Ik?? Een prinsessentaart??

Moderator: Chantal

Plaats reactie
EskilE

Ik?? Een prinsessentaart??

Bericht door EskilE »

Mijn buurvrouw past heel veel op Pjotr, hij is daar altijd welkom, en ze zijn super lief voor hem.
Nu heeft mijn buurvrouw 4 dochters, in de leeftijd van 5 tot 13 jaar.

In de maanden maart en april zijn ze allemaal jarig. Nu heeft ze laten vallen dat een prinsessentaart wel een heel mooi kado zou zijn. Ik heb gezegd dat ik er één ga maken. IK met mijn grote mond... aj aj aj.
Nog nooit gedaan, en dan voor iemand anders.

Goed, na even rustig ademhalen en wat mailcontact met onze super-ik-pak-elk-project-aan Corin@.... ben ik tot de conclusie gekomen, dat ik moet beginnen met een plan.

Kunnen jullie me helpen?
Welke pop (barbie) kan ik het beste kopen? Waar moet ik dan op letten?
Welke versiering is leuk om te gebruiken? Wat moet ik dan nog aanschaffen? (ik vind zo'n glitterlaagje wel mooi, wat is dat voor spul?).

Kom maar op! Ik ga aan de slag, en misschien nog wel een proefprojectje maken.
Pauline
J&J MALEDIVEN

Bericht door Pauline »

Ik heb gewoon een barbie insteekpoppetje bij een taarten hebshop gekocht. Hier in houten zit liesjes cakeshop. die heeft ze ook dus dat is makkelijk voor mij.

Als basis gebruik ik een grote blanda. die bekleed je met wat plooien. dan steek je het poppetje erop. Die bekleed je met marsepein. Dan wat bloemetjes op de rok en versierseltjes. en klaar is de prinses.

oh ja die glitters, ik gebruik glitterpoeder. dat strooi ik eroverheen. Ik heb die poeder bij de tafel van 18 gekocht (ook een taartenshop).

edit nu met foto:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Pauline op vr jan 14, 2011 3:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
P auline, mama van M@arten (19) en Sj0erd (16)
Sinder

Bericht door Sinder »

ik maak hem wat groter: een grote tulband en een kleine tulband op elkaar en vulling ertussen. Er zit dan al een gat voor de barbie (die ik gewoon bij de aktion haal). Hier en daar snijd ik bij en gebruik ik dat op andere plekken om te vullen. Dan goed mooi afsmeren met bc. Dan bekleden hoe je wilt. Barbie erin, haar ook bekleden, beetje tierlantijntjes her en der, klaar!
Afbeelding
of
Afbeelding
Afbeelding
Gerrie
J&J MAURITIUS

Bericht door Gerrie »

Ik heb m'n prinsessen ook zo'n beetje gemaakt zoals Sinder. Gewoon een 'echte' barbie erin, inderdaad bij de action vandaan. Ik heb een grote en een kleine blanda gebruikt en die op elkaar 'geplakt' en toen begesneden. Moet zeggen dat ik het wel moeilijk vond om de rok leuk te laten vallen.
Nou ben ik niet erg perfectionistisch (en 't was voor Hanna en niet voor een ander) dus dat scheelt

Afbeelding

Afbeelding
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Joos99

Bericht door Joos99 »

Ik vind een "echte" pop toch echt mooier dan zo'n insteekpoppetje.
En dat kost dan zo'n 6 euro in de aanbieding (Blokker / Bart Smit).
Daardoor ziet de taart er veel mooier uit vind ik.

Verder vind ik een Barbietaart bekleden veel makkelijker dan een "gewone" ronde of vierkante taart. Eerst zorgen voor een redelijk passend gaatje bovenin. Dan de marsepein erover en laten plooien.
De bovenkant van de pop er in (en ik zou de benen en kleertjes er los bijgeven, heeft ze ook een mooi popje :-) )

Persoonlijk vind ik het mooist als je de plooien gewoon laat liggen en niet teveel in punten "duwt".

Bij mij zijn ze zo geworden met een echte barbie prinses:
Het waren mijn eerste taarten, dus jullie kunnen dat zeker ;-)

Afbeelding

Afbeelding

Oja, ik had de vorm van Nancy geleend, was wel erg handig vond ik, want dit is gewoon de perfecte vorm.
Maar als je die moet kopen kost het 30 euro. Dan lukt het ook wel met een tulbandvorm.
EskilE

Bericht door EskilE »

Oh wat een leuke voorbeelden.
Volgens mij moet dat gaan lukken.

Ik wil/moet nog gaan kopen:
- barbie popje
- parelsnoepjes (hoe heten die dingetjes ok al weer??)
- glitterspul
- mini hartjes uitstekers

Dan nog een plan maken!!

Ja, ik krijg er al zin in!!
Joos99

Bericht door Joos99 »

EskilE schreef:Oh wat een leuke voorbeelden.
Volgens mij moet dat gaan lukken.

Ik wil/moet nog gaan kopen:
- barbie popje
- parelsnoepjes (hoe heten die dingetjes ok al weer??)
- glitterspul
- mini hartjes uitstekers

Dan nog een plan maken!!

