niet genoeg aan mijn borst

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

niet genoeg aan mijn borst

Bericht door kaatje71 »

Meike heeft dus niet genoeg aan mijn borst. Ze drinkt 1 borst, wil dan niet meer, gaat enorm krijsen en als we haar dan mm in een flesje geven drinkt zo zò 200 ml weg.
Daar gaat de toch al minimale voorraad moedermelk plus dat ik me afvraag hoe ik mijn productie omhoog moet brengen; ik leg haar al vaak aan, kolf tussendoor.
Ik wil heel graag tot 6 maanden geen kv geven maar ik vraag me af of ik dat vol kan houden.
Meike lijkt gewoon meer te willen dan ik haar kan geven ::(
Laatst gewijzigd door kaatje71 op wo aug 10, 2011 7:01 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Gebruikersavatar
Kristel
J&J SANTORINI
Berichten: 1439
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:18 pm

Bericht door Kristel »

Wat moeilijk voor jullie... Advies weet ik zo een twee drie niet. Maar het lijkt me raar dat ze wel de fles wil, maar niet een tweede (of derde en vierde) borst wil. Misschien syntoxicon?
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10997
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

Maar waarom geef je haar dat flesje dan? Je geeft haar dan volgens mij wel een verkeerd signaal. Ze kan borst drinken en anders niet. Anders krijg je de boel nooit omhoog gekrikt. Lijkt mij hoor maar ik weet wel dat als je er zelf middenin zit je maar mooi met je handen in het haar zit. Moeilijk.

Heeft ze geen pijn aan een oor dat ze maar 1 kant wil drinken?
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Bericht door Hemmie »

Ik sluit me aan bij Dorien, meteen stoppen met die fles, want zo kom je vrees ik echt in een neerwaartse spiraal. Als ze echt honger heeft, zal ze ook uit de borst drinken. Het oorpijn verhaal is natuurlijk wel een goed punt, maar je weet zelf wel of er structuur zit in het 'weigeren'. Zo niet, dan is het denk ik gewoon gemakzucht, ze weet dat je toch wel met een flesje komt, dus waarom nog moeite doen.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Bericht door kaatje71 »

dat flesje hebben we dus net gegeven nadat ze een groot deel van de dag heeft gehuild. En zo ging het gisteren ook. Ze drinkt dus wel aan de borst, maar blijft daarna huilen. Het ligt niet aan 1 kant, want ze wil op zich wel van beide borsten drinken.
Ik ben soms ook hartstikke moe, da`s denk ik ook niet bevorderlijk voor mijn productie.

En dat flesje, ik krijg er ook al ruzie over met mijn vriend, ik geef het liever niet, maar hij wil dat ze gewoon genoeg binnen krijgt. En hij heeft wel een punt dat als ze de hele dag zo onrustig is, dan is het moeilijk volhouden voor mij om haar geen fles te geven..... ::|
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10997
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

Nee dat denk ik ook niet. Moet je niet ongesteld worden? Dan kan je melk ook anders smaken en dan had Liv ook altijd minder trek (maar goed, die wilde weer geen flesjes, ook niets an) Kan je wat rust nemen? Juist in het weekend? Lekker in bad met zijn tweetjes? Veel bloot op bloot?
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Bericht door Pauwtje »

Weet je zeker dat je niet 'gewoon' in een regelweek zit? En 4 maanden staat er volgens mij ook niet om bekend dat het de rustigste periode is van de borstvoeding.

Het lijkt me lastig idd om dan vol te houden om geen flesje te geven, als je weet dat ze daarna wel rustig is.

Misschien toch weer eens met de lk contact opnemen? Misschien kan zij tips geven om je productie wat op te krikken.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikersavatar
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS
Berichten: 5432
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:21 pm

Bericht door LauramvAnneenLisa »

begrijp dat het flesje nu uit je voorraad komt.
als je productie je grootste zorg is kun je ook eerst kolven, dan uit de borst laten drinken en dan het net gekolfde flesje toe. Dan zijn je borsten maximaal leeg en krijgt zij veel binnen.
Maar dan loop je idd misschien risico dat ze voorkeur aan de fles blijft geven.

dat onrustige herken ik hier zowel van regelweken als van mijn eerste menstruatiedag die ik helaas net gehad heb.
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
otje
J&J TEXEL
Berichten: 422
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:09 am

Bericht door otje »

Of misschien die tweede borst (die ze dus niet meer wilt) afkolven tijdens het voeden (als je dat lukt) of net na het voeden. En dan dat flesje nog geven.

