kindjes midden 2011?

Moderators: Ester, Yvonne

Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Nou, ze is weg hoor :( Mijn lieve kleine meisje op het kdv. Ik heb haar uitgeslapen, net gevoed en vrolijk afgleverd. De komende 1,5 -2 uur uur heeft ze dus alle gelegenhied om de harten van de juffen te stelen.

Gelukkig loop ik niet met mn ziel onder de arm hoor, ik vind alleen dat de tijd zo verschrikkelijk snel is gegaan. Zo'n eerste dagje kdv is toch wel weer een mijlpaal (ships, weer vergeten het fototoestel mee te nemen, hopelijk denk ik daar straks aan bij het ophalen). Ik vind het wel heel spannend hoe het zal gaan met de fles. GIsteren en eergisteren maakte ze er thuis weer een potje van. En prompt kwam ze vannacht weer voor een voeding. Straks werk ik echt te ver weg om heen en weer te gaan. Daniel dronk ook niet goed uit de fles, maar toen was ik tenminste nog thuis (werkeloos, ook niet ideaal) en kon ik hem laat brengen en vroeg halen.
Nou ja, we zien wel. Ik hoop maar dat ze snel doorkrijgt dat ze maar beter lekker haar flesjes kan drinken overdag. Want ik zie de nachtvoedingen alweer boven ons hoofd hangen (ook niet het ergste, maar, poeh hee, wat wen je snel aan doorslapen ;))
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Hmmm.... het is toch wel heel raar. Ik kijk de hele tijd in de kinderwagen of ze al wakker wordt. Ben net even buiten geweest met Daniel, en ik had telkens het gevoel dat ik iets hele belangrijks vergeten was. Nog 20 minuten, dan ga ik haar weer ophalen :)

en oh ja, ook wel bijzonder, ik kreeg net een tsr toen ik naar mn kolf keek :shock: :?
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

haha, Paulien, was het een fijn weerzien toen je haar op ging halen?

Momenteel slaapt Meike alleen maar in als we naast haar gaan liggen met je arm zo veel mogelijk op haar lijfje. We hebben haar een tijd ingebakerd, nu niet meer, maar blijkbaar heeft ze toch wat nodig nog.
Soms gaat dat even niet en dan moet ze wel erg huilen, zielig!

Ik vind het toch nog vaak zoeken naar wat ze precies nodig heeft en dan denk je het te weten en dan werkt dat niet meer......Hebben jullie dat ook?
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Chabeli

Bericht door Chabeli »

kaatje71 schreef:Ik vind het toch nog vaak zoeken naar wat ze precies nodig heeft en dan denk je het te weten en dan werkt dat niet meer......Hebben jullie dat ook?
ja! Over het algemeen is Sara een supermakkelijke baby. Maar sinds een maandje zijn er momenten waarop ze huilt en ik haar moeilijk kan lezen: wil ze de borst, heeft ze alleen slaap? Vind ik soms nog wel lastig.

Pauwtje: hoe was het gegaan? Ik vond de eerste keer zonder sara ook heel vreemd! En nog vind ik het afscheid van mijn kindjes moeilijk hoor. Tomás huilt nog vaak als ik weg ga 's ochtends; vanochtend bleef hij ook huilend achter omdat hij met Sara mee wilde (die bracht ik naar M@riska, die past eens per maand op Sara). Oooh dan breekt mijn hart toch wel een beetje. En vervolgens 'moet' ik weer afscheid nemen van Saartje... :cry:

Hoe vaak drinken jullie kindjes nu nog aan de borst? En hoeveel cc mm als jullie aan het werk zijn?

Oh een doorslapen...pfff lijkt me heeeeerlijk! :wink:
Marjo

Bericht door Marjo »

Pauwtje schreef:en oh ja, ook wel bijzonder, ik kreeg net een tsr toen ik naar mn kolf keek :shock: :?
Hilarisch! Daar moet ik wel erg om lachen zeg.
Bijzonder de eerste keer creche. Ik kan het me bij I ris zelfs nog herinneren. Mijn tranen wegslikkend liep ik naar buiten. Ik ben benieuwd of ik het straks weer zo zal hebben. Misschien toch anders een tweede keer. Gelukkig hoef ik pas te werken als ze 5 maanden zijn.
Hoe heeft ze het gehad op de creche?
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Nou het ging hartsikke goed, ze mocht vandaag weer komen :)
Dr flesje ging half op (70 cc), maar ze heeft het er 3 uur op uitgehouden. Slapen wou ze niet in bed en ook niet in de wagen, en uiteindelijk is ze in de schommelstoel op de groep in slaap gevallen. Ik vind het allemaal prima, vind het heel fijn dat de leidsters verschillende dingen proberen.
Vandaag zal ze 2x een flesje 'moeten', ik ben benieuwd hoeveel ze dan drinkt.

Ja, hier hebben we ook dat het telkens weer anders gaat. Een paar weken geleden konden we Evy niet bijer maken dan door haar s avonds lekker rustig in haar bedje te leggen. Dan lag ze soms nog wel een half uur tevreden wakker, maar sliep ze rustig in. De laatste tijd valt ze s avonds weer aan de borst in slaap. Tot eergister was dat dan rond 21:30-22:00 uur en dan sliep ze de hele nacht. De laatste 2 avonden gaat ze ineens veel eerder slapen (wel nog steeds aan de borst) en slaapt ze vanaf 20:00-20:30. Maar dan wou ze ineens s nachts weer drinken. Op zich vind ik dat ook prima, als ik daarmee weer een stukje van mn avond terugkrijg. Ik laat het maar op zn beloop, en zie wel wat ze komende weken gaat doen.

Evy drinkt helemaal niet vaak, ik kom niet verder dan 5-6 voedingen per etmaal als ik ga tellen. Maar ik vind tellen wel moeilijk, want ze drinkt vaak in etappes, dus dan bijv. in een tijdsbestek van 1,5 uur 3x aan de borst. Ik tel dat dan maar als 1 voeding, maar heb echt geen idee hoeveel cc ze dan drinkt. Uit de fles zijn we blij als ze 90-100 cc drinkt, maar vaak komt ze niet verder dan 70-80. Maar ik ben benieuwd hoe dat zal gaan als ze straks hele dagen naar kdv gaat, of ze dan meer cc per flesje gaat drinken of dat het zo zal blijven. Ik kolf gelukkig wel meer, dus het is niet erg als er melk weggegooid moet worden.
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

Chabeli schreef:
Hoe vaak drinken jullie kindjes nu nog aan de borst? En hoeveel cc mm als jullie aan het werk zijn?
mmm, ik denk dat ik nu zo aan de 8 keer voeden zit ( inc. 2 nachtvoedingen) en als ik werk drinkt ze wel 400 cc mm en ik kolf er vaak dus maar krap 300.
Ik ga begin september weer werken ( nu vakantie) dus dan zal er misschien wel eens wat kv aan te pas gaan komen. Proberen extra te kolven werkte alleen maar averechts, ik denk dat ik dan toch wat gestrest raak waardoor ik juist minder melk heb.

