Nov-Dec'09 baby's!

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
EskilE

Bericht door EskilE »

Wat jij zegt Annemarie, die Zoya die kletst wel lekker vlot zeg!
Bij Pjotr begint het lekker te komen, maar nog steeds maar 1 woordje tegelijk. Wel moeilijke woorden soms: het buurjongetje heet Daniel; en dat kan hij al zeggen, terwijl Yip er nog niet uitkomt, gek kind!!

En dat vliegensvlugge, nou, wat moet je opletten he? Inderdaad heel erg vermoeiend. Ik vind het af en toe heerlijk als de grote jongens thuis zijn, en ik even iets voor mezelf kan doen terwijl zij opletten en met hem spelen.

Pjotr slaapt meestal nog wel twee keer op een dag, maar dat zijn slaapjes die meestal niet langer duren dan een uur.

Waar spelen jullie kindjes mee?
Pjotr is gek op ballen, daar kan hij heel lang mee spelen (vooral buiten).
Dan speelt hij natuurlijk graag met zijn grote broers ;)
Een beetje met de duplo
Heel soms met de houten puzzels, maar dat is alleen maar het eruit halen van de stukjes.
En boekjes vindt hij prachtig, zowel zelf 'lezen' als voorgelezen worden.

Ik vind het wel wat weinig eigenlijk. Knuffels en poppen kijkt ie niet naar om. De loopwagen is uit de gratie, het hobbelpaard daar gaat ie zeer sporadisch nog eens op zitten. De vormenstoof is alleen leuk voor de liedjes, torens bouwen alleen als ik er heel actief naast ga zitten en ga stimuleren.
Lien

Bericht door Lien »

Daniël speelt heel veel met autootjes (die metalen hè, niet van die kinderachtige) en met van die dieren van plastic.

En Duplo en (vooral) Lego ...
Sinder

Bericht door Sinder »

Zoya speelt ook niet met heel veel hoor. Wel met poppen en haar wagen, auto's en lego van de jongens :) wel graag buiten in de zandbak, met een loopauto, in het speelhuis en de grote glijbaan. Oh en ze trekt graag dingen achter zich aan.
Nu is ze aan het spelen met een grote doos en een wasco. Dan moet ik steeds "nijntje teke" in de doos.
Ze is ook vlot met praten hoor, net als de jongens. Onvoorstelbaar soms.
Gebruikersavatar
AnnemiekD
J&J MAURITIUS
Berichten: 4665
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:23 am

Bericht door AnnemiekD »

Rosalyn speelt het allerliefste buiten, vooral de little-tikes auto is favoriet, auto in, deurtje dicht, deurtje open en dat herhaalt zich steeds.
Ook de zandbak vind ze erg interessant, als ik zand in de emmer doe en de emmer wil gaan omkeren klapt ze al uitbundig in haar handjes! prachtig!
Ik heb zondag voor het eerst gezien dat ze met een pop speelde, echt spelen. Popje op schoot, lepeltje geven in het mondje van de pop en vervolgens pop oppakken om te knuffelen, zo schattig.

In huis hebben we zo'n speelhuisje van fischerprice, vind ze ook erg leuk. Aanbellen, deur open, door het deurtje heen.

En boekjes he, die blijven leuk. Ik vind het ook zo leuk om ze alles weer te leren, hoe heet dit Roos, wat is dat? de koe? wat doet het koetje? Dat vind ik het aller aller leukste geloof ik, maar dat doe ik ook graag voor mijn oudere meiden, voorlezen.
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Gebruikersavatar
AnnemiekD
J&J MAURITIUS
Berichten: 4665
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:23 am

Bericht door AnnemiekD »

He meiden.

Rosalyn huilt sinds 3 dagen als ik haar op bed leg, niet zo´n in slaapval huiltje maar echt krijsen, rechtop in bedje gaan staan.
Ze kan dan zo een half uur volhouden.
Ik word er gek van. Aan de ene kant wil ik gewoon haar troosten, naast haar zitten totdat ze lekker slaapt. Maar aan de andere kant weet ik dat ze hier snel aan kan wennen, en dat het hek van de dam is zeg maar.
Ik vind het zo zielig, ze staat direct op zodra ik haar kamertje verlaat, en dan die armpjes zo uitstrekkend naar me.
Oh die stomme verlatingsangst ook, het geeft me altijd een heel erg vervelend gevoel.

Hebben jullie kinderen ook verlatingsangst sinds kort=
Rosalyn heeft het tot nog toe nog niet zo erg gehad....
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

Oh neeeeeeeee, wat naar! Ik hoop telkens maar dat het dit keer niet zo erg is als bij Finn toendertijd. Liv heeft wel een periode gehad dat ze vreselijk huilde als ik wegging thuis of haar op het kdv bracht maar dat is eigenlijk nu zo goed als over. Zou ze geen pijn hebben? Oren gecheckt? Is het zo uit het niets begonnen? Sterkte, want het is niet leuk :(
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Sinder

Bericht door Sinder »

Nou toevallig wel hier ja. Of het verlatingsangst is, ik heb geen idee maar gillen!! Ik blijf op haar kamertje staan een poosje, tot ze rustig is.
EskilE

Bericht door EskilE »

Hmz, klinkt naar Annemarie. Geen herkenning. Soms slaapt hij direct in, soms leg ik hem al slapend in bed, en soms heeft hij geen zin om te slapen. In dat laatste geval laat hij zich wel horen. Een enkele keer is het dan daadwerkelijk een inschattingsfoutje van mij, en is hij nog niet aan slapen toe. Maar meestal ligt hij binnen vijf minuten toch te slapen. Ik wijt het huilen dan aan verwerking van de dag (geen idee of dat terecht is ;) )

Bij afscheid op KDV, thuis of bij de buurvrouw doet hij eigenlijk nooit moeilijk. Maar soms zijn er ineens dikke tranen als ik even naar de WC moet. Tja, het wisselt dus nogal. Maar echte verlatingsangst zou ik het niet noemen.

