast het bedje
6
9%
 
Totaal aantal stemmen: 65

Gebruikersavatar
AnnemiekD
J&J MAURITIUS
Berichten: 4665
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:23 am

Hoe valt je kindje in slaap?

Bericht door AnnemiekD »

Rosalyn valt alleen maar bij mij aan de borst in slaap. Ik wil hier binnenkort toch verandering in gaan brengen. Ik heb ook het idee dat het op haar leeftijd niet meer hoort, en dat ze het toch een keertje moet gaan leren.
Toch vraag ik me af hoeveel andere kinderen ook alleen maar aan de borst in slaap vallen, gewoon om te zien of ik echt een van de weinigen ben, die haar kind in slaap voed.

Elize (nu ruim 2,5 jr) is altijd zelfstandig in haar eigen bedje in slaap gevallen, wel met speen en knuffel, zonder viel ze niet in slaap.

Victorine (nu ruim 4,5 jr) heeft ook als baby alleen maar in slaap gevallen aan de borst. Die was pas tegen de 2 jr toen ze eindelijk zelf in slaap viel, zonder speen of duim of knuffel....
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Gebruikersavatar
wilmama
J&J HAWAII
Berichten: 6412
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:32 pm

Bericht door wilmama »

Mijn ventje valt zelf in slaap zonder speen of duim. Op mijn arm valt hij juist niet in slaap en gaat hij heel hard huilen. In de doek vind hij zelfs niet fijn om te slapen.
A had een speen en kon slecht zelf in slaap komen. Ze viel in slaap aan de borst of op mijn arm na heeeeel veeeel wiegen.
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
Gebruikersavatar
Linkje
J&J SANTORINI
Berichten: 1763
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:05 pm

Bericht door Linkje »

Jelmer valt zelf in slaap, al heeft ie wel een knuffel en speentje. Al denk ik dat het zonder speentje ook wel zou lukken, maar dan duurt het denk ik wel wat langer.
Vroeger viel ie wel aan de borst in slaap, maar als ik hem dan in z'n wiegje legde werd ie weer wakker. Dus eigenlijk heeft ie het altijd al zelf gedaan.
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)

Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.

- Gandhi -
@ri

Bericht door @ri »

Amy valt met een boek in slaap :-) Dat is het nieuwste hier, maar het werkt wel. Eerst leest ze zittend (wel met gordijnen dicht en verder alles in de slaapstand, dus wat ze ervan ziet weet ik niet), en na ong 10 minuten gaan we nog ff kroelen en dan moet ze gaan liggen. En dan frummelen we 's avonds het boekje onder haar vandaan :-)
Gebruikersavatar
Ester
J&J SANTORINI
Berichten: 3925
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:28 am

Bericht door Ester »

Giel valt zelf in slaap met zijn duim. Hij viel de eerste twee maanden alleen aan de borst in slaap of als we met hem rondliepen. Toen hij 2 mnd viel hij zelf in slaap met even huilen. Vanaf 3 mnd gebruikt hij zijn duim bij het inslapen.

Famke valt vanaf het begin zelf in slaap. Heel af en toe moet ze daarbij iets huilen.
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13421
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Bericht door Chantal »

chris had de eerste 6 weken een speen, daarna 3 vingers, nu nog 2 vingers.
femke heeft tot ruim 2 jaar een speen gehad.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10997
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

Liv slaapt alleen met haar speen. Overdag valt ze heel gemakkelijk in slaap, s'avonds moeilijker. Het kan in de avond soms wel eens 1,5 uur duren. Ze huilt dan niet maar komt gewoon niet in slaap omdat ze telkens met haar handen maait en haar speen uit haar mond graait.
Als ze s'nachts wakker wordt is ze alleen maar weer in slaap te krijgen met de borst en daar baal ik weer van. We hebben al een paar nachten achter de rug dat we dat 5 keer konden doen en dat trek ik niet meer.
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Betje
J&J HAWAII
Berichten: 6796
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:38 am

Bericht door Betje »

Victor viel alleen met heel veel moeite van mijn kant in slaap. En op het KDV zonder problemen/gedoe. Ik ben er toe over gegaan hem te laten huilen en sindsdien kan hij het zelf. Ik zet wel een muziekje aan, geen idee of hij dat nodig heeft eigenlijk. In een enkel geval moeten we hem in een soort houtgreep nemen omdat hij veel te hyper is om in slaap te vallen.