Meike hoeft pas in januari naar het kdv, tot dan hebben we ouderschapsverlof ( naja, mijn vriend is zelfstandig, dus die werkt dan extra in de weekenden). Da`s wel prettig.
Chabeli

Bericht door Chabeli »

ik zit tussen jullie in, meestal rond de 6 a 7 voedingen, incl 1 a 2 nachtvoedingen (en heeeeeeel soms geen :) ).

Sara dronk eerst tussen de 300 a 350 ml. Dan voed ik haar rond half 7 en pas weer rond half 6. Ze drinkt max zo'n 100 per keer. Woensdag heeft ze bijna 400 op. Gisteren bij M@riska ong 350 ml en toen heb ik haar om ong 8 uur gevoed en weer om 17 uur. Voor mijn vakantie kolfde ik per werkdag (3-4x kolven) tussen de 550 ml en 700; nu kolf ik in 3x tussen de 450 en 550 ml. Een stuk minder dus. Op zich niet erg, want het is nog steeds meer dan ze drinkt. Alleen: lijken mijn borsten wel 'op' als ik thuis ben. De dagen dat ik werk, heeft ze 's avond niet genoeg aan 2 borsten. Ze krikt dan mijn productie eigenlijk weer op, waardoor ik vanochtend weer lekkende borsten had. Het schommelt echt enorm zo, best vervelend eigenlijk! :?
jolanda mv c/k/n

Bericht door jolanda mv c/k/n »

Volgens mij zit ik ook op de 6 à 7 voedingen. En Enya drinkt tussen de 350 en 450 ml op een werkdag. Maar dat hangt heel erg af of ze vlak voor ik ga werken goed heeft gedronken en of ze veel slaapt of niet. Ik werk onregelmatig en zij heeft ook nog geen regelmaat met drinken slapen. Helaas kolf ik op mijn werk ook regelmatig minder dan zij drinkt. Maar tot nu toe redden we het met kolven als ik vrij ben. Ik heb dan ook maar 1 voeding op het moment in de vriezer staan plus wat in de koelkast voor morgen.
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

we zijn maar weer begonnen met inbakeren. Meike werd steeds onrustiger voor het inslapen, het ging alleen als je constant zo ongeveer bovenop haar lag. En ze werd weer meteen wakker als je wegging.
Nu weer ingebakerd gaat het weer een stuk beter (even afkloppen....); ze heeft het nodig blijkbaar.....Vraag me wel af tot wanneer je dat kunt blijven doen, dat inbakeren.....
Marjo

Bericht door Marjo »

Karin: Lastig die onrust bij M eike. Gaat het beter nu ze ingebakerd ligt? Ik heb geen idee idee hoe lang je dat kan doen.

Chabeli: ik had nog niet gereageerd geloof ik maar wat en productie had jij zeg. Had je dat met T omas ook? Ik vind het nu namelijk heel anders dan bij I ris.

Ik ben iets wijzer over de onrust met het voeden. Het is nu vooral 's avonds bij de laatste voeding. Doordat vooral E vi dan zo onrustig is en vaak loslaat komt er geen tsr en daardoor blijft ze onrustig en loslaten. Toen ik haar gisteravond weer oppakte nadat ze niet wilde slapen, kwam de melk ineens wel. Ze dronk erg veel en viel vervolgens als een blok in slaap. Maar ze liet vooral niet los tijdens het drinken. Het is vaak 's avonds ook zo dat ze vaker willen drinken. Heb ik E vi aan de borst is A nouk bij mij vriend echt letterlijk aan het wachten. Dat voedt ook niet echt ontspannen. We hebben maar afgesproken dat hij in het vervolg beneden blijft tot ik klaar ben. Nu maar hopen dat we dat circeltje kunnen doorbreken. Want ik denk toch echt dat dat het is en dat zo'n tsr wordt bepaald door spanning.
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

Marjo schreef:Karin: Lastig die onrust bij M eike. Gaat het beter nu ze ingebakerd ligt? Ik heb geen idee idee hoe lang je dat kan doen.
vanmorgen en nu weer ingebakerd; wat een verschil; ze slaapt meteen in, en wel een paar uur achter elkaar en tussendoor is ze dan lief, vrolijk en rustig. En ze drinkt dan ook rustiger aan mijn borst.

Fijn dat het voeden wat beter gaat Marjo, hopelijk blijft het nu beter gaan zo.
jolanda mv c/k/n

Lastig, Marjo. En lukt het als je ze allebei tegelijk voedt?
Chabeli

Bericht door Chabeli »

@ kaatje: fijn dat Meike nu weer iets rustiger is.

@ M@rjo: Tomás heb ik vanaf het begin met een tepelhoedje gevoed, dus was toch wel anders. Na 4 weken ben ik overgestapt op fulltime kolven, dus moest ik voor een hele dag kolven. Volgens mij kolfte ik toen ook wel zo'n 500 cc in 2-3 keer, maar had ik natuurlijk wel veel meer nodig.
Omdat ik bij Tomás al goed geOefend was met kolven, was het nu ook echt een eitje. Dag 2 kolfte ik zo 40 cc met de handkolf. Ook op het werk kolf ik nog steeds met een handkolf. Het gaat zo snel en makkelijk dat het niet eens de moeite waard is om de electrische kolf uit te pakken en aan te sluiten!

Gisteren zijn we een dagje bij mijn schoonmoeder in Venlo geweest. Sara had op de heenweg de hele reis geslapen. We kwamen daar om 14 uur aan en zijn om half 8 weer weggegaan. Saartje is de hele tijd wakker geweest, druk gespeeld en gelachen! De terugweg sliep ze ook de hele tijd. Thuis heb ik haar om half 10 nog even gevoed, en toen heeft ze tot vanochtend 5.15 uur geslapen. Zonder voeding!! Joepie!! :D
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

Chabeli schreef:@ kaatje: fijn dat Meike nu weer iets rustiger is.
te vroeg gejuicht want vanavond was het weer bal.
Wat een heerlijke dag, Chabeli, en ook die nacht klinkt ideaal!
Marjo

Bericht door Marjo »

Tegelijk voeden, tja ik kan het wel, maar ik vind het idealer klinken dan dat het is. Zeker met A nouk die zich vaak verslikt en dan moet boeren. Het is ideaal als je niet alleen bent en iemand je precies goed de kindjes aan kan geven. Zo was het in de kraamweek. Als ik het nu doe moet er altijd iemand boeren, of er komt een spuitluier. Oh ja, vaak krijg ik ook zelf verschrikkelijk jeuk op plekken waar ik absoluut niet bij kan.
Verder ben ik bezig om te accepteren dat ik ze niet altijd kan troosten en voeden wanneer ze dat willen. Met z'n tweeen moeten ze gewoon wat vaker wachten. Mijn achterbuurvrouw heeft ook een tweeling, ze was zelf wat immuun geworden voor het huilen. Soms kan je niet anders :cry: . Vind ik erg lastig. Ik wil vaak meer dan ik kan.
Gisteravond ging het voeden (en dus ook slapen) goed.

