Nov-Dec'09 baby's!

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
mies-noe

Bericht door mies-noe »

hahaha dorien ik herken je gevoel,,

hier komt sd eigenlijk altijd rond half 5-5 uur...(laatse voeding rond 18:15)
een hele enkele keer komt hij dus later,ik zelf wordt dus altijd rond half 5 wakker,en lig soort op m te wachten

er is ooit 1 keer geweest dat tie om half 9 pas wakker werd,gelukkig heb ik baby foon met camera en zag wel dat tie het nog deed zeg maar!!hihihi

zo 8 tanden en 4 kiezen,,wow,,,hier nu 8 tanden en thats it
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Die droge kattenbrokjes zijn hier ook favoriet! Oh zo vies, k word er al vies van als ik haar weer voor de zoveelste keer uit de kattenbak moet vissen.

Vanmorgen naar cb geweest, madam doet het prima. Ze is in 3 maanden slechts 450 gram gegroeid, maar dat mocht onderhand wel eens gebeuren dat ze een afbuiging in de curve zou krijgen. Ze is wel ook 5 cm gegroeid, nu 78 cm. Dus ze word een slanke den :lol:
:lol:
Ook haar inentingen gehad, ze krijste alles bij elkaar toen de 2e enting gezet werd, gewoon snikken. Ze keek de arts ook echt heel boos aan, kon natuurlijk niet meer lachen tegen d'r (en gelijk geef ik d'r)

Ik ga er ook aan beginnen, geen nachtvoeding meer, als het aan haar ligt, wil ze om het uur een voeding vanaf 2 uur. Ik ben er klaar mee. Ze heeft het niet meer nodig, het is puur een gewoonte geworden.
Vanavond slapen de oudste 2 bij oma, dus we kunnen gewoon laten huilen. Niet leuk voor ons, maar hopelijk is het snel minder met de voeding in de nacht. Overdag drinkt ze een keer of 2 a 3 nog bij me. Maar dat duurt hooguit 10 min. Meestal is ze na een minuut 4 al klaar.
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
mies-noe

Bericht door mies-noe »

annemiek,,suc6 dan van8,,,zal wel ff pittig worden denk ik!maar ja je andere kids worden er iedergaval van8 niet wakker van!!

sd heeft 39.3 koorts,,hij wilde vandaag al amper eten,,en heeft van8 13 uurtjes aan 1 stuk door geslapen.maar verder merkte ik niets,,net vond ik m toch wel warmpjes,en ja hoor arm ding,,gewoon koorst,lekker gedoucht zetpil gegeven en naar bedje gedaan,,binnen 1 min was ie al in dromen land!

sd drinkt nog 3-5 keer per etmaal bij me,,

slapen jullie uks allemaal nog 2 of al 1 keer overdag?

sd moet echt nog 2 keer slapen hoor,als ie bijv 7:30 wakker is gata tie echt iets na half 10 er weer in,,en smiddags ook nog wel 1.5 tot 2 uurtjes slapen..
maar zn broer sliep tot zn 18e mnd ook 2 x overdag en nu is hij 3.5 jaar geweest en slaapt overdag ook nog zeker 2 uurtjes(moet m vaak wakker maken na 2 uurtjes slaap)

ik ga lekker slapen,,

ps:sd doet steeds meer stapjes los zetten,zo leuk en zo trots kijkt tie dan,,zn tandvlees wordt weer helmaal mooi gelukkig
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Hoe is het bij jullie annemiek?
en mies? hoe s t met sd?

liv heeft de waterpokken :(
Groetjes Dorien mv F(19) en L (15)
mies-noe

Bericht door mies-noe »

annemiek indd hoe is het gegaan??

oh dorien waterpokken,hier allebei nog nooit gehad,maar het lijkt me maar niets,,beterschap!

sd is echt ziekjes,ging net met 39,9 naar bed,arm ding!
wil echt niets niets niets eten,drinkt borst matig,,en 1 pakje sap op een dag!
hij slaapt veel(snachts 13 uur aan 1 stuk en vanmorgen 2,5 uur en vanmiddag 2 uurtjes en hij ging iets voor 18:00 al de nacht in)

hangt veel,en piept veel hij is ook super verkouden,echt een zielig hoopje kind,sosm zie je m opeens opleven,gaat dan gek lopen doen,en druk lopen doen,en dan na 10 min komt er weer een instort momentje!
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Meiden, ik begin toch nerveus te worden nu.
Maarndag gaan we met z'n tweetjes naar zuid-afrika, voor 11 dagen.
Maar ze drinkt nog zo graag bij me. Ik geef eigenlijk geen borst meer voor de voeding maar meer als gezelligheid en als troostborst voor als ze weer eens gevallen is.
En dan natuurlijk nog steeds (ja :( nog steeds) in de nacht.

Ik weet niet goed wat ik ga doen. Ik denk dat als Roos bij mijn thuiskomst niet meer om de borst vraagt ik het ook niet meer ga aanbieden. Wat dus heel misschien betekend dat ik zondag a.s. de laatste keer borstvoeding geef.
Ik zou er vrede mee hebben hoor, maar toch....slik
Ik laat Ton zondag toch even foto's van ons nemen, die wil ik niet mislopen.

Dus ik ga raar op vakantie.
Ik heb er zin in, maar zie er ook tegenop...
(overigens blijf ik wel gewoon 2x per dag kolven daar hoor...dus borstvoeding van mijn kant zal er nog zijn bij thuiskomst)
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Spannend Annemiek. Weetje als het goed zo is dan is het toch goed zo? Ik ben benieuwd! Heeeeeeeel veel plezier!
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Sjonge wat een rustig draadje.
Ik zal dit even hier plaatsen, ik vind het nou niet echt iets om een eigen draadje voor te openen.
Rosalyn en ik zijn gestopt met borstvoeding.

