luier opnieuw gebruiken?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
monique3

luier opnieuw gebruiken?

Bericht door monique3 »

Anna-Maria is bijna zindelijk, ook 's nachts maar heeft dan nog wel vaak een luier voor. Die luier is 's ochtends vaak droog. Nu mijn vraag: zouden jullie die luier nog een nachtje voordoen of is dat niet hygienisch?
ddaantje

Bericht door ddaantje »

nee met een luier die de hele nacht aan is geweest zou ik het niet doen.

overdag deed ik het wel eens als de luier uit moest en die later nog wel gebruiken. bv na het zwemmen of zo als de luier nog schoon was deed ik wel weer de zelfde om, maar ja dat was dan voor even die zat dan toch zo weer vol.

voor 2 hele nachten dezelfde zou ik niet doen.
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12039
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Bericht door Esther »

Wij deden dat wel - scheelt pakken luiers!
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
Rijntje
J&J SANTORINI
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:17 pm

Bericht door Rijntje »

Als ie echt nog helemaal droog is, zou ik hem nog wel 1 nachtje aandoen denk ik.
Mama van Emma (nov 07) en Lara (dec 09)
Gebruikersavatar
AstridJordi
J&J SANTORINI
Berichten: 1983
Lid geworden op: di jul 27, 2010 6:14 pm

Bericht door AstridJordi »

Als er helemaal geen plasje in zit, ja dan deed ik de luier nog wel een nachtje om.
Astrid mv Jordi (21/3-02), Isa (8/9-07) en Robin (6/11-10)
Gebruikersavatar
Betje
J&J HAWAII
Berichten: 6798
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:38 am

Bericht door Betje »

Dat deed ik ook wel hoor! Later ben ik katoenen luiertjes gaan gebruiken en die waste ik dan wel vaak na 1 nacht ook al was 'ie droog.
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
jolanda mv c/k/n

Bericht door jolanda mv c/k/n »

Ik zou het niet doen, een onderbroek zou je ook verschonen.
Gebruikersavatar
Althea
J&J SANTORINI
Berichten: 3565
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:45 pm

Bericht door Althea »

jolanda mv c/k/n schreef:Ik zou het niet doen, een onderbroek zou je ook verschonen.
Neen, dat deed ik niet, zoals Jolanda ook schrijft: een onderbroek verschoon je ook, ook al zie je geen zichtbaar vuil.
Althe@, mv I.sis (nov 2005)
Gebruikersavatar
m-v-Lara/Ilse
J&J SANTORINI
Berichten: 2144
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:14 pm

Bericht door m-v-Lara/Ilse »

Ja hoor dat doe ik wel. 's Avonds gaat ze er met schone billen in, dus ik vind het geen probleem.
Els, mama van L@ra (11 jaar) en I(se (9 jaar)
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Bericht door Miranda »

Ik deed dat wel, scheelt enorm veel in de luiers! Marit heeft een tijd gehad dat ze goed zindelijk was, ook 's nachts, maar ze durfde niet zonder luier te slapen.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
debby
J&J SANTORINI
Berichten: 3674
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:36 pm

Bericht door debby »

Nee, ikzou dat niet doen.
Groetjes Debby, Mama van L.uuc (2008) &S@@r (2014)
C1ndy
J&J SANTORINI
Berichten: 2662
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:19 am

Bericht door C1ndy »

ik heb dat met gabi weleens gedaan. Maar dan had ze de luier max 2 nachten aan, daarna ging hij alsnog in de kliko
Groetjes Cindy, mama van 2 meisjes (04-2006 en 08-2008)

Moeders houden hun kinderen een tijdje bij de hand, maar voor eeuwig in hun hart.
Gebruikersavatar
Tiki
J&J SANTORINI
Berichten: 3081
Lid geworden op: di jul 27, 2010 4:51 pm

Bericht door Tiki »

jolanda mv c/k/n schreef:Ik zou het niet doen, een onderbroek zou je ook verschonen.
Dat zou ook mijn redenering zijn.
Marijke, moeder van Eva (september 2007) en Lena (juni 2009) en Daan (februari 2013)
Emma

Bericht door Emma »

Ik doe het wel (met wasbare luier), als die 's ochtends nog droog is zet ik haar op de wc, doet ze een plasje en daarna gaat die luier opnieuw aan. Ze draagt hem dan tot de volgende luierwisseling (max een paar uur) Ik vervang wel het inlegdoekje.
monique3

Bericht door monique3 »

Nou mijn redenering was ook die van een onderbroekje, maar wij doen hier na een nachtje geen nieuwe onderbroek aan, maar na een dag en een nacht (24 uur dus). Dus dan zou 2 nachtjes met een echt schone luier wel ok moeten zijn, dacht ik, en ik zie dat er velen 't met mij eens zijn.
Bedankt voor jullie reacties.
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6219
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Bericht door mama talla »

Wij doen het wel, soms wel meerdere dagen. meestal is de luier na 2 of 3 keer dragen kapot, dan scheuren de plakstrips af. Vannacht heeft nathan weer zonder luier geslapen en bleef droog! Dat biedt perspectieven.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Gebruikersavatar
Regina
J&J SANTORINI
Berichten: 3616
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:29 am

Bericht door Regina »

Ja hoor zonder problemen. Ik vind een nachtluier toch wat anders dan een onderbroek die je de hele dag draagt.
Regina, moeder van
Mirte (15-10-2004) Nikki (09-10-2007) Liam (11-05-2010)
Gebruikersavatar
Angelique
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11894
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 11:09 am

Bericht door Angelique »

Regina schreef:Ja hoor zonder problemen. Ik vind een nachtluier toch wat anders dan een onderbroek die je de hele dag draagt.
Nou idd. Een onderbroek dragen ze idd ook wel 24 uur.

