Borstvoeding over!!!

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
vogeltje
J&J TEXEL
Berichten: 134
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:18 pm

Borstvoeding over!!!

Bericht door vogeltje »

Hoi dames,

Helaas kan ons dochtertje Mette niet tegen mijn borstvoeding en heeft op medisch advies dus andere voeding.
Ik heb ongeveer 1 a 1,5 misschien 2 liter borstvoeding de diepvries staan, alles is volgens voorschriften gekoeld, ingevroren en op de flesjes staan de data en hoeveelheid BV. het is ingevroren in flesjes en in ijsklontzakjes.
Kan ik hier iemand blij mee maken Weggooien is natuurlijk erg zonde! Ik woon in Doetinchem....

Groetjes Ada[/b]
Gebruikersavatar
Ester
J&J SANTORINI
Berichten: 3925
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:28 am

Bericht door Ester »

Ben je al gestopt met borstvoeding geven? Ik ben heel benieuwd wat de reden is dat Mette niet tegen je borstvoeding kan namelijk.
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
vogeltje
J&J TEXEL
Berichten: 134
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:18 pm

Bericht door vogeltje »

Mette is toen ze 4 dagen jong was doodziek opgenomen in het zkh met wat later bleek een infectie. Ik ben toen dus volop gaan kolven en we gingen 3x per dag naar t zkh en kon ik haar live voeden. Toen kregen we ook het slechte bericht dat de uitslag van de hielprik niet goed was, deze moest dus over. Gelukkig blijk een spannende week later de uitslag wel goed. Nog weer een week later werd Mette weer erg ziek, weer ziekenhuis bezoeken ed. Daarna ging t drinken uit m'n borst moeizaam, lactatiekundige ed erbij ter advies en meekijken. Ook veel spugen, eigenlijk de gehele dag krampen. Door t spugen veel afvallen en tegen uitdroging, niet groeien. Kinderarts raadde dus dieetvoeding aan. Sindsdien gaat t super goed. Met veel pijn dus moeten stoppen...
Gebruikersavatar
MarietteD
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11975
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Bericht door MarietteD »

Wat een lijdensweg voor jullie was dat! Heeft ze denk je iets als koemelkallergie oid? Hoe dan ook kan ze straks als ze ander voedsel krijgt weer reacties krijgen die ze blijkbaar op jouw moedermelk had, denk je niet? Want je at blijkbaar iets waar zij niet goed tegen kon? Gaat de arts dat nog onderzoeken voor jullie?
Laatst gewijzigd door MarietteD op za aug 20, 2011 11:46 am, 1 keer totaal gewijzigd.
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
Gebruikersavatar
Ester
J&J SANTORINI
Berichten: 3925
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:28 am

Bericht door Ester »

Wat heftig zeg! Fijn dat het nu goed gaat met haar. Mariette geeft goede tips, het lijkt mij ook belangrijk dat uitgezocht wordt waarvoor Mette precies allergisch is, zodat je hiermee rekening kunt houden wanneer je met bijvoeden gaat starten tzt.
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Gebruikersavatar
Betje
J&J HAWAII
Berichten: 6800
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:38 am

Bericht door Betje »

Wat aardig dat je het hier op het forum aanbiedt. Ik heb het zelf niet nodig, maar misschien kun je contact opnemen met het moedermelknetwerk of het Sofia kinderziekenhuis in Rotterdam? Ik weet niet precies wat voor regels ze hanteren, maar zij kunnen iig melk gebruiken.
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
Gebruikersavatar
Annet
J&J MAURITIUS
Berichten: 4934
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:02 pm

Bericht door Annet »

Wat vervelend toen, en wat fijn dat het nu goed gaat, hoe oud is je meisje nu?
Het klinkt inderdaad als een allergie, dus wat Mariette en Ester zeggen zit echt wat in.

Neem inderdaad even kontakt op met het moedermelknetwerk.
Het gebeurd namelijk ook wel eens dat als een kindje overleden is, de overgebleven melk daarheen gaat.
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
Suuz

Bericht door Suuz »

heftig idd.. Mooi dat je het hier aanbied. Maar een moedermelkbank is misschien een beter idee... Daar willen ze graag melk hebben.

Maar haar kindje kan net als mijn zoon allergisch zijn van galactose (hopelijk schrijf ik dat goed) Dat zit van nature in de borstvoeding en heeft het op dieet gaan geen nut.