We zijn gisteren thuisgekomen van 11 heerlijke dagen met z'n tweetjes Zuid-afrika. Rosalyn heeft het ontzettend goed gedaan bij oma. Sliep zelfs alle nachten door.
Ik kolfde in z-a 1 x per dag, dat was voldoende. Nu heb ik sinds woensdagochtend vanmorgen voor het eerst weer gekolft. Slechts 40 cc opbrengst in 48 uur.
Rosalyn zit heel af en toe aan mijn trui, maar vraagt er verder niet om.
Ik heb er vrede mee. 14,5 maand gevoed. ik ben zowiezo niet iemand die mezelf rond de 2 jaar zie voeden.
Vannacht hebben we hier sinds hele lange tijd weer doorgeslapen. Ze sliep tot half 7 (12 uur achtereen)

Goed, dit was het wat mij betreft weer.
(zullen we het draadje afsluiten???)
mies-noe

Bericht door mies-noe »

annemiek,,,je mag zoieozo trots zijn toch,14.5 mnd bv geven doen vele je(ons)niet na hoor,,,
en indd als je dochter er niet echt meer om vraagt,,dan is het goed zo toch!

ik geef nog steeds bv,en blijf dat voorlopig ook doen,vind t leuk en sd ook,en tis hier alleen snachts 1 keer en opstaan borst en dan voor elk slaapje!

sd doet lastig met slapen overdag,,en heb besloten m op 1 slaapje te zetten,sinds vandaag dus,,
en dat ging goed,ging gewoon rond 10 uur wandelen,naar de geitjes en boodschapjes doen,,

net in bed ff 10 min huilen,maar hij was zo moe dat tie het maar opgaf!hahah

hij loopt ook super los nu,,zo leuk!!

xxxjes
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

AnnemiekD schreef:Sjonge wat een rustig draadje.
Tja als niemand meer reageert dan bloedt het wel dood ja.

Maar goed, prima toch dat je nu gestopt bent met voeden? Fijn dat het allemaal goed gegaan is met de kinderen! En doorslapen... heeeerlijk zeg. \

Leuk Mies dat hij nu los loopt. Dat vraagt natuurlijk wel om een foto of filmpje he!

Hier Liv nog steeds niet fit. Nu is ze snotverkouden en hoest ze flink. De nachten zijn ook heel erg. Ik denk dat ze kiezen krijgt. Het is zelfs erger als wanneer ze oorontsteking heeft :oops: Ze blijft maar brullen. :(
EskilE

Bericht door EskilE »

Ach Dorien, wat sneu voor Liv. Ik hoop echt dat de operatie blijvend resultaat oplevert voor jullie.

Pjotr had na onze vakantie van 10 dagen slechts 5 minuten nodig om zich te realiseren dat ik twee borsten heb ;) Hij drinkt gewoon in hetzelfde "ritme" weer verder.

Op de dagen dat hij bij mij is, drinkt hij zo'n vier keer per dag. Rond half acht gaat hij slapen, en dan in een ruk door tot 5 uur. En met dat laatste hebben wij nog wat moeite. We hebben slaaptraining geprobeerd voor dat laatste stuk, maar dat lukt niet echt goed.
Dus nu hebben we ervoor gekozen om dit maar als een fase te zien. we hebben de dagen verdeeld, en elke keer heeft 1 van ons de vroege dienst. Dan doen we ons best om hem zo lang mogelijk in zijn eigen bedje te houden, maar meestal zitten we rond 6-en toch wel beneden.
\nah ja, misschein verbetert het straks met de zomertijd.

Verder is het een heerlijk, heerlijk, gezellig ventje. Zoals mijn lieve vriend en vriendin (die 11 dagen opgepast hebben) al zeiden: hij is eigenlijk altijd vrolijk, alleen jammer dat dat om 5 uur al begint!!
Sinder

Bericht door Sinder »

pfff dat is ook wel erg vroeg ja!

Hier ook nog steeds borstvoeding. Ik kom op de dagen dat ik vrij ben, wel aan 4-6 keer. 's Nachts vaak nog 2 keer. Ik heb er zelf geen last van en slaap gewoon door verder. We zien wel hoe het loopt. Ik heb wel dagen in de cyclus dat ik echt zowat opdroog!

Hier ook volop genieten van haar. Ze praat echt ontzettend goed, en wat ik heel leuk vind, ze begrijpt heeeel veel, zonder dat ze zelf het goed kan bewoorden. Dat vind ik zo grappig! Buiten spelen vindt ze ook super dus met deze dagen is het feest.

We klooien wel heel erg met het slapen overdag. 1 keer, 2 keer, tijden... het is lastig. Hoe doen jullie kleintjes dat overdag?
mies-noe

Bericht door mies-noe »

overdag slapen is sinds 3 dagen hier zwaar k#t

hij sliep altijd goed en veel ent netjes 2x per dag 2 uurtjes

en nu....

eergister om 6:30 wakker,,,half 10 erin,,,janken en gillen,maar hij moet een uur naar bed van mij,,half 11 er dus uitgehaal en gana wandelen,om half 2 er weer in,weer t zelfde gillen en krijsen,,half 3 eruit en gaan wandelen.,om 4 uur viel hij voort eerst in 14 mnd in de wagen in slaap :shock: wist niet wat ik zag,,,hahaha...

gister,,,7 uur wakker,half 10 erin,,,11 uur wakker,,,,rond half 2 erin,,,krijsen en gillen,half 3 er maar uit,,wandelen en 18:30 erin,,,aan de borst in slaa gevallen...

vandaag,,,7:45 wakker,ik dacht,vandaag 1 slaapje proberen,,,rond 10e gaan wandelen enz,,half 1 in bed,,eerst 10 min gillen,toen viel ie dood moe in slaap,,,en wat denk je,,,na 15 min opeens krijsend wakker worden,,ppfff...vandaag dus 15 min geslapen,,,
god zij dank is het zalig weer,heb vandaga dus min 2.,5 uur gewandelt met m,,,en hij maar lekker chillen in die wagen,,hahaha...

snachts ook drama,gillen.,sosm 1.5 uur lang,,en als ik m meteen voed en ik loop de kamer uit,brullen,ppfff...

echt een sprong waar je u tegen zegt volgens mij...

en net zo zielig,,,hij zat in badje.,liet een poepje,en opeens soort bruine wolk om m heen,diaree... :shock: ik til m op,,wat denk je,3 keer over me heen kotsen,zn broer gillen en janken,die schrok zich te pletter,,t zat tot in me haren,zo vies!als ie maar niet ziek wordt,,bah!!

ik ga vroeg slapen,mrg aaf ga ik uit,haha en aangezien ik op dat gebied net een oud wijf ben geworden,en als ik om 2 uur in me bed lig ik de hele week brakkies ben,ga ik maar ff voor slapen,,hahah...

fijn wkend allemaal
xx
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

och arme SD toch, die jongen voelde zich al niet lekker joh. Hier ook vorige week een hardnekkige buikgriep.