Emma viel alleen aan de borst in slaap maar dat vond ik voor mezelf wel een makkelijk middel. En bij anderen sliep ze ook zonder gedoe.
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Bericht door Mare »

ik heb gestemd voor alleen aan de borst, maar eigenlijk is mijn antwoord uitgebreider.

overdag valt david alleen maar in de draagdoek in slaap of bij hoge uitzondering in de auto. in bed, in de buggy, zomaar slaapt hij overdag nooit.

's avonds valt hij eigenlijk alleen maar aan de borst in slaap. sinds hij 4 maanden oud is zijn wij wel aan het oefenen en soms valt hij zonder borst in slaap. maar alleen maar als ik erbij ben. hij ligt ook in ons bed dus wij gaan sowieso altijd samen naar bed 's avonds. dit hoort bij hem en ik verwacht er ook geen verandering in in de nabije toekomst.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Sinder

Bericht door Sinder »

ik vind het een beetje lastig stemmen want ik kan overal wel op klikken. Het is niet altijd zelfstandig maar ook niet altijd aan de borst. In de wandelwagen valt ze bijna nooit meer in slaap trouwens.
Suuz

Bericht door Suuz »

Nou ze viel altijd in slaap zonder enige hulp maar sinds kort heeft ze haar duim ontdekt (maar niet altijd nodig).. heb wel de eerste optie aangeklikt. Ze valt overal zomaar in slaap trouwens, het is een slaapkop die gewoon het liefs de heledag slaapt. Gisteren heeft ze van 19 uur tot 6 uur geslapen.

Bij mijn zoon was het een heel ander verhaal, die moest je wiegend (tot 2 jaar zelfs) met speen en doek in slaap krijgen en hopen dat hij door bleef slapen als je hem weglegde.. Ene hij slaapt nog steeds niet elke dag door (laatste 4 weken maar 10x)
Gebruikersavatar
Rijntje
J&J SANTORINI
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:17 pm

Bericht door Rijntje »

Emma viel thuis aan de borst in slaap, op t kdv zonder problemen.

Lara viel tot voor kort zelf in slaap, wel na helemaal rustig geworden te zijn door te voeden (zelfs al een beetje half in slaap) of te wandelen, maar nu moeten we er eigenlijk altijd even bij blijven zitten. Aan de borst valt ze niet helemaal goed in slaap en dat vind ik wel jammer, want ik vond het eigenlijk altijd wel makkelijk. Niet als enige manier, dat lijkt me niet de bedoeling, maar voor als de andere manieren niet lukken.
Mama van Emma (nov 07) en Lara (dec 09)
mijadja

Bericht door mijadja »

zelfstandig met speen, knuffel en muziekje. Maar dat was eerder wel anders hoor, toen ook alleen aan de borst in slaap. Ik weet eigenlijk al helemaal niet meer hoe het is gegaan om zelfstandig te gaan slapen.
Ik weet dat ik zeker 8 maand in slaap heb gevoed.
Emma

Bericht door Emma »

Isla valt zelfstandig in slaap - maar daar moet ik bij zeggen dat ze geen bv krijgt en dat ze een speen altijd meteen heeft uitgespuugd (ze wil duidelijk alleen dingen in haar mond waar melk uit komt :D)

Tegenwoordig heeft ze wel een giraffe waar ze graag op sabbelt om in te slapen - weet nog niet wat ik daarvan moet vinden. Het staat erg schattig maar erg hygienisch is het niet.
Ves

Bericht door Ves »