Daarom heeft mijn zoon ook maar 8,5 maand bv gehad.. Had het liever eerder gestopt, maar wilde toen echt bv geven.. en ging op dieet denken dat het alleen KMA was. Helaas nog steeds min 10 uur per dag huilen.. voor al die 8,5 maand..
Gebruikersavatar
Kimmie
J&J SANTORINI
Berichten: 3148
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:40 am

Bericht door Kimmie »

Hey ada, hoop dat je nog iemand blij kan maken met de BV. Dat moedermelk netwerk is idd wel een goede... had ik niet aan gedacht.
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
wennetje

Bericht door wennetje »

zie http://moedermelknetwerk.nl
heb alleen altijd begrepen dat ze minimaal 6 liter willen afnemen maar weet niet hoe ik aan dat verhaal kom dus hoop ik dat ik het mis heb.
vogeltje
J&J TEXEL
Berichten: 134
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:18 pm

Bericht door vogeltje »

Bedankt voor jullie berichten, ik ga eens informeren bij t moedermelknetwerk.
De kinderarts heeft t niet gehad over kma, ik ga t zeker navragen.
Bedankt!
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13431
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Bericht door Chantal »

even een vraagje hoor... je kindje kan niet tegen jouw melk, maar je weet niet waardoor? niet gehad over kma?
vreemd van de kinderarts dat hij jou niet op dieet heeft gezet.

wel lief natuurlijk dat je je melk wilt doneren!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Eve71ne
J&J HAWAII
Berichten: 6256
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:09 am

Bericht door Eve71ne »

Chantal schreef:even een vraagje hoor... je kindje kan niet tegen jouw melk, maar je weet niet waardoor? niet gehad over kma?
vreemd van de kinderarts dat hij jou niet op dieet heeft gezet.
Het feit dat iemand kinderarts is, wil (helaas) niet zeggen dat hij/zij verstand van borstvoeding heeft. De moeder wil natuurlijk niet dat haar kindje pijn/kramp heeft en mega veel huilt, dus de overstap is dan snel gemaakt. Dat is best jammer, vooral omdat Ada schrijft dat ze er moeite mee heeft dat ze geen bv heeft gegeven. Het klinkt een beetje alsof de KA haar deze kans heeft afgepakt.
wel lief natuurlijk dat je je melk wilt doneren!
Dat zeker!
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
wennetje

Bericht door wennetje »

maar er was ook een lk betrokken lees ik
Gebruikersavatar
Juliette
J&J TEXEL
Berichten: 245
Lid geworden op: za jul 31, 2010 12:16 pm

Bericht door Juliette »

wennetje schreef:maar er was ook een lk betrokken lees ik
Idd, laten we niet te snel conclusies trekken.
Het is toch fijn dat je dochter het nu zo goed doet!!
Juliette, mv Jasper (april 09)
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

fijn dat het nu beter gaat een hele geruststelling lijkt me dat. Ik ben inderdaad ook wel heel benieuwd waarom je niet eerst zelf een dieet geprobeerd hebt, zeker omdat je graag bv wilde geven. Ik snap het wel hoor, als ze bij B. gezegd hadden dat het aan mijn melk zou liggen dan had ik geen seconde getwijfeld om te stoppen.
wennetje

Bericht door wennetje »

Maar haar kindje kan net als mijn zoon allergisch zijn van galactose (hopelijk schrijf ik dat goed) Dat zit van nature in de borstvoeding en heeft het op dieet gaan geen nut.
Dat zou bij de hielprik dan toch al naar voren zijn gekomen?
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13431
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Bericht door Chantal »

Eve71ne schreef:
Chantal schreef:even een vraagje hoor... je kindje kan niet tegen jouw melk, maar je weet niet waardoor? niet gehad over kma?
vreemd van de kinderarts dat hij jou niet op dieet heeft gezet.
Het feit dat iemand kinderarts is, wil (helaas) niet zeggen dat hij/zij verstand van borstvoeding heeft. De moeder wil natuurlijk niet dat haar kindje pijn/kramp heeft en mega veel huilt, dus de overstap is dan snel gemaakt. Dat is best jammer, vooral omdat Ada schrijft dat ze er moeite mee heeft dat ze geen bv heeft gegeven. Het klinkt een beetje alsof de KA haar deze kans heeft afgepakt.
wel lief natuurlijk dat je je melk wilt doneren!
Dat zeker!
ook niet aanvallend bedoeld hoor! ik snap wel dat je echt het beste wilt voor je kind. vreemd alleen dat er niet over dieten is gepraat terwijl je dat wel overal om je heen hoort zeg maar.
juist een prof zou hierover moeten beginnen bij een moeder die graag bv wil (blijven) geven.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Suuz

Bericht door Suuz »

wennetje schreef:
Maar haar kindje kan net als mijn zoon allergisch zijn van galactose (hopelijk schrijf ik dat goed) Dat zit van nature in de borstvoeding en heeft het op dieet gaan geen nut.
Dat zou bij de hielprik dan toch al naar voren zijn gekomen?
nee hoor.. hij heeft een stofwisselingziekte idd. Maar niet 1 van de 17 die worden getest. En ook niet die 17 stuks kunnen altijd met een hielprik worden achterhaald. Soms is te weinig of niet te meten.. maar dat betekend niet dat ze het niet hebben..

Mijn zoon had ook een vergrote lever gehad. Dat was ook een teken, maar niet "gezien" Maar goed. Er zijn zoveel verschillende soorten, we weten nog steeds niet welke hij echt heeft..

Je gaat je kind niet om de 3 maanden bloed prikken en dan wachten op een uitslag enz.. Alleen de levensbedreigende is bekenen. Hiermee zou hij bij wijze van spreken wel 100 mee worden.
Plaats reactie