Sterkte hoor, ik hoop dat het snel weer over is.
Gebruikersavatar
Suus
J&J SANTORINI
Berichten: 2282
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:55 am

Bericht door Suus »

Heftig Annemiek,

Rivka heeft het een korte periode gehad. Ik ging haar wel elke tien minuten troosten maar legde haar dus ook met een knuffel weer in bed. Bij ons is het vrij snel overgegaan.

Rivka is nu verkouden en snottert er op los. Ze slaapt tegenwoordig door! Héérlijk! Merk dat mijn melkproduktie af aan het nemen is. Zeker als ik ongesteld ben en dat was eerst niet. Rivka wordt dan ook heel boos en weigert de rechter borst (tsr duurt wat langer en minder melk rechts). Het is nu weer wat bijgetrokken met de boosheid, gelukkig. Ik kreeg een paar dagen geleden het idee dat dit de laatste weken zouden zijn. Dat zou ik op zich wel jammer vinden, ik hoop de twee jaar te halen. Aan de andere kant is het wel een ideale situatie dat Rivka helemaal zelf afbouwt.

Verder doet ons kleine monster het goed. Ze is een theatrale Prima Donna die er niet voor schuwt krokodillentranen in de strijd te gooien. Gisteren heeft ze de vloer van de ING gedweild. Hilárisch. En wat ik ook heel erg leuk vind is dat ze een meisje lijkt te worden met een grote interesse voor de natuur. Zo'n kindje had ik nog niet :-). Ze kan zo lief op haar hurken zitten om een bloemetje te bekijken of een takje of torretje. Echt schattig.
Mama van F¡nne (dec '05), Yrs@ (feb '08 ) en R¡vk@ (nov '09)
Stoergeboortekaartje.nl
EskilE

Bericht door EskilE »

Suus schreef: En wat ik ook heel erg leuk vind is dat ze een meisje lijkt te worden met een grote interesse voor de natuur. Zo'n kindje had ik nog niet :-). Ze kan zo lief op haar hurken zitten om een bloemetje te bekijken of een takje of torretje. Echt schattig.
Oh, wat klinkt dit ontzettend lief Suus! Geniet van je grote kleine meid. :)
EskilE

Bericht door EskilE »

Even naar aanleiding van Betje haar 'slik' topic, hoe gaat het met de borstvoeding dames?

Sven had ik rond deze leeftijd altijd 's ochtends en 's avonds aan de borst. Op niet-KDV dagen soms een keer extra als troost. maar dat laatste echt incidenteel.
Maar nu Pjotr, hij drinkt echt nog wel 4 a 5 keer per dag bij me.
Standaard 's ochtends en 's avonds, maar ergens in de loop van de ochtend (koffietijd) komt hij bij me vragen, en dan nog wel een paar keer zo door de dag heen. Hij komt ook duidelijk bij me vragen op momenten dat hij moe is, even een rustpunt zoeken en soms ook daadwerkelijk in slaap vallen.

Ik weet dat ik het bij Sven op een gegeven moment gewoon geweigerd heb. Ik vond het zo lastig, zéker omdat ik er ook nog een 3 jarige bij had lopen destijds. Het voordeel was, dat ik ook rustig een dag niet kon voeden, ik had dan nergens last van.

Nu ik laastst twee nachten weggeweest ben op kamp, (kolf vergeten - domkop!!) had ik flinke last van stuwing. Onder de douche met de hand wat druk eraf gekolfd, maar oh wat was ik blij toen Pjotr thuis het echte werk kon doen ;)

En stoppen, of minderen? Neuh, ik denk er nog niet aan. We vinden het beiden wel ok zo geloof ik.
(overigens, als ik er niet ben dan taalt hij er niet naar, het is overduidelijk gekoppeld aan mij).

En bij jullie??
Gebruikersavatar
Suus
J&J SANTORINI
Berichten: 2282
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:55 am

Bericht door Suus »

Rivka drinkt s ochtends en s avonds bij mij en op niet-werkdagen ook 1 of 2 keer tussendoor. Eigenlijk altijd als ze moe is. Vaak dus ook net voor ze overdag naar bed gaat. Ik vind het nog steeds heerlijk, het gaat zo ontspannen. Ze gaat nu trouwens ook prima slapen als ik niet thuis ben, dat is iets van de afgelopen weken. En ik merk wel dat ik duidelijk minder melk heb. Soms wordt Rivka dan echt boos maar meestal vindt ze het prima om bij me te liggen.
Mama van F¡nne (dec '05), Yrs@ (feb '08 ) en R¡vk@ (nov '09)
Stoergeboortekaartje.nl
Sinder

Bericht door Sinder »

hier ook nog steeds borstvoeding, in elk geval voor het slapen gaan en 's ochtends "dinke". Soms ook tussendemiddag voor het slapen, als ik zin/tijd heb. En 's nachts minimaal 1 keertje.
Ik heb alleen ongelooflijk last van productiedippen als ik mijn eisprong heb. Dat trekt niet makkelijk bij. De vorige cyclus was weer ouderwets lang dus toen kreeg het de tijd om bij te trekken gelukkig. Maar ik word hier zelf ook niet blij van....

