gezicht maken

Moderator: Chantal

Plaats reactie
jikke
J&J MALEDIVEN

gezicht maken

Bericht door jikke »

ik ga binnenkort een tinkerbell maken maar hoe kan ik het beste de oogjes/mond maken. Die zijn zo klein dat puzzelen haast niet kan (ik kan niet zo goed priegelen) maar hoe maken jullie hele fijne lijntjes. ik zou denken aan tekenen maar hoe. ooit een stift achtig iets gehad maar dat vloeide heel erg uit op marsepijn. ideeen?
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Op de bovenkant van je hand kun je marsepein heel dun uitrollen. Als je dan met een tool vooraf alvast de lipjes en neusje en oogjes in het marsepein tekend leg je de dunne rolletjes er zo in. Zonder priegelen is denk ik niet mogelijk.

Je kunt ook Chantal of Gabi vragen om een plaatje te printen van Tinkerbell en daarom heen dan een mooie taart maken.
Hanne

Bericht door Hanne »

ik heb in het puzzelplaatje de opening voor de oogjes heel voorzichtig uit het gezichtje gesneden. daarin heb ik bolletjes wit heel voorzichtig uitgerold in model. een klein bolletje blauw voor de iris in elk oogje geplet. een heel dun rolletje zwart langs de wimperrand en de wimpertjes en de pupil met zwarte stift getekend. het was een ontzettend gefriemel. maar het is gelukt. zie hier het resultaat.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Mieke

Bericht door Mieke »

Plaats reactie