Tips succesvolle training nachtzindelijkheid

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Mamavantwee

Tips succesvolle training nachtzindelijkheid

Bericht door Mamavantwee »

Ben erg benieuwd naar tips voor het succesvol trainen van nachtzindelijkheid. Zijn er methoden waarvan je zegt dat werkte bij ons erg goed?
Wanneer onze bijna kleuter er aan toe is, wil ik graag met het trainen van de zindelijkheid s'nachts beginnen. Methoden die hun succes bewezen hebben hoor ik graag meer over! :D
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5607
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Bericht door JasmijnLinde »

Ik heb geen methode gebruikt. Gewoon genomen zoals het ging. Ik denk niet dat je dat echt kunt trainen. We lieten haar wel altijd even plassen voordat wij naar bed gingen. Jasmijn is nu bijna 5 en plast nog wel eens in bed. Maak me er ook niet druk om of wat dan ook.

Ik las pas geleden hier dat het heel normaal is als kinderen tot een jaar of 7 nog niet zindelijk zijn.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

Volgensm ij kun je dat niet trainen maar gaat dat vanzelf. Als de luier bijvoorbeeld 's ochtends steeds vaker droog is.
natasjawessel

Bericht door natasjawessel »

Volgens mij kan je het ook niet trainen, omdat ze snachts in zon diepe slaap zijn voelen ze de prikkel niet denk ik dat moet groeien.
Wessel heeft soms nachten een droge luier en dan pruizen wij hem de hemel in en dan kan het daarna zo een maand iedere nacht weer wat natte luier zijn.
Wessel gaat voor het slapen naar de wc, en er staat een potje op zijn kamer en daar plast hij 9 v/d 10x ook iedere nacht op. maar toch wel een natte luierbroekje.
Suuz

Bericht door Suuz »

Idd kan je niet trainen..
Suuz

Bericht door Suuz »

Mijn dochter is wel al vanaf geboorte droog smorgens.. En mijn zoon nog echt een volle luier
liesluc

Bericht door liesluc »

Een watervast/waterdichte molton bij de Hema kopen.
Die over de matras plaatsen en wachten tot je kleuter vraagt om zonder luier te mogen slapen.
Zo ging het bij ons.
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12037
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Bericht door Esther »

Nou, als je hem vindt hoor ik hem ook graag, die methode. Tot nu toe houd ik me vast aan de uitleg van mijn zusje: 's nachts piekt het antidiuretisch hormoon, dat zorgt dat je minder / geen urine aanmaakt. Zolang die piek er niet is, heeft trainen ook geen zin.
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
GerlizeenWillemijn

Bericht door GerlizeenWillemijn »

Hier ging het eigenlijk vanzelf. Onze dochter is nu 3 halfjaar en is ongeveer nu 3 maanden droog overdag en 's nachts. We waren aan het oefenen voor overdag dat ze elke keer iets op het potje deed een stickertje plakken.
Op een avond zei ze dat ze geen pamper meer om wou dus toen dacht ik oke dan gaan we het proberen.
En voor het slapen gaan laten plassen

Had pas bij een kinderblad een blad met vakjes erop voor op het potje en elk vakje zat een kraslaag op die ze los mocht krassen met muntje of dergelijke en dan kreeg ze een verrassing deze had ik dus bewaard voor als ze dus smorgens uit bed kwam en als ze droog was 1 mocht doen.

Ze heeft tot nu toe nog maar 1 ongelukje gehad. Heb wel een speciaal ding over het matras hoor want ze heeft net een nieuw matras dus dat vindt ik beetje zonde.

En als ze aangeeft dat ze geen pamper meer wil.
Nou heel veel succes met zindelijk worden.
Marjo

Bericht door Marjo »

I ris heeft 's nachts een luier aan en deze is altijd vol. Ik zal pas haar zonder luier laten slapen als ze een aantal keren droog is. Ik zie ook niet echt een reden tot trainen. Waarom zou je dat willen?
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10997
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

Wij hebben ook niet getraind ;) Het ging vanzelf. Op een gegeven moment werden de ochtendluiers af en toe droog (ook geregeld bomvol) Ik denk dat Finn 4.5 was toen we het geprobeerd hebben. Het ging vrij goed. Af en toe een nat bed (soms wel erg vaak maar goed). We hebben altijd het bed 2x opgemaakt (zodat je s;nachts niet een heel bed hoeft te verschonen maar gewoon 1 laag eraf hoefde te pellen.
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12037
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Bericht door Esther »