Chabeli: dat klinkt als en heerlijke dag en nacht. S ara kan al echt lang wakker blijven zeg.
Karin: onvoorspelbaar is het he?
Marjo

Bericht door Marjo »

Wauw! E vi en A nouk hebben echt super geslapen vannacht. Ik heb ze om 21:30 en 22:00 gevoed en ze kwamen pas om 2 en 5 uur!! We hebben eens geprobeerd wat er gebeurde als we de ander niet wakker maakten. Scheelt veel 1 of 2 keer voeden.

Irritant alleen dat we er niet van hebben kunnen profiteren want I ris bedacht ineens tussen half 4 en 6 uur elke 20 minuten uit haar bed te komen. Die was klaarwakker. Zot want dat heeft ze nog nooit gedaan. Ik hoop echt dat dit een eenmalige actie van haar was. Zo heb ik niet alleen overdag maar ook 's nachts mijn handen meer vol aan haar dan aan de tweeling. Ze heeft kennelijk bedacht dat ze ook best 's nachts haar grenzen kan opzoeken :( . Gelukkig is ze vandaag naar het kdv. Kan ik een beetje bijslapen.
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

fijn dat het ook zo kan gaan. En jammer dat je het toch maar weer druk kan hebben in de nacht......

En dan denk ik; het lijkt me zò zwaar een babytweeling, ik heb er respect voor hoor. Ik vind eentje soms al......best druk....
Marjo

Bericht door Marjo »

Tja, het is wel druk. Aan de andere kant is het echt waar dat we het drukker / moeilijker hebben met I ris. Het is (nu ze zo klein zijn) vooral alles dubbel. Meer luiers, meer (nacht)voedingen etc.. Verder is het niet veel anders hoor. Het kost natuurlijk wel meer tijd. Het zijn tevreden meisjes en dat is toch het belangrijkste. Dat scheelt een boel zorgen. Een vriendin van mij heeft het vaak drukker met een kindje met mogelijk reflux.

Het hele drukke komt vast als ze wat ouder zijn en allebei een andere kant op gaan kruipen. Ik heb me er van te voren ook wel op ingesteld dat het druk gaat zijn en mijn moeder helpt best veel. Oh ja en ik heb een huishoudster dat scheelt ook veel. Over een aantal weken gaat I ris natuurlijk naar school en heb ik veel meer tijd voor E vi en A nouk. Daar leef ik wel een beetje naar toe :oops: .
Maar als ik eerlijk ben verzucht ik best vaak wie er heeft bedacht dat we een tweeling aankunnen :cry: . Waarop mijn vriend heel nuchter zegt dat het nu eenmaal zo is.
Had ik al gezegd dat ze kunnen lachen? :P E vi sinds vandaag, A nouk ergens vorige week. Zooo lief :P
jolanda mv c/k/n

Aaah, die kleintjes zijn zo enorm schattig als ze lachen. Ik smelt ook elke keer als Enya dat doet.

Wij zijn nu aan het kamperen in Limburg. Gisteren toen we aan kwamen was ze een beetje van slag. We hadden voor haar doen best een lange rit gemaakt. Ik heb haar toen tijdens het helpen met de tent opzetten maar in de doek gedaan en dat vond ze best. 'S avonds is ze op normale tijd gaan slapen, zo rond een uur of acht tot vannacht 4.00! Terwijl er rond 2.00 een enorme onweersbui over ons heen trok.

Ben benieuwd of ze het vannacht weer zo goed doet.
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Zo he, kamperen! Stoer hoor, met 4 kinderen waarvan 1 baby. Hopelijk slaapt Enya de rest van de vakantie zo lekker.
En Kar in, hoe gaat het nu met het slapen van Meike? Al wat rustiger? Wat ben je machteloos he, als zo'n babietje zich zo druk maakt terwijl ze moet slapen, en je kan zo weinig doen. Je hebt nu vakantie toch? Ik hoop dat je zelf ook een beetje kan uitrusten.

En Marjo, ik vind je ook heel stoer met een tweeling. Al besef ik ook dat je het zelf niet voor het uitkiezen hebt, en dat je het maar mee te doen hebt. En weet je, Evy moet ook regelmatig even op haar beurt wachten als ik met haar broers bezig ben. Of met iets in het huishouden ofzo. Toen met Yanick liet ik alles uit mn handen vallen als hij begon te huilen. Maar als ik nu aan het douchen ben en Evy begint te mopperen, dan ga ik toch echt nog eerst even normaal afdouchen voordat ik tijd voor haar heb. Anders kan ik nooit meer normaal iets doen. Ik hoop dat je er snel een weg in kan vinden, dat je je niet meer schuldig of opgelaten voelt als er eentje huilt terwijl je met de ander bezig bent. Volgens mij hoeft dat ook echt niet, die 2 hebben altijd elkaar, en ik denk dat dat enorm opweegt tegen af en toe op hun beurt moeten wachten.

Gisteren met Evy naar het cb geweest. Haar curve begint al af te buigen (gelukkig, haha), ze was 6910 gram en 63,5 cm (vorige keer 6290 gram en 60cm). Het blijft een grote meid. Ze is voor de rest ook helemaal goedgekeurd, dus dat is weer prettig. Gelukkig dit keer geen stomme vragen over aantal voedingen, de nachten of wat dan ook.
De prikjes heb ik uitgesteld. Ze heeft een paar dagen last van haar buik gehad (ik ook trouwens) met wat koorts, dus ik wil eerst zeker weten dat ze weer helemaal opgeknapt is.

Vandaag gaat ze weer naar het kdv, een hele dag dit keer. Ik ben weer heel benieuwd hoe het met de flesjes zal gaan. Vanochtend om 6 uur heeft ze gedronken (en trouwens ook om 1 uur en 3 uur, is lang geleden dat ze 2 keer wakker werd s nachts). Om 7:30 heb ik geprobeerd haar aan te leggen, maar madammetje drinkt dus echt alleen op haar verzoek en niet op mijn verzoek. Dus ik zit nu alweer aan de kolf.
Volgende week is trouwens mijn eerste werkdag... ik weet nog niet zo goed wat ik daarvan vind, haha.

Hebben jullie kindjes trouwens een speen? Evy wilde hem wel zo rond de 4-7 weken. Maar nu vindt ze er niks meer aan. Op zich wel prima, scheelt weer met afleren. Maar bij Daniel vond ik het vaak toch ook wel handig.
Marjo

Bericht door Marjo »

Jolanda: Wauw stoer kamperen! Stoer met een babytje bedoel ik dan. Hoe lang blijven jullie? Slapen jullie echt met z'n allen in 1 tent?

Paulien: Tja, ik ben misschien wel stoer, maar ik heb er niet voor gekozen om stoer te zijn :wink: . I ris is natuurlijk al wat ouder en erg zelfstandig. Dat scheelt ook veel. Nou ja ik zwak het af....