Komt ze 's nachts nog? Zo niet, dan zou ik de wekker zetten en dan nog een keer kolven. Niet heel leuk, maar nachtvoedingen schijnen het beste te zijn om de productie op te krikken.
It's simple, but somehow letting go's the hardest part
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Bericht door kaatje71 »

rust nemen lukt op zich wel, blijf me desondanks toch best moe voelen ( of juist dan, als je wat meer hebt kunnen slapen....)
Ik hoop maar dat het zoiets is als menstruatie, dan zal ik dat snel genoeg merken.
Ze heeft nog wel 2 nachtvoedingen, anders ga ik vannacht na de voeding ook nog maar kolven.
En het is een beetje allebei, zowel dat ze nu ineens niet genoeg aan mijn borst lijkt te hebben, als wel dat ik dat wat ze drinkt als ik werk met moeite bij elkaar kolf.
Maak me ook wel zorgen dat ik binnenkort echt niet genoeg mm meer heb als ik werk....
Maar voor nu wil ik haar gewoon rustig aan de borst hebben.....
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Gebruikersavatar
Floor83
J&J SANTORINI
Berichten: 1251
Lid geworden op: do jul 29, 2010 2:48 pm

Bericht door Floor83 »

Oh bahm wat rot dat ze dan niet meer wil.
Ik heb geen tips voor je, maar wil je heel veel sterkte wensen. Want het is erg zwaar zo. Probeer zo veel mogelijk rust te nemen!
Conny, mama van S0phie 10 april 2009 en Tyg0 1 maart 2011
Gebruikersavatar
Kimmie
J&J SANTORINI
Berichten: 3148
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:40 am

Bericht door Kimmie »

oh wat lastig idd en kan me voorstellen dat je dan veel twijfels aan jezelf.
Kan je haar 'meer' aanleggen? Bijv om de 2uur?
Of voeden, leeg kolven en dan na 2-3uur weer voeden-leeg kolven etc.
Als je denkt dat het aan je productie ligt zou ik eens proberen die omhoog te krijgen, makkelijker gezegd dan gedaan, helemaal als je moe bent!
Succes!
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Suuz

Bericht door Suuz »

Met 4 maanden was het bij mij ook echt drama met grote letters... Ik heb weer veel zitten aanleggen... (ze kwam er zelfs snachts om terwijl zo toen nog doorsliep, sindsdien heeft ze echter nooit meer doorgeslapen)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Bericht door Hemmie »

Maar als je kolft na de voeding, welke hoeveelheid kolf je dan? Zij zou het makkelijker uit je borst moeten krijgen dan jij het kan kolven, dus als je nog iets kan kolven (en dat neem ik aan als ze de 2e borst niet meer wil en jij die kolft), dan zou je productie het probleem niet moeten zijn. Dan zou ik dus echt door de zure appel heenbijten en geen fles meer na geven.
Van Wytse kan ik me inderdaad ook wel herinneren dat hij op deze leeftijd erg onrustig was, en ook weinig dronk overdag. Helaas iets waar je dan misschien toch gewoon doorheen moet. Het is gewoon balen, je werkt nu weer, en met 3 kinderen kan ik me voorstellen dat je gewoon hartstikke moe bent.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Bericht door kaatje71 »

vannacht heeft ze weer heel goed gedronken, ik had ook volle borsten.
Als ik kolf, tussen of na de voeding, komt er ook niet zo veel melk uit, 30 à 40 cc.
Ik kijk maar even aan hoe het vandaag gaat.
Misschien toch wat minder kolven, zodat er genoeg in mijn borst over blijft voor Meike.
Maar ja....hoe kom ik dan weer aan genoeg melk voor als ik werk.
Ze drinkt echt wel 2 keer zo veel als Silke, toen die klein was. Op zich wel goed, maar hoe kom ik aan al die melk??
Ook wel een soort van gerust stellend dat er meer zijn die de 4 maand onrustig vonden....
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
jolanda mv c/k/n

Bericht door jolanda mv c/k/n »

Ik vind 30 a 40 cc na een voeding best veel! Ik krijg er vaak maar 20 uit.

