Vragen over een webshop

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Sinder

Vragen over een webshop

Bericht door Sinder »

Ik speel toch met het idee om een webshop te beginnen, als tussenstop naar veeeeel meer plannen. Het is makkelijker te realiseren op korte termijn natuurlijk ook.

Maar goed, er zijn er al heel veel en de meesten verkopen ongeveer hetzelfde.

Mijn vraag is:
+ wat mis je nu bij een webshop
+ wat is er nu wel aanwezig maar zou je anders zien
+ wat zou je graag willen van een webshop?

Bijvoorbeeld, ik vind de spuitzakken niet zo heel goed die er nu verkocht worden. Ik heb inmiddels een grote rol van veel betere zakken die wil ik o.a. dan ga verkopen, evenals wat andere uitstekers en misschien wat meer op het gebied van cakepops.
Jeanet

Bericht door Jeanet »

leuk, maar ik denk dat de prijs het hem ook doet, de verzending, de snelheid, maar vooral ook wat wil ik nu doen en waar kan ik krijgen wat ik wil hebben en dan liefst alles in 1 keer kunnen bestellen dus niet dit hier en dan voor dat moet ik daarheen...
Ilse501
J&J HAWAII

Bericht door Ilse501 »

Mij heb je dan als klant in ieder geval. Kom ik het wel ophalen ;-)
I l s e, mv B (03), J (04) & P (07)

Hoe dan ook, we redden het
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Sinder om je vraag wat gerichter te beantwoorden even een vraag, wil je dan een webshop met materialen voor het bakken? En is daar nog markt voor dan?

Wat ik iig nog niet echt kan vinden in webshops zijn leukere verpakkingen voor taart, cupcakes, ed.. En structuurmatten met een fijne print geschikt voor CC’s.

Hoge verzendkosten heb ik een super hekel aan. En ik haak ook af bij webshop waarbij ik moet zoeken hoe, wat en waar of met onduidelijke foto’s.
Mara
J&J HAWAII

Bericht door Mara »

Ik vind de snelheid waarmee ik de dingen ontvang heel belangrijk. En persoonlijk kontakt als iets er niet is of is misgegaan.

Ik vind het altijd vervelend dat ik voor een paar dingen relatief veel verzendkosten heb. Ik hoor daar meer mensen over.
Iemand die dat op kan lossen, kan denk ik rekenen op veel klandizie.
En dat is vlgs. mij niet makkelijk...als je de verzendkosten verrekent in je prijs, ben je weer duurder dan de concurrent.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Sinder

Bericht door Sinder »

ja ik wil eigenlijk allebei aanbieden om toch compleet te kunnen zijn. Als je daar moet bestellen en ook nog daar, loop je altijd tegen die verzending aan. En die kan gewoonweg niet goedkoper, tenzij je zó groots wordt....

Ik dacht ook aan de wat apartere wrappers enzo.

Maar ga door met brainstormen, hier heb ik wat aan! Overigens is het zo dat de eerste de beste taartsjop hier 40 km verderop zit. Dus markt voor winkel is er volgens mij wel en dat is het plan uiteindelijk.
Betje
J&J HAWAII

Bericht door Betje »

Ik heb niets met taarten bakken dus misschien sla ik de plank enorm mis hier, maar is het niet leuk als je verpakkingen kunt laten printen die passen bij je taart? Ik zie zulke creatieve creaties langs komen, wellicht vinden mensen het leuk als ze het ontwerp van de taart kunnen uploaden en dat op de doos laten printen oid.
Denk ook aan ByKay draagdoeken waarvan je zelf kleurencombinaties kunt kiezen en teksten printen, het hoeft niet uitgebreid maar mensen vinden het toch vaak leuk als ze een beetje zelf kunnen bepalen hoe het er uit ziet denk ik.

Of voor de meer professionele baksters een eigen logo op de doos staat wel zo chique. Dan kan de oplage ook wat hoger zijn dan '1',

Voor de promotie van de winkel zou ik zeker druk gaan bloggen en om op die manier zoals Corina zegt, heel duidelijk maken dat je er verstand van hebt zelf. Als ze het gevoel hebben dat ze je kennen omdat ze je blog lezen wekt dat ook vertrouwen denk ik.

Oh en zorg dat je Ideal hebt! Dat scheelt jou zelf ook veel gedoe met betalingen checken en zelf koop ik ook liefst bij een winkel met Ideal.
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ik koop alleen als ik kan betalen met ideal.

Wat denk ik ook goed loopt is zelf voorbeelden van traktaties voor PSZ, KDV en BS bedenken en dan zorgen dat je alle benodige materialen te koop hebt en een how to plaatst. Het lijkt soms net een wedstrijd wie de leukste traktatie voor zijn kind maakt, dus daar is wel markt voor denk ik.
Sinder

Bericht door Sinder »

nou daar dacht ik zelf ook aan ja.
Plaats reactie