lactose-vrije taart vragen

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Cindy

lactose-vrije taart vragen

Bericht door Cindy »

Morgen ga ik aan de slag met mijn eerste lactose-vrije taart.

Iemand een lekker voorstel voor vullingen? Ik kom nu niet verder dan jam...

En welk recept was er ook alweer voor een biscuit?
Suuz

Bericht door Suuz »

Ingrediënten
• 5 eieren
• 150 gr. suiker
• 125 gr. bloem
• 25 gr. maizena
• zakje vanillesuiker
• zout

Deze hoeveelheid is goed voor een ronde vorm van 24cm of een vierkante van 20x20 Werkwijze
• Beboter de bakvorm en bestuif deze met bloem of bekleed de bodem met bakpapier en vet deze ook in
• Doe de eieren met de suiker en vanillesuiker in een kom
• Zet de kom in een bak met heet water en klop de suiker door de eieren; klop tot de suiker volledig is opgelost en er een dikke, lichte en schuimige massa is ontstaan; klop zeker 10 minuten!
• Mix je met een keukenmachine, leg de eieren dan vooraf in warm water
• Schep de gezeefde bloem, de maizena en het zout er voorzichtig door; niet mixen maar spatelen!
• Schep het beslag in de bakvorm
• Bak het gebak in ca. 45 minuten in het midden van de tot 185° C voorverwarmde oven; voor optimaal resultaat: laat de temperatuur vanaf 140° C geleidelijk oplopen naar de 185° C
• De biscuit is gaar als een breinaald die je in de taart steekt er droog weer uit komt (controleer dit regelmatig na ca. 35 min. bakken)
• Laat de biscuit afkoelen op een rooster


Deze had ik op de computer staan. Ik gebruik echter een mix, is veel makkelijker... Voor Lactose vrij binnen in kun je misschien custard pudding maken met rijstemelk of sojamelk en enkele pakjes klopfix.
Gebruikersavatar
mAmArianne
J&J SANTORINI
Berichten: 3268
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:39 pm

Bericht door mAmArianne »

De taart wordt een stuk minder hoog dan met mix, je kunt dus ook best meer eieren gebruiken dan in de beschrijving van Josh.

Even denken qua vulling...

Er bestaat lactosevrije slagroom (geel met blauw pakje, houdbare slagroom), daar kun je vast wel iets lekkers doorheen mixen.
Een (lactosevrije) chocopasta
Vlaaivullingen
Jammetjes
°°Nad¡ne°°2005°°Mer|e°°2008°°Mar¡jn°°2012°°
Plaats reactie