Dat praten hè, oh man wat verbaast ze me toch steeds.
Zat ze voor de bloemen: "boeme!! ennoggeboeme, ennoggeboeme!"
En ze hoorde het buurjongetje: "oh! baby uile!"
Dat is toch niet normaal meer?
Sinder

Bericht door Sinder »

Ik heb vandaag een borstvoedingsmijlpaaltje, ik voed vandaag 5 jaar. 1 jaar Vasil, 2,5 jaar Jarek en vandaag 1,5 jaar Zoya. Toch leuk!
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

Hee leuk zeg! Zal eens optellen hoever ik nu ben inderdaad. Leuk!
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

Liv drinkt nog een keer of vier (soms 5) S'morgens en s'avonds natuurlijk. Vaak na haar eerste slaapje en voor haar tweede slaapje. Soms als ze hangerig is maar ze vraagt er nooit bewust om. Liv begint nu steeds beter te slapen s'nachts. We kunnen het nu op 2 handen tellen! (de nachten dat ze doorslaapt bedoel ik)
Vrijdag krijgt ze haar bmr prik. Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Dan ook weer een keer wegen en meten. Ik ben benieuwd.

Liv begint nu regelmatiger mama te zeggen. Ze reageert altijd op een bepaalde manier naar dieren toe maar praten ho maar. Finn was ook laat dus ik ga daar eigenlijk ook vanuit. Valt het alleen maar mee ;)
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
mies-noe

Bericht door mies-noe »

hier nog 4 voedingen

opstaan,,,
1e slaapje overdag
2e slaapje overdag
en voor t slapen gaan savonds

een hele enkele keer nog 1 keer extra als ie vroeg wakker wordt,maar gemiddeld dus zo 4x

ps ik heb sd afgelopen di ff gewogen en gemeten op cb

mannetje is 84,5 cm en weegt 12.3 kg...

en echt dit kind is echt zo grappig,tis echt de joker van de familie,,ik zal ff fotos plaatsen,ik blijf lachen om m ...echt waar

http://fotopocket.nl/view_album.php?album=sd7
Gebruikersavatar
AnnemiekD
J&J MAURITIUS
Berichten: 4665
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:23 am

Bericht door AnnemiekD »

Volgens mij ben ik de enige hier die al gestopt is met bv. Ik geef Rosalyn al een maand of 3 geen bv meer. We zijn gestopt na onze vakantie naar zuid-afrika. Roos heeft na de vakantie niet meer gevraagd om de bv, en ik vond het prima zo.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat er veel meer regelmaat gekomen is in haar dagritme. Zo slaapt ze eigenlijk sinds dat ik geen voeding meer geef de hele nachten door.

Ik vind haar wel erg traag met praten, ze begrijpt alles hoor, knikt ja of nee als ik haar iets vraag en meestal is dat nog goed ook.

Oh en ze is zo'n enorm gekke eter. Zo houd ze helemaal niet zo van zoetigheid, ze is echt gek op hartige dingen.
Zo had ik van de week rivierkreeftjes, nou als ze de kans had gehad had ze ze ze allemaal in haar eentje opgegeten.
Ook vind ze kip-sate salade zalig. (echt dat is behoorlijk pittig ook)
Kaas, en dan vooral de schimmelkazen (blauwe kaas, brie, de oudste kaas die er is....)
Nou ik sta er echt verbaasd over wat zij allemaal naar binnen werkt. En als ze dan eens een spekje krijgt of rozijntjes gooit ze het weg...gek kind.
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

Nou wij hebben niet zoveel te vertellen zeker ;) Al bijna een maand geleden het laatste berichtje.

Liv was gister 1,5! Ik vond het weer een mijlpaal. Het is zo'n lief en vrolijk meisje, wie had dat nou gedacht 16 maanden geleden ;) Ze rent, ze klautert, ze lacht, ze is dol op haar broer, heeft iedere dag van die kleine drift/huilbuitjes, wil alles zelf doen (maar nu met vork of lepel dus nog meer troep ;) ) Brabbelt enorm veel maar nog niet echt verstaanbaar. Soms herkennen we wel iets maar of wij dat nou zelf willen of het ook echt doen dat is de vraag!
Ze is heel erg graag buiten en zit nu in de volgende groep op het kdv en vindt dat geweldig (1,5 tot 2,5) weer een nieuwe uitdaging en veeeeeeel buiten spelen!
Liv wordt meestal nog 1x wakker rond een uur of 4 maar slaapt daarna door tot 7 uur. Dan gaat ze tussen de middag nog een keer naar bed, soms 1,5 uur soms bijna 3 uur! Echt toen dat voor het eerst gebeurde die 3 uur achter elkaar ben ik gewoon gaan kijken of ze het nog wel deed :) Liv die overdag 3 uur achter elkaar slaapt? Wie had dat gedacht na al die ieniemini slaapjes toen ze baby was.
Als ze kort slaapt redt ze het eigenlijk ook best.
Vrijdag vertrekken we voor ruim 2 weken zuid Frankrijk. 1300 km, Ik ben benieuwd hoe ze het gaat doen in de auto.
Verder is ze dol op de teletubbies. Echt ze klapt in haar handjes en begint direct te dansen. Zo schattig!
Hoe is het bij jullie?
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
EskilE

Bericht door EskilE »

Goed idee om dit draadje weer eens naar boven te halen!