En het spaart ook een boel luiers voor het milieu uit hoor!
:crazy:
LiesbethN

Bericht door LiesbethN »

Ja hoor, vaak zat gedaan. Scheelde destijds een hoop in luiers.
Suuz

Bericht door Suuz »

helaas is het bij mij nog niet zover.. Maar ik zou ook gewoon dezelfde luier gebruiken.
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

Ik zou ook dezelfde luier gebruiken
jolanda mv c/k/n

Bericht door jolanda mv c/k/n »

Ieder zijn ding natuurlijk.

Dit is mijn redenatie: een onderbroek verschoon je na 24 uur. Die luier draag je weliswaar maar 12 uur, maar de bacteriën krijgen wel nog langer de tijd als je hem de nacht daarna weer aantrekt.
marije1973
J&J TEXEL
Berichten: 339
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:17 pm

Bericht door marije1973 »

Ik ben niet zo hygiënisch, vrees ik: ik hergebruikte droge luiers altijd!
Marije, mama van Laurens (23-02-2006) en Carlijn (22-06-2008)
Saskia

Bericht door Saskia »

Ik deed het bij Sven nooit. Ook nooit over nagedacht eigenlijk, maar ik zou er ook niks op tegen hebben.
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6304
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Bericht door drus »

Hier gebruiken we 's nachts papier en overdag katoen..... totdat de eerste droge luier snachts er is: dan gaat er 's nachts weer katoen om, vanwege dezelfde reden en die gaat 's ochtends gewoon de was in.
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Gebruikersavatar
Suus
J&J SANTORINI
Berichten: 2282
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:55 am

Bericht door Suus »

Ik doe het ook. Mijn kinderen rapen ook stokjes van de straat waar misschien een kat over gepiest heeft, of verzamelen eikeltjes die op de grond liggen. Schone luier ->2 nachten aan. Goed voor de weerstand ;-)
Mama van F¡nne (dec '05), Yrs@ (feb '08 ) en R¡vk@ (nov '09)
Stoergeboortekaartje.nl
Gebruikersavatar
Thommy
J&J MAURITIUS
Berichten: 4322
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:09 am

Bericht door Thommy »

Dan vinden jullie mij wellicht helemaal erg......ik doe een zwemluier ook wel eens voor de 2 keer aan. Die dingen zijn zo ontzettend duur, en ik heb niet de illusie dat de luier een plasje tegenhoudt. Dus als er niet in is gepoept, wil ik die nog wel eens hergebruiken (op vakantie, ik leg ze niet opnieuw in de kast).
A~nke, mama van T (2005), T (2008) en S (2010)
Emma

Bericht door Emma »

Thommy schreef:Dan vinden jullie mij wellicht helemaal erg......ik doe een zwemluier ook wel eens voor de 2 keer aan. Die dingen zijn zo ontzettend duur, en ik heb niet de illusie dat de luier een plasje tegenhoudt. Dus als er niet in is gepoept, wil ik die nog wel eens hergebruiken (op vakantie, ik leg ze niet opnieuw in de kast).
Tip: er bestaan wasbare zwemluiers, bijvoorbeeld deze:

http://www.zwemluiers.nl/index.php?page ... 1&Itemid=8

Ik heb (gelukkig) nog nooit kunnen testen of ze ook ontlasting tegenhouden, maar ik vind ze veel makkelijker dan die wegwerp, ook om aan te doen.
Gebruikersavatar
Betje
J&J HAWAII
Berichten: 6798
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:38 am

Bericht door Betje »

Emma schreef:
Thommy schreef:Dan vinden jullie mij wellicht helemaal erg......ik doe een zwemluier ook wel eens voor de 2 keer aan. Die dingen zijn zo ontzettend duur, en ik heb niet de illusie dat de luier een plasje tegenhoudt. Dus als er niet in is gepoept, wil ik die nog wel eens hergebruiken (op vakantie, ik leg ze niet opnieuw in de kast).
Tip: er bestaan wasbare zwemluiers, bijvoorbeeld deze:

http://www.zwemluiers.nl/index.php?page ... 1&Itemid=8

Ik heb (gelukkig) nog nooit kunnen testen of ze ook ontlasting tegenhouden, maar ik vind ze veel makkelijker dan die wegwerp, ook om aan te doen.
Ja, die gebruik ik ook voor Victor. Super, het wordt namelijk ook niet zo'n natte zak. Bij Prenatal verkopen ze ze ook voor 8 of 9 euro.
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
Marielle

Bericht door Marielle »

Het is hier nooit echt aan de orde geweest, want altijd natte luiers, maar ik zou er denk ik niet zo'n moeite mee hebben om her te gebruiken.
Niet voor weken, maar voor 2 of 3 nachten, ach, waarom niet.
Ik trek toch ook niet elke avond en elke ochtend weer schoon ondergoed aan?
Plaats reactie