Het is zo mooi om de verschillen tussen de meisjes te zien. Want die zijn er zo veel. Maar je hebt gelijk hoor, dat laten huilen af en toe is niet alleen eigen aan een tweeling, maar ook aan een tweede of derde kindje. Ik begin er wel meer aan te wennen. Het is wel pittig soms, zeker 's avonds dan is het niet te doen alleen. Gelukkig is mijn vriend er dan ook, maar die heb ik dan ook echt nodig. Ook op momenten dat hij wat later thuis is, is er eigenlijk altijd wel iemand anders. Ze zijn dan allebei erg onrustig en I ris heeft dan honger en oh ja, ik moet ook nog koken. Ik zie echt nog niet helemaal in hoe ik dat moet doen. Deels zal dat ook wel komen door de overgang van 1 naar 3 kindjes. Het is ergens nog wat onwennig en ik was natuurlijk gewend om alles te kunnen doen met I ris en aardig mijn handen vrij te hebben.

Sneu is dat I ris nu de waterpokken heeft. Volgens mij heeft ze ze ook behoorlijk. Ze zitten echt overal, zelfs op haar tong :( . Ik hoop dat E vi en
A nouk het niet krijgen.

Een speen vroeg je, A nouk heeft een speentje. Die krijgt ze weleens als ze 's avonds onrustig is. Kan ze dan heerlijk op liggen sabbelen. E vi heeft geen speen, die heeft liever de borst :P.

E vi en A nouk drinken ook prima op mijn verzoek, ze willen eigenlijk altijd wel drinken. Dat had I ris ook. Die lijn heeft ze bij haar doorgezet ze wil ook altjd wel eten :P .
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Niet afzwakken hoor, het is gewoon hartsikke knap dat je het doet. En natuurlijk heb je geen keus, maar je geeft maar wel mooi bv aan die 2 meisjes, en dat doen er maar weinig je na met een tweeling!
Volgens mij zit je nu met die avonduurtjes ook echt in de meest onrustige fase. Met Evy gaat het de avonden nu al een stuk rustiger, maar zo tussen de 2 en 12 weken hadden we er ook ons handen vol aan. Dus lekker aanpakken al die hulp die je krijgt, het is tijdelijk.

Wat sneu dat I ris de waterpokken heeft :( Vandaar ws ook dat ze ineens veel wakker s nachst?! En is ze dan zowiezo niet afgelopen 2 weken heel vervelend geweest? Yanick was in de 2 weken voordat de pokken zichtbaar werden, echt een enorme draak! Later konden we dat plaatsen, maar op het moment zelf....

En nog even een jubelberichtje van mij: Evy heeft gisteren goed de fles gedronken op het kdv. 1x 125cc en 2x100cc. Yeah!!!! Ik ben helemaal opgelucht.
Marjo

Bericht door Marjo »

Dank dank dank! Doet me goed.
Het compliment bedoel ik, maar ook het bevestigen van mijn idee dat we nu in de onrustigste tijd zitten 's avonds. Het is ook zo alles of niets. Nu altijd met een babytje op schoot om het vervolgens over een tijdje vast te missen. Wat ook zo sneu is dat mijn vriend ze 's avonds minder goed kan troosten. Okee, niet helemaal eerlijk omdat ik ze natuurlijk kan voeden. We lopen dan steeds de rustigste en de onrustigste te wisselen :P. Ik heb hem maar wat geadviseerd en het heeft nu gewerkt!

Wij hadden ook al bedacht dat I ris zo onrustig was door de waterpokken. Yanick was zelfs 2 weken daarvoor een 'draak' (jouw woorden :wink: )? Goh, dat zou fijn zijn, wij noemden I ris ons duveltje uit een doosje.
Het komt voor haar ook allemaal tegelijk, bijna 4 worden, 2 zusjes en de waterpokken. Echt ze heeft ze overal, zelfs in haar neus, oor en volgens mij zelfs op haar tong :( . Ik heb haar nog nooit zo ziek gezien.

Wat goed dat Evy nu goed uit de fles drinkt! Dat zijn behoorlijke hoeveelheden. Misschien zouden wij ook eens moeten beginnen met oefenen. Ik hoef natuurlijk pas 1 december weer te beginnen met werken. Hoe vaak zouden jullie oefenen in mijn geval? Ik heb er eigenlijk helemaal geen zin in....
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Och arme I ris. Dat klinkt wel heel heftig, zelfs in dr neus en op haar tong :( Ja, ik denk wel dat ze ze voor een groot deel daardoor niet lekker in haar velletje zat. Hopelijk knapt ze snel op, beterschap hoor.
Ik hoop trouwens ook dat ze Ev i en A nouk niet zal aansteken. Maar babietjes zijn gelukkig niet zo vatbaar voor waterpokken. De leidster op het kdv zei zelfs dat babies die bv krijgen, helemaal beschermd zijn (mits je zelfs vroeger waterpokken hebt gehad). Ik weet niet of het waar is, maar ik geloof wel dat het ze extra bescherming biedt.

Kan me voorstellen dat je geen zin hebt om te oefenen met de fles. Maar ik zou het wel echt gaan doen (want als het goed gaat, krijg je er ook vrijheid voor terug!) Mijn tip is om er echt een project van je vriend van te maken. Laat hem zien op www.borstvoeding.com ofzo waar hij tips en trucs kan vinden voor als het moeizaam gaat. Begin met kleine hoeveelheden oefenen, gewoon 20-30cc ofzo. Niet meteen een hele voeding willen vervangen, maar gewoon kijken of ze zo'n beetje willen drinken uit de fles. En volgens mij is 3-4 keer per week oefenen wel voldoende, het hoeft niet elke dag.
jolanda mv c/k/n

Arme Iris! Ik hoop idd niet dat ze de meisjes aansteekt. Nora kreeg het van haar zus toen ze 2,5 maand was. Dus het gaat niet altijd op dat verhaal over bv en waterpokken. Ze is er toen gelukkig niet echt ziek van geweest

En wat fijn dat Evy zo goed heeft gedronken. Dat moet je vast een heel gerust gevoel geven.

En ja, wij kamperen in een tent. Collin heeft dit jaar voor het eerst zijn eigen tent. Tot nu toe gaat het uitstekend zo. Alleen gisteren heeft ze weinig geslapen. We waren naar toverland en ze kon alleen bij mij in de doek slapen. Ben benieuwd hoe de komende dagen gaan, want dan wordt het ook iets frisser.
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

wat een hoop bij te lezen weer in dit draadje.

Met Meike gaat het nog steeds wisselend in de avonden, ze is nog wel vaak onrustig. En ze drinkt nu 3 keer `s nachts i.p.v. 1 of 2 keer...
Ze is wel lekker actief, naar van alles grijpen, heel gericht. En op de grond beweegt ze ook steeds meer, een soort van schuiven om haar as,en naar achteren of naar voren. Leuk om te zien is dat.
Ik heb nu nog lekker een week vrij, vooral de dagen dat Silke op het kdv zit en ik weer even de rust heb met Meike alleen, dat is wel lekker.