Ik probeer nu voor de voeding een beetje te kolven, zo'n 50 cc. Dan kan zij de rest er zelf uit halen, dat kan ze toch beter dan ik met mijn kolf. Na het kolven ga ik wisselvoeden en op de momenten dat ze minder dan 100 ml drinkt bij mij, vul ik dat aan met een flesje. Drinkt ze wel genoeg dan gaat het bij mijn voorraad. Zo kreeg ik advies van mijn lk.

Maar bij ons is het probleem dat ze niet genoeg uit haarzelf drinkt, zowel aan de borst als uit de fles. Dus wel een andere insteek.
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Bericht door kaatje71 »

jolanda mv c/k/n schreef:Ik vind 30 a 40 cc na een voeding best veel! Ik krijg er vaak maar 20 uit.
ja, dan is het toch helemaal gek dat ze niet meer aan mijn borst wil drinken. Zonet wilde ze al helemaal niet. En maar brullen en krijsen.
Dus hup maar weer een flesje mm. En 60 gekolfd, niet zo heel veel gezien het feit dat ze niks gedronken had.
Ik probeerde de LK te bellen maar die is er nu niet vanavond pas.
Ik snap niet hoe het zo ineens veranderd kan zijn, behalve dat ik misschien ongesteld moet worden.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Gebruikersavatar
Kimmie
J&J SANTORINI
Berichten: 3148
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:40 am

Bericht door Kimmie »

of er zit bij haar 'iets' niet lekker... wat is dan de vraag maar wellicht lost het zichzelf op.

Je zou kunnen kijken of je een extra 'voeding' in kan lassen om puur te zorgen dat je kan kolven vd voorraad. Ik heb het een poos gedaan in de late avond, toen sliep ze 5-8uur achtereen en kon ik kolven vd voorraad... ook goed vd productie dacht ik toen... maar dat kost wel wat energie en gedoe... en vond het wel lastig dat als ik net gekolft had ze wakker werd ofzo, of der ritme weer veranderde...

Moeilijk moeilijk... hopelijk heeft de LK nog wat tips voor je!
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Bericht door Miranda »

Het klinkt mij in eerste instantie als de beruchte dip in de oren. Ik had er ook erg veel last van, vooral bij Marit. Een paar dagen later werd ik flink ongesteld. Danique weigerde ook regelmatig te drinken, maar dan bleek ze oorpijn te hebben.... En ook nu, Danique heeft een beginnende oorontsteking, wil ze niet liggend drinken. Rechtop zittend tegen mij aan wel, anders niet.
Dat flesje zou ik persoonlijk niet doen, al snap ik wel dat dat gehuil ook niet fijn is....
Succes, ik hoop dat de lk je nog wat tips kan geven.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Deborah
J&J SANTORINI
Berichten: 1830
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:07 pm

Bericht door Deborah »

S ilke drinkt toch ook nog bij jou? Of is zij inmiddels gestopt? Anders zou ik proberen om haar wat vaker aan te leggen, misschien dat zij de productie omhoog kan krijgen? En idd geen fles na geven. Dat hebben ze snel door schijnt. (al vind ik dat altijd wat vergezocht hoor, kleintjes die door hebben dat ze wat anders krijgen)
En wat mijn voorgangers ook zeggen. Kolven, borst en dan pas de fles.
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8096
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Bericht door channiemam »

herkenbaar hoor. rond de vier maanden had vera ook zon periode van veel drinken, dan weer niet willen en het kolven ook lastig. Maar daarna volgde de periode dat het allemaal makkelijk ging. en nu is ze tien maanden en gaat het veel soepeler. Hopelijk geeft je dat moed?
Voor nu: sterkte!
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Bericht door Truus »

Hier hebben we ook net twee weken achter de rug dat L otta helemaal 'ontregeld' was. Vaker drinken, ook 's nachts. Snel afgeleid en klaar met drinken.

We lijken het nu, na een tweede normale nacht en dag, weer achter ons te kunnen laten. Wat het nu precies was? Sprongetje? Volgens 'oei ik groei' zou het kunnen. Regeldagen? Ze mag heul vaak drinken en met m'n productie leek er niets aan de hand.

Ik zal er niet achter komen denk ik.

Hopelijk waait het bij jullie ook snel over.

