Banoffeepie en lemonbars **met recepten**

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10997
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Banoffeepie en lemonbars **met recepten**

Bericht door Dorien »

heb ik dit weekend gemaakt:
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Dorien op wo sep 14, 2011 8:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5608
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Bericht door JasmijnLinde »

Uhh ja, recepten ofzo?!!
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5608
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Bericht door JasmijnLinde »

Het ziet er namelijk te lekker uit voor woorden.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13425
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Bericht door Chantal »

zag ze net op facebook, echt gewoon te lekker ziet het eruit!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Denise

Bericht door Denise »

Ohhhh die zien er lekker uit!
Die banoffepie is hier favoriet bij mijn man en die loopt al een tijd te zeuren dat ik hem weer moet maken dus ik klik snel het draadje weg voordat hij de foto ziet haha
Gebruikersavatar
Hanneke
J&J SANTORINI
Berichten: 2548
Lid geworden op: ma aug 02, 2010 2:28 pm

Bericht door Hanneke »

ja duhuh - wel ons lekker maken en dan geen recept :evil:


De bannoffee is hier al vaker voorbij gekomen, maar de lemon bars zijn echt nieuw nieuw nieuw, dus kom maar op!
mv Steijn (23-10-2001) en Sweder (16-07-2003)
Gebruikersavatar
AstridJordi
J&J SANTORINI
Berichten: 1983
Lid geworden op: di jul 27, 2010 6:14 pm

Bericht door AstridJordi »

Mmmmm dat ziet er erg lekker uit zeg!
Astrid mv Jordi (21/3-02), Isa (8/9-07) en Robin (6/11-10)
Gebruikersavatar
Althea
J&J SANTORINI
Berichten: 3563
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:45 pm

Bericht door Althea »

Mmmmmmmmmm, dat ziet er echt TE heerlijk uit!!!!!!
Althe@, mv I.sis (nov 2005)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13425
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Bericht door Chantal »

Hanneke schreef:ja duhuh - wel ons lekker maken en dan geen recept :evil:


De bannoffee is hier al vaker voorbij gekomen, maar de lemon bars zijn echt nieuw nieuw nieuw, dus kom maar op!
dorien is vandaag naar haar vriendin, haar hoofd staat eventjes niet bij het plaatsen van een recept denk ik.
maar... ik weet zeker dat het recept hier wel komt te staan hoor! want allebei klinken ze erg lekker! :)
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6218
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Bericht door mama talla »

Jammie Jammie, dat ziet er goed uit zeg! Bannoffee pie ken ik. Is heerlijk! Hier het recept (van het oude J&J):
Benodigdheden voor kleine springvorm (24 cm): -1 pak chocolate chip koekjes -2 blikjes gecondenseerde melk (met toegevoegd suiker!) , bijv. Fries meisje bij Edah - 75 a 100 gram boter - circa 3 bananen -250 gram slagroom -suiker, cacao-poeder, bakpapier


Zet de afgesloten blikjes melk in een pan met water en breng aan de kook. Laat ongeveer drie uur lang koken (niet droog laten koken!).
De inhoud is nu veranderd in caramelsaus. Laat deze goed afkoelen.
Verkruimel de koekjes en smelt de boter. Roer het koekkruim door de boter. Doe bakpapier onder in de taartvorm en bedek de bodem met het boter-koekkruim-mengsel. Plet met de bolle kant van een lepel. Laat afkoelen in de koelkast.
Snijd de bananen in de lengte doormidden, en leg de helften, met de platte kant onder, op de bodem van de taart (in plakjes kan ook). Verdeel nu de afgekoelde caramelsaus over de taart. Laat evt. nog verder afkoelen in de koelkast Klop de slagroom met wat suiker tot zachte pieken ontstaan en verdeel deze ook over de taart. Bepoeder de taart met cacao-poeder (mbv een theezeefje).
Die lemonbars zien er ook overheerlijk uit. Zou je daar het recept een keer van willen neerzetten Dorien? Snap wel dat je dat nu even niet kunt doen hoor.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Mieke

Bericht door Mieke »