Ik sluit me bij Sinder aan (verschillende antwoorden). De ene keer aan de borst, de andere keer zelfstandig, dan weer wiegend.
De afgelopen dagen ging V 's avonds 'braaf' slapen nadat hij de borst had gehad, zomaar uit zichzelf. Dat gaat steeds vaker goed gelukkig. Vanavond was het weer een probleem, brullen en heisa. Ik ben meerdere keren teruggeweest en uiteindelijk viel hij aan de borst in slaap... als hij 's nachts wakker wordt dan valt hij heel soms zelf weer in slaap (ook vooruitgang), maar als dat niet lukt dan ook weer aan de borst.
Gebruikersavatar
Mariska
J&J SANTORINI
Berichten: 3652
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:34 pm

Bericht door Mariska »

Toen Bas klein was alleen maar aan de borst, vanaf een maand of 7 overdag zonder problemen alleen in bed zonder speen of kroel erbij en vanaf een jaar ook 's avonds zonder problemen alleen in bed. Tegenwoordig heeft hij een hond en een konijn nodig om in slaap te komen;-).

Edit: Ik ben dit overdag trouwens wel bewust gaan oefenen op een gegeven moment. Ik had er geen enkel probleem mee als hij ook in de wagen/doek of op mij sliep, maar 1 keer per dag was het oefenen met alleen in bed slapen. Dat duurde natuurlijk even, maar ik heb hem nooit laten huilen en het wende vanzelf. Ik heb nog wel een week of 2 wat gerommeld in zijn kamer als hij ging slapen, later wel op de bovenverdieping aanwezig, enz. Maar het is een lastig ding vond ik.
Mama van Bas ( oktober 2008 ) en Nina ( december 2010 )
Twitter; @mariskavangilst
Gebruikersavatar
Eve71ne
J&J HAWAII
Berichten: 6256
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:09 am

Bericht door Eve71ne »

Benthe drinkt voor het slapen gaan, soms valt ze aan de borst in slaap maar meestal zit ze nog een paar minuutjes lekker op schoot en leg ik haar daarna wakker in haar bedje. Dan gaat ze zelf goed liggen en gaat ze slapen. Soms gaat ze huilen en staan in bed, dan doen we het ritueel nog een keer en dat is dan voldoende om haar in slaap te krijgen. Een speen of kroel heeft ze niet.
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Bericht door michelle »

Bram slaapt met een speentje. Hij heeft tot hij 14 maanden was dramatisch geslapen maar het inslapen kon hij wel altijd al zelfstandig met speentje en muziek.
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
monique3

Bericht door monique3 »

Hier ook moeite met stemmen, want 't gaat in fasen. Helemaal in het begin wiegend in onze armen. Toen een tijdje alleen aan de borst. Gelukkig toen een hele tijd zelfstandig met een muziekje; perfect. Ineens ging dat mis een maand of drie geleden en nu lig/zit ik naast haar na het bv geven en valt ze zelf in slaap (duurt wel vaak een uur, zucht :roll: ) maar soms moet ik d'r ook nog in slaap borsten. 'S nachts is het nog wel vrijwel altijd met bv ALS ze wakker wordt, 't gaat steeds vaker goed (dus doorslapen). Ik stem dus maar niet.
nance74
J&J SANTORINI
Berichten: 2968
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:32 pm

Bericht door nance74 »

In principe zelfstandig. Heeft een knuffel (een heel bed vol inmiddels). En als we na het voorlezen weggaan zetten we even zijn muziekje aan. Of hij het echt nodig heeft weet ik niet. Is een ritueeltje geworden.