Liv slaapt trouwens ook moeilijker. Die heeft wel duidelijk last van hoesten hoesten hoesten maar ook van doorkomende kiezen. Ook overdag is ze niet haar gezellige ik. Jammer he?
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Wat een getob soms met die kinders niet?
Ik hoorde van mijn schoonmoeder dat Roos van de week ook niet lekker was, koorts. Maar ik denk dat het ook te maken heeft met haar kiezen, ze heeft opeens 2 kiezen onder en haar hoektandjes zijn erdoor. Dus dat zal dwars gezeten hebben.

Wat ook grappig is dat als haar zussen naar buiten gaan, zij haar schoenen pakt en haar jasje, vervolgens naar mij toeloopt, dit mij aanreikt en ik het echt aan moet doen want anders stort ze zichzelf ter aarde want ze wil gewoon ook echt naar buiten. Ze is op haar vrolijkst als ze buiten mag zijn. Geweldig.

praten? wat is dat?
Nou ja...papa en mama en oes, en wat woordjes als : die en da da...
Maar ik heb wel het idee dat ze alles begrijpt. Zodra ik zeg: pak je schoentjes eens...pakt ze ze.

Oh Dorien: wat fijn dat de operatie al snel is, ze is er volgens mij echt aan toe om buisjes te krijgen, die oorontstekingen steeds is erg vervelend voor haar.

En Mies: ik denk ook dat die buikgriep al die tijd dwars gezeten heeft, zielig voor hem.
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

hahaha jouw Roos is echt veeeel verder dan Liv hoor. Die maakt alleen maar uh uh uh geluiden als ze iets wil en verder van alles maar niets voor ons te herkennen ;)

Ze wil ook wel naar buiten maar omdat ze nog niet loopt haakt ze snel af want kruipen buiten vindt ze niets.
mies-noe

Bericht door mies-noe »

sd praat ook niet hoor

ja ppaaapppaaa hoor ik vaak,en vd week snachts 1 keer mmmaaammma...

weet je wat tie wel sinds paar dagen doet,,de hele tijd met zn hadjes nep eten pakken en het in mijn mond doen,zelfs snachts tijdens t voeden,,,hahaha..zo grappig!

en als ie klaar is met drinken zegt ie,,kaar,,,
Sinder

Bericht door Sinder »

hahhaha jaaaa dat doet Zoya ook! Die wil ook steeds buiten spelen!
Gisteren was haar eerste 2 woordenzin een feit! Ze stond in de zandbak en zag een bal. Ze kwam niet over het randje van de zandbak en manlief stond ernaast, niet op te letten. Ze riep dus steeds "bal, bal". Maar kreeg geen gehoor. En toen: Papaaaaa, bal!
TROTS!
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

leuk meiden! Kan niet wachten tot Liv ook gaat praten of woordjes maken. Maar als ze gaat zoals Finn dat deed dan duurt dat nog wel eventjes.

Liv is nu druk bezig om alles in mijn gezicht te ontdekken. Ze pult regelmatig aan mijn wimpers of wenkbrauwen en kijkt hoe ik reageer als ze een vinger in mijn oog steekt ;)

Ook actie reactie heeft ze herkend. He ik gooi iets op de grond. Hmmm nu is het weg en kan ik niet meer bij. Heee nog een beestje, kijken wat daar mee gebeurd ;) Leuk he!

Handjes klappen en swingen op muziek blijft voor mij toch wel favoriet hoor. Daar kan ik zooo van genieten, jullie?
Sinder

Bericht door Sinder »

jaaaa dat vind ik ook zoooo lief, (oh ik ben echt erg..) ik HOU zo van haar als ze zo doet hè. Staat ze voor Bumba, heel hard te zingen, Baaba, baaba, baabaaaaaaa en dan klappen.... *zucht* ik zal ophouden!
Liesbeth

Bericht door Liesbeth »

Hier wordt nog niet gepraat, handjes geklapt, gezongen of gedanst maar hebben jullie ooit twee dondertjes klem zien zitten tussen twee kastjes :lol: :lol: :lol:

Dat gebeurt hier dus wel :roll:

Verder stappen ze, wat echt een heerlijk gezicht is twee van die wandelende mannetjes in de kamer. Laatst was ik met Bastiaan bezig en moest ik al achter Maarten aan in de IKEA dus dat wordt nog wat. Maar we genieten nu echt volle teugen van ze, ik vind dit dus zo'n leuke fase en dat dan in tweevoud!!!!
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Sinder schreef:jaaaa dat vind ik ook zoooo lief, (oh ik ben echt erg..) ik HOU zo van haar als ze zo doet hè. Staat ze voor Bumba, heel hard te zingen, Baaba, baaba, baabaaaaaaa en dan klappen.... *zucht* ik zal ophouden!
Neeeeee ga door ga door. Ik hou ook zoooooooooo van haar en helemaal hoe lief haar grote broer toch voor haar is! TE schattig gewoon. f

Oh en Liesbeth, ik zie het zo voor me! Kan niet wachten tot Liv gaat lopen!
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Ik ben me vanmorgen echt een ongeluk geschrokken.

Normaal doen de kinderen de tussendeur naar de gang goed dicht zodat Roos niet naar de gang kan en met name de trap.
Maar vanmorgen is het toch mis gegaan.
Elize had de deur vergeten te sluiten, en Roos is op de trap geklommen.
Op een gegeven moment hoor ik haar vallen van de trap. (en we hebben zo'n echte houten trap, zonder zachte vloerbedekking)

Ze brulde het wel direct uit.
maar toen ik haar op schoot had, zakte ze ineens weg, ze werd rustig en zakte zo in slaap. Helemaal niks voor haar om zomaar op schoot haar ogen dicht te doen.

