Het doel van een onderwerp (titel van draadjes)

Hier kun je de forumregels vinden en je aanmelden voor de diverse subfora.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12722
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Het doel van een onderwerp (titel van draadjes)

Bericht door Pauline »

Er moet mij iets van het hart. Ik merk de laatste tijd dat ik mij steeds vaker erger aan onduidelijke onderwerpen (titels) van draadjes. (Let wel dit is een persoonlijke ergenis, dus niet vanuit mijn rol als moderator)

In het onderwerp geef je kort weer, waar je het in een draadje over wilt hebben. Dit is handig zodat iemand anders in één oogopslag kunt zien of een draadje over een onderwerp gaat dat haar aanspreekt en ook, of ze het draadje al gelezen heeft en eventueel nog een keer wilt openen (vanwege nieuwe reacties) of juist niet.

De n.a.v. draadjes "verplichten" je bijna om het eerdere draadje te lezen. Wat mij betreft is het duidelijker om in de titel aan te geven wat je onderwerp is en dan de tekst te beginnen met naar aanleiding van ...

Een titel als "morgen" is leuk, maar zo'n draadje open ik 10 keer waarvan 9 keer met de ergenis van: oh ja die had ik al gezien...

In sommige gevallen is het juist leuk om een prikkelende titel te hebben, zo van : "weten jullie wat ik morgen ga doen?... :) " maar ik merk dat er steeds meer onduidelijke titels komen.

Ook marktplaats draadjes met de titel "is er nog interesse in..." zijn wat mij betreft onduidelijk.

Ik wil hier niet personen aanvallen, de bovengenoemde voorbeelden zijn alleen maar voorbeelden. Dus alsjeblieft als er een titel bij staat van een draadje van jou, neem het dan niet persoonlijk op. Het is een voorbeeld, één van velen.

Ik vrees dat ik me er zelf ook wel eens aan schuldig gemaakt heb. Maar ik probeer steeds meer erop te letten dat mijn onderwerpen duidelijk zijn.

Net als vele anderen van jullie probeer ik minder tijd aan Jip te besteden. Als iedereen nou duidelijke onderwerpen gebruikt kunnen we allemaal met minder Jip tijd, toch volledig up to date blijven op Jip :)
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
Eliza

Bericht door Eliza »

Ja, uit mijn hart gegrepen!

Thanks.
Marieke

Bericht door Marieke »

Precies wat je zegt Pauline, ook een grote ergenis van mij!
Gebruikersavatar
Althea
J&J SANTORINI
Berichten: 3563
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:45 pm

Bericht door Althea »

Ik sluit me hier graag bij aan. 8)
Althe@, mv I.sis (nov 2005)
Gebruikersavatar
debby
J&J SANTORINI
Berichten: 3674
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:36 pm

Bericht door debby »

Dan is dat zeker een persoonlijke ergernis.
Dat vind ik nu iets waar ik me totaal niet druk om maak.

Ja, ik heb een draadje op marktplaats met die titel die hierboven is geschreven.. en toch er staat wel dat ik me dan niet persoonlijk aangevallen moet voelen, maar dat doe ik wel. :? Dat zal dan wel aan mij liggen, maar het zij zo dan.
Groetjes Debby, Mama van L.uuc (2008) &S@@r (2014)
Chabeli

Bericht door Chabeli »

ik kan me er ook absoluut niet druk om maken. Hoeveel tijd kost het nou om een draadje te openen? Het gaat me eerlijk gezegd nogal ver om regels omtrent titels te gaan maken. En bovendien, wat voor de één een logische titel is, hoeft het voor de ander nog niet te zijn.
Gebruikersavatar
Thommy
J&J MAURITIUS
Berichten: 4322
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:09 am

Bericht door Thommy »

Pauline, ik ben het ook met je eens. Gevolg voor mij is dat ik die draadjes vaak niet eens meer open....
A~nke, mama van T (2005), T (2008) en S (2010)
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5610
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Bericht door JasmijnLinde »

Ik bedenk wel eens een andere titel om lezers te 'lokken', omdat ik het gevoel heb dat anders niemand het leest.