Leuk en fijn om te lezen hoe het met Liv gaat.
Lekker he, dat onze kotertjes nu 1,5 zijn? Die eerste maanden zijn bijzonder, maar ook bijzonder zwaar vind ik.
Pjotr is ook zo'n heerlijk ventje. Hij loopt, klautert en doet mee met de groten alsof hij nooit anders gedaan heeft.
Ook het kletsen komt nu echt geweldig op gang. Hij wil steeds meer zeggen. Hele zinnen komen eruit - volledig onverstaanbaar. Maar soms ook mooie combinaties van woordjes.
Papa - potte bouwe kijke? (papa, mag ik Bob de Bouwer kijken?)
namenabeneje? (gaan we naar bededen)
doesje dinke (poesje drinken? - om vervolgens zijn beker tegen de mond van de pluchen baby jaguar aan te houden)

Zo leuk, en zo lief.

Het slapen gaat de laatste tijd beter.
Hij slaapt overdag meestal 1x, ongeveer een uurtje, soms ergens tussendoor nog een kwartiertje (in de wagen of auto). 's avonds gaat hij laat naar bed (vind ik) rond acht uur/half negen. En het mooiste, de laatste tijd wordt hij rond kwart voor zeven pas wakker.

Het loopt lekker hier!!

En hoe is het met de rest van de kleine dametjes en heertjes?
EskilE

Bericht door EskilE »

Oh en Dorien!! Heel veel plezier op vakantie!!!
Liesbeth

Bericht door Liesbeth »

EskilE schreef:Lekker he, dat onze kotertjes nu 1,5 zijn? Die eerste maanden zijn bijzonder, maar ook bijzonder zwaar vind ik.
Ik weet het nog niet hoor of ik het nu zwaarder vind dan toen :roll: . Maarten en Bastiaan zijn echt super leuke ventjes maar zo verschrikkelijk ondernemend dat we elke dag weer voor verrassingen staan. Ik merk dat we ons continu moeten instellen op iets anders. Wat gisteren nog niet kon kan vandaag wel en morgen misschien weer niet. Toen ze nog niet liepen bijvoorbeeld haalde ik ze één voor één uit de auto, nu lopen ze wel dus heb ik ze een tijdje gelijkertijd uit de auto gehaald en liepen ze met me mee maar nu lopen ze elk de andere kant op dus haal ik ze weer één voor één uit de auto.

Verder gaan ze met sprongen voor uit en genieten we van ze apart maar ook de dynamiek onderling is superleuk. Praten doen ze nog niet, wel brabbelen maar nog geen herkenbaar woord.

Super dat het ook zo goed gaat met Liv en Pjotr. Ik hoop ook met de rest!
Gebruikersavatar
AnnemiekD
J&J MAURITIUS
Berichten: 4665
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:23 am

Bericht door AnnemiekD »

Ha meiden

Hier weer even een update.
We zijn net weer terug uit spanje waar we 2 heerlijke weken met elkaar gehad hebben.
Roos vond spanje erg leuk, helaas het strand iets minder. Zodra ze zag dat er ook een boulevard was met allerlei souvenirwinkeltjes was ze weg, ze is gewoon een meisje dat graag rent en onderzoekt.

Ze word zo wijs opeens, gaat alle woordjes en zinnetjes napraten. Grappig. Nog niet alles is goed verstaanbaar, maar wij begrijpen haar goed, een ander zou het niet begrijpen waarschijnlijk.

Ze klimt, klautert het liefste.

Verder komt er steeds meer interactie met haar zussen, gaat zelfs al een beetje meespelen.

En zakdoekje leggen vind ze zo ontzettend leuk, dan gaat ze op haar knietjes zitten, buikje en hoofdje op de grond en meezingen.

Ik vind het wel een hele bewerkelijke leeftijd, zeker omdat ze gewoon graag rent en onderzoekt, dus lang niet alles is veilig nu.

Ze slaapt prima, alleen 's avonds valt ze moeilijk in slaap. Dan ga ik buiten haar kamer zitten en neurie ik haar in slaap. Verder slaapt ze goed door gelukkig.

Hoe gaat het bij jullie?
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Gebruikersavatar
Marian
J&J TEXEL
Berichten: 594
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:20 pm

Bericht door Marian »

Leuk om weer eens een update te lezen!
Met Marit gaat het heel goed, ze is nog steeds het leukste en liefste meisje van de hele wereld.
Begin juni is ze gaan lopen en nu is niks of niemand meer veilig. Ze klimt overal bovenop, loopt bij me weg in winkels, gaat op het schoolplein bij wildvreemde mensen op schoot zitten. De anderen hebben dat nooit gedaan, die bleven altijd bij mij in de buurt, maar Marit ben ik constant aan het zoeken.
Ik vind het een heerlijke leeftijd, zo mooi hoe verwonderd ze nog naar alles kan kijken.
Ze doet ook niet voor de rest onder; als er veel lawaai is in huis, gilt ze er nog wel weer bovenuit.
En ook gewoon met de vier kinderen samen is erg leuk, het leeftijdsverschil is zo grappig om te zien. Amber als oudste, die zich echt wel eens ergert aan haar kleine zusje, Jasmijn die zich de mama voelt van Marit en Rowan heeft er echt een speelmaatje aan.
Kortom, ik geniet volop van het hele stel, ik zal binnenkort weer eens wat foto's showen....
Marian, mama van Amber (11-08-03) Jasmijn (13-04-05) Rowan (06-04-07) en Marit (21-11-09)
Gebruikersavatar
Suus
J&J SANTORINI
Berichten: 2282
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:55 am