Ik vind het ook knap hoor, Marjo, dat je de tweeling nog bv geeft. Lijkt me toch een klus.

En leuk dat je gaat kamperen met zo`n kleintje, Jolanda, slaapt ze `s nachts wel goed ( of goed genoeg?)

Wanneer begin je met werken ook alweer Pauwtje? Fijn dat Evy zo goed uit de fles drinkt nu.

Ben ook benieuwd hoe het met Sara is, Chabeli?
Marjo

Bericht door Marjo »

Gelukkig is I ris weer een stuk fitter. Poeh...
Ik ken inderdaad best veel verhalen van kleintjes die de waterpokken krijgen met bv. Wel is het dan altijd best mild. Als ze het onder de 1 jaar krijgen, kunnen ze het ook nog een keer krijgen. We zien het wel. We kunnen er nu toch niks meer aan doen.

Poeh, K arin dat is pittig die avonden. En 3 keer per nacht drinken ook. Zeker als je anders gewend bent denk ik. Is haar onrust echt alleen 's avonds?
Fijn he die dagen alleen met M eike. Ik vind het ook heerlijk rustig die 2 dagen dat I ris naar de creche is.
Maar wow, wat leuk dat ze echt begint te bewegen.
Truus
J&J SANTORINI

Bericht door Truus »

Dames, ik lees stiekem een beetje mee. Mijn meisje is net wat ouder, mag het?

Altijd fijn om herkenbare dingen te lezen.

Voor M.arjo inderdaad nog een extra petje af. Met 1 kleintje ben je in het begin al druk met bijv. alleen al voeden. Laat staan als je er twee hebt! Reuze knap. Fijn dat je nog een tijd verlof hebt. Zo te lezen, geeft dat wel een hoop rust. En ja, Iris straks naar school. Ik snap dat je ernaar uitkijkt. Dat deed ik ook toendertijd met M.irre. Hoef je je niet voor te schamen. Op een gegeven moment zijn ze er ook gewoon aan toe. M.irre ging toen L.otta 6 weekjes was.

Vandaag is L.otta 6 maanden. Eerste bv-mijlpaal bereikt. Ben nu aan het kolven, want mevrouw slaapt weer eens uit. Tegenwoordig maakt ze nóg langere nachten. We boffen erg wat dat betreft. Ze is altijd al een goede slaper geweest, met soms een uitzondering. Maar tegenwoordig slaapt ze wel 12 uur ononderbroken. En dus sta ik nu weer eens op knappen. Even weer aan mijn vriezervoorraadje werken.

Over een paar weekjes wordt M.irre geopereerd en moet ze ook blijven en dan wil ik graag bij haar blijven. Dus dan is het fijn als er meer dan genoeg is. De dagen die ik weg ben...
Ik zie er wel erg tegenop. Mijn meisjr onder het mes. Ik hoop maar dat ze niet teveel pijn heeft, verdrietig is. :cry:
Chabeli

Bericht door Chabeli »

Hoi Truus,

tuuurlijk! Je bent van harte welkom hoor! :)

Waaraan wordt Mirre geopereerd? Altijd zo zielig, die kleintjes in het ziekenhuis! Moet ze lang blijven?

Met Saartje gaat het helemaal top. Het is zoo'n heerlijke baby!! We horen van anderen alleen maar dat ze zo lekker vrolijk en rustig is. :D

Ze is inderdaad ook erg rustig van aard, huilt zelden, slaapt goed en kan zichzelf prima vermaken. Ze is wel echt heel actief, zo leuk! Sinds een week kan ze spugen, ze heeft het er maar druk mee. Erg grappig. Ze is ook druk aan het brabbelen; baba, poepppp (met heeeel veeel spuug erbij), mamama, neeeeee. Ze kan nu ook goed op haar armen steunen als ze op haar buik ligt. En sinds vandaag probeert ze te kruipen! Haar billetjes gaan omhoog en ze probeert zich dan af te zetten met haar knietjes. Ze komt zelfs een kleine cm vooruit haha.

De bv gaat nog steeds supergoed! :D

Vandaag heb ik een workshop Shantala babymassage gedaan; dit is nog 3 keer. Leuk om te doen! Sara vond het allemaal wel best.

Tomás en Sara hebben samen ook de grootste lol. Zij reageert ook zo leuk op hem, aait hem en probeert te knuffelen. En hij wil steeds met haar spelen. Hij zit nu ook in een hele leuke fase (joepie!), dus met de kids is het wel erg gezellig. Helaas heb ik niet altijd evenveel geduld met Tomás; hopelijk gaat het gauw beter nu ik thuis ben.
jolanda mv c/k/n

Wat vervelend dat Meike zo onrustig is 's avonds. Wat doe je dan met haar om haar rustig te krijgen?

En Truus, kom er bij! Wat is er met M.irre? En wat fijn dat ze zolang kan slapen! Zo kom je zelf ook aan je nachtrust.

Wat leuk, babymassage, heb je dat ook bij Tomás gedaan?

Ik wil vanaf volgende week gaan babyzwemmen met Enya. Dat heb ik bij de andere nooit gedaan, omdat ik heel onreglmatig werkte. Nu kan in zelf mijn dagen indelen en kan ik dus wel zorgen dat ik elke week kan.

Kamperen gaat prima met haar. Ze doet gewoon haar slaapjes wanneer ze daar aan toe is. Vorige week heeft ze heerlijk buiten geslapen overdag. En als we op stap zijn slaapt ze in de draagdoek. We hebben wel een wandelwagen mee, daar dat vindt ze eigenlijk alleen best om in te zitten en spelen/kijken. En 's nacht komt ze vaak rond een uur of 5.00 om daarna weer een paar uur verder te slapen. Prima dus!
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

jolanda mv c/k/n schreef:Wat vervelend dat Meike zo onrustig is 's avonds. Wat doe je dan met haar om haar rustig te krijgen?
mijn arm op haar leggen ( ze is al ingebakerd) of tegen haar aan liggen; of met haar rondlopen; of gewoon maar naar beneden halen.
Ze heeft sowieso wel veel bescherming nodig, dat inbakeren en mijn arm dan nog eens op haar lijfje leggen, dat helpt vaak wel.....

Silke kon ik altijd wel troosten door haar de borst te geven, maar Meike wil alleen drinken als ze honger heeft, ze laat zich er niet zo maar mee troosten, dan wil ze gewoon niet ( helaas).
jolanda mv c/k/n

Zo ben je idd best intensief met haar bezig. Pikt ze het van papa ook, zodat jullie kunnen afwisselen?

Wij hebben vandaag gezwommen met zijn zessen, ze keek haar ogen uit en vindt het allemaal best. Heerlijk om te zien!

