Ik zit er even door (baby slaapt moeilijk overdag)

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
mama van W

Ik zit er even door (baby slaapt moeilijk overdag)

Bericht door mama van W »

Ik zie het even helemaal niet meer zitten hoor :oops:
M slaapt 's nacht erg goed, in haar eigen bedje, ze drinkt nog 1 keer en dat al enkele maanden. Ze is nu 14 weken.
Overdag word ik er gek van. Ik heb haar vanmorgen bij de eerste tekenen van vermoeidheid op bed gelegd en erbij gebleven, ze begon meteen te huilen en tegen te werken. Nadien ben ik boven op bed gaan voeden (meestal als ze moe is dan wordt ze woest als er melk uit de borst komt; ze wil wel zuigen maar geen melk. Fopspeen wil ze niet). Uiteindelijk nogg maar eens beneden aangelegd en hoera ze viel in slaap (was alweer 2,5u wakker). Ze ligt nu dus op m'n arm te slapen. Vanmorgen moest ik W niet naar school brengen en kon haar ritme volgen maar dat ging dus ook helemaal niet.

Ik weet dat ik haar in slaap kan helpen maar zelf niet de slaap kan opleggen, toch vraag ik me af wat ik verkeerd doe en of mijn verwachtingen te hoog zijn voor haar leeftijd (overdag in bed slapen).

Ik ben even helemaal het noorden kwijt. Ik geef ook de hele dag door de borst, vaak op mijn verzoek omdat ze zo moe is en ik hoop dat ze dan in slaap valt. Ik vraag me ook af of dat wel ok is om de hele dag door te voeden...

De eerste maanden bij W waren nog problematischer (deden toen op aandrang van vk "slaaptraining" met veel huilen en niet slapen), dus ik kan niet teruggrijpen op ervaring van de eerste maanden.
Gebruikersavatar
AstridJordi
J&J SANTORINI
Berichten: 1983
Lid geworden op: di jul 27, 2010 6:14 pm

Bericht door AstridJordi »

Robin kon/kan ook moeilijk zelf in slaap komen. Als hij niet aan de borst in slaap viel dan deed ik hem in de wandelwagen en dan maar wiebelen of uit wandelen. Meestal viel hij dan toch wel in slaap. En als je dan je oudste naar school moet brengen kan M in de wandelwagen mee. Robin sliep dus overdag in de wandelwagen.
Astrid mv Jordi (21/3-02), Isa (8/9-07) en Robin (6/11-10)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Bericht door Mare »

David was en is een slechte slaper, overdag en 's nachts. Nu slaapt hij overdag wel helemaal super in bed.

Ik heb hem de eerste maanden (hm stiekem tot ongeveer 10 maanden) zowat de hele dag in de draagdoek gehad. Heel af en toe sliep hij in de wandelwagen maar nooit op bed.

Lukt het niet om haar bijvoorbeeld in slaap te wiegen en als ze diep slaapt op bed te leggen? Dan moet je wel het juiste moment afwachten.

Ik denk idd dat je nog niet teveel moet verwachten van een baby wat dat betreft, maar je moet ook jouw dochter leren kennen. Wat werkt voor haar en voor jou het beste. Ik zou zeggen geef het de tijd en probeer dingen uit.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Bericht door Ana »

Voel met je mee hoor! hier ook zo'n probleemslapertje gehad, overdag. Meestal werd ze dan ook nog wakker als ik haar weg probeerde te leggen.
Op een gegeven moment veranderde het gewoon, misschien was ze ongeveer zo oud als jouw dochtertje. Hoewel ik haar nog altijd vrijwel nooit wakker in bed kan leggen. Ik wil haar niet alleen laten huilen. Maar ik neem haar op mijn arm zodat ze ligt (en dat wil ze niet omdat ze dat met slapen associeert) en dan doe ik haar speen in haar mond en wieg (of: hos) haar in slaap. Ik houd haar echt vast als ze er boos van wordt en in het begin was het echt 'drama' elke keer. Maar op een gegeven moment is ze het gaan accepteren en slaapt ze echt binnen no time. Ik kan haar nu ook al vrij snel wegleggen, omdat ze ondertussen ook gewend is aan het wegleggen. (eerst moest ik haar dan als ze eenmaal lag ook nog een tijdje wiegen, zachtjes heen en weer schudden)

nou ja wat ik ermee wil zeggen, houd moed - en misschien moet je ergens doorheen, een paar dagen drama maar wel doorzetten. probeer dingen uit en als iets lukt, blijven herhalen.
succes hoor!
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
mama van W

Bericht door mama van W »