Ik heb ook niet vaak dat ik een draadje voor de 10e keer lees en dan steeds bedenk dat ik hem al gelezen heb. (je kunt toch trouwens zien dat je een draadje al een keertje op het draadje hebt geklikt en je kunt ook kijken voor reacties op 'jouw berichten'?)
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Gera

Bericht door Gera »

Thommy schreef:Pauline, ik ben het ook met je eens. Gevolg voor mij is dat ik die draadjes vaak niet eens meer open....
Geheel mee eens, ook ik open die draadjes vaak neit eens, tenzij er ineens heel veel reacties op zijn, dan open ik het toch maar om te kijken of ik iets boeiends heb gemist.
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12722
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Bericht door Pauline »

JasmijnLinde schreef:je kunt toch trouwens zien dat je een draadje al een keertje op het draadje hebt geklikt en je kunt ook kijken voor reacties op 'jouw berichten'?
Ik kijk altijd via "berichten sinds je laatste bezoek" en als er dan iemand gereageerd heeft op een draadje wat ik al eens geopend hebt, dan staat hij gewoon weer als nieuw bericht.

Op het oude J&J (XSBB) kon je aan een puntje voor je draadje zien of je al gereageerd had. Dat kan helaas bij dit forum niet. :(
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5610
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Bericht door JasmijnLinde »

Maar de letters zijn dan toch minder dikgedrukt of juist andersom? Nou weet ik het toch niet meer....
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12722
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Bericht door Pauline »

JasmijnLinde schreef:Maar de letters zijn dan toch minder dikgedrukt of juist andersom? Nou weet ik het toch niet meer....
Ik zie wat je bedoelt, maar voor mij klopt dat niet. Tussen de donkerdere letters zitten zowel draadjes waar ik op gereageerd heb, als waar ik nog niet op gereageerd heb en draadjes die ik nog niet geopend heb. De lichtere letters heb ik meestal wel geopend, maar niet altijd gereageerd, maar soms dus ook weer wel.
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Bericht door Pauwtje »

JasmijnLinde schreef:Maar de letters zijn dan toch minder dikgedrukt of juist andersom? Nou weet ik het toch niet meer....
Jaaaaaa, je bent geweldig!!!!! Het was me nooit opgevallen, maar nu je het zegt... de titel van draadjes die ik al eens geopend heb is ietsjepietsje lichter dan de andere draadjes. Ontzettend fijn dat ik dat nu weet!! Dank je wel.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12038
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Bericht door Esther »

Pauwtje schreef:
JasmijnLinde schreef:Maar de letters zijn dan toch minder dikgedrukt of juist andersom? Nou weet ik het toch niet meer....
Jaaaaaa, je bent geweldig!!!!! Het was me nooit opgevallen, maar nu je het zegt... de titel van draadjes die ik al eens geopend heb is ietsjepietsje lichter dan de andere draadjes. Ontzettend fijn dat ik dat nu weet!! Dank je wel.
Hihi, waar zo'n draadje al niet goed voor is. Ik vind het altijd zo grappig om te merken dat niet iedereen die dingen weet.

En Pauline, ik herken wel wat je schrijft. Ik ben ook vóór iets duidelijkere titels. Maar volgens mij was daar al een regel voor, of is dat lijstje bij de overgang vorig jaar zomer verdwenen?
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12722
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Bericht door Pauline »

Pauwtje schreef:
JasmijnLinde schreef:Maar de letters zijn dan toch minder dikgedrukt of juist andersom? Nou weet ik het toch niet meer....
Jaaaaaa, je bent geweldig!!!!! Het was me nooit opgevallen, maar nu je het zegt... de titel van draadjes die ik al eens geopend heb is ietsjepietsje lichter dan de andere draadjes. Ontzettend fijn dat ik dat nu weet!! Dank je wel.
klopt niet want het draadje met de foto's van roelof is donkerder en toch heb ik daar al op gereageerd (en dus ook geopend)
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Bericht door Hemmie »

Pauline schreef:
Pauwtje schreef:
JasmijnLinde schreef:Maar de letters zijn dan toch minder dikgedrukt of juist andersom? Nou weet ik het toch niet meer....
Jaaaaaa, je bent geweldig!!!!! Het was me nooit opgevallen, maar nu je het zegt... de titel van draadjes die ik al eens geopend heb is ietsjepietsje lichter dan de andere draadjes. Ontzettend fijn dat ik dat nu weet!! Dank je wel.
klopt niet want het draadje met de foto's van roelof is donkerder en toch heb ik daar al op gereageerd (en dus ook geopend)
Bij mij werkt het soms wel, soms niet, kan er geen pijl op trekken. Maar betrouwbaar is het dus zeker niet.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
kes
J&J MAURITIUS
Berichten: 5718
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:18 am