Ze is tegenwoordig zo'n heerlijke baby. Zo anders dan een tijd terug, toen ze zo onrustig was de hele tijd. Ik ben blij dat er medicijnen bestaan voor baby's die last hebben van reflux.
Chabeli

Bericht door Chabeli »

ik heb die babymassage bij Tomás niet gedaan. Het leek me toen wel leuk, maar wilde het niet alleen doen (stom eigenlijk he). Nu kon ik het samen met een kennis doen en dat leek me wel leuk.

Mag ik even jubelen? Vannacht heeft Sara bijna klokje rond geslapen!! Joepie!! Ik heb haar gisteren gevoed tussen half 7 en 8, toen is ze gaan slapen en kwam pas vanochtend om 5 uur voor een voeding!!! :shock: :D Heeeerlijk!! Mijn borsten zijn wel overvol nu, maar ach, niets wat een kolf niet op kan lossen :wink:

Hoe doen jullie dat? Sara duimt om te slapen. Nu vond ik het in het begin wel schattig (stiekem nog steeds wel), maar vraag me af of we dan toch niet beter een speen kunnen geven. Hoewel ik die dingen vervloek (Tomás slaapt nog steeds met één!) en het liever niet aan haar wil geven, zie ik ook horrorbeelden voor me van een 2 jarige met een duim in haar mond. Een collegaatje was hier vorige week op bezoek met haar (bijna)3-jarige, en die duimt dus zeer regelmatig. Dan is een speen toch misschien handiger, want daar heb je als ouder meer controle over.

Grappig om nu al te zien hoe de kids in karakter verschillen. Hoewel Tomás ook echt wel een makkelijke baby was, is Sara zoveel relaxter. Tomás wilde al heel gauw heel veel en kon ontzettend gefrustreerd zijn als iets niet lukte. Knalrood kon hij ervan worden. Hij had ook geen rust totdat het hem lukte. Sara daarentegen is net zo actief, maar heeft helemaal geen frustraties. Het gaat haar heel gemakkelijk af en als iets niet lukt, nou ja, dan draait ze zich net zo makkelijk weer om en lacht wel om iets anders. Echt leuk om te zien! Wel zijn ze allebei net zo gevoelig voor prikkels. Als we Sara niet op tijd in bed leggen om te slapen, is ze zo erg afgeleid door alles dat ze maar blijft spelen en daarna overstuur is van de vermoeidheid. Zielig joh!

Hoe gaat het verder met jullie? Pauwtje, gaat het al beter met Evy??
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

jolanda mv c/k/n schreef:Zo ben je idd best intensief met haar bezig. Pikt ze het van papa ook, zodat jullie kunnen afwisselen?
ja hoor dat doen we ook wel.
Ik denk maar dat ze die veiligheid wel nodig zal hebben....

Wel fijn dat het met Enya nu zoveel beter gaat Jolanda.

Chabeli, ik zou Sara gewoon op die duim laten zuigen eigenlijk. Wie weet wil ze geen speen en wie weet als je de speen afwent gaat ze alsnog duimen.
Als ze groot genoeg is kan je wel proberen af te spreken dat de duim alleen voor in bed is. Als het nu goed gaat, zeker wat betreft slapen zou ik er niet te veel aan veranderen.
Silke wilde bijv. nooit een speen ( of duim) dat is nu wel handig want ze heeft `m ook niet hoeven afwennen, maar Meike geef ik nu toch wel die speen omdat die daar rustiger van wordt.
En ik stoor me niet zo aan een 2 jarige met duim eigenlijk. Is toch ook een mooi troostmiddel soms?....
jolanda mv c/k/n

Enya heeft wel een speen en duimt ook af en toe. Ik heb zelf liever dat ze de speen

neemt. Dat is in mijn beleving makkelijker af te leren. De anderen waren daar rond 2;5 jaar vanaf. En mijn schoonzusje van 33 duimt nog steeds als ze zich echt rot voelt. Oké, dat is een redelijk extreem voorbeeld, maar toch.....
Marjo

Bericht door Marjo »

Leuk Truus als je me komt schrijven. Super dat je al 6 maanden bv geeft. Ik vandaag 2 :P !!

Chabeli: Fijn dat Tomas en Sara nu zovel lol hebben samen. Toch goed om te zien dat ook zijn gedrag (en dat van I ris) toch ook een fase was. Het is ook niet niks zo'n kleintje erbij voor hun en voor ons natuurlijk. Ik hoop dat je wat rust krijgt nu je thuis bent.

Jolanda: babyzwemmen heb ik met I ris ook gedaan. Ik vond het hele leuk, erg mooi om te zie hoe dat hele lijfje zich ontspande in het water. Maar da's natuurlijk verschillend per kind.

Karin: Een gevoelig meisje is M eike volgens mij. Ze heef jullie bescherming iig erg nodig. Hoe is het nu met haar?

Het verschil in karakter zie ik heel sterk bij E vi en A nouk. E vi is veel alerter en pittiger. Anouk maakt veel contact en begint echt te kletsen. A nouk kan echt genieten van in bad gaan en E vi vind het niks. Het liefst ligt E vi de hele avond (of dag) aan de borst. A nouk heeft liever haar speentje. Ook in slaapbehoefte verschillen ze. Als ik ga wandelen ligt E vi veel langer wakker om zich heen te kijken.

Deze week is het hier pittig met de dames. Ze slapen erg kort en zijn erg onrustig. Zeker vanaf een uur of 4 's middags. Ik probeer ze te troosten, wat niet zo goed lukt, uiteindelijk geef ik ze dan maar de borst. Dat willen ze eigenlijk altijd wel. Volgens mij blijven ze dan alleen korte slaapjes doen. Toch maar eens anders proberen. Ik heb zelf toch wel behoefite aan wat slaap overdag. Want ik ben zoooooo moe. Ik moet ook echt wennen aan alles. Kost me ook wel wat zorgen 's nachts :( . Ik heb het gevoel dat ik mar wat doe... Aan de andere kant lijkt het wel goed uit te pakken want ze doen het super.
Maandag gaan we weer naar het cb. Ben benieuwd hoe ze gegroied zijn. Dat ze gegroeid zijn staat vast, dat is zo te zien.
jolanda mv c/k/n

@Marjo tuurlijk moet je wennen! Wij zijn nu pas echt gewend en Enya is van April. En jij hebt er zelfs 2 die je moet leren kennen en zij jullie.
Slapen ze wel beter?

Helaas ging het babyzwemmen niet door. De juf heeft een schouderblessure en het is nog niet zeker wanneer ze weer komt. En zij is de enige die het kan en mag.

Enya is de laatste tijd weer meer aan het spugen, helaas. Gelukkig lijkt het niet alsof ze er last van heeft. Morgen moeten we weer naar de kinderarts, dus ik hoop dat het geen invloed heeft op het groeien.
Ook is ze vreselijk aan het kwijlen, het lijkt wel of er tandjes aankomen, want ze heeft ook vaker en dunnere ontlasting en ze wel overal op bijten.
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

Marjo schreef: Maandag gaan we weer naar het cb. Ben benieuwd hoe ze gegroied zijn. Dat ze gegroeid zijn staat vast, dat is zo te zien.
en? Hoe was het op het CB?

