hoeveel eten/drinken jullie 11-maanders?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9548
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

hoeveel eten/drinken jullie 11-maanders?

Bericht door muppet »

Ben even benieuwd wat en hoeveel jullie kindjes eten op een dag. Eline is nu 11 maanden en in mijn beleving at Anouk veel meer op die leeftijd. Bovendien wil ze overdag niet zo heel vaak bij me drinken (wel veel), maar haalt dat 's nachts in.

7u wakker met bv
8u stukjes brood/cracker (hier eet ze eigenlijk amper van)
10u bv en naar bed
11u weer wakker, soms wil ze een klein slokje bv, maar meestal niet, beneden dan een cracker of babykoekje, wordt ook amper van gegeten, beetje water
12.30u stukjes brood, max 1/2 boterham, meer wil ze niet, beetje melk/water/thee
14u bv en naar bedje
15u weer wakker, soms een klein slokje bv
beneden wat fruit (max. is een partje appel) en wat water/thee
17u avondeten, dat eet ze goed, met yoghurt oid toe
tussen 19u en 20u bv en naar bed
daarna rond 22u nog een voeding en 's nachts 1-4 voedingen.

Tussen 14 en 19 zit ook nog een voeding, maar die heeft geen specifieke tijd. Die is ook op mijn verzoek, ze kan makkelijk zonder, maar dan wordt ze 's nachts nog vaker wakker lijkt wel.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Deborah
J&J SANTORINI
Berichten: 1830
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:07 pm

Bericht door Deborah »

D äphny is een maandje ouder, maar eet momenteel eigenlijk heel goed, behalve als ze te moe is om te eten.

rond 7 uur bv
daarna 2 broodjes (zonder korst)
rond 10 uur fruit/koekje, als ze de rust heeft een slokje bv.

rond het middaguur vaak weer 2 broodjes, daarna bv om te gaan slapen tot ongeveer 2 uur/half 3.

s'middags ook weer fruit/koekje, soms bv
Avondeten gaat als een trein, yoghurt lust ze ook wel een flinke schaal vol van.
Rond 20.00 uur gaat ze slapen na de bv. Soms wordt ze dan nog eens wakker voor een slokje, maar 8 van de 10 keer komt ze niet meer voor de volgende ochtend (durf ik dat hier neer te zetten, want dit is iets van de laatste weken)
Bij een hele drukke onrustige dag komt ze trouwens wel geregeld s'avonds. Tussen 20 en 22 uur.

Voor de bv tussendoor heeft ze eigenlijk weinig rust, als ze al beneden wil drinken is dat vaak staand of rechtop zittend. Babyhouding wil ze dan echt niet :D
Er staat ook eigenlijk wel altijd een beker drinken voor haar ter beschikking. Meestal gaat die voor de helft leeg.
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
wennetje

Bericht door wennetje »

Je dochter drinkt veel bij je, mn in de nacht, niet zo gek dat ze niet zo heel veel eet (daarmee ZEKER NIET zeggend dat je haar minder moet laten drinken) dus volgens mij krijgt ze alles binnen wat ze nodig heeft. Dronk Anouk ook zo vaak/veel? Want dat kan het verschil maken, naast dat ieder kind weer anders is.

Joris at op die leeftijd wel meer maar had zijn nachtvoedingen zelf al gestopt en dronk overdag zoals Eline doet, dus al met al komt het toch wel overeen volgens mij (moet wel graven in mijn geheugen hoor).

Volgens mij gewoon lekker zo doorgaan, op een gegeven moment bouwt ze zelf wel die bv af en zal ze meer gaan eten.
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8096
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Bericht door channiemam »

7uur bv, daarna bordje brinta
9-10uur bv
12uur broodje of cracker
13bv
15fruit en koekje
17 bv
18 warm eten
19 bv
23 bv
5 bv
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Claudiac

Bericht door Claudiac »

hier een kleine bunkeraar.
snachts bv
in de ochtend een boterham of bordje pap
daarna een rijstwafel
bv
in de middag een boterham
na het slaapje fruithap
en in de avond
bv
veel eten , meer dan de anderen
en dat was het!
ik kolf nog maar 200 ml op een dag, daar heeft hij op de creche genoeg aan.
Plaats reactie