Alleen is het nu al een poosje zo dat meneertje niet meer zo maar in slaap valt. Is te wakker ofzo. Dus we hebben besloten er even bij te blijven in principe tot hij slaapt. Alleen vanavond was ik het beu en ben gegaan, was alleen maar aan het spelen. Hij is daarna toch in slaap gevallen pfieu.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5607
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Bericht door JasmijnLinde »

Emma schreef: Tegenwoordig heeft ze wel een giraffe waar ze graag op sabbelt om in te slapen - weet nog niet wat ik daarvan moet vinden. Het staat erg schattig maar erg hygienisch is het niet.
Mijn oudste dochter valt nog steeds in slaap door op haar lievelingsknuffel te sabbelen (bijna 4 jaar). Ok, hij stinkt af en toe behoorlijk maar kan hem gewoon wassen.

Linde valt in slaap met haar duimpje en knuffeltje. Heel schattig vind ik dat. Linde krijgt geen borstvoeding meer maar is ook nooit in slaap gevallen aan de borst. Ja, 's nachts tot 10 maanden ongeveer. Beide hebben nooit een speen gehad.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Birthe

Bericht door Birthe »

Mijn optie stond er niet bij, maar heb voor 'Met 1 van de ouders naast het bedje' gekozen. Juul slaapt bij ons in bed en valt in slaap met een van ons naast zich. Soms aan de borst, soms niet. Overdag krijg ik hem enkel in de wagen in slaap, gelukkig slaapt hij daar, ondanks geluiden van C&O, ook 2 uur in.

Dit is eigenlijk bij alle 3 de kids zo geweest. Chloë heeft lang hulp nodig gehad met inslapen (7 jaar!), Olivier is met 2,5 naar zijn eigen bed gegaan en sliep toen ook direct zelf in. Bij Juul zullen we zien hoelang dat nog gaat duren.
Gebruikersavatar
Mireille
J&J SANTORINI
Berichten: 2734
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:51 pm

Bericht door Mireille »

Als baby sliep Morgan alleen maar aan de borst in. Vanaf een ruim haar had ze aan een speen genoeg. Sinds een maand of twee kan ze zelf, zonder kunstgrepen in slaap vallen.

Met Gwyneth ben ik een tijd bezig geweest om er achter te komen wat ze nu precies wil. Ze wil met rust gelaten worden, maar wel met mama in de buurt. Dus meestal slaapt ze op haar kamer, maar dan met mij er naast totdat ze goed diep slaapt. Ik lees dan een boek ofzo.
In de draagdoek vind ze ook heel fijn.
Groetjes, Mireille
Moeder van Morgan (13) en Gwyneth (10)
marincke

Bericht door marincke »

Onze Jasper is nu ruim 1,5 jaar. Ik heb gekozen voor wiegend in mijn armen. Maar dat is niet helemaal correct. Als hij moe wordt kruipt hij bij me op schoot, samen met drie spenen. Tja, je zal er maar eentje vergeten.... Volgens mij kan hij al tellen, haha.
Of ik neem hem mee naar boven en ga samen met hem op bed liggen. Dit doe ik alleen als ik ook wil gaan slapen.

Hij moet dus lichamelijk contact met mij of papa hebben. Dan valt hij met spenen en al in slaap. Daarna kan ik hem ook wegleggen. Echt wiegen is niet nodig, maar lichamelijk contact moet wel.

Binnenkort gaat hij over naar een groot bed. Dan wil ik gaan proberen naast hem te gaan liggen en later er bij zitten om zo hem te leren in zijn eigen bedje te gaan slapen. Zou wel prettig zijn nu de derde er aan komt.
Hanne

Bericht door Hanne »

espen valt altijd in de armen in slaap. en dan leg ik hem in zijn bedje.
Anja

Bericht door Anja »

Alysha viel altijd met speen en knuffel in slaap.
Jennifer heeft haar duim.
Neomy heeft heel lang zonder iets de slaap kunnen vatten maar is nu helemaal duim verslaafd (De poll ingevuld over Neomy)
Gebruikersavatar
Marian
J&J TEXEL
Berichten: 594
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:20 pm

Bericht door Marian »

Marit valt overal in slaap, het maakt niet zo heel veel uit waar ze ligt.
Ze slaapt zelfs op de grond, in de box, in de wandelwagen, in de auto.
En ze heeft ook geen speen, duim of iets dergelijks nodig, ze is patsboem zo vertrokken.

