Nog enkele vragen

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Suuz

Nog enkele vragen

Bericht door Suuz »

Nu ik mijn bestelling bijna binnen heb, heb ik eigenlijk nog wel wat vragen..

Ik ga beginnen met cupcake's gewoon om te oefenen en kijken of ik het echt leuk ga vinden. Maar kan ik gewoon het fondant bovenop de afgekoelde cupcake plaatsen of moet er nog wat tussen?

Ben echt een beginner, dus wie heeft er nog tip's of leuke links na site waar het een en ander goed word uitgelegt..

Zo zit ik bijvoorbeel met een grote lap fondant die je netje hebt uitgerold, hoe krijg je die op de taart? Of plaatst je de taart op de fondant? Moet er meel op de keukenblad worden gestrooit of kun je beter iets anders gebruiken..

:oops:
Suuz

Bericht door Suuz »

hihihi.... bedankt! Nog andere tips?

Foto's komen zeker.. maar ben wel erg druk hoor dus zeker niet wekelijks. Crisco zal ik ff kijken... poedersuiker heb ik wel altijd in huis dus dat is wel goed om eerst mee te beginnen.
Jeanet

Bericht door Jeanet »

eehh fondat op cc leg ik er gewoon op.

de fondant uitrollen doe ik gewoon op mijn keukenzeil en gebruik crisco.
al naar gelang hoe groot de lap is zet ik de taart strategisch neer en mik hem erover heen met mijn handen, indien hij te groot is...even aanvoelen dan doe ik de deegroller erin zeg maar een stukje zodat een deel erop rust en drappeer ik hem over de klaarstaande taart.

een taart smeer ik wel af met botercreme.
Suuz

Bericht door Suuz »

bedankt!

dus taart met botercreme eerst afsmeren, dan een keukenzeil evt aanschaffen. ;)
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Op deze site kun je echt alles, alles, alles vinden over taarten, CC's, koekjes, marsepein, fondant, vulling en weet ik wat meer;
http://www.deleukstetaarten.nl/
Ze hebben ook een forum (maar hier is het veul gezelliger).

Bij fondant vind ik poedersuiker fijner werken dan crisco en je krijgt niet heel snel poedersuiker vlekken op je mooie kant. Ik plak het vast op cupcakes met witte pasta of een beetje jam.

Leuk aan fondant is dat je versiering ook drie D kan drogen, je heb bloementjeuitstekkers gekocht en als je die uitsteekt en bijvoorbeeld in het eierbakje van de koelkast legt (buiten de koelkast) droogt het staand op, geeft een leuk effect vind ik.

En al je CC wat bol uit de oven komen dan kun je er even een broodplank op leggen om ze plat te krijgen. Met 40 gram beslag per CC krijg vaak een mooi gevult CCtje.
Suuz

Bericht door Suuz »

wat een geweldige tips! heel erg bedankt..
Plaats reactie