En jij Jolanda, moet je ook nog naar het Cb als je naar de kinderarts moet?

Meike is echt steeds meer de wereld aan het ontdekken; aan het kijken, grijpen en heel geïnteresseerd alles volgen.
Over 2 weken is ze 6 maanden en dan mag ze dus wat eten; vind ik zo`n gek idee, volgens mij is ze nog een heel klein baby`tje...haha.
Echt zitten kan ze nog niet, dat kon Silke dan weer wel met 6 maanden.
En het omrollen doet ze ook sporadisch. Ze kan het, ze heeft het een paar keer gedaan maar dat is het dan ook. Wel om haar as schuiven en naar achteren en heel soms een millimeter naar voren schuiven.
Truus
J&J SANTORINI

Bericht door Truus »

Ja, de kleintjes worden alweer groot hè. Ik heb nu ook meer dat het me iets te hard gaat. Nu ze alweer een tand heeft, steeds meer eet, snapt en doet, is het kleine er echt af.
We beginnen een beetje vast ritme te krijgen door de bijvoeding. Op dagen dat ik er niet ben, is dat wel makkelijk voor papa en vanaf volgende week oma op de dinsdag. Die houden wel van duidelijke tijden.
Op dagen dat ik zelf thuis ben, wil ze echt wel een slokje bv tussendoor. Dat laat ze dan duidelijk merken. Heel schattig. Kleine bv-verslaafde! Lief hoe ze zo haar eigen gewoonte-tjes heeft. Weer heel anders dan met M.irre indertijd. Die dronk veel minder vaak en echt alleen als voeding, maar L.otta die wil altijd wel drinken. Voor het slapen gaan, als ze overprikkeld is, verdrietig is, gewoon wanneer het zo uitkomt. :D Als ik haar in de houding leg, begint ze al in de lucht te happen, doe ik nog mijn shirt omhoog, maakt ze ondertussen aansporende geluiden (alsof ze al tijden niet heeft gehad). Zodra het kan, buigt ze naar voren en hap aangelegd. Het lijkt wel of ze geen seconde wil missen. Haha.
In haar groei is het ook goed te merken. Qua gewicht en lengte is ze bovengemiddeld. Op het cb was ze gister 8470 gram en 70 cm!
Ter vergelijking, M.irre was dit met 11 maanden. :wink:

Marjo, wat heerlijk dat jouw tweeling-dametjes ook zo goed groeien. Wat betreft zelf weer nieuwe energie opdoen. Heb je iemand die een keer een dagje kan komen helpen en dat jij bijslaapt? Al eens gekolfd, flesje geprobeerd?
Marjo

Bericht door Marjo »

Poeh, wat is er weer een boel gebeurd. Wat ik vreesde is wel gebeurd, ze hebben waterpokken gekregen. Ik geloof niet dat ze er erge last van hebben. Ze hebben allebei ongeveer 2 pokken en bij A nouk ontdekte ik een paar korstjes tussen haar haar.

We zijn bij het cb geweest en ze zijn allebei net de 5 kilo gepasseerd en 57 cm. Ze doen niet onder voor een eenling :P .

Deze week is mijn schoonmoeder langs. En dat is super. Na de prikjes was A nouk echt ziek. Ze had 's avonds en 's nachts veel pijn en zelfs koorts. En was ook nog snotverkouden Erg sneu. Ze heeft echt gebruld van de pijn. Ik ben buiten het voeden de hele dag door naar bed gestuurd, dat was heerlijk om bij te kunnen slapen. Wel vind ik het dan altijd lastig om los te laten en niet te gaan liggen luisteren wat ze doen. Nu is ze weer helemaal beter. Vannacht was mijn vriend een nachtje weg ivm zijn werk. Hebben ze net vannacht uitgekozen om erg vel te drinken. Omdat ik dat niet had verwacht heb ik ze niet tegelijk gevoed en dan zijn 4 nachtvoedingen wel pittig. Andere dagen was het vaak zo dat A nouk om 2 uur 's nachts wou drinken en ze vervolgens allebei rond 5 uur. Rond half 10 gaf ik dan de laatste voeding. Prima te doen vond ik.

De meisjes worden 's avonds iets rustiger da's heeeel fijn. Wel vinden ze het moeilijker om overdag in slaap te vallen. Ik probeer ze wakker weg te leggen maar dat lukt niet altijd. Straks heb ik natuurlijk ook niet meer de tijd en de rust om ze bij mij in slaap te laten vallen. Maar dat zie ik volgende week wel weer.

@Jolanda: Je hebt gelijk ik moet mezelf ook tijd geven om te wennen. We zijn al zovel verder dan 2 maand geleden. Wat jammer dat het zwemmen niet doorging. Komt dat spugen van Enya door de reflux? Verder klinkt het wel echt als tandjes. Weer en nieuwe fase.

@Karin: Wauw 6 maanden. Bijzonder dat ze mag eten. Ik vind het helemaal gek om dan te bedenken dat sommige mensen daar al met 4 maanden aan beginnen.

@Truus: oh ja, een flesje dat hebben we nu ook 2 keer geprobeerd. Bij A nouk gat het beter dan bij E vi. Komt misschien ook omdat ze een speentej ook wel wil. Wel blijven ze het allbei dapper oefenen en worden ze helemaal niet boos van een fles.
jolanda mv c/k/n

We komen net van de kinderarts vandaan en de exacte woorden waren: ze groeit fantastisch! Ik ben zo blij! We hoeven ook niet meer terug te komen omdat het de laatste weken goed gaat. Heerlijk, is al die moeite niet voor niets geweest. Ze weegt nu 5775 gram en is 62 cm. Het blijft dus wel een fijn poppetje, maar ze groeit nu in een mooie stijgende lijn.
Tja, dat spugen was niks bijzonders volgens de ka, hoort bij een baby en bij reflux. Als ze er weer last van krijgt moeten we er wel wat mee.
jolanda mv c/k/n

Ze hoeft trouwens pas in oktober naar het cb. Omdat het de vorige keer ook al goed genoeg ging en we toch ook naar de ka gingen, mochten we twee maanden weg
blijven.

@marjo wat sneu dat A nouk zoveel last had van de prikjes. Maar wat fijn dat je schoonmoeder er is om je te ondersteunen. Echt ook top van je dat je probeert zoveel mogelijk te rusten.

Bijvoeden doen we hier ook rond de 6 maanden. Ik ken in mijn omgeving genoeg mensen die al met 4 maanden beginnen
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Nou meiden, ik meld me ook maar weer even. Ik heb alles bijgelezen van jullie, maar sorry, geen tijd/puf om overal op te reageren. Maar ik vind het wel heel leuk om alles te lezen over jullie babietjes.

