Uit bed geklommen en gevallen...

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kimmie
J&J SANTORINI
Berichten: 3148
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:40 am

Uit bed geklommen en gevallen...

Bericht door Kimmie »

met een groot ei als resultaat op der mooie bolleke!
Oh wat ben ik geschrokken; zoals altijd nadat ik P uck had aangekleed haar in der eigen bed gezet met boekjes en der pop zodat ik me even aan kan kleden (zonder dat de hele boven verdieping overhoop gehaald word!!)...
Boem gevolgt door intense huilbui van der... Ik wist precies wat er gebeurd was, al een poos zette ze der voetje op de rand van het ledikant. Eenmaal gewaarschuwd was de kous af... vanochtend helaas met een slecht resultaat!
Naar de huisarts lijkt me niet nodig, of sla ik de plak mis? Ze is actief en verder redelijk oke... wel iets uit der doen natuurlijk.
Blauwe plekken zalf doet wonderen maar het ei blijft. Ze is niet helemaal in der doen en slaapt niet...
arm meiske.

Is dit dan het moment om een ander bedje voor der neer te zetten? Vind het eigenlijk niet zo'n fijn idee... tnt haalt ze echt der hele kamer overhoop (kasten/lades leeg met bijbehorende flesjes/potjes ed... ) ook vrees ik voor de middag en av slaap als ze niet 'gedwongen' word te blijven liggen zeg maar...
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Bericht door kaatje71 »

Silke heeft ook pogingen gedaan om uit bed te klimmen.
Toen hebben we het hekje weg gehaald met als resultaat dat ze echt niet meer ging slapen. Hekje er weer voor gedaan en sindsdien blijft ze in bed. Ze krijgt nu ook een boekje mee in bed en ze vermaakt zich daarmee tot ze in slaap valt.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Gebruikersavatar
niekje
J&J SANTORINI
Berichten: 2101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:16 am

Bericht door niekje »

Jasper is ook eens 1 keer uit bed geklommen, hij had zelfs toen een slaapzak aan, ik hoorde het over de babyfoon dat hij uit bed viel, gelukkig goed terecht gekomen...

Hier was hij zo van onder de indruk dat hij het niet meer in zijn hoofd heeft gehaald om het nog eens te proberen, ook niet nu hij zonder slaapzak slaapt...

Hopelijk werkt het bij P uck ook....

Succes met je meisje

Groetjes nicole
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Bericht door Pauwtje »

Oh bah, wat schrikken. Hoe is het nu met haar? Heeft ze haar kunstje al herhaald?

Tja, op zich wordt het dan wel tijd voor een nieuw bed, denk ik zo, zo is ook gevaarlijk natuurlijk. Hoewel, Daniel kon al een poosje zelf uit bed klimmen voordat we hem in een groot bed legde, dus als je nog even wacht is het niet meer gevaarlijk ;) Maar ja, dan ben je je bed 'als box' dus ook kwijt. Kan me voorstellen dat het lastig is, omdat ze dan alles overhoopt haalt. Maar dat is tijdelijk, over een halfjaartje zal dat al een stuk minder zijn.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Sietske

Bericht door Sietske »

Oei wat zul jij geschrokken zijn. Ik hoop daty het ei snel wegtrekt.

Over het bedje kan ik je geen tips geven, onze jongens zijn nooit uit bed geklommen (dat dan weer niet) en gingen al vrij snel over op een groot bed, waar ze de eerste tijd ook nooit zelf uit furfden te komen.
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Bericht door Hemmie »

Marrit is met 14 maanden een paar keer uit bed geklommen, maar blijkbaar was de val naar beneden (nooit echt gevallen hoor) toch zo eng dat ze het daarna heel lang niet meer heeft gedaan. Dus misschien was het een les voor haar. Rond haar 2e klom ze er een enkele keer, in een vlaag van woede, wel uit, maar ook dat ging dan wel goed. We hebben toen wel wat spijltjes eruit gehaald, maar toen kwam ze er te vaak uit, dus die weer terug. En pas sinds ze ruin 2,5 is zijn de spijltjes er voor goed uitgegaan.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
Kimmie
J&J SANTORINI
Berichten: 3148
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:40 am

Bericht door Kimmie »

nou idd flink geschrokken, heb besloten het bed zo te laten voor nu. Probeer de bodem nog iets te verlagen (denk niet dat t lukt) en in t vervolg niet zonder slaapzak in het bed.

Het 'ei'valt eigenlijk reuze mee, meteen blauwe plekken zalf erop gedaan en dat doet z'n werk goed. Heeft wel diepe indruk gemaakt als ik der praatjes zo hoor ri der pop en/of mensen die vragen wat ze met de bolleke gedaan heeft...
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Gebruikersavatar
petra1969
J&J HAWAII
Berichten: 6769
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 1:00 pm

Bericht door petra1969 »

Cay is in de kliniek waar we waren uit zijn bed geklommen/gevallen. Op van die akelige ribvloerbedekking. Hij heeft meer dan een week met een grote korst op zijn voorhoofd rondgelopen. Ik heb toen meteen een matras gevraagd en dat naast het ledikant neergelegd. Hij heeft nooit meer pogingen gedaan. Maar dat matras gaf me wel een beter gevoel van veiligheid.
Mama van Evelien (35), Jojanneke (32), Sandrina (31), Sarah (18), Elise (17) en Cay (14)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

Hier geen bedklimmer maar B sliep wel vanaf anderhalf in een groot bed. Is nooit een probleem geweest. Kun je de "gevaarlijkere" dingen niet gewoon hoger zetten?
wennetje

Bericht door wennetje »

Hier helaas veel ervaring met op hoofd vallen waarvan ook 1x uit ledikant. Dus even je vraag over huisarts bezoek: als kind na val versuft is of gaat braken: linea recta naar huisarts. Bij bloed uit oortjes of neus (zonder val op neus): linea recta naar huisarts. Maar anders als jij denkt dat alles verder in orde is (Joris is altijd wel een dag van slag na zo'n val) hoef je niet te gaan. Bij enige twijfel: gewoon even bellen met huisartspost, kun je hen laten bepalen of je langs moet komen.

Arnikind is echt een wondermiddel voor het ei en de blauwe plek. Ei is dan de volgende dag bijna weg. Paracetamol tegen de pijn en met knuffel lekker op de bank voor de TV doe ik altijd en zodra hij opstaat en weer gaat spelen weet ik dat hij zich wat beter voelt. Maar nogmaals, Joris is altijd een dag van slag, doet wat rustiger en is wat stilletjes en dat rustig doen stimuleer ik altijd wel.
Plaats reactie