Voor een net nieuw bakken glutenvrije vriendin.
(ze weet nog niet heel lang dat ze gluten allergie heeft).
Lijkt het me leuk om glutenvrije cakepops te maken.
Ze viert binnenkort haar verjaardag en heeft als kado glutenvrij eten gevraagd.
Maar is dit echt een kwestie van zelfrijzend bakmeel vervangen door glutenvrij meel en klaar.
Of zijn er mee dingen waar ik rekening mee moet houden.
waar kun je dat het beste kopen ?
cake pops glutenvrij ?
Moderator: Chantal
- marjolein62b
- J&J MAURITIUS
cake pops glutenvrij ?
i'm still standing
Mama van Joep (18) en Maartje (16)
Mama van Joep (18) en Maartje (16)
Ik bestel het glutenvrije meel meestal op internet.
Bij een toko is meestal wel rijstmeel te halen dat is wat makkelijker...(en dan wel bakpoeder gebruiken...
Maarrr in de supermarkten zie je steeds vaker een schap met dieetproducten
Bij superdeboer heb ik in een dergelijk schap ook glutenvrij zelfrijzend bakmeel zien staan....
Maar een nadeel is wel glutenvrije cake is veel droger van smaak en consistentie en kruimelt erg snel....
Is je vriendin ook allergisch voor sporen van gluten??
Bij een toko is meestal wel rijstmeel te halen dat is wat makkelijker...(en dan wel bakpoeder gebruiken...
Maarrr in de supermarkten zie je steeds vaker een schap met dieetproducten

Maar een nadeel is wel glutenvrije cake is veel droger van smaak en consistentie en kruimelt erg snel....
Is je vriendin ook allergisch voor sporen van gluten??
Mamma van Wouter 03-12-2002, Heinrike 11-03-2005 en Janiek 14-9-2010
- marjolein62b
- J&J MAURITIUS
zorgen dat alles goed schoon is. denk aan gemene randjes van je mixer waar stiekem toch wat blijft zitten. Je aanrecht etc goed schoonmaken.
zelfrijzend bakmeel kan je inderdaad vervangen door glutenvrij meel (AH, plus, COOP, libra, tuinen). Er bestaan ook speciale cake mixen weet niet precies wat je daarin moet doen.
Als ze geen klachten heeft zal ze niet tarwezetmeel vrij hoeven dus daar hoef je niet op te letten.
meer recepten zie www.coeliakieforum.nl ik zelf doe bij een gewoon recept vaak een extra ei erdoor.
succes ben benieuwd naar het resultaat (en een beetje jalours)
zelfrijzend bakmeel kan je inderdaad vervangen door glutenvrij meel (AH, plus, COOP, libra, tuinen). Er bestaan ook speciale cake mixen weet niet precies wat je daarin moet doen.
Als ze geen klachten heeft zal ze niet tarwezetmeel vrij hoeven dus daar hoef je niet op te letten.
meer recepten zie www.coeliakieforum.nl ik zelf doe bij een gewoon recept vaak een extra ei erdoor.
succes ben benieuwd naar het resultaat (en een beetje jalours)
1974, sebastiaan 2002, femke 2004