Dat ziet er heerlijk uit.
Als je er tijd en zin voor hebt, wil ik ook wel graag de recepten. Maar denk eerst aan jezelf, de recepten kunnen wachten!
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10997
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

mama talla schreef:Jammie Jammie, dat ziet er goed uit zeg! Bannoffee pie ken ik. Is heerlijk! Hier het recept (van het oude J&J):
Benodigdheden voor kleine springvorm (24 cm): -1 pak chocolate chip koekjes -2 blikjes gecondenseerde melk (met toegevoegd suiker!) , bijv. Fries meisje bij Edah - 75 a 100 gram boter - circa 3 bananen -250 gram slagroom -suiker, cacao-poeder, bakpapier


Zet de afgesloten blikjes melk in een pan met water en breng aan de kook. Laat ongeveer drie uur lang koken (niet droog laten koken!).
De inhoud is nu veranderd in caramelsaus. Laat deze goed afkoelen.
Verkruimel de koekjes en smelt de boter. Roer het koekkruim door de boter. Doe bakpapier onder in de taartvorm en bedek de bodem met het boter-koekkruim-mengsel. Plet met de bolle kant van een lepel. Laat afkoelen in de koelkast.
Snijd de bananen in de lengte doormidden, en leg de helften, met de platte kant onder, op de bodem van de taart (in plakjes kan ook). Verdeel nu de afgekoelde caramelsaus over de taart. Laat evt. nog verder afkoelen in de koelkast Klop de slagroom met wat suiker tot zachte pieken ontstaan en verdeel deze ook over de taart. Bepoeder de taart met cacao-poeder (mbv een theezeefje).
Die lemonbars zien er ook overheerlijk uit. Zou je daar het recept een keer van willen neerzetten Dorien? Snap wel dat je dat nu even niet kunt doen hoor.

Groetjes Jikke
Ik heb voor deze banoffeepie 1 blikje gebruikt (meer dan die drie uur laten koken, bijna 6 uur geloof ik) en 2 pakken koekjes. (ah) Ik heb trouwens gesmokkeld want ik heb reeds geklopte slagroom gebruikt (uit zo'n pot uit de koeling)

Dit is het recept voor de lemonbars:

Zorg dat je een bakplaat of -vorm hebt van ca 24x34 cm.
Invetten en bekleden met bakpapier, zorg dat je aan de lange kant het bakpapier laat overbloezen.

Oven op 170 graden verwarmen.

Nodig:

290 gr bloem
70 gr poedersuiker
230 gr boter
2 tl geraspte citroenschil
snuf zout.

Boter in de magnetron iets zacht maken (niet vloeibaar!) en bij de bloem/suiker/citroenschil/zout gooien. Mixen tot het dik en korrelig wordt. je kunt het korrelig in je bakvorm uitdrukken tot een rechthoekige lap deeg, je kunt het ook eerst tot een bal maken en dan uitrollen. Zorg dat het goed aansluit bij de hoekjes!

20 minuten in de oven.

Ondertussen maak je de 2e laag:

210 gr Fijne kristalsuiker (of basterdsuiker mag ook)
3 eieren
1 dl vers geperst citroensap
3 tl citroenrasp

Alles goed mixen, niet te lang, want dan te veel lucht.

Als de 1e laag klaar is (is lichtbruinig aan het worden), uit de oven halen en direct te vulling er op storten. Het moet dan knetteren.
Direct terug in de oven en weer 20 minuten laten staan.

Als klaar uit de oven en af laten koelen. Nachtje in de koelkast laten staan.

Volgende ochtend laatste laag:

300 gr poedersuiker
50 gr boter (weer iets zacht maken in magnetron)
125 gr monchou

Eerst boter bij poedersuiker tot fijn gruis mixen. Dan monchou er bij en minstens 5 minuten kloppen tot het een luchtige substantie wordt (niet TE lang, want dan gaat het schiften).

Dat smeer je op de citroenkoek en klaar! Je snijdt er dan rechthoekige of vierkante stukjes van.

Mmmmmm

Ik doe er vaak ook 1 of 2 limoenen bij. Totaal heb ik 3 citroenen nodig.
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Chabeli

Bericht door Chabeli »

wooow dit ziet er ontzettend lekker uit!!! Jammie jammie!
Gebruikersavatar
Mon
J&J SANTORINI
Berichten: 1282
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:47 pm

Bericht door Mon »

Oh, jammie! Jammer dat ik ze niet eerder gezien heb, voor het weekend nl 3 taarten gemaakt. Dit ga ik volgende keer zeker proberen.
Mama van 3 geweldige meiden; L!nde (05-08-2002) en Z€nne (09-02-2004) en M@re (31-10-2005) en 1 superzoon; J€ns (01-02-2010)
Plaats reactie