Ik wil "lugubere" cupcakes maken :-) help!

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Joos99

Ik wil "lugubere" cupcakes maken :-) help!

Bericht door Joos99 »

Nou, Senna is over een kleine 2 weken jarig en wil "stoere" cakes.
Na wat googlen, was hij helemaal zeker: oogbalcakejes 8) 8)

Zoiets moet het worden:
Afbeelding
of zoiets (deze vind ik mooier):
Afbeelding

Dit vond hij ook erg grappig, dus daar "mochten er ook nog wel een paar van bij" :wink: :
Afbeelding
en dan vind ik die mummies het leukst.

Deze zag ik net, en vind ik ook erg grappig:
Afbeelding

Maargoed, wat nu?

Oke, cupcakes bakken red ik. Alleen moeten ze echt bol worden.
Wat is jullie beste recept voor hoge cupcakes?

Het wit, hoe zou ik dat het best kunnen doen? witte chocola smelten en er overheen? Of witte chocoladepasta? Hmmm....
De rode bloedaders? Ik denk dat van die aardbeiensaus niet blijft zitten.
Zou dat kunnen met van die rode dropveters? Ze hebben hier wat anders gebruikt, maar wat?
De iris vind ik denk ik wel mooi van marsepein.

De mummies, waar zouden ze het wit van gemaakt hebben?
Ik zou dan denk ik chococupcakes maken, ogen van marsepein.
Sinder

Bericht door Sinder »

De cupcakes kun je hoger krijgen door er gewoon wat meer in te doen. De mix van de sjop is gewoon goed, en lekker.

Dat witte spul ziet eruit als frosting. Hoe langer je mixt, hoe witter het wordt. Maar je kunt ook nog denken aan roomkaas, mascarpone ofzo, al dan niet gemengd met wat slagroom. Of aan glazuur, poedersuiker met water dus.

Bloedaders, waarom niet die rode veters? makkelijk!
Hier hebben ze volgens mij marsepein gebruikt.

De mummies zijn volgens mij van fondant met de sugarcraftgun. Krijg je mooie linten van.

Ogen kun je ook nog denken aan pepermuntballen en met zwarte eetbare inkt een stipje erop tekenen.
Jeanet

Bericht door Jeanet »

er zijn ook van die eetbare oogbollen bij jamin...echt luguber als je er iets roods onder doet.
Joos99

Bericht door Joos99 »

Sinder schreef:De cupcakes kun je hoger krijgen door er gewoon wat meer in te doen. De mix van de sjop is gewoon goed, en lekker.

Dat witte spul ziet eruit als frosting. Hoe langer je mixt, hoe witter het wordt. Maar je kunt ook nog denken aan roomkaas, mascarpone ofzo, al dan niet gemengd met wat slagroom. Of aan glazuur, poedersuiker met water dus.

Bloedaders, waarom niet die rode veters? makkelijk!
Hier hebben ze volgens mij marsepein gebruikt.

De mummies zijn volgens mij van fondant met de sugarcraftgun. Krijg je mooie linten van.

Ogen kun je ook nog denken aan pepermuntballen en met zwarte eetbare inkt een stipje erop tekenen.
Dank je!

Eh frosting?? ik zal eens googlen ;-)
Enneh... wat is het verschil nou tussen fondant en marsepein? Oftewel, waarom fondant en geen marsepein (heb ik namelijk liggen).

Ik ga morgen denk ik bestellen bij de webshop, heb cupcakemix nodig, dan kan ik de rest mooi bijbestellen. sugargraftgun... ik kan eens kijken wat dat kost :D

En dan ook nog nadenken wat hij voor verjaardagstaart wil hebben, kan ik dat meteen meebestellen.
Sinder

Bericht door Sinder »

ik vind zelf fondant niet heel geweldig om mee te werken en persoonlijk, ik vind het vies... Maar het is wel mooi wit!

Sugarcraftgun is 25 euro volgens mij maar echt je geld waard. Frosting is iets wat bovenop je cakeje gaat zeg maar. Ik bedoelde een botercrème frosting.
Joos99

Bericht door Joos99 »

Sinder schreef:ik vind zelf fondant niet heel geweldig om mee te werken en persoonlijk, ik vind het vies... Maar het is wel mooi wit!

Sugarcraftgun is 25 euro volgens mij maar echt je geld waard. Frosting is iets wat bovenop je cakeje gaat zeg maar. Ik bedoelde een botercrème frosting.
Botercreme frosting? Sorry, maar ik weet echt niet wat je bedoelt.
Ik vulde het net in bij "de leukste taarten webshop" maar zag niets.
Waar haal je dat?
Joos99

Bericht door Joos99 »

Jeanet schreef:er zijn ook van die eetbare oogbollen bij jamin...echt luguber als je er iets roods onder doet.
Dat kan natuurlijk ook.
Nou, morgen eerst even langs Jamin :-)
Joos99

Bericht door Joos99 »

Sinder schreef:ik vind zelf fondant niet heel geweldig om mee te werken en persoonlijk, ik vind het vies... Maar het is wel mooi wit!

bedoel je zoiets:
Ingrediënten
100 gram witte chocolade
140 gram roomboter
140 gram poedersuiker
Bereiden
Laat de witte chocolade 'au bain marie' smelten. Klop de roomboter luchtig. Voeg de witte chocolade en gezeefde poedersuiker toe. Klop totdat het een smeuige massa is.
Jeanet

Bericht door Jeanet »

neem je dan echte chocolade of gewoon cacaou
Joos99

Bericht door Joos99 »

Jeanet schreef:neem je dan echte chocolade of gewoon cacaou
Nou, hier staat echte chocola. Ik heb maar even gegoogled en kwam dit tegen ;-).
Heeft iemand hier ervaring mee?
Of is er een andere manier om frosting te maken? (wit dan wel ;-))
Sinder

Bericht door Sinder »

nee ik bedoel gewoon botercreme. Je kunt het ook zelf maken met boter, melk, poedersuiker, vanille.
Annebel

Bericht door Annebel »

Dat zijn toch gewoon muffins?
Annebel

Bericht door Annebel »

Wat is het verschil dan?
Angelique
J&J MALEDIVEN

Bericht door Angelique »

Annebel schreef:Wat is het verschil dan?
Goeie vraag. Dat vraag ik me ook al tijdje af.... :oops:
:crazy:
Sinder

Bericht door Sinder »

een cupcake is een cake en een muffin is meer richting brood. De samenstelling is dus heel anders.!
Angelique
J&J MALEDIVEN

Bericht door Angelique »

Sinder schreef:een cupcake is een cake en een muffin is meer richting brood. De samenstelling is dus heel anders.!
Oh echt? Ik vind muffins (maar dan heb ik ws de verkeerde) toch echt een soort cakjes.
Hmm.
:crazy:
Plaats reactie