Tja, wanneer laat je de nachtluier uit..? *update! 30-8*

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kes
J&J MAURITIUS
Berichten: 5718
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:18 am

Tja, wanneer laat je de nachtluier uit..? *update! 30-8*

Bericht door kes »

Mees is de laatste tijd bijna steeds droog 's nachts. En àls er een plasje in zijn luier zit, is het haast niet te voelen, ik ruik altijd om te merken of hij heeft geplast.

Maar wanneer waag je de gok? Ik denk dat hij nu echt een week of langer droog was en daarvoor steeds 4 of 5 dagen en dan een miniplasje. Ik heb geen zin in nachtelijke verschoonpartijen, maar ik wil ook wel eens helemaal van die luiers af zijn.

Bij Floor was het gewoon heel duidelijk, zij was eerder nachtzindelijk dan overdag (met 2,5 jr). Dus dit is nieuw voor mij.
Laatst gewijzigd door kes op di aug 30, 2011 5:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Kes, mv Floor (20mrt06) en Mees (20okt07)
Suuz

Bericht door Suuz »

je kan toch ook die matjes kopen? dat is er speciaal voor. Ik zou het dan wel aan durven.

Hier nog lang niet te spraken met mijn 4,5 jarige.. zijn luiers zitten echt bomvol
Suuz

Bericht door Suuz »

soort van die groene dingen die je had tijdens de bevalling... deze zijn dan in het blauw.
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5612
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Bericht door JasmijnLinde »

Ik had die luier al lang uit gedaan. Volgens mij gaat dat helemaal goed komen met Mees.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
gardenofeden

Bericht door gardenofeden »

Ik heb inderdaad ook die matjes gebruikt. Ze zijn van Dry-nites. Ik maakte ook het bed dubbel op, dus eerst een matje, dan een hoeslaken, weer een matje en weer een hoeslaken. Ook lag er een slaapzak in haar kast. Mocht het dan mis gaan is het verschonen snel gebeurd. Kind onder de douche, ondertussen de eerste laag hoeslaken en mat eraf trekken, kind weer onder de douche vandaan en hop terug naar bed. De slaapzak had ik liggen voor als haar deken nat zou zijn. De was komt dan de volgende dag wel weer en met 10 minuten lig je weer in je bed :wink: . Eden heeft in de eerste maand zonder luier 2 keer in bed geplast, sindsdien niet meer. Ik heb ondertussen de matjes er ook niet meer op liggen.

Succes!
Denise

Bericht door Denise »

Gewoon zeggen tegen Mees dat hij 's nachts ook zn stoere onderbroek aan mag en de gok wagen?
En voor de zekerheid had ik bij Roan ook zo'n celmatje liggen, is een paar keer heel handig geweest ;)
Gebruikersavatar
kes
J&J MAURITIUS
Berichten: 5718
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:18 am

Bericht door kes »

Zal je net zien: heeft hij vanmorgen geen droge luier...
Kes, mv Floor (20mrt06) en Mees (20okt07)
Liesbeth

Bericht door Liesbeth »

Willem had 's ochtends ook nooit een droge luier maar in de vakantie vroeg hij of hij zonder luier mocht slapen. Ik heb toen net zoals hierboven het bed dubbel opgemaakt en een potje op zijn kamer gezet. Hij slaapt op zolder. Toen bleek dus al snel dat hij 's nachts niet plast maar 's avonds en als hij meteen wakker wordt. De plassen 's avonds gaan dus nu op potje of wc beneden en de plas 's ochtends in bed :? gedeeltelijk of op het potje.

Afgelopen maandag, zijn eerste schooldag lag hij voor 't eerst in een drijfnat bed te slapen :shock: en sindsdien wordt hij dus wakker gemaakt om naar school te gaan en gaat de plas dus meteen op het potje.

Mijn ervaring is dus dat de luier niet zoveel over het zindelijkheid zegt dus ik zou het gewoon proberen. Ik had dus in de vakantie (en ik verwacht in het weekend) een extra was voor het onderlaken maar verder is Willem droog en erg trots. Dat laatste vind ik die extra wassen wel waard :wink: .