Voor meer vriezervoorraad kolf ik meestal in de vroege ochtend. Dan weet ik dat ze nog een tijdje slaapt na de eerste voeding. Dan kolf ik het meest. Ik kolf dan als zij nog slaapt en pas na een uur of 2 wakker wordt.. Als ze wakker wordt, voed ik haar, lijkt ze niet genoeg te hebben, doordat ik heb gekolfd, biedt ik haar nog 30 cc gekolfde mm aan. Meestal wil ze die niet eens hebben en heeft ze dus genoeg gehad. De rest van het gekolfde kan ik dan zo in de vriezer mikken!
jolanda mv c/k/n

Bericht door jolanda mv c/k/n »

kaatje71 schreef:
jolanda mv c/k/n schreef:Ik vind 30 a 40 cc na een voeding best veel! Ik krijg er vaak maar 20 uit.
ja, dan is het toch helemaal gek dat ze niet meer aan mijn borst wil drinken. Zonet wilde ze al helemaal niet. En maar brullen en krijsen.
Dus hup maar weer een flesje mm. En 60 gekolfd, niet zo heel veel gezien het feit dat ze niks gedronken had.
Ik probeerde de LK te bellen maar die is er nu niet vanavond pas.
Ik snap niet hoe het zo ineens veranderd kan zijn, behalve dat ik misschien ongesteld moet worden.

Tja, ik snap het ook niet. Misschien toch last van haar oren, tandjes?

Ik hoop dat je iets wijzer wordt van de lk.
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Bericht door kaatje71 »

LK gebeld, tja, alles wat ik zou moeten doen doe ik al.
Ze zei ook dat ik niet nog meer hoef te kolven, want, en dat klopt ook wel, dan wordt het een beetje te veel.
Als ik kolf, komen er toch zulke kleine beetjes uit, ik been in ieder geval niet bij wat Meike moet drinken.
En geen fles geven klinkt heel verstandig, maar moet ik haar dan luiten huilen tot weet ik veel hoe lang? Want dat doet ze dus.
Eventueel domperidon, want ondanks mijn verwoede pogingen lijkt de productie niet meer te worden en ongesteld ben ik ook nog niet.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
@ri

Bericht door @ri »

He wat naar voor je! Er zijn hier al veel tips gegeven, maar je doet volgens mij al alles wat je kunt. Het enige dat mij nog te binnen schoot was om haar eens even voor een voeding een pcmol te geven. Zo kun je misschien uitsluiten dat het geen oortjes of tandjes oid zijn. Is natuurlijk geen langetermijnoplossing, maar wie weet helpt het wat.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Bericht door Ana »

het lijkt me echt heel erg frustrerend zeg... ik heb geen tips voor je maar lees wel mee. en er kwam een gekke gedachte bij me op, kun je ook zwanger zijn?
Is maar een kleine kans natuurlijk - in elk geval veel succes, hopelijk komt het allemaal snel weer tot rust.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
marincke

Bericht door marincke »

Ik zit even te denken aan de plek van voeden. Onze dochter is slechts een paar weken ouder en is ook erg snel afgeleid. Ik neem haar nu vaak mee naar boven om op bed liggend te voeden. Soms krijst ze ook als ik wil aanleggen, haar eventjes op een pink laten zuigen kalmeert haar en vervolgens kan ik wel aanleggen.

Hoe is haar groei op het moment, weet je dat? Poepen, plassen, gaat dat goed? Plast ze voldoende, heeft ze mooie mosterdgele borstvoedingspoep?

Misschien zit ze tegen een ontwikkelingssprong aan? Wil ze gaan draaien/rollen? Wil ze liever zitten, zodat ze om zich heen kan kijken? Onze dochter vindt de box soms ook niet zo leuk meer, dan zet ik haar in een ligstand in de kinderstoel. Dan bekijkt ze alles stilletjes in de kamer.
Ik bedoel te zeggen, dat ze huilt hoeft natuurlijk niet te betekenen dat ze honger heeft! Als ze wel goed groeit op de melk uit slechts 1 borst, kun je de oorzaak van het huilen misschien ook in een andere hoek zoeken.
Je kolfopbrengst zegt niets over hoeveel zij uit je borst krijgt. Er zijn moeders genoeg die meer dan genoeg melk hebben, maar vrijwel niets kunnen kolven.