Bericht door Suus »

he, leuk om weer updates te lezen. Met Rivka gaat het prima. Ze is nog steeds lekker langzaam met alles behalve 1 ding, daar kom ik zo op. Langzaamaan begint haar woordenschat uit te breiden. Ze kan papa zeggen. En papa (want ik ben ook papa maar ze spreekt het op een iets andere toon uit, voor buitenstaanders is het verschil ws niet te horen). Miauw én Psssh (poes). Highk (Rivka) Beeeehbie (pop), Hótje (Vodje, knuffel). Ja, het gaat goed met de dame. Lopen doet ze nu prima. Weglopen gaat nog beter. En ze geeft aan wanneer ze moet poepen :shock: Ik heb het potje al naar beneden gehaald.
Mama van F¡nne (dec '05), Yrs@ (feb '08 ) en R¡vk@ (nov '09)
Stoergeboortekaartje.nl
Gebruikersavatar
Marian
J&J TEXEL
Berichten: 594
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:20 pm

Bericht door Marian »

Zo Suus, dat is vlot! Ik ben blij dat Rowan nu net eindelijk overdag zonder luier kan, haha, en dan begin jij gewoon al met Rivka.
Marian, mama van Amber (11-08-03) Jasmijn (13-04-05) Rowan (06-04-07) en Marit (21-11-09)
Gebruikersavatar
AnnemiekD
J&J MAURITIUS
Berichten: 4665
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:23 am

Bericht door AnnemiekD »

Zo suus, daar is ze idd vlot in.
Roos zegt altijd bah als ze net gepoept heeft, zeker niet vooraf. Grappig. Nou je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen. Elize is nu 3,5 en poept nog steeds in haar broek (ze vind poepen eng op toilet en potje), plassen kan ze wel.

Hoe lang slapen ze bij jullie overdag? Roos meestal maar 5 kwartier tot 1,5 uur. En ze is zo'n lichte slaper dat ik dan ook echt niet in de gang kan komen, want dan is ze direct weer wakker. Ook is ze in de ochtend al tegen 6 uur wakker, dat vind ik echt zoooo vroeg...maar goed dat herken ik nog wel van de andere 2 kids, die zijn/waren ook altijd vroeg.

Leuk Marian die interactie tussen je kinderen, grappig dat ieder kind zo zijn eigen rol in het gezin vervult en dat dat allemaal zo vanzelf gaat he.

Zitten wij trouwens met z'n allen niet ontzettend in een ontkenningsfase betreft de titel van dit draadje: nov-dec BABIES!!!!!!!!!!
Ja ik zie Roos nog steeds als mijn kleine babytje hoor.....
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Gebruikersavatar
Corina
J&J SANTORINI
Berichten: 3403
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:58 am

Bericht door Corina »

Hoi Meiden,

Zou ik met jullie mee mogen gaan schrijven? Ons draadje is weg :( en ik heb ook een beetje het idee dat het een beetje is doodgebloed. En Annelieke is tenslotte ook bijn van december ;).
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

Ja hoor! Leuk!
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

hahaha inderdaad, het zijn geen babies meer! Verre van ;)

Liv begint echt te praten. Ik versta er nog weinig van maar ik merk nu dat als ze hetover Finn heeft dat ze dan bampa zegt (soort papa maar dan net even anders) Verder roept ze IE AA! als ze een ezel of paard ziet. Boe voor een koe en beh voor een schaap en geit. Zoooo lief. Soms zegt ze happuh en kan ze heel duidelijk JA zeggen (gelukkig nog geen nee maar dat komt vast gauw ;) )

Verder is ze vreselijk eigenwijs en wil ze alleen maar zelf lopen (herkennen we helemaaaaaaal niet van Finn) Geeft kusjes aan die een kusje wil, ook posters van mensen of dieren!

Ze rent, durft nog net niet alleen de glijbaan af (is ook erg hoog, uit het speelhuis) ZE vindt het geweldig in de tuin en de zandbak. *Helpt* in de tuin (of moet ik zeggen ik trek het onkruid uit de tuin, liv de plantjes ;) )

Eten is nog steeds rampzalig. Ze eet erg weinig in de avond tenzij ik iets maak dat ze erg lekker vindt. Nou jammer dan. Ze drinkt nog 3 keer per dag. (soms 4x ) Op vakantie wilde ze helemaal geen borst meer en heb ik af en toe ook moeten zeggen: als je nu niet drinkt krijg je vannacht ook niet, gek genoeg begon ze daarna direct te drinken.

Liv drinkt dus nog steeds in de nacht en net voor we op vakantie gingen leek het erop dat ze steeds vaker ging doorslapen maar ze is weer ziekig/verkouden, hoesterig dus nu weer even niet.

Ze slaapt gemiddeld 1,5 a 2 uur tussen de middag. SOms maar een uur (meestal omdat ze zich dan wakker hoest zoals nu) soms 3 uur.
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
AnnemiekD
J&J MAURITIUS
Berichten: 4665
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:23 am

Bericht door AnnemiekD »

Leuk corona! Nu is dit draadje ook niet meer zo actief als het 1e jaar hoor!
En volgens mij zijn we Iig 1 mede schrijfster al kwijt geraakt door dat gedoe hier.

