Vraagje over zindelijk worden.
Mijn jongste (okt '08 ) is zindelijk zolang hij bloot rond loopt, maar zodra hij een broekje (onderbroek of luier) aan heeft plast en poept hij hierin.
Nu laat ik hem thuis gewoon bloot rond lopen en hij vindt het poepen en plassen op de pot erg leuk.
's ochtend doe ik hem wel eens een onderbroekje aan en dan gaat het dus mis en dan is hij verdrietig en voelt zich vies.
Op het kdv waar hij twee maal per week heen gaat mag hij oefenen, maar doen ze hem na een ongelukje een luier aan.
Wat is nu wijsheid, laat ik hem in zijn blootje lopen zodat hij goed kan trainen en hier een goed gevoel aan overhoud.
Of laat ik hem oefenen met broekje zodat hij leert aanvoelen wanneer het misgaat maar wel verdrietig over is.
weer over zindelijkheid
Op vaste tijden sturen, dat is een goed idee.
Daarnaast kwam in me op:
Kan hij al een beetje uitleggen wat voor hem het verschil is tussen bloot lopen en broekje aan?
Kun jij hem uitleggen dat een broekje iets anders is dan een luier? bijv. laten zien bij water in de kraan: bij luier kan er niets door, bij een broekje wel en dat dat ook zo is bij een plas en dat daar niets vies aan is, maar dat het wel raar en koud voelt?
Een beloningssysteem?
Daarnaast kwam in me op:
Kan hij al een beetje uitleggen wat voor hem het verschil is tussen bloot lopen en broekje aan?
Kun jij hem uitleggen dat een broekje iets anders is dan een luier? bijv. laten zien bij water in de kraan: bij luier kan er niets door, bij een broekje wel en dat dat ook zo is bij een plas en dat daar niets vies aan is, maar dat het wel raar en koud voelt?
Een beloningssysteem?
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Ik heb mijn oudste gewoon thuis een tijd in zijn blote kont laten lopen toen ik dat zat was heb ik uitgelegd hoe en wat, toen was hij in een week zindelijk, dus van een paar ongelukjes in zijn onderbroek tot helemaal droog overdag. Het is soms ook het juiste moment kiezen.
Mijn jongste die vond zijn luier vies en een natte onderbroek helemaal, die heeft zichzelf zindelijk gemaakt voordat ik er aan dacht haha
Mijn jongste die vond zijn luier vies en een natte onderbroek helemaal, die heeft zichzelf zindelijk gemaakt voordat ik er aan dacht haha
Dat uitleggen gaan we eens proberen dat lijkt me wel wat.drus schreef:Op vaste tijden sturen, dat is een goed idee.
Daarnaast kwam in me op:
Een beloningssysteem?
Een beloningssysteem dat doe ik alleen als al het andere niet werkt, ben ik geen voostander van.
Ik denk dat ik dit voorlopig ook doe, als volgende week de school begint (voor de oudste) gaan we gewoon in broekje naar school en mag thuis alles uit. Ze hebben op zijn nieuwe school continu rooster dus kan de kleinste de hele dag bloot lopen.Denise schreef:Ik heb mijn oudste gewoon thuis een tijd in zijn blote kont laten lopen toen ik dat zat was heb ik uitgelegd hoe en wat, toen was hij in een week zindelijk, dus van een paar ongelukjes in zijn onderbroek tot helemaal droog overdag.
Ja dat is ook ik wil ook niet teveel pushen, ik weet uit ervaring bij de oudste dat ze het pas doen als ze er klaar voor zijn en helaas was dat bij hem voor plassen pas bij 4 jr en voor poepen zelfs 5 jr.Denise schreef:Het is soms ook het juiste moment kiezen.
Daar hebben we alles uit de kast gehaald, maar die zag er het nut niet van in en vond een vieze broek niet vies.
Ik zou het even laten rusten en over een tijdje opnieuw proberen. Het lijkt me vervelend als hij steeds een negatieve ervaring heeft, dat zal z'n zelfvertrouwen ook niet vergroten.
tot 2 weken terug haalden de pogingen hier niks uit, maar sinds een paar dagen is de knop om en gaat het zelden meer fout. Gewoon de juiste tijd afwachten dus.
tot 2 weken terug haalden de pogingen hier niks uit, maar sinds een paar dagen is de knop om en gaat het zelden meer fout. Gewoon de juiste tijd afwachten dus.
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Ik laat hem thuis nu gewoon lekker in de bloote billen lopen en dat gaat echt super. Hij poept en plas dan gewoon op de pot.
En moeten we weg krijgt hij een luierbroekje.
Op het kdv gaat hij gewoon in de luier en daar gaan ze hem meer mee nemen om te kunnen plassen.
Hij heeft er op zich wel zin in lijkt het.
Donderdag had hij een grote drol gemaakt en die moest voor papa worden vastgelegt worden op de foto
Toen papa thuis was hebben we hem op de pc gezet en heeft hij hem zo trots als een pauw laten zien
Zal jullie de beelden besparen
En moeten we weg krijgt hij een luierbroekje.
Op het kdv gaat hij gewoon in de luier en daar gaan ze hem meer mee nemen om te kunnen plassen.
Hij heeft er op zich wel zin in lijkt het.
Donderdag had hij een grote drol gemaakt en die moest voor papa worden vastgelegt worden op de foto

Toen papa thuis was hebben we hem op de pc gezet en heeft hij hem zo trots als een pauw laten zien

Zal jullie de beelden besparen