Welke fles?
Welke fles?
Als ik weer ga werken, krijgt W afgekolfde melk. We geven nu af en toe een flesje om te oefenen en gebruiken daarvoor de Avent fles met de kleinste speen maar dat is nog geen succes. Het gaat veel te snel waardoor ze vaak stopt, zich verslikt en veel moet boeren. Ik heb bekeken wat voor alternatieven er zijn maar dat zijn er zoveel (o.a. Tommee Tippee, Difrax, Nuby, Calma speen) dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Met het gevaar dat ik hier evenveel meningen krijg, ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen. Welke fles werkte bij jullie goed in combinatie met borstvoeding?
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
Geen tips, ik heb hetzelfde probleem.
Ik heb tot nu toe de standaard Medela speen gebruikt en de Medela Calma speen, beide is geen succes. Er gaan maar een paar ml naar binnen, onder veel gekokhals.
Ik lift dus even mee op je draadje, als je het niet erg vind.

Ik heb tot nu toe de standaard Medela speen gebruikt en de Medela Calma speen, beide is geen succes. Er gaan maar een paar ml naar binnen, onder veel gekokhals.

Ik lift dus even mee op je draadje, als je het niet erg vind.
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)
Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.
- Gandhi -
- Gandhi -
Hè bah, bij jullie hetzelfde probleem. Natuurlijk is het prima om mee te liften, ik hoop dat er een oplossing komt.
W krijgt ook weinig binnen, gister ongeveer 60 ml. Maar ja, ik weet natuurlijk niet hoeveel ze bij mij drinkt. Met A hebben we dit nooit gehad, alle moedermelk die je hem gaf, ging schoon op, dus het is even wennen.
W krijgt ook weinig binnen, gister ongeveer 60 ml. Maar ja, ik weet natuurlijk niet hoeveel ze bij mij drinkt. Met A hebben we dit nooit gehad, alle moedermelk die je hem gaf, ging schoon op, dus het is even wennen.
http://www.babyandmore.eu/17-eten-en-dr ... nuby+beker
Deze dus. Is technisch gezien geen fles, maar nu met 2 kinderen echt een succes. En zowel Bas als Nina hoefden echt geen gewone fles, dat was 1 grote worsteling, maar deze ging goed. Ze drinken eraan als aan de borst, kunnen aanhappen, een grote hap nemen, moeten de 'speen'wat platmaken in de mond en moeten dus moeite doen ervoor.
Succes met je zoektocht, er is inderdaad zoveeeeeel!
Deze dus. Is technisch gezien geen fles, maar nu met 2 kinderen echt een succes. En zowel Bas als Nina hoefden echt geen gewone fles, dat was 1 grote worsteling, maar deze ging goed. Ze drinken eraan als aan de borst, kunnen aanhappen, een grote hap nemen, moeten de 'speen'wat platmaken in de mond en moeten dus moeite doen ervoor.
Succes met je zoektocht, er is inderdaad zoveeeeeel!
Mama van Bas ( oktober 2008 ) en Nina ( december 2010 )
Twitter; @mariskavangilst
Twitter; @mariskavangilst
Is het niet gewoon een kwestie van blijven oefenen, ipv een andere speen? E vi bakt ook niks van een flesje. Bij A nouk gebruiken we een difrax speen en dan de kleinste, s geloof ik. Zij drinkt zo 100 tot 150 cc. Het gaat iig niet te snel want E vi krijgt er geen druppel uit. Ze blijft er maar op kauwen
. Ik vind het wel bijzonder dat ze wel wil proberen en er heel relaxt onder blijft.
Hebben jullie kinderen een speen? E vi wil geen speen en A nouk wel, lijkt die techniek van speen en fles niet wat op elkaar? Affijn, hier zijn we er ook nog niet helemaal uit.

Hebben jullie kinderen een speen? E vi wil geen speen en A nouk wel, lijkt die techniek van speen en fles niet wat op elkaar? Affijn, hier zijn we er ook nog niet helemaal uit.
Het is waarschijnlijk deels een kwestie van oefenen maar ik vind het wel naar dat ze zich zo verslikt en daarna heel veel moet boeren. Het gaat dus echt te snel. W heeft geen speen net als E vi en net als E vi heeft ze moeite met een flesje. Zal de speen dan als voordeel hebben dat ze makkelijker uit een fles drinken?
Verslikken is wel sneu inderdaad dan gaat het echt te snel. Ik heb dat met A nouk met de difrax speen iig niet.
Ik weet niet of het samenhangt met een speen. Op zich moeten ze ook zuigen aan een speen net als bij een fles. Vandaar dat ik het bij ons dacht. Zuigt en slikt W wel? Want dan denk ik dat je een kleinere speen nodig hebt.
O ik lees nu dat ze 60 cc binnen krijgt. Dat is toch super netjes met 7 weken?
Ik weet niet of het samenhangt met een speen. Op zich moeten ze ook zuigen aan een speen net als bij een fles. Vandaar dat ik het bij ons dacht. Zuigt en slikt W wel? Want dan denk ik dat je een kleinere speen nodig hebt.
O ik lees nu dat ze 60 cc binnen krijgt. Dat is toch super netjes met 7 weken?
Laatst gewijzigd door Marjo op di sep 27, 2011 10:00 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Aan een (fop)speen ligt het niet, want die krijgt F edde wel. Al moet ik er wel bij zeggen dat ie zich daar ook wel eens in verslikt.
En 60 ml vind ik nog nietzo slecht, hier is 15 ml tot nu toe het meeste wat naar binnen is gegaan...
Vandaag gaan we de Difrax fles maar eens proberen, die heb ik ook nog staan.