Gewoon proberen dus!
Gebruikersavatar
niekje
J&J SANTORINI
Berichten: 2101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:16 am

Bericht door niekje »

Wij hebben destijds met Floor afgesproken dat als de luiers op waren ze mooie onderbroekjes mee uit mocht gaan zoeken ze deze aan mocht...dat werkte goed..

We hebben eerst nog een tijdje toen ze luierloos ging slapen haar om 22.30 uur ongeveer, als wij naar bed gingen haar uit bed gehaald om te plassen, ze plaste dan half slapend en sliep daarna weer lekker verder in haar bedje...
Heel soms werd ze 's morgens nog wakker met een ongelukje of riep ze ons 's nachts dat ze moest plassen nadat we gestopt waren met haar uit bed te halen om 22.30 uur

Ik zou het gewoon proberen met hem, bed even dubbel opmaken en van die celstofmatjes ertussen, die heb ik in het begin ook nog gebruikt uit het kraampakket...

Groetjes nicole
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
Gebruikersavatar
kes
J&J MAURITIUS
Berichten: 5718
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:18 am

Bericht door kes »

Die celmatjes, waar haal je die?
Kes, mv Floor (20mrt06) en Mees (20okt07)
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Bericht door Pauwtje »

Heb je enig idee wanneer hij plast? Yanick was eigenlijk tegelijk overdag en nacht zindelijk. Maar vrij snel na het wakker worden plastte hij in zn luier. We hebben het gewoon met hem overlegd, of hij zelf zonder luier wilde slapen (ja) en dat hij dan s ochtends ook op de wc moest plassen. Dat vond hij oke. En het ging meteen goed. Na een paar weekjes heeft hij een paar ongelukjes s nachs gehad in een korte tijd, maar dat was gewoon zo'n bericht terugvalletje. We hebben er niks van gezegd, gewoon verschoond en daarna ging het weer goed.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Denise

Bericht door Denise »

kes schreef:Die celmatjes, waar haal je die?
Ik had ze nog uit mijn kraampakket :lol:
Gebruikersavatar
kes
J&J MAURITIUS
Berichten: 5718
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:18 am

Bericht door kes »

Pauwtje schreef:Heb je enig idee wanneer hij plast? Yanick was eigenlijk tegelijk overdag en nacht zindelijk. Maar vrij snel na het wakker worden plastte hij in zn luier. We hebben het gewoon met hem overlegd, of hij zelf zonder luier wilde slapen (ja) en dat hij dan s ochtends ook op de wc moest plassen. Dat vond hij oke. En het ging meteen goed. Na een paar weekjes heeft hij een paar ongelukjes s nachs gehad in een korte tijd, maar dat was gewoon zo'n bericht terugvalletje. We hebben er niks van gezegd, gewoon verschoond en daarna ging het weer goed.
Nee, ik weet dat niet zeker, maar ik heb ook de indruk dat het 's ochtends vroeg is. Daarom laat ik hem altijd asap plassen zodra hij wakker is.
Kes, mv Floor (20mrt06) en Mees (20okt07)
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6219
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Bericht door mama talla »

Tsja, Nathan is al weken achter elkaar droog met een luier aan. Maar eergisteren 1 nacht zonder en toen plaste hij in bed. Aangezien ik toch nog een pak luiers heb blijft hij voorlopig nog maar even met luier slapen. Ik doe hem 's ochtends heel voorzichtig uit en dan kan hij hem 's avonds nog een keer aan.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Gebruikersavatar
kes
J&J MAURITIUS
Berichten: 5718
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:18 am

Bericht door kes »

mama talla schreef:Ik doe hem 's ochtends heel voorzichtig uit en dan kan hij hem 's avonds nog een keer aan.