Ze heeft een flinke blauwe plek aan de zijkant van haar gezicht.
Nadien reageerde ze redelijk normaal, ze kwam weer wat tot leven zeg maar, maar ze is wel rustiger dan anders.
Ze ligt nu op bed, ik ben een beetje bang voor een hersenschudding, maar dan een lichte....
Ik hou haar goed in de gaten. Ze mag nu vooral niet te lang slapen van me.....

Brrrrr....
EskilE

Bericht door EskilE »

Oeh, dat is mijn grote, grote angst. Wij hebben veel trappen (vier verdiepingen), en die zijn bekleed met belgisch natuursteen, ook niet bepaald een pretje voor het kleine baby hoofdje.
Ik roep hier dus ook meerder malen per dag: DEUR DICHT!!

Ik hoop voor je dat het met een sisser afloopt, sterkte met je kleine Roos. Die kleine ondeugende, ontdekkende kleine mensjes van ons toch ;)
Rijntje
J&J SANTORINI

Bericht door Rijntje »

Wat schrikken! Niet even bij de huisarts langs voor de zekerheid? Zeker aangezien ze toch zomaar in slaap viel en dat niets voor haar is?
Sterkte!

Hier heb ik Lara ook al eens van de trap mogen plukken. In ons vorige huis was onze woonkamer op de 1e verdieping. Als ze dan de gang op kroop, zou ze zo naar beneden kunnen vallen (we hadden wel een traphekje, maar dat zat ook niet altijd dicht). Dat is nu gelukkig niet meer zo. Maar ik heb Emma heel goed geleerd dat de deur altijd dicht moet en waarom. Dus Emma doet dat heel trouw, ook als we ergens op bezoek zijn, doet ze daar de deur dicht :)
Mama van Emma (nov 07) en Lara (dec 09)
Liesbeth

Bericht door Liesbeth »

Oh Annemiek wat heftig dat je dat net nu moet schrijven.

Ik ben net voor het eerst achter M & B de trap opgelopen. Zij hadden de grootste lol en ik ben ook wel heel trots dat ze dat kunnen maar zie al weer allerlei valpartijen voor me. De trap naar boven kan niet afgesloten worden dus superonhandig als je eentje in de auto zet en de andere loopt nog rond. En voor de zoldertrap moet heel snel een traphekje komen.

Annemiek ik hoop dat het allemaal meevalt!!!
Sinder

Bericht door Sinder »

ja wij hebben dat hier ook gehad idd, maar gelukkig viel de schade mee. Je moet echt even naar de hap gaan joh!
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Nou we zijn niet naar de hap geweest.
Rosalyn heeft een flinke blauwe plek op haar hoofd.
Ik vond haar de rest van de dag erg levendig.
Wel sliep ze meer dan normaal.
Ik vind het wel een eng iets, ik ga er vannacht toch voor de zekerheid uit. Het blijft een eng iets....
Maar verder ben ik niet bang dat het een hersenschudding is hoor, maar gewoon voor mijn eigen gevoel...beter een paar keer kijken dan niet kijken en dan misschien spijt krijgen toch?

Het is gewoon vervelend dat bij ons met geen mogelijkheid een traphekje beneden geplaatst kan worden. Dus het blijft oppassen geblazen.
Sinder

Bericht door Sinder »

ja ik zou het wel doen hoor, gaan kijken een paar keer.
Vroegûh hadden ze geen traphekjes, mijn moeder had een hele grote houten plaat deze voor het trappengat zette. Die krijg je op zo'n leeftijd niet aan de kant. Is dat wat?
mies-noe

Bericht door mies-noe »

hoest nu met roos??

hier was t vorige week ook schrikken

ron was thuis dus ik dacht,mooi kan ik ff op zolder gaan opruimen ens stof zuigen,,!
ik trap hekje dicht gedaan(maar niet goed genoeg denk ik)
dus ik sta stof te zuigen boven,en ik had echt t gevoel dat er iemand achter me stond(beetje spook/geest gevoel)
dus ik durfde me niet om te draaien..(haha zie je t voor je)
dus ik draai me om,staat kleine sd achter me,die is dus onder t trap hekje door gekropen en is 2 volledige trappen+overloop door gegaan om op zolder te komen,ik schrok me helemaal stuk joh!

hier verder alles ok
vorige week was sd beetje ziekjes,,beetje diaree en 1 keer over gegeven,maar das aleweer over!
ik was ook ziek(en heb nu nog voorhoofdholte ontsteking,,auw,,,)

gister met sd op het cb geweest,81.5 cm en 11.8 kg(hij is door het lopen 250 gram afgevallen)hihi twordt nu een mooi slank ventje hoor,,hahah

ik zag vanmorgen 66,5 kg op de weegschaal staan(toen ik nog niet zwanger was van sd woog ik 78 en op t einde 99)haha dus de bv eet me nog steeds op want ik lijn totaaaaaaal niet,,

zal ff proberen wat fotos te plaasten van ons,,
dikke kus

http://fotopocket.nl/view_album.php?album=fotos1
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Mooie foto Mies! Ik vind hem erg op jou lijken, of vergis ik me?

Rosalyn heeft er gelukkig niks aan overgehouden, behalve dat ze er nog steeds niks van geleerd heeft! Ongelofelijk zo'n korte termijn geheugen, dat ze zo'n val niet kan herrinneren en gewoon probeert verder te klimmen....

Maar het vallen blijft doorgaan. Het leek zondag wel alsof we haar mishandelde, een heel blauw hoofd. Ondertussen ook buiten tegen de muur aan gevallen, weer een mooi blauw ei op haar koppie.
En maandag viel ze weer eens een tand door d'r lip.
Het is wat met d'r.

Maar rennen doet ze joh, echt ze loopt soms zo hard dat ze haar eigen beentjes niet kan bijhouden. Dan zie je gewoon gebeuren dat ze weer eens heel hard gaat vallen...ik hou mijn hart vast.
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Nou de ingreep zit erop. Liv heeft het hartstikke goed gedaan. Ze heeft wel gehuild maar toen ze uit de OK kwam en ik erbij mocht kon ze heerlijk 2 borsten leegdrinken. Heel prettig. Daarna nog af en aan wat gehuild en stil. Ze schrok vooral heel erg van het jongetje tegenover haar op de afdeling die ook zijn keelamandelen eruit moesten. Die krijste het uit en zij raakte daar helemaal van in paniek. Arm schaap.