Vertel eens wat over Annelieke.....
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

Liv begint ook wat meer te babbelen. Ze zegt nu altijd happen als ze wil eten en daarstraks zei ze: AU en daar liet ze haar zere vinger zien. Heel grappig.
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

Ik babbel gewoon lekker door hoor ;)

Liv begint nu steeds meer woordjes te gebruiken. Zo zei ze dit weekend:
Uit
op
aai
auw
titten (zitten)
happen

ZO leuk!
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Corina
J&J SANTORINI
Berichten: 3403
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:58 am

Bericht door Corina »

Ja ik zal ook even mee gaan babbelen :)! Hier wordt nog niet veel gezegd. Volgens mij zit het er wel in. Met bidden zegt ze altijd aa(=amen). Van de week ging Bertrik bidden en zei als amen ook aa. Dus wij zeiden nee Bertrik. Zegt Annelieke "amen". :). Maar dat was één keer. Met een verschrikkelijke ontdeugend bekkie.

Verder kan ze traplopen. Is ook wel nodig, want ze kan ook al zelf het traphekje open maken. Ik denk dat het aan het hekje ligt, want de jongens waren ook 1,5 toen ze het zelf konden open maken. Dus ik vind het wel een lekker idee, dat ze zelf de trap op en af kan. Ze snapt ook al een heleboel. Kleine opdrachtjes voert ze allemaal uit.

Als haar iets niet zind dan kan ze ook al van die buien hebben, dat ze op de grond gaat liggen. En ze kan je ook al echt uitdagen. Ik kan er wel omlachen.

Ze is gek op pasta en rijst. Aardappels vind ze vaak minder. Dat gaat vaak niet helemaal op. En bij de rijst en pasta wil ze vaak nog meer.
Brood gaat verschillend. Als je pindakaas op haar broodje smeert, eet ze het lekker op. Doe je iets van worst dan eet ze alleen de worst op. Zo ook vanmorgen. Ze heeft een half uur :oops: in de kinderstoel gezeten, maar ze at echt de boterham niet op, maar de plak ontbijtkoek met 'koffiedrinken', ging er natuurlijk een uurtje later wel in.

Ze is ook altijd bezig met opruimen. Ze loopt altijd met emmers te slepen :) (als ze de kans krijgt ;)). En als er een beker op tafel staat, moet ze die naar de keuken brengen als die leeg is. Ik geniet gewoon enorm van haar. Volgens mij geniet ik veel meer van haar als van de jongens, omdat ik op die leeftijd altijd weer zwanger was.

Verder heb ik m'n record verbroken met het geven van bv ;). Ik heb Mart-Jan 16 maanden gevoed, Bertrik ruim 18 en Annelieke vandaag alweer 19 maanden! Ben ik best trots op, juist omdat ik met haar de meeste problemen heb gehad als baby! We genieten er allebei nog van. Vooral 's morgens moet ze als eerste drinken :).
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)
Gebruikersavatar
AnnemiekD
J&J MAURITIUS
Berichten: 4665
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:23 am

Bericht door AnnemiekD »

Leuk he wat die kinderen allemaal leren nu.

Rosalyn is vandaag precies 20 maanden oud :shock: wat gaat het snel.
Ze is echt een jongste kindje. Hangt overduidelijk meer aan mij dan dat de andere 2 meiden deden. Als ik haar op schoot heb en Elize komt erbij zitten dan probeert ze haar zus weg te duwen of knijpen, echt tegen het gemene aan. En maar dreinen totdat ze het rijk weer alleen heeft. Ongelofelijk.

Praten doet ze nog niet echt goed.
Poe is poes.
Ato is auto
etu is eten
opu is open.
uit....is uit. Dat woordje is haar favoriet (uit de kinderstoel, uit bed uit de autostoel, naar buiten is ook uit...)

Verder herhaalt ze veel klanken en ik begrijp haar goed, maar een ander zou er nog niet veel uithalen. Ze is in praten overduidelijk een stuk trager dan haar zussen waren. Maar ze begrijpt alles en kan zichzelf goed redden. Ze krijgt alles voor elkaar wat ze wil.

Ik moet trouwens een stuk minder apart zetten dan bij haar beide zusjes. Die zaten overal aan, nu kan ik gewoon alles laten staan op tafel. Vanmiddag was ik op bezoek bij een vriendin en ze bleef keurig netjes overal vanaf waar ze niet aan mocht komen. Heerlijk.

Traplopen kan ze wel maar ik vertrouw het nog niet voldoende om het haar alleen te laten doen, ik blijf altijd voor en achter haar lopen. Duurt denk nog wel even voor ik dat aan durf met die harde houten trap van ons.

Eten doet ze goed, vooral is ze gek op pasta. Bloemkool en boontjes vind ze ook super lekker. Gaat er achter elkaar in.
Brood is een ander verhaal, beetje net zoals bij Corina, pindakaas en smeerworst gaat aardig, maar losse worst word er gewoon afgegeten en het brood word links gelegd of nog beter op de grond gegooid.

Verder staat ze diverse malen per uur voor de lade in de keuken waarvan ze weet dat daar lekkere dingen in liggen, gek kan ik daar van worden. En dat levert dus ook een aantal keer per dag een goede driftige huilbui op, omdat ze niks krijgt.

Slapen overdag gaat prima, alleen 's avonds bij het naar bed brengen kan het soms wel een half uur duren voordat ze slaapt, ik moet er echt bij blijven, echt verlatingsangst. Als ik de kamer verlaat gaat ze zo overstuur huilen dat het dan wel tot een 1,5 uur kan duren eer ze weer een beetje tot rust gekomen is. We moeten wel ooit weer gaan leren om haar zelf in slaap te laten vallen.