Vorige week weer begonnen met werken, en ik vind het leuk! Het is wel pittig weer, 4 dagen en het heen en weer gereis. Gelukkig ontpopt B. zich tot een superpapa en neemt hij veel op zich wat betreft het halen en brengen en s avonds met de jongens bezig zijn.

Ik mis Evy wel zeg overdag! En dan te bedenken dat ze op het kdv de hele dag geknuffeld wordt door de juffen, ipv door mij :( Op het kdv gaat het gelukkig goed, vandaag heeft ze voor het eerst 3 flesjes helemaal leeg gedronken (125cc).
En ze rolt sinds 2 dagen van rug naar buik! Nu nog leren terugdraaien, want na 2 minuten op haar buik moeten we haar komen redden.
Met de diarree gaat het gelukkig alweer beter. t Is nog niet helemaal zoals het hoort, maar duidelijk beter dan eerst.

Vandaag alweer 4 maanden oud. Ik vind het veel te snel gaan. Maar t is echt een enorm schatje!! Ze is zo tevreden en zoet. s Ochtends en s avonds als we in de spitsuren zitten, ligt ze gewoon tevreden in de wipper om zich heen te kijken. Soms vraag ik me wel af hoe het gemoeten had als ze niet zo'n zoet meisje geweest was.

Ik duik mn bed in. Want het zoete meisje is wel weer helemaal terug naar de nachtvoedingen :)
mama van W

Bericht door mama van W »

Jullie kindjes zijn wat ouder dan M.... Vanaf wanneer legden jullie hen precies boven te slapen? Ze is nu net 3 maanden geworden...
jolanda mv c/k/n

Ik deed dat rond een maand of vier pas. Doen waar jij je goed bij voelt.
mama van W

Ik denk eerlijk gezegd dat ze er nu gewoon nog niet klaar voor is om zelf in haar bedje te slapen overdag. Maar 's nachts doet ze het echt geweldig dus dat maakt veel goed...
Ik ga het ook pas vanaf vier maanden doen denk ik.
Marjo

Bericht door Marjo »

@Jolanda: Wat super dat ze zo goed groeit. Heerlijk als je die zorgen wat kunt loslaten zeker.

@Pauwtje: Pittig weer aan het werk en direct 4 dagen. Kan me voorstellen dat je hier wat minder zal zijn. Mooie update. Leuk dat ze zo happy is. Maar dat ze terug is naar de nachtvoedingen is natuurlijk eigenlijk een compliment. Ze mist jou ook!!!!!

@mama van w: Bedoel je in een bed ipv een draagdoek of bedoel je echt boven in haar bedje ipv beneden. E vi en A nouk slapen behalve 's nachts beneden in de wagen / box waar we een bedje in hebben gemaakt. Ook hebben wij van die slaaphuisjes voor buiten. http://www.lutjepotje.nl/. Zijn erg leuk en die gebruiken ze in het noorden ook veel op de kdv's.

Afgelopen week is mijn schoonmoeder geweest. Gewedlige week was dat! Echt heerlijk. Ik ben erg verwend en heb veel bijgeslapen. We hebben erg veel met ze geknuffeld. Zo veel zal ik nu geen tijd voor hebben :cry: . Ze zitten nu echt helemaal onder de pokken. Vanochtend hadden ze er echt overal, ik denk wel 15 erbij. Vooral bij E vi lijken ze wat te ontsteken. Best sneu. Nog steeds lijken ze er niet ziek van.
Ze beginnen allebei steeds meer contact te maken en te lachen. Erg leuk is dat. Zeker 's ochtends.
Om E vi moeten we vaak erg lachen. Ze kan je met zulke grote ogen bloedserieus aankijken. 's Avonds wil ze erg vaak drinken en als we haar in bed leggen en het is haar iets te vroeg eet ze echt haar hele hand op. Dan wil ze wel 3 keer achter elkaar drinken. A nouk drinkt 's avonds juist niet zoveel. Ze drinkt juist heel veel om een uur of 1 's nachts. Leuk die eigen patroontjes.
Het is wel even zoeken want ze willen ook 's nachts elkaar weleens wakker maken.

Kunnen we geen fotootjes plaatsen in dit draadje? Lijkt me leuk om een foto van jullie meiden te zien.
mama van W

Snel even antwoorden: ze slaapt overdag steeds bij mij dus in mijn armen of draagdoek, soms even in de auto in de maxi cosi; nooit in haar park of bed.... zal de buitenhuisjes eens bekijken! edit: je kan die enkel huren zie ik?
Chabeli

Bericht door Chabeli »

hallo! We zijn vandaag teruggekomen van een weekje vakantie. We zouden eigenlijk slechts 4 dagen naar de Franse Alpen gaan (J mocht daar op een congres presenteren en wij gingen gezellig mee), maar besloten dat we eigenlijk wel toe waren aan vakantie en hebben nog drie dagen Duitsland erbij geplakt. We hebben het heerlijk gehad! Tomás heeft zich uitstekend vermaakt, vooral in Mannheim. Hij wilde het liefst de hele dag met de tram reizen haha.

Met Saartje gaat het ook erg goed. Ze is alweer bijna 5 maanden :shock: . Ze groeit hard, maat 68 zit al tegen de krappe kant. De laatste week slaapt ze van half 9 tot ong half 6, heeeerlijk! Tomas sliep ook tot 8 uur in de vakantie, ongekend, we hebben zowaar uit kunnen slapen :) Ik voel me voor het eerst in tijden uitgerust!

Het brabbelen van Saar lijkt nu steeds meer op praten, erg grappig. We horen klanken als jaaaa, neeeee, mamamaa, aki. Ik ben benieuwd wanneer we het eerste echte woordje gaan horen, Tomás was net een dag 6 maanden oud toen hij voor het eerst 'mama' zei. Verder wil ze steeds zitten en alles in de gaten houden. Oh en ze moet steeds zoo hard lachen om Tomás, ze gilt ook vaak naar hem om zijn aandacht te trekken. Ontzettend leuk om te zien.

Ze heeft het erg druk met proberen te tijgeren. Steeds die beentje druk op en neer, billetjes omhoog, armpjes strekken en weer zakken. Ze doet erg hard haar best, maar ze komt nog niet echt vooruit. Het ziet er ook niet naar uit dat het haar gauw gaat lukken haha (maar wie weet).

Met mijzelf gaat het redelijk. Hoewel ik meer uitgerust ben, gaat het gewoon niet zo lekker. Ik kan om het minste of geringste gefrustreerd zijn en uit mijn slof schieten. Af en toe ben ik alleen maar boos en aan het schreeuwen :cry: Ik voel me daar ontzettend schuldig over, maar heb het niet goed onder controle helaas. Mijn hoofd blijft overuren maken, al heb ik het op vakantie wel even een beetje uit kunnen schakelen. Ik heb zelfs echt genoten van de zon, de omgeving, het eten en de kids. :) Dinsdag het eerste gesprek met de psycholoog, ben erg benieuwd (en vind het ook wel erg spannend!). 30 September hoef ik pas weer naar de bedrijfsarts.
Plaats reactie