Mijn eerste boetseersel + taart is klaar! (aanvulling 1-5)

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mon
J&J SANTORINI
Berichten: 1282
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:47 pm

Mijn eerste boetseersel + taart is klaar! (aanvulling 1-5)

Bericht door Mon »

Een collega (en vriendin) gaat maandag een geregistreerd partnerschap aan, omdat ze gaat samenwonen en ze samen een huis hebben gekocht.
Verder niet veel poespas, maandagochtend even naar het gemeentehuis, samen met naaste familie (haar ouders en zussen, zijn ouders en broer) en dan geloof ik gezellig wat eten en drinken.

Op het laatst had ze gevraagd of ik toch nog een taartje wilde maken. Lekker vroelijk, met bloemen, gewoon een leuk taartje. Tuurlijk wil ik dat. (grijns :) ). oh nee he, je gaat toch niet een bruidspaartje erboven op doen he! Nee joh, ik vind zo;n plastic ding niet mooi en ik heb nog helemaal nooit geboetseerd, dus dat zal vast niets worden ( Grijns :) )

Dus ik heb een bruidspaartje geboetseerd en er staan nu 2 harten in de oven; ik ga een 2 lagen hartentaart maken. Ik ga dus wel een leuk bruiloftstaartje maken, met een geboetseerd bruidspaartje erop.

Lekker over de top, lachen :). Een andere collega zit in het complot, heb ik net de foto van het paar gestuurd, benieuwd wat hij ervan vindt :)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mon op zo mei 01, 2011 1:01 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Mama van 3 geweldige meiden; L!nde (05-08-2002) en Z€nne (09-02-2004) en M@re (31-10-2005) en 1 superzoon; J€ns (01-02-2010)
Gebruikersavatar
lineke
J&J SANTORINI
Berichten: 2854
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:37 pm

Bericht door lineke »

LEUK!!!
Saskia 12-04-2005
Nienke 11-12-2006
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

leuk! Mooi groen pak ook ;)
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Mon
J&J SANTORINI
Berichten: 1282
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:47 pm

Re: Mijn eerste boetseersel

Bericht door Mon »

artcoco schreef:Te schattig, met die ringen in zijn hand en dat pak is perfect! Ik zou de oogjes nog wat benadrukken - misschien klein bolletje zwart erin? Nou ja, ik zou echte oogjes maken, wit, zwart en een klein licht-witje erbij. Dan zijn het opeens niet meer zombiepopjes maar een echt stelletje... maargoed, ze zijn heeeel schattig (voor zombiepopjes! :wink: ).
Whahaha, ja idd, ik zocht er al een woord voor, maar zombiepoppetjes, dat zijn het :)
In het voorbeeld zijn de oogjes idd ook zwart, maar dat durfde ik gisteravond niet meer, bang ze te verprutsen. Toch maar doen dus?

En dat pak; het voorbeeld had ook een groen pak en dat vond ik eigenlijk wel perfect! Zwart, wit, grijs, bruin, allemaal net te echt. En dit is natuurlijk wel een lolletje :)
Mama van 3 geweldige meiden; L!nde (05-08-2002) en Z€nne (09-02-2004) en M@re (31-10-2005) en 1 superzoon; J€ns (01-02-2010)
Jeanet

Re: Mijn eerste boetseersel

Bericht door Jeanet »

Mon schreef:
artcoco schreef:Te schattig, met die ringen in zijn hand en dat pak is perfect! Ik zou de oogjes nog wat benadrukken - misschien klein bolletje zwart erin? Nou ja, ik zou echte oogjes maken, wit, zwart en een klein licht-witje erbij. Dan zijn het opeens niet meer zombiepopjes maar een echt stelletje... maargoed, ze zijn heeeel schattig (voor zombiepopjes! :wink: ).
Whahaha, ja idd, ik zocht er al een woord voor, maar zombiepoppetjes, dat zijn het :)
In het voorbeeld zijn de oogjes idd ook zwart, maar dat durfde ik gisteravond niet meer, bang ze te verprutsen. Toch maar doen dus?

En dat pak; het voorbeeld had ook een groen pak en dat vond ik eigenlijk wel perfect! Zwart, wit, grijs, bruin, allemaal net te echt. En dit is natuurlijk wel een lolletje :)
jjaaa doen!
verder gaaf!
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Knap gedaan zeg, ze zien er echt goed uit, puntje zwart in de ogen is denk ik wel mooi. Helemaal met irissen en alles lijkt me te veel gepriegel.