En 60 ml vind ik nog nietzo slecht, hier is 15 ml tot nu toe het meeste wat naar binnen is gegaan...
- Gandhi -
- Gandhi -
Ah, wat sneu. Beterschap!Linkje schreef:En dat F edde nu snipverkouden is helpt ook niet echt...
Fijn dat de hoeveelheid niet het probleem lijkt. Ze doet hier wel heel lang over, maar hoe het precies gaat weet ik niet want ik moet uit beeld zijn anders drinkt ze niet. Ik moet het dus met de verhalen van mijn man doen. De difrax is dus een fles/speen waarbij het langzamer moet gaan. Wij hebben alleen de Avent flessen in huis maar ik zal het eens aan een vriendin vragen want zij heeft echt een hele collectie aan flessen.
Heeft difrax eigenlijk ook brede spenen? Ik ken alleen de smalle en dacht dat dat afgeraden werd als je het combineert met borstvoeding.
Hier ook een Calma speen. Wereld ding, lijkt ook het meest op een borst dus minder tot geen speenverwarring. Verslikken hebben we hier geen last van gehad. Succes met je zoektocht.Nanda schreef:hier is de calmaspeen wel een succes, maar J eremy was al siliconen in zijn mond gewend door een tepelhoedje.
ik moest de speen wel goed ver erin doen zoals in de beschrijving anders verslikte J eremy zich ook.
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Bij A heb ik een hele reeks flessen/spenen geprobeerd maar alleen de difrax speen kers was een succes. Helaas maar kort na een keer flink dwingen op het kdv.
Bij M eerst de breastflow gebruikt maar daarna gewoon gelijk op de difrax fles overgegaan en dat ging gelijk goed (lees hij dronk wat hij nodig had en de rest bij mama)
Bij M eerst de breastflow gebruikt maar daarna gewoon gelijk op de difrax fles overgegaan en dat ging gelijk goed (lees hij dronk wat hij nodig had en de rest bij mama)
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
Mijn haakblog
Bij Christian (die vanaf geboorte gekolfde melk kreeg) heb ik een flinke zoektocht naar de juiste fles/speen moeten doen. De ene te snel, de andere te langzaam, weer een andere te veel lucht, te snel vacuum, te veel knoeien omdat niet aansluit....
Het is toch een wisselwerking tussen speen/kind wat het best bevalt, denk ik. Christian heeft het met 1-2-3 speen van Dodie gedaan (maar heeft nooit live gedronken, dus dat is een iets andere insteek).
Eveline heeft altijd uit een difrax gedronken, kleinste speen (small) ook toen ze al een jaar was. Ging meteen goed, is ons dus goed bevallen.
Het is toch een wisselwerking tussen speen/kind wat het best bevalt, denk ik. Christian heeft het met 1-2-3 speen van Dodie gedaan (maar heeft nooit live gedronken, dus dat is een iets andere insteek).
Eveline heeft altijd uit een difrax gedronken, kleinste speen (small) ook toen ze al een jaar was. Ging meteen goed, is ons dus goed bevallen.
Hoe heeft F edde uit de difrax fles gedronken?Linkje schreef:Aan een (fop)speen ligt het niet, want die krijgt F edde wel. Al moet ik er wel bij zeggen dat ie zich daar ook wel eens in verslikt.![]()
Net zo als uit de andere flessen...niet.Miep schreef:Hoe heeft F edde uit de difrax fles gedronken?Linkje schreef:Aan een (fop)speen ligt het niet, want die krijgt F edde wel. Al moet ik er wel bij zeggen dat ie zich daar ook wel eens in verslikt.![]()

Ik snap ook niet helemaal wat het probleem is. Hij zuigt er af en toe wel aan, maar zo gauw er wat melk komt begint ie te kokhalzen en verslikt ie zich. En dan wordt ie boos en wil ie helemaal niet meer.
Zucht.
Ik ken dit ook helemaal niet van Je!mer, die dronk meteen goed uit welke fles dan ook. Hem maakte hem echt niet uit wat je in z'n mondje hing...
- Gandhi -
- Gandhi -
Hè, wat vervelend. Blijf je wel oefenen en heb je de houding waarin je voedt al veranderd? Maar ik kan/mag er eigenlijk weinig over zeggen want ik heb hier geen ervaring mee want A dronk ook zonder problemen uit een fles...Linkje schreef:Net zo als uit de andere flessen...niet.Miep schreef:Hoe heeft F edde uit de difrax fles gedronken?Linkje schreef:Aan een (fop)speen ligt het niet, want die krijgt F edde wel. Al moet ik er wel bij zeggen dat ie zich daar ook wel eens in verslikt.![]()
Vandaag gaan we de Difrax fles maar eens proberen, die heb ik ook nog staan.![]()
Ik snap ook niet helemaal wat het probleem is. Hij zuigt er af en toe wel aan, maar zo gauw er wat melk komt begint ie te kokhalzen en verslikt ie zich. En dan wordt ie boos en wil ie helemaal niet meer.
Zucht.
Ik ken dit ook helemaal niet van Je!mer, die dronk meteen goed uit welke fles dan ook. Hem maakte hem echt niet uit wat je in z'n mondje hing...
Wij hebben inmiddels een tommee tippee fles in huis van een vriendin. We (mijn man, want ik moet uit de buurt blijven) gaat hier vanavond wat uit geven. Volgende week gaan we een weekje op vakantie dus dan hebben we alle tijd.