op een marktje!

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Gebruikersavatar
diane76
J&J SANTORINI
Berichten: 3369
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 10:47 am

op een marktje!

Bericht door diane76 »

Ik heb me over laten halen om op een marktje te gaan staan met wat taartjes. Samen met een vriendin heb ik een kraampje, dus het wordt vast een gezellige dag.

Ik heb 5 kleine blandaatjes gemaakt en in de vriezer gedaan. ik dacht dat als ik ze de avond van te voren eruit haal, ze op de dag zelf ook koel genoeg zijn. Ik heb ook een 20 cm taart en een dummie. Verder natuurlijk een soort boekje met mijn mooiste creaties zodat mensen weten wat ze bij me kunnen halen. Zou ik nog meer maken? Ik ben best bang dat ik straks met 6 taarten zit die allemaal ingevroren zijn geweest en dus op moeten...

Voor de blanda's vraag ik €15,- en voor de 20 cm €30,- Is dat teveel? Misschien nog 1 of 2 20 cm taartjes erbij?

Ik word wel onzeker van zulke 'spontane' acties...
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13425
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Bericht door Chantal »

leuk! maar het blijft wel markt hè ;) dus het geld zou ik teveel vinden om op een markt uit te geven.
cupcakejes verkopen misschien beter, en blijven ook beter als het warm is. dan per 4 of 6 in een doosje voor 5,- of zo.
meer dummies maken, die blijven gewoon goed. met een stapel visitekaartjes erbij natuurlijk!

wanneer is het? veel plezier in ieder geval!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Althea
J&J SANTORINI
Berichten: 3563
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:45 pm

Bericht door Althea »

Eventueel de taart per stukje verkopen?
Althe@, mv I.sis (nov 2005)
Gebruikersavatar
diane76
J&J SANTORINI
Berichten: 3369
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 10:47 am

Bericht door diane76 »

Aanstaande woensdag al. Ik moet maandag en dinsdag gewoon werken en heb voor woensdag ook een verjaardagstaart staan... Ik ben niet zo van de cupcakes, dus ik ben bang dat als ik cc's ga verkopen mensen juist deze willen bestellen!

Maar je hebt wel gelijk qua prijzen, ze zijn wel aan de hoge kant...
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13425
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Bericht door Chantal »

jammer dat het al zo snel is. wat je wel kunt doen is nog snel een fotoboek maken, dat ze je voorbeelden kunnen zien.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ik zou voor een markt ook CC's doen, dat kopen mensen ook als een hapje tussendoor en taart moet je maar net nodig hebben.

Ik ben benieuwd hoe het zal zijn, doe je een verslagje?
Gebruikersavatar
diane76
J&J SANTORINI
Berichten: 3369
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 10:47 am

Bericht door diane76 »

mamawanda schreef:En neem koeling mee.
Als je in de zon komt te staan wordt je niet blij.

Dummies op de kraam en je taartjes uit de koelbox, voorverpakt verkopen lijkt me beter.
Maar dan zien ze toch niet wat ik bij me heb?


Uiteraard komt er een verslagje!
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Gebruikersavatar
diane76
J&J SANTORINI
Berichten: 3369
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 10:47 am

Bericht door diane76 »

Bedankt voor de tips Wanda! Voor nu is het te kort dag. Een fotoboekje gaat nog wel lukken, visitekaartjes natuurlijk ook. Ik kan ook nog wel wat maken om uit te delen (dus nog even snel bordjes en vorkjes kopen!)

Ik heb het allemaal niet zo goed gepland en heb eigenlijk net te weinig tijd. Voor een volgende keer maak ik kleine dummies, die kan ik al ruim van te voren maken, goed idee! Nu heb ik ook een dummie, die maak ik morgen. Hopelijk lukt het, ik lees dat dat toch nog wel moeilijk is...
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Sinder

Bericht door Sinder »

Ik heb vandaag op de Ouders Natuurlijk beurs gestaan. Niet helemaal goed vergelijkingsmateriaal want ik heb alles biologisch meegenomen. 100%. Ik had brownies, cupcakes met marsepein, cupcakes met toef en cake pops. Oh en de koekjespotten!
De brownies liepen het hardst, waren ook het goedkoopst. De koekjespotten waren een grote blikvanger!

Als ik met mijn eigen spullen zou staan, zou ik vooral staan met veel gekleurde cupcakes. Naast mij vekrokcht iemand draagdoeken en die had voor de leuk niet bio cupcakes neergezet en die liepen als een tierelier :(
De cakepops waren ook heel populair.
Ik heb iets van 25 brownies verkocht, stuk of 30 cupcakes en een stuk of 30 cake pops.
Ik had minicupcakejes om aan kindjes te geven.
Gebruikersavatar
Mon
J&J SANTORINI
Berichten: 1282
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:47 pm

Bericht door Mon »

Hoe was het?
Mama van 3 geweldige meiden; L!nde (05-08-2002) en Z€nne (09-02-2004) en M@re (31-10-2005) en 1 superzoon; J€ns (01-02-2010)
Gebruikersavatar
diane76
J&J SANTORINI
Berichten: 3369
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 10:47 am

Bericht door diane76 »

Het was hartstikke leuk! Ik stond mijn taartjes neer te zetten en er kwam meteen een mevrouw die er 1 kocht. Ik had toto's gelamineerd en deze opgehangen, wat erg veel aandacht trok. Ook had ik een taart in kleine stukjes opgesneden, wat natuurlijk ook goed in de smaak viel.. Al mijn kaartjes ben ik kwijt en een aantal mensen wilde weten of ik binnen twee weken een taart kan leveren, helaas ga ik met vakantie, dus dat lukte niet.

De verkoop is bij die ene taart gebleven, dat was wel jammer. Maar over het algeheel heb ik een positief gevoel. ik ben heel benieuwd hoeveel opdrachten hier uiteindelijk uit voort gaan vloeien!

Oja, het allerleukste: een vriendin hoorde een gesprekje ergens op de markt: "zo heb je die taartenmevrouw gezien? Das echt niet normaal zo mooi als die taarten kan maken! " :lol: :D
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Leuk die complimenten :) .

Mij lijkt het ook heel leuk om een keer te doen, maar dan ga ik met CCtjes staan.
Plaats reactie