Nu ligt ze op bed en nu maar hopen dat ze wat kan slapen.
EskilE

Bericht door EskilE »

Wat goed he dorien, die borstvoeding! Fijn dat het erop zit. Nu maar hopen dat de klachten ook echt wegblijven.

Pjotr is ook zo'n klimgeit als Roos. Twee dagen geleden stond hij naast zijn ledikant toen ik naar boven kwam! Ik heb hem teruggezet, en gekeken hoe hij eruit kwam. Wauw... zo gecontroleerd, zo sterk!!
Ik aan het werk om het bedje in de laagste stand te zetten. Terwijl ik daarmee bezig was (rotklus, en net niet het geode gereedschap gepakt), klom hij op het stapelbed van Sven. Helemaal naar boven! Aaaarch!!!!!

De andere twee hebben dit dus nooit gedaan.

Voorlopig kan hij niet meer uit zijn ledikant. Maar zodra hij ook dat voor elkaar krijgt, moeten we een andere oplossing gaan zoeken.

Op de creche hebben ze een observatie gedaan van Pjotr - jawel zijn eerste CITO score is binnen. ;)
Hij scoort op fijne en grove motoriek ver boven zijn leeftijdsgenoten. Gezien bovenstaande verbaast me dat niks. Verbaal zit ie lekker volgens verwachting.
De woordjes beginnen nu in een rap tempo toe te nemen. Maar veel zijn het er nog niet. Ik kan ze nog opsommen:
papa, mama, oma, opa, bal, auto, klaar, op, da(g), op a bol (op 't boze bolletje), oe a (hoera!).

Ben benieuwd wanneer hij de namen van zijn broers gaat zeggen.

Hoeveel zeggen jullie kindjes?
mies-noe

Bericht door mies-noe »

dorien fijn dat t goed gegaan is..

eskile...hier zegt sd zo goed als nog niets hoor(broer was ook erg laat,zei op zn 2e alleen papa en mama en nu.,...ppffff bekkie staat niet stil..hihi)

hier zegt sd dus af en toe mamamamama(maar niet gericht naar mij ofzo,gewoon in zich zelf lijkt t wel)en bah zegt tie vaak,,uuhhhh als ie iets wil hebben..papapapa(ook niet gericht naar 1 van ons ofzo)

en kaar(klaar)als ie klaar is met de borst,,hahahah
Sinder

Bericht door Sinder »

he Dorien, fijn dat het achter de rug is en wat een bikkeltje is Liv dan zeg! Stoertje! Hopelijk merk je snel resultaat.

Oh wat is Pjotr motorisch toch goed zeg. Hij liep ook al zo snel hè! Hij wil zijn grote broers natuurlijk volgen.
Zoya praat, net als de jongens, erg goed. Ze zegt zéker meer dan 50 woorden. Eenteeeee... hoepateeeeee zegt ze dan :)
De namen van de jongens kan ze nog niet, maar het zijn ook lastige namen. Jarek noemt ze wel, zoiets als dadee en Vasil noemt ze volgens mij mama en dat klopt aardig ;)
Wat ik heeel grappig vind, als de jongens van school komen, gaat het vooral: mama, dit en dat. Mama, zus en zo, je kent het vast wel. Zoya doet dan ook mee Mama, brabbeldebrabbelbabytaal, mama, brabbel...

Maar zingen doet ze ook veel. Niiiijjjnte, brabbeldebrabbel, Niiijjjntee, brabbel... (nijntje, piepklein konijntje...)
Of brabbeldebrabbel maaauuuuwww brabbeldebrabbel iiiijjjjjjjj (poesje mauw)
En natuurlijk doet een hondje "waf", een poesje "mauw" en oma "uh uh uh" :) Ze kletst ons de oren van de kop hoor!
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Sjonge zeg, die Zoya!
Knap hoor.

En Pjotr zo'n klimgeitje, echt om in de gaten te houden.
Motorisch loopt Rosalyn ook niet bepaald achter. Klimmen doet ze nog niet echt heel goed, ja ze probeert op het bed te klimmen van Vic en ik ben blij dat ze dat trapje nog niet helemaal op komt, anders heb ik echt een probleem als ze daar vanaf valt.

Woordjes zegt ze weinig, ze brabbelt heel wat af hoor, echt haar eigen babybrabbel.
Verder roept ze wel heel de dag papa en mama. opa en oma gaat ook prima. Ja en nee kan ze ook goed. En da da (dag dag)

Ze bootst wel alle klanken na, dus het zal vast niet lang duren voordat ze echt woordjes gaat zeggen.
Oh en de dierengeluiden kan ze goed. Zo leuk is dat he.

En ze is nu echt bijna hele dagen buiten, zo zalig dit weer.
Ze krijgt echt al een bruin koppie, ze heeft gelukkig papa's huidskleur, die word ook bruin van de wind. Zo heerlijk, ze ziet er zo gezond uit met die buitenlucht.
En dan hebben we best een heeele flinke achtertuin (we hebben 2100 m2 grond) en dan nog wil ze steeds naar het speelveld naast ons huis, want tja...daar hoort ze kinderen....logisch)
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Rosalyn heeft ooronsteking.
Vanmiddag bij de hap geweest. Ze had sinds donderdag koorts, en lag als een dweil tegen me aan. Er zat totaal geen leven in.
Even de klachten doorgebeld, en ik mocht toch even komen.
Dus toch een ooronsteking. Helaas geen anti-biotica, de arts vond de koorts nog niet lang genoeg en wil liever dat we het met onderhoudsdosis pcm gaan doen en neusspray.
Ze is zo ziekjes.
Die foto van een paar weken geleden van Liv die toen zo ziek was, zo lag Roos er ook al bij sinds gisteren.
Zielig he....
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

heel erg zielig Annemiek. Beterschap voor je meisje. Hopelijk knapt ze snel weer op!
Sinder

Bericht door Sinder »

aaaaah beterschap voor je meisje!
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Hier weer even een update van ons kleinste prinsesje....want dat is ze echt!!! :lol:

Afgelopen weekend was ze zaterdag overdag al helemaal niet lekker, hangerig, snotterig, verkouden. Ze wilde alleen maar in onze armen liggen.
's avonds vroeg naar bed, maar na een half uur hoestte ze zich wakker. Ze werd met het uur benauwder en benauwder. Ik nog met haar onder de douche, maar dat vind ze dus gewoon niet fijn, zelfs eng. Dus dat werd 'm niet.
Huilen ging niet, ze wilde huilen maar ze was TE benauwd voor woorden. Uiteindelijk om 2 uur 's nachts huisartsenpost gebeld. We mochten komen. Ze kreeg weer ventolin, ze knapte zienderogen op, ten minste ze kon weer iets beter lucht krijgen. Uiteindelijk is ze EINDELIJK om 3 uur in slaap gevallen. Sjongejonge wat een nacht, dat was lang geleden dat we zo'n kort nachtje haddden.