Ja, ik krijg er al zin in!!
Het is weer eens wat anders dan een stoere jongenstaart he? :D :D
Sandra
J&J SANTORINI

Bericht door Sandra »

Ja, Eskil dat gaat je vast wel lukken; leuk voor de variatie 8)

Iris geeft binnenkort een feestje, dan ga ik ook een poging doen; goed excuus toch? We moeten wel blijven oefenen immers :lol:
S@ndra mv R ick (28-9-2001), I ris (23-12-2003) & J urn (22-12-2006)
inkie68

Bericht door inkie68 »

Afbeelding

en
Afbeelding
EskilE

Bericht door EskilE »

Leuk dat jullie allemaal foto's neerzetten.
Ik weet al dat ik in ieder geval iets met hartjes en roze wil (nu ik de kans heb, moet ik 'm grijpen!!).
Ook vind ik een jurk die aan de voorkant 'openvalt' wel erg leuk. Wit als onderlaag, en dan roze eroverheen of zo - rode hartjes, een stik, pareltjes natuurlijk, zoiets?
Katje
J&J MAURITIUS

Bericht door Katje »

EskilE schreef:Leuk dat jullie allemaal foto's neerzetten.
Ik weet al dat ik in ieder geval iets met hartjes en roze wil (nu ik de kans heb, moet ik 'm grijpen!!).
Ook vind ik een jurk die aan de voorkant 'openvalt' wel erg leuk. Wit als onderlaag, en dan roze eroverheen of zo - rode hartjes, een stik, pareltjes natuurlijk, zoiets?
ik zag bij ons in het dorp (ja heus, echt waar) zo'n roller waarmee je een hartjesprint in je marsepeinlap rolt. Zou dat niet wat zijn?
Mink@ mv B. 23 jaar
Gootje
J&J MALEDIVEN

Bericht door Gootje »

Je kunt ook bij de Xenos zo'n busje met suikerfiguurtjes kopen. Ik heb een busje waar hartjes en vlindertjes in zitten, die kun je ook mooi op de jurk leggen.
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
diane76
J&J SANTORINI

Bericht door diane76 »

Zal ik ook nog even mee doen, na al die tips? (hoewel ik dus een prinses zonder jurk heb gemaakt, een zeemeermin :) ) Wie weet krijg je de smaak te pakken en ga je nòg eens een echte meidentaart maken!

Persoonlijk vind ik een grote blanda net te laag, dan is de verhouding benen/lijf niet juist. Je hebt speciale bakvormen, waar een gat uit is en die de juiste verhouding hebben. http://www.taartendecoratie.nl/speciale ... d-kit.html (dat zal wel een beetje overdreven zijn, maar toch...)

En dan natuurlijk nog mijn inspiratie voor je:

Afbeelding Afbeelding

Succes! Echt heel leuk dat je hier voor bent gevraagd. Wat een eer eigenlijk hè?
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Katje
J&J MAURITIUS

Bericht door Katje »

deze hadden ze ook bij ons in het dorp:
http://www.wilton.com/store/site/produc ... 0047978DFF
lijkt me leuk!
maar ik zoek dus een foto van die roller....
Mink@ mv B. 23 jaar
Katje
J&J MAURITIUS

Bericht door Katje »

nou moe, ik begin te twijfelen of ik zag wat ik dacht dat ik zag. Ik kijk bij al die hebshops die jullie wel eens noemen maar ik zie die roller er niet staan. Nou ja, ik ga morgen wel kijken. Zucht. Als het zo'n zeldzaamheid is, zou ik hem bijna moeten kopen alleen daarom al :roll:
Mink@ mv B. 23 jaar
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Die kleine zeemirmin is erg leuk Diane.
Suzanne

Bericht door Suzanne »

Sinder schreef:ik maak hem wat groter: een grote tulband en een kleine tulband op elkaar en vulling ertussen. Er zit dan al een gat voor de barbie (die ik gewoon bij de aktion haal). Hier en daar snijd ik bij en gebruik ik dat op andere plekken om te vullen. Dan goed mooi afsmeren met bc. Dan bekleden hoe je wilt. Barbie erin, haar ook bekleden, beetje tierlantijntjes her en der, klaar!
Afbeelding
of
Afbeelding
Afbeelding
ja ik heb ook al een suk of 8 barbies gemaakt met de tulbanden, dat past precies en ze houden er een barbie aan over.
maaike
J&J TEXEL

Bericht door maaike »

Joos99 schreef:Oja, ik had de vorm van Nancy geleend, was wel erg handig vond ik, want dit is gewoon de perfecte vorm.
Maar als je die moet kopen kost het 30 euro. Dan lukt het ook wel met een tulbandvorm.
bij mij in de buurt kun je zo'n vorm huren
kost niet veel (maar ik weet de prijs niet meer precies)
iig denk ik dat ik dat maar ga doen als ik er eens een prinsessentaart voor mijn dochter wil maken
maaike mv 3 jongens en een meisje
Plaats reactie