De andere kinderen hier zijn ook van die makkelijke slapers, alleen bij Jasmijn heb ik , toen ze een baby was, wat meer moeite moeten doen.

Rowan doet trouwens wel een apart iets om in slaap te vallen; hij gaat heel hard heen weer rollen met zijn hoofd en bovenlichaam en valt op die manier in slaap.
Marian, mama van Amber (11-08-03) Jasmijn (13-04-05) Rowan (06-04-07) en Marit (21-11-09)
Appendix
J&J SANTORINI
Berichten: 3497
Lid geworden op: za jul 31, 2010 2:42 pm

Bericht door Appendix »

Rohan valt 's avonds alleen in zijn bedje in slaap. Overdag wil hij vaak drinken om in slaap te komen. Hij valt dan daarna in mijn armen in slaap.
Hij hoeft niet in de draagdoek om in slaap te vallen, maar als hij in de doek zit, valt hij wel vaak in slaap.

Tjanne heeft in het begin heel veel geslapen, die viel altijd en overal in slaap. Ze heeft wel een periode gehad dat we ernaast moesten blijven zitten.

@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
MarionW

Bericht door MarionW »

Timo slaapt met speen, héél veel knuffels en thuis met muziekje. Jet had vroeger een hydrofielluier, toen een fleece vestje en nu helemaal niks meer.
Mamarielle
J&J SANTORINI
Berichten: 2101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 1:16 pm

Bericht door Mamarielle »

Jonathan valt zelf in slaap in z'n bed, met speen. De ene keer hoef ik er niet meer naar toe, de andere keer moet ik nog 5 keer z'n speen geven voor hij slaapt, dat is heel verschillend. Ook doe ik 1 keer een muziekje aan. 's Avonds zit hij altijd in de draagdoek, dan valt hij met speen in slaap (vaak korte slaapjes) maar dan moet ik eerst wel een paar rondjes lopen voor hij slaapt.

Lucas viel eerst altijd zelf in slaap, maar wel met speen. Vanaf 10 maanden wilde hij geen speen meer en viel helemaal zelf in slaap (hij kreeg toen een knuffel). Toen kreeg hij een periode dat we naast z'n bed moesten blijven zitten. En na een hele poos hebben we dat weer af kunnen bouwen en valt hij weer helemaal zelf in slaap.
LiesbethN

Bericht door LiesbethN »

Onze dreumes: zelfstandig met een speentje.
Onze peuter: met iemand naast haar bed.
Dragoste

meerdere opties?

Bericht door Dragoste »

Mark (bijna 3 jaar) valt zelf in slaap, in zijn eigen bed. Het gaat eigenlijk weer goed, na een poosje minder te zijn gegaan. Hij krijgt nu een bijbelverhaal bij het ritueel en dat vindt hij geweldig. Papa brengt hem altijd naar bed en ik breng hem nog even een kusje als inslapen niet direct lukt.

Onze kleine Lars van 4,5 week slaapt overal en altijd nog. Soms in slaap vallend aan de borst, soms met de pink, soms in de wagen, in de doek, in zijn wieg...overal. Maar das de leeftijd nog haha.
Ik vrees dat t wel een speen kind word...maar dat mag nog niet van mij ;)
Eva

Bericht door Eva »

aan de borst of al wiegend, zelf is echt een ramp, ging een tijdje goed, maar nu niet meer, dus we houden het even zo:)
Linda

Bericht door Linda »

Noor valt meestal zelf wel in slaap. Vooral overdag kan ik haar vaak zo wegleggen en dan hoor ik haar niet weer (behalve nu).