Tot zo ver mijn duit in het zakje ;-)
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Bericht door kaatje71 »

ik heb zitten denken; waar je allemaal al tijd voor krijgt met zonder forum....
Ik heb vroige week woensdag een lange dag gewerkt en toch gewoon 3 keer gekolfd, en vrijdag was ik mijn snoer vergeten, kon daardoor pas 1 kolfbeurt later kolven.
Misschien heeft dat mijn productie in de war gebracht.
En ik heb steeds te weinig melk wat ik kolf. Ik probeer dat dan bij te kolven in mijn vrije dagen, maar volgens mij blijft er dan te weinig melk over voor Meike om gewoon zo te drinken.

Ik heb besloten dat ik juist niet meer extra ga kolven in mijn vrije dagen. Mocht het echt te weinig zijn, dan maar kv (moest even een heel grote knop om zetten, maar nu geeft die gedachte l rust).
Het gaat nu ook beter. Gisteren wel weer niet zo veel gekolfd, maar het gewoon drinken gaat nu goed, gelukkig.

Oh ja en ik weet heel zeker dat ik niet zwanger ben en ben ook nog steeds niet ongesteld, dus dat zal het denk ik ook niet geweest zijn....
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Bericht door Pauwtje »

En hoe is het nu, nu je niet meer bijkolfd op je vrije dagen? Is ze nu weer rustiger op die dagen? t Zal iig voor jou rustiger zijn. Ik vind je gedachtengang iig wel heel logisch klinken.
Tuurlijk geef je liever geen kv bij, maar als een kein beetje af en toe nodig is, en jou net even een beetje meer lucht geeft, dan is het gewoon nodig.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Bericht door kaatje71 »

het gaat nu wel weer goed.
Ik kolf niet genoeg, heb nog klein voorraadje in de vriezer, maar als dat op is vòòr de 6 maanden, kan ik er wel vrede mee hebben. Ik heb bijna vakantie, dus ik hoop wel dat ze tot 6 maanden alleen mm kan drinken, maar ik maak me er niet heel druk meer om.
En het gewoon voeden gaat nu wel weer lekker.
Dat vind ik toch ook wel heel belangrijk en een voorwaarde om het sowieso vol te houden....
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Bericht door Pauwtje »

Fijn dat het gewone voeden nu weer goed gaat. Dat is idd heel erg belangrijk. En ook al zou je een beetje kv nodig hebben voor de 6 maanden... dat zal dan maar een heel klein beetje zijn.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
wennetje

Bericht door wennetje »

Misschien zeg ik wel allemaal dingen die al gezegd zijn maar voor het geval ik nog een nuttige bijdrage heb:
200ml wegklokken is eerder het gevolg van een kind die gewend is bv uit de borst te krijgen een flesje voorschotelen, dan loopt het vanzelf haar keel in. Niet omdat een kind nog eens 200 ml nodig heeft na 1 borst. Voor een volgende keer als je echt denkt dat ze nog honger heeft, per 50 ml bij geven. Net als dat ze ws op jouw werkdagen meer wegdrinkt dan ze eigenlijk nodig zou hebben en jij je dus een slag in de rondte moet kolven. Al eens een andere speen op de fles geprobeerd? 1-2-3 spenen zijn iig erg groot, beste is 1 stand speen en dan die met het kleinste gaatje dat je kunt vinden.

Wat je kolft zegt helemaal niets over wat er in je borsten zit.

En verder gaat het de laatste tijd alweer beter lees ik dus dat is fijn.
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Bericht door kaatje71 »

we gebruiken inderdaad zo`n speen met het kleinste gaatje, met het idee dat dat beter is samen met de bv.

Heb nu wel nog meer respect voor de doorzetters gekregen die vol blijven houden als de bv niet zo lekker gaat, ik raak na een aantal dagen al van de rel ::wink:
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Chabeli

Bericht door Chabeli »

hoe gaat het nu? Ik heb helaas geen tips voor je. Wel herken ik het moeilijk uit de borst drinken van Sara. Ze wilde altijd wel de borst, maar op vakantie (ben net terug), begon ze ineens te duimen en vaker de borst te weigeren. Bij haar was dit als ze moe was en blijkbaar liever sabbelde op haar duim dan aan mijn borst (waar veel melk uit komt). Ook dronk ze vaak maar één borst in plaats van twee. Bij mij zorgde dit wel voor een productiedip(je), al pakte dit wel goed uit omdat ik eerder juist kampte met overproductie. Soms hielp het om haar eerst een pinkje te geven en dan de borst, maar andere keren werkte dat weer niet.
Plaats reactie