botercreme vraag (vragen eigenlijk)

Moderator: Chantal

Plaats reactie
nance74
J&J SANTORINI

botercreme vraag (vragen eigenlijk)

Bericht door nance74 »

Vandaag heb ik bij de taartwinkel in den bosch mix voor botercreme gekocht.
Verpakking is 400 g. Bereidingswijze: 400g mix, 500ml water, 5 min mixen, 15 min laten staan, 500g zachte boter erbij 10 min mixen.

Nou lees ik op bijv de leukste taarten, dat je bijv 100 g mix, 100g poedersuiker 200m l water en 250 gram boter gebruikt.

Ik ga natuurlijk geen 400 g maken want dat heb ik niet nodig. Maar moet ik nu gewoon de bereiding aanhouden van de verpakking of die van internet, ik weet natuurlijk niet of dit dezelfde mix is.

In dit geval dus 100g mix, 125 ml water? En dan 125 g boter erbij?

En in de winkel zeiden ze dat deze geschikt is voor afsmeren en vullen. Of kan voor het afsmeren beter 1:1 boter, poedersuiker zelf maken. En dan de mix gebruiken voor het vullen.

Wat is lekker in combi, ik heb er een smaakje bijgekocht, kersen. Dat gemixen. En dan de 2de laag?? Kersenjam, of ene monatoetje?
Of iets met choco?

O wat veel vragen weer. Hopelijk kan iemand me verder helpen.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Sinder

Bericht door Sinder »

ik zou die van de verpakking aanhouden. Van de leukstetaartensjop is van funcakes. Voor afsmeren gebruik ik altijd 1:1, lang mixen. Wel met roomboter dan is het lekker smeuïg.
kersen kan prima met chocola!
Joos99

Bericht door Joos99 »

Ik maak botercreme met roomboter en poedersuiker 1:1. Minimaal 10 min mixen. Zelf die ik er dan nog amandel essence in: heerlijk.
Ik heb vandaag gevuld met chocomousse en kersenvlaaivulling. Lekkere combi hoor. Ik zou niet vullen met botercreme, alleen insmeren.
nance74
J&J SANTORINI

Bericht door nance74 »

Dank jullie voor de reacties. Hier kan ik weer even mee vooruit. Ik ga er eind van de week mee aan de slag. Een soort van valetijnstaartje proberen te maken. Met de nadruk op proberen ;-)

@wanda: hoeveel heb ik dan nodig voor het het afsmeren en 1 laag vullen? Taart van ca 24 cm doorsnede.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Plaats reactie