knap hoor. succes met het zoeken naar nieuwe puzzels. ik kwam er snel achter dat voor deze goede puzzelaars de uitdaging snel weg is omdat er geen leuke kinderpuzzels met veel stukjes meer zijn.
jikke schreef:knap hoor. succes met het zoeken naar nieuwe puzzels. ik kwam er snel achter dat voor deze goede puzzelaars de uitdaging snel weg is omdat er geen leuke kinderpuzzels met veel stukjes meer zijn.
Inderdaad, Luuc is ook zo'n goede puzzelaar.
Hij legt met gemak puzzels voor 6+ weg.
Groetjes Debby, Mama van L.uuc (2008) &S@@r (2014)
Grappig om ze bezig te zien, dan, hé! Y inthe kon ook heel vroeg goed puzzelen, maar nu vindt ze er niets meer aan Y eno vindt het helemaal niets, die kan net genoeg geduld opbrengen voor een puzzel van 9 stukjes
Mama van Yinth3 (21.11.2004), Li3ne (17.09.2006) en Y3no (06.01.2009)
jikke schreef:knap hoor. succes met het zoeken naar nieuwe puzzels. ik kwam er snel achter dat voor deze goede puzzelaars de uitdaging snel weg is omdat er geen leuke kinderpuzzels met veel stukjes meer zijn.
Dat vonden wij ook heel lastig. Jon@than maakte met 3 jaar al puzzels van 150 stukjes, maar echt leuke puzzels vinden, die aansloten bij zijn belevingswereld was moeilijk.
50 stukjes, dat zijn puzzels die Jelle regelmatig maakt, en Jelle is bijna 5! Mijn neefje was ook zo. Voor zijn 2e verjaardag kreeg hij een puzzel van 50 stukjes en die legde hij met een beetje hulp zo neer. Dat kan Femke echt nog lang niet.
1neke, mama van Je11e (10-10-2006) en Femk3 (07-09-09)
Eveline is ook een vlotte puzzelaar (al zeg ik het zelf ), zij legt nu heel makkelijk 35 stukjes. Die van 50 stukjes is een twijfelgeval, ligt eraan hoe groot de stukjes zijn en hoe geconcentreerd ze is. Soms lukt het wel en soms niet zonder hulp.
Christian is 2 jaar ouder en puzzelt ook 35 stukjes. Hij vindt het ook heel leuk net als zij, maar hij is duidelijk niet zo vlot!
Knap hoor. Volgens mij doet Nikki dat ook nog niet helemaal alleen. 24 stukjes weet ik dat ze kan maar dat is een pinsessen puzzel dus dat is leuk. Die andere wil ze niet maken geen prinsessen. Mirte vind er niet veel aan om te puzzelen. Die heeft laatst een puzzel gekregen met 300 stukjes van Hello Kitty eigenlijk voor 9+ maar ze wou hem graag hebben en we hebben hem grotendeels samen gemaakt (nou ja meer ik dan zij )
Regina, moeder van
Mirte (15-10-2004) Nikki (09-10-2007) Liam (11-05-2010)
Rare is wel dat het blijkbaar weer kan verdwijnen. Ik had hier ook een fervent puzzelaar die al heel snel bleef hangen op 16 stukjes (rond 2 jaar) omdat ik geen leuke puzzels kon vinden van meer stukjes. Ik staakte echter de zoekpoging omdat het hem snel niet meer boeide.
Nu heeft hij heel lang niet meer gepuzzeld en maakte hij onlangs weer een puzzel en had een hele klus aan 12 stukjes. Nu heeft hij ook minder geduld dan toen en het grappige is dat er iets veranderd is in zijn manier waarop: eerst keek hij naar de vorm van de puzzelstukjes, maakte dus ook de puzzel met het plaatje naar beneden. Nu kijkt hij naar het plaatje zelf. Eigenlijk leert hij opnieuw puzzelen.
knap hoor! Tomás is niet zo'n puzzelaar. Ik krijg hem sowieso niet langer dan een minuut of 7 stil in een stoel, dan wil hij weer actief iets gaan doen. Was/Is Maarten ook van de puzzels?
Chabeli schreef:knap hoor! Tomás is niet zo'n puzzelaar. Ik krijg hem sowieso niet langer dan een minuut of 7 stil in een stoel, dan wil hij weer actief iets gaan doen. Was/Is Maarten ook van de puzzels?