Waar heb je het van gemaakt en hoe verstevigd?
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12726
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Bericht door Pauline »

mooi hoor
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
Cindy

Bericht door Cindy »

Goed gelukt zeg!
Ik zou ook zeker nog even wat met de oogjes doen. Dat maakt het vast helemaal af.
Sinder

Bericht door Sinder »

aaaah enig!!! Ik heb een workshop gedaan bij Annelies van Kessel en daar hebben we de oogjes geschilderd. Dat wordt wel mooi moet ik zeggen!
Gebruikersavatar
Mon
J&J SANTORINI
Berichten: 1282
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:47 pm

Bericht door Mon »

Ze hebben inmiddels zwarte oogjes. De oogsjes zijn echter zo klein als speldenknopjes, dat er niets anders mee kon. Maar ik vind het zo al een stuk beter :)

Afbeelding

En ik heb de poppetjes gemaakt van gewoon fondant. Met sateprikkers erin, zodat de boel aan elkaar blijft.
Mama van 3 geweldige meiden; L!nde (05-08-2002) en Z€nne (09-02-2004) en M@re (31-10-2005) en 1 superzoon; J€ns (01-02-2010)
Sinder

Bericht door Sinder »

ja beter! Annelies van Kessel zei: altijd een beetje tylose erin, behalve als het echt heel klein is. En we deden ook stukjes prikker erin inderdad.
Ik vind ze super!
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12042
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Bericht door Esther »

Ik vind ze geweldig! Helemaal vrolijk.
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
Mon
J&J SANTORINI
Berichten: 1282
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:47 pm

Bericht door Mon »

Sinder schreef:ja beter! Annelies van Kessel zei: altijd een beetje tylose erin, behalve als het echt heel klein is. En we deden ook stukjes prikker erin inderdad.
Ik vind ze super!
Ik moet zeggen, dat ik dat eigenlijk vergeten ben. Was al druk aan het boetseren, prikkers erin etc etc en toen: Pling.
Mama van 3 geweldige meiden; L!nde (05-08-2002) en Z€nne (09-02-2004) en M@re (31-10-2005) en 1 superzoon; J€ns (01-02-2010)
Sinder

Bericht door Sinder »

ja weet je hoe ze ons dat liet doen? Gewoon los op je werkblad een bergje tylose leggen, dan vergeet je het ook niet.
Gebruikersavatar
diane76
J&J SANTORINI
Berichten: 3378
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 10:47 am

Bericht door diane76 »

Wat een schattig paartje!!! Dat knipoogje, geweldig! Op de eerst foto kwam dat niet zo goed tot zijn recht, nu is dat veel beter. Leuk projectje,
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Anja

Bericht door Anja »

Te leuk gewoon!

Ben benieuwd naar het eindresultaat!!
Gebruikersavatar
Mon
J&J SANTORINI
Berichten: 1282
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:47 pm

Bericht door Mon »

Man o man, wat heb ik me op de hals gehaald. Wat een werk, die zijkant! Dat doe ik dus niet weer. Het was wel leuk om te doen, maar het is helaas niet zo strak als ik had gewild. Toch lastig, zo;n hartentaart en dan meteen zoveel werk. En op de foto ziet het er helemaal wiebelig uit, zag ik net :(. In het echt gelukkig wat minder erg wiebelig en bobbelig.

De opdracht was:
- vrolijk en kleurrijk en bloemen. Check. Das wel gelukt toch ;-)
- Oh nee, je doet toch niet zo'n bruidspaartje bovenop he. Nee hoor, natuurlijk niet. Afbeelding. Check, ook gelukt :lol:

Moet er nou nog iets op het bovenste hart komen,? Dat is nu zo kaal. Ik houd wel van kaal, maarniet wanneer er iets mist. Eigenlijk had ik de poppetjes wat dichter naar het midden moeten doen, maar ja, ik kon maar 1x prikken.

Ik vind het wel heel spannen hoor, wat ze er van zullen vinden. Morgen komen ze em ophalen.
Afbeelding
Mama van 3 geweldige meiden; L!nde (05-08-2002) en Z€nne (09-02-2004) en M@re (31-10-2005) en 1 superzoon; J€ns (01-02-2010)
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5616
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Bericht door JasmijnLinde »

Wat enorm leuk! Hele leuke kleuren en uiteraard is het bruidspaar prachtig. Het ziet er trouwens helemaal niet wiebelig uit hoor en het bobbelige valt ook wel mee.
Ik denk dat ze er heel erg blij mee zullen zijn.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Cindy

Bericht door Cindy »

Zo hee wat een leuke taart is dat geworden!
Kan me voorstellen dat die zijkant een megaklus wa, maar het effect mag er zeker zijn; zeer vrolijk.'
Misschien nog wat kleine bloemetjes rond het bruidspaar strooien?
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Dongggggg, ik krabel weer even van de grond, wat is die super leuk, prachtig en mooi. Het bruidspaar zal er dolblij mee zijn. Waar heb je het mee gevult? En heb je de taart zaterdag gemaakt en hij is voor maandag? Ik moet nog even leren hoe lang het lekker blijft :wink: .

Ik zou het bovenste hart zo laten, wat jezelf al zei het paartje had wat dichterbij elkaar moeten staan.

Het taarten niveau begint torenhoog te worden hier op het forum.
Miem

Bericht door Miem »

Wauw hij is echt LEUK!