En Corina, wat goed van je dat je nog stees bv geeft. Wij zijn in maart gestopt, dus 15 maanden gevoed. Maar als jullie het allebei nog fijn vinden, heerlijk toch?
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Gebruikersavatar
Marian
J&J TEXEL
Berichten: 594
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:20 pm

Bericht door Marian »

Marit begint ook wat meer te babbelen; dit en die zijn haar favorieten.

Ik geef geen bv meer, ze begon elke keer te bijten en keek me dan met een grote grijns aan om vervolgens "au" te zeggen. Ik heb toen niet meer aangeboden, alleen als ze er zelf om vroeg en dat was ook heel snel afgelopen. Ik heb haar 19 maanden gevoed, vond het toen ook wel genoeg.

Verder is het een pittige dame, als ze haar zin niet krijgt, gaat ze languit op de grond liggen huilen. Dat herken ik totaal niet van de anderen. Ze pakt, als ze de kans krijgt, alle kastjes uit en is er dol op om de vaatwastabletten stuk te knijpen.

Eten gaat wisselend, de ene dag eet ze veel en de andere dag bijna niks. Maar ze lust wel veel en ze wilt alles "zelluf" doen.

Ze begint nu echt te stoeien met Rowan, gaat bovenop hem liggen en rent achter hem aan, daar kan ik heel erg van genieten als ze zo samen aan het spelen zijn......
Marian, mama van Amber (11-08-03) Jasmijn (13-04-05) Rowan (06-04-07) en Marit (21-11-09)
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

Wat is het genieten met onze meisjes he! Liv zat met Hedzer een boekje te lezen over dikkie dik die moet niezen omdat hij aan de pepermolen zit. Hatsjie zegt hij. Liv vond dat erg leuk en ze riep constant: hatsss hatsss en het was echt duidelijk dat ze hatsjie wilde zeggen.
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Marian
J&J TEXEL
Berichten: 594
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:20 pm

Bericht door Marian »

Ja, het is nog steeds genieten!
Het zijn vooral al die kleine dingen waar je zo van kunt genieten. Tenminste, ik wel :-)
Marian, mama van Amber (11-08-03) Jasmijn (13-04-05) Rowan (06-04-07) en Marit (21-11-09)
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

Marian schreef:Ja, het is nog steeds genieten!
Het zijn vooral al die kleine dingen waar je zo van kunt genieten. Tenminste, ik wel :-)
ZEker weten, die kleine dingen inderdaad. Zoals nu dat gebabbel. Of hoe Liv geniet van ons logeetje. Hoe ze hand in hand met haar zit.Hoe ze danst zodra ze muziek hoort en niet kan stoppen met bewegen.
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Betje
J&J HAWAII
Berichten: 6798
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:38 am

Bericht door Betje »

Leuk om te lezen hoe het bij jullie gaat. Geweldig Suus, dat ze al aangeeft wanneer ze moet poepen!
En die woordjes, leuk he? Victor babbelt er ook al vrolijk op los. Wat ik zelf erg grappig vind is dat als ik een liedje meezing, Victor zijn vingertje voor zijn mond doet en 'Oi! ssst' zegt. Daarna moet hij zelf ook heel hard lachen.

Verder is hij een erg pittig jongetje. Hij is klein (80 cm) maar dat weerhoudt hem er niet van veel grotere jongens aan de kant te duwen :? Emma slaat hij vaak, vooral als ik niet kijk.
Ook met eten kan hij enorm zijn zin doordrijven. Als het hem niet snel genoeg gaat pakt hij van alles van de tafel om het op de grond te smijten. Niet echt leuk, Emma hoefde ik nog helemaal niet op te voeden rond deze leeftijd volgens mij. Is dat typisch voor een tweede?
Oh ja, Victor is dol op alles wat gebakken is; gebakken vis, gebakken aardappeltjes... maar groenten eet hij dus écht níet. Hij wil het niet eens proberen.
Hij is trouwens naast driftig ook een heel vrolijk jongetje. En ondernemend. Als ik 's ochtends nog even naar de wc ga, staat hij vaak al de tafel te dekken. Soms zit 'ie ook al op een soepstengel te knagen :lol:
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

Mag ik trommelgerof?

Liv heeft nu al 5!!!! dagen op rij doorgeslapen! Ze slaapt nu nog steeds!!!! Wordt ze rond 6 uur wakker dan kan ik haar voeden en slaapt ze weer verder! Het is gewoon eng ;)
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Rijntje
J&J SANTORINI
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:17 pm

Bericht door Rijntje »

Lara's doorslapen is over geloof ik. Ze drinkt tegenwoordig elke nacht minstens 300cc water. Overdag drinkt ze ook erg veel. Laatst had ze rond een uur of 14 al bijna een liter vocht op (zoveel is wel een uitzondering hoor). Ik ga het in september maar even aangeven bij de allergoloog (is ook kinderarts).
Mama van Emma (nov 07) en Lara (dec 09)
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

Oh M arijn dat is wel heel erg veel vocht voor een dreumes.. Jammer dat het doorslapen over is. Mag ik wel nog eventjes genieten zo lang het duurt ;)
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Rijntje
J&J SANTORINI
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:17 pm

Bericht door Rijntje »

Ach, ik heb er niet zoveel last van hoor, ze krijgt dan water en slaapt gelijk verder. En vrijwel altijd gaat Casper, die slaapt wat makkelijker verder dan ik als ie eraf is geweest. Meestal wordt ze maar een of twee keer wakker, als het vaker is, vind ik het wel vervelend. Maar dan is het wel meestal aan het begin van onze nacht, van 1 tot 6 slaapt ze vrijwel altijd wel. Geniet jij maar Dorien! :D
Mama van Emma (nov 07) en Lara (dec 09)
Gebruikersavatar
AnnemiekD
J&J MAURITIUS
Berichten: 4665
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:23 am

Bericht door AnnemiekD »

He meiden, alweer een poos geleden toen hier het laatste berichtje gepost werd.

