Neeeeee niet weer poepperikelen!..

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
SuzanneV
J&J SANTORINI
Berichten: 1448
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:08 pm

Neeeeee niet weer poepperikelen!..

Bericht door SuzanneV »

Net toen ik woensdagochtend op het punt stond om een paar dagen op kamp te gaan met mijn werk kreeg Robin zoveel last van zijn buik dat ik ternauwernood nog met hem naar de dokter ben gegaan. Hij lag op mijn schoot te schreeuwen als een speenvarkentje en huilde tussendoor 'Voel niet lekker!!!' Zo ontzettend zielig. Het was duidelijk dat het te maken had met een poep die niet wilde komen, want af en toe maakte hij een persbeweging en begon daarna nog harder te huilen.
De dokter constateerde een flinke verstopping in zijn darmen en heeft een paar klysma voorgeschreven om alles schoon te krijgen en Forlax om de boel nu soepel te houden. Intussen was het huilen over en ben ik met pijn in mijn hart toch weggegaan.
Patrick heeft een paar dagen lekker in de poep gezeten en Robin kon weer lachen.

Maar nu alweer twee dagen niks en ik hou mijn hart vast. Robin heeft als baby heel lang obstipatieklachten gehad, waarbij het ook heel lang duurde voordat we erachter waren wat het was (komt bij borstvoeding zo zelden voor dat ook artsen hier niet aan dachten). Nu waren we alweer een jaar middeltjesvrij en had Robin een mooi dagelijks poeppatroontje ontwikkeld. Ik was daar zo blij om en ben echt bang dat de ellende weer begint. Dat hij door de pijn bang is geworden om te poepen zoals je dat vaker hoort/leest. Duimen jullie met me mee dat dit helemaal niet aan de orde is en dat ik te vroeg ben met mijn zorgen?
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10997
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

Ik duimmee! Want die poepproblemen zijn a f g r i j s e l i j k ! Let je goed op zijn voeding? Veel drinken, weinig suiker etc. (geen chocolademelk, fristi etc) Veel vezels. Arm ventje
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Eve71ne
J&J HAWAII
Berichten: 6256
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:09 am

Bericht door Eve71ne »

Oh nee hè. Ik wil best mee duimen hoor, ik (her)ken zulke drama's bij Meike ook helaas. Werken zijn darmen niet helemaal goed of wordt het veroorzaakt door iets wat hij eet of drinkt? Dat het nu weer pijn gedaan heeft zal niet meehelpen :? Maar ik hoop dat je je onterecht zorgen maakt!
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Bericht door Pauwtje »

Oh, wat lijkt dat me erg. ik heb geen ervaring, maar ik ga heel hard voor je duimen.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikersavatar
SuzanneV
J&J SANTORINI
Berichten: 1448
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:08 pm

Bericht door SuzanneV »

Ik had het in ieder geval goed ingeschat.. Na zijn middagslaapje zat Robin bij mij op schoot te wurmen en piepte "gjote poep." Ik zei hem dat ik inderdaad dacht dat hij moest poepen. Dat dat gewoon kon, dat het nu geen pijn meer zou doen. Robin had er geen zin in en zei herhaaldelijk 'nee'. Ik heb direct groot ingezet en hem zo luchtig mogelijk gezegd dat ik een cadeautje voor hem zou kopen als hij een mooie poep zou maken. Een brandweerwagen. Daar had hij toch wel oren naar. Ging op zijn vaste poepplekje staan spelen en jawel, met resultaat! Dus mama is naar de winkel gegaan om haar belofte waar te maken. Ook nog even goed nabesproken dat het geen pijn had gedaan. Robin beaamde dit :).

Ik hoop stiekem dat dit een eventuele negatieve spiraal direct doorbroken heeft, maar durf nog niet helemaal blij te zijn. Voor als er nog verder beloond moeten worden heb ik alvast mooie dierenstickers gekocht. Daar doet hij het denk ik ook wel voor.
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Bericht door Pauwtje »

Poeh, fijn dat het er nu in ieder geval uit is, zonder pijn en met een mooie beloning! Wie weet...
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikersavatar
Eve71ne
J&J HAWAII
Berichten: 6256
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:09 am

Bericht door Eve71ne »

Goed aangepakt! Meike wilde voor een snoepje wel poepen, maar ik begrijp dat je nu even groots moest denken :). Fijn dat het gelukt is, in ieder geval.
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Suuz

Bericht door Suuz »

hier ook zo'n probleem poeper... en krijgt ook nog borstvoeding, wat voor reden gaven ze jou?
Gebruikersavatar
SuzanneV
J&J SANTORINI
Berichten: 1448
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:08 pm

Bericht door SuzanneV »

Suuz schreef:hier ook zo'n probleem poeper... en krijgt ook nog borstvoeding, wat voor reden gaven ze jou?
Er is bij Robin geen reden voor de obstipatie gevonden. Gewoon vette pech denk ik.

Inmiddels zijn we gelukkig weer wat poepluiers verder. De Forlax doet goed zijn werk. Robin is aandrang om te poepen wel 'buikpijn' gaan noemen, maar dit is meer spraakverwarring dan dat het echt nog pijn doet.
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
Plaats reactie