Groetjes Jikke
Haha, ja zo doe ik dat ook, zo heeft Mees meestal 3 à 4 keer dezelfde luier aan... :oops: :)
Kes, mv Floor (20mrt06) en Mees (20okt07)
Gebruikersavatar
AnnemiekD
J&J MAURITIUS
Berichten: 4665
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:23 am

Bericht door AnnemiekD »

Ik heb het bij Elize gelijk uit gedaan zodra ik merkte dat ze overdag ook zindelijk was. In de 4 maanden dat ze op de wc plast hebben we pas 1 x een ongelukje gehad en dat was omdat ze voor het naar bed gaan in de avond niet had geplast.
Succes ermee.
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Gebruikersavatar
Mariska
J&J SANTORINI
Berichten: 3652
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:34 pm

Bericht door Mariska »

AnnemiekD schreef:Ik heb het bij Elize gelijk uit gedaan zodra ik merkte dat ze overdag ook zindelijk was. In de 4 maanden dat ze op de wc plast hebben we pas 1 x een ongelukje gehad en dat was omdat ze voor het naar bed gaan in de avond niet had geplast.
Succes ermee.
Ik heb dat vaker gehoord. Maar toch durf ik dat niet te doen... Stom he? Toch denk ik dat het wel duidelijk is. Ik twijfel dus lekker met K ee s mee :D
Mama van Bas ( oktober 2008 ) en Nina ( december 2010 )
Twitter; @mariskavangilst
Claudiac

Bericht door Claudiac »

hier heb ik zo'n tussenmatrasje van de ikea. Bij ongeveer 2 en een half jaar bij beiden de luier uitgedaan en als ze in het bed hebben geplast, kan dat in de was. Is niet zo vaak gebeurd hoor! En da's goedkoper dan die luiers hoor :P
Gebruikersavatar
marjolein62b
J&J MAURITIUS
Berichten: 4920
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:26 pm

Bericht door marjolein62b »

Ik heb hier oefenbroekjes liggen die mag je lenen.

Dan kan de luier uit maar heb je niet direct een heel nat bed als hij een klein plasje doet.
i'm still standing
Mama van Joep (17) en Maartje (14)
Gebruikersavatar
ysje
J&J HAWAII
Berichten: 6164
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:18 pm

Bericht door ysje »

kes schreef:Die celmatjes, waar haal je die?
http://www.drogisterij-parfumerie.nl/hu ... dmats.html

Liggen hier gewoon in de supermarkt.
Yvonne mama van $joerd (20 jaar)
Gebruikersavatar
kes
J&J MAURITIUS
Berichten: 5718
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:18 am

Bericht door kes »

Nou, er ligt een matje op zijn bed en hij leek erg enthousiast over het idee, maar toen puntje bij paaltje kwam, begon hij ineens heel verdrietig te doen. Hij wil het dus nog niet. Ik heb maar gewoon een luier aangedaan, ik wacht wel op het moment dat hij er zelf zin in heeft. Ik doe aardig lang met 1 luier 8) , dus daarvoor hoef ik het niet te haasten. Ik wil ook niet dat hij gespannen gaat slapen, bang dat zijn broek nat wordt. Hoewel ik heel rustig heb gezegd dat ik dan gewoon zijn bed verschoon en dat dat helemaal niet erg is.

Nog effe wachten dus maar... :)
Kes, mv Floor (20mrt06) en Mees (20okt07)
Gebruikersavatar
kes
J&J MAURITIUS
Berichten: 5718
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:18 am

Bericht door kes »

Gelukt! :D
Ik had een cadeautje gekocht voor het geval hij toch zonder luier zou willen. Een vd tweeling zag het liggen en toen heb ik hem uitgelegd wanneer hij het zou krijgen. Dat vond hij toch wel erg leuk, dus die avond mocht de luier uitblijven! En nu hij dus al zo'n nacht of 5 geen luier meer aan. En droog! :D
Kes, mv Floor (20mrt06) en Mees (20okt07)
Suuz

Bericht door Suuz »

gefeliciteerd!

Weer eentje sneller :( vandaag was hij gelukkig weer een dag zindelijk.. ;)
Gebruikersavatar
ysje
J&J HAWAII
Berichten: 6164
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:18 pm

Bericht door ysje »

Goed bezig Mees!
Yvonne mama van $joerd (20 jaar)
Plaats reactie