Hoe gaat het met de kinders?
Ik verbaas me de laatste dagen echt over Rosalyn, opeens zie ik haar veranderen in een echte peuter haast wel.
Ze gaat echt spelen, kan echt geduldig voor de duplo huis zitten en dan de poppetjes in het bedje leggen, op de wc zetten en een beetje brabbelen erbij. Zo grappig.
De driftbuien zijn aanzienlijk meer aanwezig, en het woordje nee is ze niet van gediend. Dan loopt ze naar een hoek van een kamer, handjes voor haar gezicht en echt oprecht boos zijn!
De poes in huis word helaas gek van ons meisje, zodra ze haar ziet stormt ze op de poes af en wil haar aaien. Ze is trouwens gek op alle soorten dieren, vanmiddag ben ik een een uur met haar gaan fietsen en ieder paard of geitje of schaapje wat ze ziet wijst ze aan, gaat ze bij klappen en juigen. Prachtig is dat, fietsen met haar! en dan bij ieder schaapje zingt op Roos d'r wijze: schaapje schaapje heb je witte wol....(aapje aapje he ju ittu ol, hi hi)

Het slapen is drama, nou ja het slapen zelf niet, het inslapen. Het is echt krijsen en krijsen als ze alleen achter gelaten word, het helpt niet als we om de 5 min gaan kijken, ze raakt alleen nog maar meer en meer in paniek als ze komen kijken en weer weggaan.
Dus het gevolg is dat we soms wel 30 min tot 45 min naast haar zitten om haar in slaap te krijgen. er moet een moment komen dat we dit probleem gaan aanpakken maar ik heb er de moed nog niet voor. We hebben ook nog 2 andere kinderen die ongeveer gelijktijdig naar bed gaan en ook moeten slapen.
Goed zolang we dit nog aankunnen doen we het maar er moet een moment komen dat we dit gaan oplossen....tips???

Ben benieuwd naar jullie verhalen weer.
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Gebruikersavatar
AnnemiekD
J&J MAURITIUS
Berichten: 4665
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:23 am

Bericht door AnnemiekD »

Oh en nog iets:

Ik ben woensdag j.l. gebeld door de peuterspeelzaal dat Rosalyn half januari voor het eerst mag komen :shock: :shock: :shock:

Nog maar 4 maandjes en dan gaat ze ook alweer starten op de psz...mijn babytje.
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Gebruikersavatar
AnnemiekD
J&J MAURITIUS
Berichten: 4665
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:23 am

Re: Nov-Dec'09 baby's!

Bericht door AnnemiekD »

Oke nog 1 laatste poging om dit draadje bij te houden, we maken blijkbaar niet meer zoveel mee met onze dreumesjes. De eersten onder onze kindjes worden alweer bijna 2.

Rosalyn word volgende maand 2.
Eindelijk, eindelijk gaat ze kletsen, en veel ook. Hele kleine zinnetjes van ongeveer 4 woordjes. Zo gezellig, dat geklets. Vaak nog wel onverstaanbaar, maar als ik ergens gewoon ja op antwoord, en dat is niet het antwoord dat ze wenste te horen, dan word ze echt zo boos en gefrustreerd.

de laatste weken groeit ze echt tot een peuter, met de bijbehorende peuterbuien. Ik vind dat geweldig, dat ze laat zien dat ze echt al een mensje is, met haar eigen willetje.

gisteren ging ik een ochtendje helpen op de psz van Elize en heb haar de hele ochtend meegenomen, ze deed het zo leuk. Spelen met andere kindjes, meezingen met de liedjes, in de kring zitten was nog iets te moeilijk, maar wat wil je als je nog geen 2 bent?
Ik was echt trots op d'r.

Als Victorine en Elize op bijv K3 dansen, doet ze zo gezellig mee, dan schudt ze met haar kontje en klapt ze in haar handjes. Zo gezellig, 3 van die dansende zusjes naast elkaar.

Verder geen nieuws geloof ik...behalve dat ze enorm goed slaapt, word werkelijk nooit meer wakker s nachts, behalve als ze verkouden of ziekjes is. Zalig.
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Gebruikersavatar
Rijntje
J&J SANTORINI
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:17 pm

Re: Nov-Dec'09 baby's!

Bericht door Rijntje »

Wij maken genoeg mee hoor. Het is meer dat ik zo druk ben dat ik haast geen jiptijd heb en voor zo'n update ga ik meestal echt even zitten.
Die update komt nu (dus) ook niet. Het gaat hier zijn gangetje. Nachten zijn even wat minder (nou ja... Even?) door de laatste 2 kiezen, waarvan 1 inmiddels deels door is. Snipverkouden is ze.
Heerlijk meisje verder en ze kan erg goed met Emma spelen (en ook ruziemaken). Verder kent ze bijna alle liedjes, zo knap (je verstaat er niets van, maar herkent ze wel. Ik denk dat ze er wel 20 kent als t niet meer is).
Mama van Emma (nov 07) en Lara (dec 09)
Plaats reactie