Wat is dit nou weer? (met 1 foto) Update onderaan

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Wat is dit nou weer? (met 1 foto) Update onderaan

Bericht door Dorien »

Oh mensen, morgen is een kdv dag en we ontdekken net dit bij Liv. Het zit bij allebei haar armen en rond haar heupen krijgt ze ook vlekjes, nog niet zo groot als deze.

Afbeelding

Iemand enig idee wat het is? Ze heeft er geen last van (althans ik merk er weinig van) Gister heeft Hedzer haar in bad gedaan dus ook geen idee of het er gister al zat want ze had een romper met lange mouwen aan.
Laatst gewijzigd door Dorien op vr sep 09, 2011 11:28 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Mir

Bericht door Mir »

Een beetje moeilijk te zien op zo'n foto, maar het zou eczeem kunnen zijn.
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

Maar het is zo maar ineens er. Zou ze een reactie kunnen hebben op kiwi die ze gegeten heeft? Het is geen netelroos (althans daar lijkt het niet op wat ik gegoogled heb. Hoe heet dat andere besmettelijke nou ook al weer dat kinderen zo gauw kunnen krijgen. Waar je een AB kuur voor nodig hebt. oja weet het al weer, krentebaard.
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Mir

Bericht door Mir »

Krentebaard is korsterig en zit in bijna alle gevallen in 't gezicht.

Reinout en Sibrand kregen eczeem van het dragen van rompers met lange mouwen. Is ze niet ziek? Dan gewoon even een paar dagen aankijken, lijkt mij.
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

Nee ze is niet ziek maar morgen moet ze naar het kdv en ik vraag me af of het niet iets besmettelijks is, want dan kunnen we beter gelijk thuisblijven (en moet Hedzer dus iets regelen op zijn werk, vandaar mijn vraag)
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
wennetje

Bericht door wennetje »

Ringworm? De vlekken zijn zo rond. Even gegoogled voor je: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zie ... -huid.html
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

wennetje schreef:Ringworm? De vlekken zijn zo rond. Even gegoogled voor je: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zie ... -huid.html
Kijk! Dat bedoelde ik. Finn heeft het ook eens gehad op zijn romp (kwam van het toilet op school) en zat er toen helemaal onder. Uit eindelijk heeft het 3 weken geduurd voor we in de gaten hadden wat het precies was en we het goed konden behandelen (want er waren ook onrustige plekken bij)

Wat ik mij dan afvraag, hoe kan je dan ineens zo erg last daar van hebben en alleen op je armen?
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
wennetje

Bericht door wennetje »

Heb ooit als volwassene 1 plekje gehad, ik meende dat te herkennen vandaar dat ik er aan dacht. Ik weet alleen niet uit ervaring hoe een uitgebreide infectie kan verlopen, in de bijgevoegde link staat wel dat het snel kan opkomen. En het is zich aan het uitbreiden als ik je goed begrijp (heupen). Even bellen morgenochtend naar het kinderdagverblijf of ze mag komen als het ringworm zou zijn, ik denk het haast wel.
Gebruikersavatar
Mara
J&J HAWAII
Berichten: 8231
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:10 pm

Bericht door Mara »

Wilde het net zeggen: het lijkt op ringworm, een schimmeltje.
Even iets halen bij de ha vlgs. mij.

Beterschap!

ps. het is besmettelijk, ik heb het een keer van mijn paard gekregen en toen kreeg Es het ook op haar wang.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

Toch een allergische reactie. Ik denk op kiwi want de volgende ochtend was het bijna helemaal weg en in de avond was het helemaal weg. Niets meer van te zien. Heel raar.
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14178
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Bericht door jikke »

Dorien schreef:Toch een allergische reactie. Ik denk op kiwi want de volgende ochtend was het bijna helemaal weg en in de avond was het helemaal weg. Niets meer van te zien. Heel raar.
neit aan gedacht maar onze femke krijgt ook dit soort vlekken zonder verdere klachten van kiwi. Reageerd ze ook op tomaat (jeukende handen als ze vers tomaat er op krijgt)? dit schijnt vaak samen te gaan. femke snijdt en eet geen kiwi en tomaten meer.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

Tomaat wil ze sowieso niet. Finn ook niet, die is daar ook allergisch voor. Net als ananas, dat wil hij ook niet meer, het is zo lekker zegt hij maar mijn mond gaat zo kriebelen als ik het eet. ;)
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Angelique
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11897
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 11:09 am

Bericht door Angelique »

Ik kan niet tegen kiwi. Zelfs zo´n schijfje op een stuk taart krijg ik bultjes van, altijd op de binnenkant van mijn armen. Ziet er dus wel anders uit
maar een goede reden om geen kiwi meer te eten :lol:
:crazy:
Plaats reactie