Marjo schreef:I ris heeft 's nachts een luier aan en deze is altijd vol. Ik zal pas haar zonder luier laten slapen als ze een aantal keren droog is. Ik zie ook niet echt een reden tot trainen. Waarom zou je dat willen?
Ik kan het me wel voorstellen, het scheelt een hoop luiers als ze er 's nachts geen meer nodig hebben. En het lijkt me gewoon fijner als je zonder luier kunt.
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Mamavantwee

Bericht door Mamavantwee »

Marjo schreef:I ris heeft 's nachts een luier aan en deze is altijd vol. Ik zal pas haar zonder luier laten slapen als ze een aantal keren droog is. Ik zie ook niet echt een reden tot trainen. Waarom zou je dat willen?
Trainen/oefenen daar komt het uiteindelijk toch wel op neer. Mijn oudste heb ik alle ruimte gegeven met overdag zindelijk worden en als het aan hem zou liggen zou hij het nu ook gerust nog in zijn luier doen. Dus ja dat moeten we wel trainen ja, anders kan hij niet naar de kleuterschool. Nachtzindelijkheid denk ik wel eens aan. Sommige mensen zijn vindingrijk in die dingen en ons voorgegaan, kan ik allicht wat van opsteken :)
Wat je zegt als de luier altijd vol is na het opstaan lijkt het me ook een ander verhaal.
Claudiac

Bericht door Claudiac »

de laatste tijd wat vaker een nat bed bij I. Nu heb ik een potje op zijn kamer gezet. daar is hij vannacht zelf op gaan zitten zonder ons wakker te maken.

ik hoop dat het blijft werken...
Gebruikersavatar
Mireille
J&J SANTORINI
Berichten: 2734
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:51 pm

Bericht door Mireille »

Mamavantwee schreef:
Marjo schreef:I ris heeft 's nachts een luier aan en deze is altijd vol. Ik zal pas haar zonder luier laten slapen als ze een aantal keren droog is. Ik zie ook niet echt een reden tot trainen. Waarom zou je dat willen?
Trainen/oefenen daar komt het uiteindelijk toch wel op neer. Mijn oudste heb ik alle ruimte gegeven met overdag zindelijk worden en als het aan hem zou liggen zou hij het nu ook gerust nog in zijn luier doen. Dus ja dat moeten we wel trainen ja, anders kan hij niet naar de kleuterschool. Nachtzindelijkheid denk ik wel eens aan. Sommige mensen zijn vindingrijk in die dingen en ons voorgegaan, kan ik allicht wat van opsteken :)
Wat je zegt als de luier altijd vol is na het opstaan lijkt het me ook een ander verhaal.
Een volle luiers 's morgens hoeft niets te betekenen.
Morgan had met 3,5 jaar een verschrikkelijke allergische reactie op haar luiers, ze lag te huilen omdat de urine zo brandde in de uitslag. Meteen de luier uitgetrokken, maar natuurlijk niet zomaar een ander merk voorhanden. De volgende ochtend was ze droog. Sindsdien geen luier meer aan gehad.
Vlak voor haar vierde verjaardag een terugval, waarin ik een paar weken bijna dagelijks haar bed heb moeten verschonen, maar over het algemeen gaat het prima. Wel moet ik haar even helpen herinneren dat ze meteen naar het toilet gaat als ze wakker wordt, maar ze heeft ook gewoon moeite met opstarten 's morgens. Dat heeft weinig met zindelijk zijn te maken.
Gebruikersavatar
kes
J&J MAURITIUS
Berichten: 5714
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:18 am

Bericht door kes »

Ik laat het gewoon gaan. Floor was eerder 's nachts zindelijk dan overdag (toen was ze net 2,5). Mees was eerder overdag zindelijk, maar doet nog 2 à 3 keer per week een klein plasje in zijn nachtluier. Ik heb hem wel beloond voor bijv 5 droge nachten, maar hij heeft dat niet helemaal onder controle. Wel bleek dat hij het wel handig vond 's ochtends vroeg, om lekker alvast te gaan plassen in zijn luier als hij net wakker was. Daar heb ik het met hem over gehad en dat doet hij niet meer.
Kes, mv Floor (20mrt06) en Mees (20okt07)
Plaats reactie