's Avonds is een ander verhaal. Meestal valt ze in slaap aan de borst en wordt ze daarna met luid gerkrijs weer wakker. Nu zorg ik dat ze wakker in bed gaat. Ze zeurt dan nog wel altijd 10 tot 15 minuten. Maar ze wil geen speen en duimen oid doet ze ook niet.
Gebruikersavatar
BreTui
J&J SANTORINI
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:32 pm

Bericht door BreTui »

Kyra viel alleen aan de borst en/of in de draagdoek in slaap (behalve natuurlijk als ik er niet bij ben; gelukkig valt ze dan wel zelf in slaap)

Rianne legde je in bed, gaf haar een kus en draaide me om haar kamer uit.. that's it.. (ze sliep niet altijd meteen, maar je hoorde haar niet) en ook als ze wakker werd hoorde je haar niet, maar zat ze vaak te spelen in bed.
En nog steeds (ze is nu 7) speelt ze nog wat in bed voordat ze gaat slapen.
Brenda, mv Rianne (29-07-03) en Jax(Kyra) (06-07-07)

~Waar zonnestralen regendruppels strelen en het licht het donker kust~
Gebruikersavatar
juudje
J&J SANTORINI
Berichten: 2739
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:59 am

Bericht door juudje »

Roos slaapt in met een speentje en 's nachts aan de borst en soms ook met speentje (maar dat is dan uitstel van voeding want ze slaapt dan meestal niet langer dan 3 kwartier meer met dat speentje en wi dan alsnog drinken).
Tom viel eigenlijk al heel snel zelf in slaap, met een muziekje en zijn knuffels en Lola had lichamelijk contact en/of borst nodig om in slaap te vallen.
Judith moeder van Tom (4-4-2006), Lola (27-10-2007) en Roos (21-1-2010)
Lien

Bericht door Lien »

Thomas vroeger met borst, nu met speen.

Daniel (heb ik aangevinkt) zelf zonder hulp, maar bij mij vaak aan de borst.
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6150
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Bericht door Mamalon »

Belle met duim en muziekje, verder zelfstandig (soms nog eens terug)
Lieke enkel in de draagdoek (blijkt nu dat ze reflux heeft, vandaar).
Mamalon
Gebruikersavatar
Ineke
J&J MAURITIUS
Berichten: 4691
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:00 am

Bericht door Ineke »

Femke valt meestal zonder speen of duim in slaap. Soms niet en dan valt ze aan de borst in slaap.

Jelle heeft zijn duim en een slab als knuffel. Hij heeft een stuk of tien slabbetjes die allemaal voldoen als knuffel. Heel handig.
1neke, mama van Je11e (10-10-2006) en Femk3 (07-09-09)
rebbeltje

Bericht door rebbeltje »

Alyssa valt met speen en een muziekje in slaap.
Ze heeft een sterretjesmuziekdinggeval wat ook nog eens dingen op de muur/plafond projecteert. Die gaat om bij het slapen.
Ze heeft ook nog een gloeiworm in haar bedje liggen die licht en geluid geeft. Die zet ze zelf nog wel eens aan als ze wakker wordt en dan valt ze zelf weer in slaap.
Wanda

Bericht door Wanda »

andere optie: zelfstandig naast papa of mama in bed. Soms met de borst, soms niet. Geen muziek, geen knuffel, geen speen. We liggen er naast dus.
Gebruikersavatar
SuzanneV
J&J SANTORINI
Berichten: 1448
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:08 pm

Bericht door SuzanneV »

Zelfstandig met een speentje. Ik geloof dat Robin dit doet vanaf ca. een half jaar. Daarvoor moest er eerst gedronken worden en kon ik daarna vaak nog een paar keer op en neer lopen om te troosten. Tot een maand of 8 trouwens wel in de puckababy.
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
mammamerel

Bericht door mammamerel »

Vlinder valt over het algemeen zelf in slaap met haar duimpje. Soms is ze eerst nog haar hele bed aan het verbouwen en valt ze volgens mij zonder die duim in slaap en soms moet er eerst nog aan de borst gedronken / gesabbelt worden voordat ze uberhaupt aan slapen denkt en valt dan ook wel eens aan de borst in slaap.
Plaats reactie