Als je echt nog wat wilt op het bovenste taartje zou ik er wat bloemen op doen maar verder niks, het is superleuk zo!
Hanne

Bericht door Hanne »

Heel schattige taart. en die oogjes maken het paartje echt af. heel mooi gedaan, complimenten.
Gebruikersavatar
Liesje28
J&J MAURITIUS
Berichten: 5069
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 8:59 pm

Bericht door Liesje28 »

Wowwww.... die vind ik echt enorm leuk zeg! Daar mag je flink trots op zijn!
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Gebruikersavatar
Mon
J&J SANTORINI
Berichten: 1282
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:47 pm

Bericht door Mon »

Hij is gevuld met Mona toetje citroen en met lemoncurd met slagroom. In de koelkast bewaren kan het prima een paar dagen uithouden. Morgen wordt ie aangesneden. Maar ik vind het idd ook lastig hoor, hoe ver van tevoren kan je iets maken.

En ik heb nog 2 ringen in elkaar op het hart gemaakt.
Afbeelding
Mama van 3 geweldige meiden; L!nde (05-08-2002) en Z€nne (09-02-2004) en M@re (31-10-2005) en 1 superzoon; J€ns (01-02-2010)
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Goede toevoeging die ringen en zelfs slagroom kan dus twee dagen van te voren, good to know.
Anja

Bericht door Anja »

Wat een werk zeg maar wat een geweldig eindresultaat!

Bij de eerste foto miste ik niet echt iets op de bovenste taart maar de ringen zijn een mooie toevoeging.
Gebruikersavatar
diane76
J&J SANTORINI
Berichten: 3378
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 10:47 am

Bericht door diane76 »

Geweldig Mon! Wat mooi, die onderste taart, sowieso, twee mooie taarten. De ringen maken het echt af, zeker omddat je ook cirkels op de onderste hebt.

Ik ben echt heel benieuwd naar de reacties!!!
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Sinder

Bericht door Sinder »

Helemaal geweldig!!! Wat een werk die streepjes zeg... hij is echt SUPER geworden.
Gebruikersavatar
Mon
J&J SANTORINI
Berichten: 1282
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:47 pm

Bericht door Mon »

Hij is vanmiddag opgehaald. Ze kwamen binnen en wilden meteen de tart zien, waren zo benieuwd! En ze vonden hem heel erg mooi. Ze had wel verwacht dat ik er nog een bruidspaar op ging maken. Schot in de roos dus ;) :)

Morgen wordt ie aangesneden, daar zag ze nu al tegenop. Hij paste net mooi in de cupcakedoos (zonder cupcakehouders), zat wel wat klem, maar zo verschuift ie iig niet in de auto. Nu maar hopen dat ze nog een plekje vrij kunnen maken in de koelkast ;)
Mama van 3 geweldige meiden; L!nde (05-08-2002) en Z€nne (09-02-2004) en M@re (31-10-2005) en 1 superzoon; J€ns (01-02-2010)
Mieke

Bericht door Mieke »

Oh wat gaaf!
Erg mooi, super vrolijk die kleuren!
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13431
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Bericht door Chantal »

heel mooi en lekker vrolijk!!

dat bobbelige lijkt bij de onderste taart wel te komen doordat de vulling er een beetje begint uit te puilen, zou dat kunnen dat ie aan de zijkanten een beetje bol gaat staan?
en anders is het gezichtsbedrog door de foto, ik vind het een hele leuke taart!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Mon
J&J SANTORINI
Berichten: 1282
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:47 pm

Bericht door Mon »

Chantal schreef:heel mooi en lekker vrolijk!!

dat bobbelige lijkt bij de onderste taart wel te komen doordat de vulling er een beetje begint uit te puilen, zou dat kunnen dat ie aan de zijkanten een beetje bol gaat staan?
en anders is het gezichtsbedrog door de foto, ik vind het een hele leuke taart!
Dat bobbelige komt vnl doordat ik de biscuit totaal niet uit de (siliconen) vorm kreeg (Ik kan daar gewoon niets mee, zo;n siliconen vorm. ). De taart kruimelde en scheurde. Bij het doorsnijden werd het extra erg. Maar dik insmeren met botercreme verzachte de schade een beetje. Maar echt mooi krijg je em niet meer dan.
Mama van 3 geweldige meiden; L!nde (05-08-2002) en Z€nne (09-02-2004) en M@re (31-10-2005) en 1 superzoon; J€ns (01-02-2010)
Gebruikersavatar
Mariska
J&J SANTORINI
Berichten: 3652
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:34 pm

Bericht door Mariska »

O, daar zou ik enorm blij mee zijn! Geweldig!
Mama van Bas ( oktober 2008 ) en Nina ( december 2010 )
Twitter; @mariskavangilst
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13431
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Bericht door Chantal »

die siliconen vormen zijn idd niet echt geweldig.
maar hee, alleen de echte taartenbakkers zien dat! anderen echt niet hoor!!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Plaats reactie