Ze blijft nu echt een beetje bronchitis-achtige verschijnselen houden.

Oh en ik hoor de heeeeele dag papa, papa papa papa. Mama heeft ze uit haar woordenschat geschrapt. Ze zegt het dus ook echt niet meer.....dus ik roep de hele dag: mama, mama mama. Maar als antwoord standaard:PAPA!!!

Ik geniet van ons kleine aapje, ze is zo'n heerlijk moppie. Wel een boeffie die nu al duidelijk echte dreumesstreken uithaalt.
Vooral alles doen wat niet mag. Blaadjes uit de planten trekken, de aarde uit de potjes graaien. Speelgoed is om mee te gooien en niet mee te spelen.
De nachten gaan normaal gesproken erg goed, ze is wel vroeg wakker (5.30 -6.00) maarrrr ze slaapt gewoon heerlijk door. Ik merk aan mezelf dat ik alleen al daardoor meer energie overdag heb.

He, hoe gaat het met jullie dreumessen?
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Hier gaat het best goed! (durf het alleen niet te schrijven want ja die murphy he?) Vorige week dinsdag bleek Liv weer een dubbele oorontsteking dus ontzettend balen. Ik zat er compleet doorheen. Ze knapte gelukkig op en nu gaat het goed. Morgen naar het CB voor een prik (ze loopt er een tweetal achter)

Afgelopen maandag liep Liv ineens een 2 pasjes los. Nouja lopen... dat is wel een groot woord. Ze schuifelde twee pasjes naar voren. Ze loopt nu hele stukken aan 1 hand en staat regelmatig los.

Daar waar ze ineens heel heel veel ging eten is dat weer helemaal voorbij. At ze een week geleden nog 2x3 boterhammen en een bord warm eten, is dat nu 3 in totaal en als we geluk hebben eet ze s'avonds wat (net als voordat ze buikgriep kreeg een week of 6 geleden)

Ze kan vreselijk zeuren en dreinen als ze niet lekker is of het niet gaat zoals mevrouw blieft. Echte meid dus ;) Gelukkig is ze meestal erg in haar sas.

Afscheid nemen op het kdv is echt een ramp. ZE heeft echt last van verlatingsangst. Ook dat gaat al weer ietsje beter.

Finn is helemaal dol op zijn zusje. Er wordt wat afgeknuffeld.

Liv vindt het buiten helemaal geweldig. Ze kruipt regelmatig zelf naar buiten als de deur openstaat, helemaal als Finn met een vriendje of vriendinnetje buiten speelt. Schommelen vindt ze geweldig en ook van de glijbaan is geweldig! De zandbak is ook gegarandeerd succes!

Woordjes zegt ze helemaal niet. Soms lijkt het alsof ze wel iets zegt maar we verstaan het gewoon niet ;) Nu lijkt het soms net alsof ze ja zegt maar dat kan toch helemaal niet? Ach het is bij Finn goed gekomen (die begon pas met woordjes toen hij 2 was)

Slapen gaat op en af. Vorige week weer drama maarja oorontsteking he? Nu, als ze een goede nacht heeft slaapt ze tot 4 uur, half 5 en dan weer verder tot na 7 uur soms.
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Nou Liv loopt hoor! Steeds vaker pakt ze kleine stukjes en gaat ze echt staan om te gaan lopen ipv kruipen. Zo leuk!

Hoe is het bij jullie?
Annemieke hoe is het met Roos? Gaat heta l weer wat beter met haar?
EskilE

Bericht door EskilE »

Vanacht was het voor het eerst sinds lange tijd weer eens bal met Pjotr. Begrijpelijk, want hij had om 5:00 uur ruim 40 graden koorts. Na een paracetamol daalde dat trouwens al weer heel snel.

Gisterenavond begon het al, hij werd rond 22:00 uur wakker, gebeurt echt nooit meer. Toen om 2:00 uur.
Nu is papa vanochtend thuis, zodat ik wat kan werken. Maar hij is zichzelf niet. Veel jammeren.

Op dit incidentje na, gaat het supergoed met ons mannetje.
Hij is zo ontzettend vrolijk en ondernemend! Grove motoriek is geweldig, hij rent, klimt en klautert erop los. Woordjes gaan ook steeds beter. Dat vind ik zo gezellig :)

Op Koninginnedag heeft hij bijna de hele dag heerlijk rondgescharreld tussen alle koopwaar. Had voor iedereen een gulle lach, en heeft tusendoor geslapen in de doek op de rug, en later ook op de doek gewoon op de grond. Natuurlijk is een dreumes van deze leeftijd een handenbindertje, maar ik kan niet anders zeggen dan dat Pjotr een makkelijk kind is op het moment.

Leuk om te lezen dat Liv nu ook de smaak van het lopen te pakken heeft! En die woordjes, ach dat komt vanzelf. Viel me net nog op met Sven... hij was een ontzettend late prater (pas met 2 jaar kwamen de eerste woordjes, Yip vertaalde altijd alles voor ons ;) ), en zojuist kwam hij me vertellen over een boek dat hij aan het lezen was. Woorden als: campagne, epiloog, gefascineerd, ze vielen zomaar uit zijn mond. Okay, we zijn met hem inmiddels al weer 7 jaren verder, maar het is toch nog goed gekomen !! ;)
Suus
J&J SANTORINI

Bericht door Suus »

Annemiek, wat schrijf je een heerlijk jubelberichtje over Rosalyn. Ik hoop dat ze nu toch wel weer aan de beterende hand is. Rivka is ook zo ondeugend.