Bericht door kes »

Volgens mij is het zo: als er een nieuw antwoord is, dan wordt het draadje weer donker. Anders blijft het licht.
Kes, mv Floor (20mrt06) en Mees (20okt07)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12038
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Bericht door Esther »

kes schreef:Volgens mij is het zo: als er een nieuw antwoord is, dan wordt het draadje weer donker. Anders blijft het licht.
Nee, dat is het niet Kees. Tenminste, bij mij werkt het niet zo.
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12722
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Bericht door Pauline »

kes schreef:Volgens mij is het zo: als er een nieuw antwoord is, dan wordt het draadje weer donker. Anders blijft het licht.
nee, als er een nieuwe reactie op is komt er een oranje "blaadje"voor te staan. dit draadje was net ook donker, zonder dat er een nieuwe reactie stond...
Hemmie schreef:Bij mij werkt het soms wel, soms niet, kan er geen pijl op trekken. Maar betrouwbaar is het dus zeker niet.
wel jammer, want het was wel handig geweest als het wel duidelijkheid had gegeven.
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
Gebruikersavatar
Ester
J&J SANTORINI
Berichten: 3925
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:28 am

Bericht door Ester »

Pauline schreef:
Pauwtje schreef:
JasmijnLinde schreef:Maar de letters zijn dan toch minder dikgedrukt of juist andersom? Nou weet ik het toch niet meer....
Jaaaaaa, je bent geweldig!!!!! Het was me nooit opgevallen, maar nu je het zegt... de titel van draadjes die ik al eens geopend heb is ietsjepietsje lichter dan de andere draadjes. Ontzettend fijn dat ik dat nu weet!! Dank je wel.
klopt niet want het draadje met de foto's van roelof is donkerder en toch heb ik daar al op gereageerd (en dus ook geopend)
Kan het zijn dat je dat draadje met een andere computer / telefoon hebt bekeken?
Bij mij worden de draadjes lichtblauw als ik ze geopend heb op dezelfde computer.
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12722
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Bericht door Pauline »

Ester schreef: Kan het zijn dat je dat draadje met een andere computer / telefoon hebt bekeken?
Bij mij worden de draadjes lichtblauw als ik ze geopend heb op dezelfde computer.
nee, want dit draadje heb ik al vele malen geopend met 1 computer. en toch is hij de ene keer donkerblauw (met of zonder oranje blaadje ervoor) de andere keer weer lichtblauw. ik kan er geen pijl op trekken. Helaas...
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12038
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Bericht door Esther »

Pauline schreef:nee, want dit draadje heb ik al vele malen geopend met 1 computer. en toch is hij de ene keer donkerblauw (met of zonder oranje blaadje ervoor) de andere keer weer lichtblauw. ik kan er geen pijl op trekken. Helaas...
Intrigerend vraagstuk. Ik zal er nog eens over nadenken.

En het is trouwens 'een peil op trekken' - zou jij toch moeten weten als zeilster ::wink:
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12722
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Bericht door Pauline »

Esther schreef:
Pauline schreef:nee, want dit draadje heb ik al vele malen geopend met 1 computer. en toch is hij de ene keer donkerblauw (met of zonder oranje blaadje ervoor) de andere keer weer lichtblauw. ik kan er geen pijl op trekken. Helaas...
Intrigerend vraagstuk. Ik zal er nog eens over nadenken.

En het is trouwens 'een peil op trekken' - zou jij toch moeten weten als zeilster ::wink:
nooit geweten dat die uitdrukking daar vandaan komt... maar nu je het zegt, klinkt het heel logisch :)
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
Gebruikersavatar
Angelique
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11893
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 11:09 am

Bericht door Angelique »

Pauline schreef:
nooit geweten dat die uitdrukking daar vandaan komt... maar nu je het zegt, klinkt het heel logisch :)

Zo'n leerzaam draadje dit :lol:
:crazy:
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Bericht door Pauwtje »

Bij mij werkt het alleen als ik via 'nieuwe berichten' kijk. Als ik gewoon via een subforum kijk, werkt het niet.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Plaats reactie