Ja, wegleggen gaat hier niet hoor.... Ik ben net even met haar in de bakfiets gaan rijden, vond ze best wel leuk (alleen slapen was er niet bij).
Deze voormiddag was ze na een kwartiertje al weer wakker :-x , dan maar in de draagdoek en toen ze niet wilde slapen ben ik gaan stofzuigen. Dat werkte wel hoor :P

Doet wel deugd om te horen dat het niet bij iedereen vlotjes gaat (want dat denk ik soms)
Gebruikersavatar
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS
Berichten: 5432
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:21 pm

Bericht door LauramvAnneenLisa »

wegleggen lukt hier ook niet vaak.
maar.... daarom liggen mijn kids dus al jong in een groot bed. wel met zo'n ombouw eromheen (wat voor hoogsdlapers bedoeld is zeg maar).
Dan kan ik in dat bed voeden, en wegsluipen als ze tegen slapen aanzitten.
Iris slaapt sinds ruim een week zo, nu de cosleeper me te klein werd.
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
Ves

Bericht door Ves »

mama van W schreef:Doet wel deugd om te horen dat het niet bij iedereen vlotjes gaat (want dat denk ik soms)
Dat is zeker waar...! Als je zelf midden in zo'n situatie zit, dan lijkt het soms net alsof je de enige bent die zo aan het ploeteren is. Het voordeel van dit forum is, dat je merkt dat je niet de enige bent :wink: .

Ook hier is het slapen verre van vlotjes gegaan (zelfs nu gaat het nog niet vlotjes). Wat ik wel ervaren heb, is dat het fases zijn waarin het moeilijker of ook weer makkelijker gaat (makkelijker betekent in ons geval niet dat het geheel vlekkenloos verloopt, alles is relatief :wink: ). De gedachte dat alles kan veranderen houdt me op de been in moeilijke (slaap)periodes.
Verder is ze nog maar klein. Ze slaapt 's nachts goed in haar eigen bed. Dat is al heel wat! Ik snap dat het je overdag soms tot wanhoop kan drijven, maar geef de moed niet op!
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Bericht door kaatje71 »

wij zijn Meike gaan inbakeren ( en nog steeds slaapt ze heel onrustig zonder...).
Misschien is dat een optie voor je?
Bij ons scheelde dat echt veel.
De wijkverpleegkundige kwam met de tip, heel fijn.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Marielle

Bericht door Marielle »

Slapen op de arm, aan de borst, in de doek, wandelwagen of box is toch ook prima? Slapen in bedje is helemaal niet altijd handig met grotere broers/ zussen die ook weer ergens anders naar toe moeten.
Volg je kindje en je eigen gevoel, vertrouw op elkaar.

Vertel eens over "de hele dag borst"? Hoe groeit ze? Hoor/zie je haar effectief slikken/ drinken?
mama van W

Bericht door mama van W »

's Nachts slaapt ze in de puckababy, overdag dus niet...

En qua drinken, ze doet het prima. Ze slikt en drinkt goed, ze groeit ook heel erg goed. 14 weken, 7 kg en 65 cm. Ze volgt goed de curve dus dat zit ok. Het is eerder dat ik haar met de borst wil sussen.
Gera

Bericht door Gera »

Ik weet niet beter dan dat babies overdag niet makkelijk slapen, hoe vaak ik wel niet hier op het forum heb rondgehangen omdat er 1 op de arm lag te slapen weet ik niet, vele malen in ieder geval. Of dat je met draagdoek en al in een luie stoel gaat zitten en dan maar blijven niksen omdat je te moe bent om te lopen, maar met een slapende baby op je buik verder niks kan. Sander en Petra gingen pas met een jaar overdag wat beter slapen, Evonne was daar iets vlotter in, hoewel die weer niet in de wagen of de draagdoek slaapt, heel onhandig als de andere 2 van en naar school moeten.

Oftewel: ik denk dat je verwachtingen wat te hoog zijn, er schijnen kinderen te zijn die fantastisch slapen, maar velen doen dat ook niet.
mama van W

Bericht door mama van W »

Dank je, écht. Dat doet veel.
Het wordt ook overal zo mooi afgespiegeld hè, "op die leeftijd slapen ze meestal zoveel en zoveel uur"...

We zijn nog even met de bakfiets gaan rijden en ze heeft goed geslapen (een half uurtje). Ik weet dat ik het wat moet loslaten en ga dat nu ook proberen. Met de bakfiets ga ik morgen eens proberen W naar school te brengen (ruim 30 minuten heen en dan ook weer terug).
Plaats reactie