Echt, ik heb nog nóóit een kind van bovenop te eetkamertafel hoeven plukken, tot gisteren. Of dat ze bovenop de triptrap gaat staan, maar ze staat nog helemaal niet stabiel. Kom ik de kamer binnen, zie ik Rivka wiebelen en zwaaien. :shock:

Ik vind elke dag zand en aarde in haar luier. En dan niet omdat ze fanatiek in de zandbak gespeeld heeft maar omdat ze, zodra ze de kans krijgt, mijn borders leeg eet.

Ze kan, sinds een week of twee, wat voorzichtige stapjes zetten en daar is ze beretrots op. Maar ze doet het alleen als ze naar mij loopt of als niemand kijkt. op het kdv gaat ze ook direct zitten als ze doorheeft dat een van de leidsters kijkt. Ik vind het schitterend om te zien. Ze valt elke keer maar toch staat ze dan op en loopt weer door.

Ze stort zich ter aarde als ze haar zin niet krijgt. Bonkt met haar hoofd tegen de rand van haar bed om zich in slaap te bonken. Ze ligt nu dus permanent in het campingbedje, Erik heeft daar een lattenbodem voor gemaakt, omdat ze zichzelf blauwe plekken beukte in haar ledikant.

Ze maakt geluidjes maar praten doet ze nog steeds niet. Psssh betekent poes. Deesjh betekent 'die'. En dat is het. Ze praat een beetje na dus ik wéét dat ze mama en papa kan zeggen maar ze gebruikt de woorden niet uit zichzelf.

Ik ben bezig met slaaptraining en dat vind ik wel wat heftig, hoor. Gisternacht was ze zó verdrietig dat ze niet aan de borst mocht dat ik bijna in de verleiding kwam. Gelukkig liet ze zich uiteindelijk troosten in bed.

Wat ik heel bijzonder vind is dat dit mijn derde kindje is en toch is ze zó anders. Natuurlijk heb ik de ervaring van de andere twee maar toch zijn er momenten die helemaal nieuw voor me zijn en waar ik opnieuw moet uitvinden wat nou de beste benadering is. Maar ik kan echt bijna niet meer doen alsof ze nog een babietje is. Ze wil alles zelf en nu ze kan lopen moet ik echt geloven dat ik baby af ben en vol in de dreumestijd zit.

Ze wil ook perse zelf de vork en lepel vasthouden. Rapley blieft de dame niet. Geprakt wil ze. Maar niet gevoerd, dat u het even weet mevrouw! :D Deze dame doet het allemaal wel 'zelluf'. Dat wordt nog wat.

Eskil en Dorien, lekker dat het zo goed gaat met Pjotr en Liv. Leuk om te lezen dat ze zo snel zijn ook.
Mama van F¡nne (dec '05), Yrs@ (feb '08 ) en R¡vk@ (nov '09)
Stoergeboortekaartje.nl
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Suus wat gaat de tijd snel he met die kinders. Ook ik ervaar hetzelde wat jij ervaart met een derde. Ik zie ook steeds weer andere dingen als bij de andere 2. Het bijzondere is dat ze de derde is, maar ook weer een heel eigen karakter.
Vooral is ze een makkelijk kind, kan zichzelf echt goed vermaken, ik denk dat dat toch te maken heeft met haar plaats in ons gezin. Ik heb gewoonweg minder tijd om met haar door te brengen dan dat ik met Elize en helemaal met Victorine had.
De meiden zijn gek op hun zusje, al is Elize nog snel jaloers. Heel gek, maar af en toe geeft ze haar zusje opeens een tik uit het niets. Ik denk nog steeds jaloezie.

Sinds haar longontsteking slaapt Rosalyn weer heel goed. Ze is gelukkig niet meer benauwd. Ik was me toen toch blij dat we in het ziekenhuis waren. Echt zo'n ziek kind had ik nog niet eerder gehad. Dus dat was helemaal nieuw voor ons.

Verder is ze zo'n enorm goede eter, echt alle soorten groenten en fruit gaan erin als koek, het liefst alles zelf eten. Ik geef het tegenwoordig gewoon voor haar, en in tegenstelling tot Rivka eet Rosalyn gewoon wel met haar handen. Niks geprakt, gewoon zoals de groenten zijn. Anders eet ze het niet. Maar helaas....de nadelen van zussen hebben is ook dat ze ziet dat zij snoepjes of chocola krijgen af en toe, en dan is ze echt niet tevreden met haar doosje rozijnen. Ze stort dan ter aarde, handjes voor haar ogen en huilen en brullen maar......

Geven jullie ze wel eens chocola of spekje oid?
mies-noe

Bericht door mies-noe »

hey meiden,
hier ben ik ook nog eens!

annemiek,nee ik geef sd nog geen snoep(af en toe bied ik m een koekje aan maar daar heeft tie geen intresse in,met een cracotte of rijjste wafel is ie wel gelukkig!

hij krijgt nog steeds borstvoeding,en na de voeding van 18:30 ongevree slaapt tie tot half 5 sachts en dan voed ik m ff snel en dat wordt tie rond 7 uur of iets later echt wakker!

ik weet dat tie voeding van half 5 niet meer nodig is,maar ik heb zo geen zin in feest snachts,dat ik er niet eens bij na denk,ik denk hup drinken en 10 min later slapen we weer!

overdag doet ie nog steeds 2 dutjes,,elk van 1,5 tot 2 uurtjes,,kan niet wachten tot tie gewoon maar 1 dutje gaat doen hoor,maar hij is nuu echt na 2 uurtjes wakker echt wel weer moe,,dus ophouden vind ik dan zo zielig!

verder eet en dribkt tie gewoon,niet super veel maar gewoon goed!

drinkt nog zo 4 x borst per dag en zo 2 sapjes per dag
en dan kwa eten gewoon brood,fruit,groente,vlees enz enz!

tis een super ondeugend ventje,niet te geloven,die doet echt alles wat niet kan en mag,ik zal wat fotos van m plaatsen hier,zoals ie kijkt zo is ie ok gewoon,,die kan je geen sec alleen laten,echt dara krijg ik snel grijze haren van denk ik,,,hahah

praten doet tie nog niet super veel,,
klaar als ie het zat is...dus "klaar"als ie klaar is met borst of eten,enz enz.echt zo grappig!verder papa en mama de hele dag!
als ik zeg,,mama gaat even plassen sprint tie naar de wc...als ik zeg zullen we naar bed gaan,sprint tie naar de trap..als ik zeg klap eens in je handen doet tie het.hoera doet tie,kiekeboe doet tie zelf..
verder met mij alles ok..
ik wordt nog steeds volgens mij opgegeten door het geven van de borst,weeg nog maar 65-66 kg(woog 78 toen ik sd nog niet had en 99 op t einde)maar ik voel me er wel goed bij,bedoel ben blij(nou ja blij das wel groot woord,, :oops: )hoe ik er nu uit zie na het krijgen van 2 kinderen,,,

dikke kus mies

http://fotopocket.nl/view_album.php?album=sd6
Sinder

Bericht door Sinder »

wat heerlijk te lezen van jullie meisjes en jongens en ik herken heel veel!
Zoya is heel ondernemend en heel vlot ook vind ik. Ze praat best wel goed en haar favoriete woord: Nijntje...
Van de week schoof ze haar bord aan de kant, keek ze me aan, "ijsje?" zei ze, hahaha. Dus Annemieke, ja, hier krijgt ze al snoep. Dat is eigenlijk niet echt een hele bewuste keuze geweest maar ook Zoya is een klimmer en ze pakt gewoon in onbewaakte ogenblikken wat ze wil hebben. De jongens hoeven geen snoep op tafel te laten liggen hoor. Chocola is ze groot fan van en ik probeer het natuurlijk wel te beperken, maar dat kan ik vooral door het allemaal niet te eten zelf ook. En de jongens. Dat lukt dus natuurlijk niet altijd. Meestal blijft het bij een paar druifjes, chipjes of een koekje, maar smarties of een spekje gebeurt ook, vooral op verjaardagen. Vanmiddag heeft ze onbeschaamd chips zitten peuzelen op een verjaardag, hahaha. En 'taart' kan ze ook zeggen ondertussen, dat moet natuurlijk ook hè. :)
Ze praat dus heel goed en maakt meestal vrij goed duidelijk wat ze wil. Hebben jullie kindjes alle tanden inmiddels? zoya moet de hoektanden nog, die komen nog maar niet door. Volgende week krijgt ze de BMR. Versneld voor ons doen omdat vriendin van ons zwanger is en geen rode hond heeft gehad.
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Volgens mij gaat Liv nu toch echt naar 1 slaapje. ik durf het niet helemaal. Ze stort rond half 11 echtin en dan slaapt ze tot ik haar uit bed haal om 12 uur om Finn te halen. Dan stort ze rond 3 uur weer in, drinkt bij mij en gaat naar bed maar de laatste paar dagen slaapt ze eigenlijk amper of niet. Is wel een teken he? Ik vind dit soort overgangen altijd een ramp. Maar goed. het moet!

Liv is een lekkere klimgeit! Ik zeg, lekker maar eigenlijk...ai ai ai, hebben we het trapje naar het speeltoestel gebarricadeerd, klimt ze gewoon op de bank onder het huisje en staat daar dan te dansen. Je houdt je hart vast ;)

Verder gaat het introduceren van biogarde via de borstvoeding goed. AL ruim 1 week eet ik iedere dag 100gram biogarde en we merken geen verschilin haar gedrag (of toch omdat ze sindsdien ineens niet meer slaapt s'middags? ) We gaan van de week starten met haar zelf biogarde te geven.

Verder zit er een willetje in dat kleine lijfje! Echt. Als ze iets wil nou berg je dan maar, dat laat ze wel weten! Gelukkig is ze nog vrij makkelijk af te leiden. Het lopen gaat nu als een speer. Ze loopt eigenlijk alleen maar en ook als we buiten zijn wil ze maar 1 ding, lopen! Ik stimuleer maar want Finn was een buggykind (kwam natuurlijk ook wel door zijn gezondheid) en dat wil ik eigenlijk niet bij Liv. Ze stapt er heerlijk op los en de wereld is nu natuurlijk nog groter geworden.
Ze vindt het heerlijk voor op de fiets. Ze staat regelmatig in de garage aan de fiets te trekken omdat ze dan wil fietsen. Ze zit dan zo parmantig en zwaait naar iedereen die naar haar kijkt ;)
Sinder

Bericht door Sinder »

heerlijk bericht Dorien! Fijn dat je geen reacties hebt!

Hier ook alles goed, wat een heerlijk vrolijk meisje. Praten blijft goed gaan, 2 woorden zinnetjes komen nu veel voor. Toya Nanaantje? Horen we elke dag bijvoorbeeld, daar is ze gek op. Ze begrijpt alles heel goed, neemt veel initiatief, bijv als ze moet gaan slapen. "boov?"zegt ze dan en loopt naar de deur en gaat naar boven. "doesse?"komt daarna en als we op ons bed zitten "dinke"en daarna "lapen".
Oh wat een leuke periode is dit toch!

Dadelijk gaan we de avond4daagse lopen met z'n viertjes!
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Wat een vrolijke berichtjes allemaal.
En wat is Zoya toch vlug met praten zeg! Ik hoorde vanmorgen voor het eerst: da da Bumba....
Ze zegt zeker wel wat woorden, maar nog niet veel.

Ik vind het wel een hele leuke periode, maar oh zo vermoeiend. Ze weet precies waar de snoep ligt, en ze staat een paar keer per uur voor die la te zeuren dat ik hem moet openen.
Ze is zo vliegensvlug, klimmen, rennen. Ik kijk een seconde niet en ze staat al weer ergens anders.

Ze slaapt normaal gesproken nog 1 x per dag. Maar nu ligt ze al sinds 9 uur te slapen, niet gek want madam was al om 5 uur wakker. Als ik haar zou laten liggen gilt ze alles wakker en daar zit je niet op te wachten dat alle meiden al om 5 uur rondlopen.

Straks naar het CB, geen bijzonderheden, vind de bezoekjes waar ze geen inenting nodig heeft niet zo nodig, maar ben wel benieuwd naar haar gewicht. Ben altijd zo weer weg....
Plaats reactie