Fruit eten op psz

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mAmArianne
J&J SANTORINI
Berichten: 3268
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:39 pm

Fruit eten op psz

Bericht door mAmArianne »

Mer(e gaat sinds deze week naar de psz. Ze vind het afscheid wat moeilijk, maar verder gaat het heel goed en heeft ze het er erg leuk.

Nu is het zo dat ze er ook wat drinken en fruit eten. Ouders mogen wat fruit meegeven en dat wordt gesneden en daar eten de kindjes van. Nu ben ik er 1 keer bijgeweest (het is helemaal op het eind en ik ben 2 dagen wat eerder ivm ophalen van de oudste) en toen werd er 1 appel gesneden, in 16 stukjes en de kindjes kregen 1 stukje. Nu later in deze week vertelde Mer(e ook dat ze 1 stukje fruit had gekregen, weer een appelstukje.
Voorheen ging Mer(e naar een peutergroep (combi van peuters spelen en moeders praten/socializen in een andere ruimte) dat is van dezelfde stichting, zelfde idee van fruit meenemen, daar werd heerlijk ruim gesneden, kinderen mochten wat stukjes pakken en lekker oppeuzelen. Ik had eigenlijk verwacht dat het hier dus net zo zou gaan. Het houdt mij nu ook een beetje tegen om geregeld fruit mee te nemen als het toch niet gegeten wordt...
De fruitschaal ligt vol met appel, sinaasappel, banaan, druiven en dan krijgen ze dat 1/16e stukje appel, is het raar dat ik daar zo verbaasd over ben (niet alleen ik want ook Mer(e vind het ´een beetje gek´ omdat ze anders gewend is bij Juf M1ep)?
°°Nad¡ne°°2005°°Mer|e°°2008°°Mar¡jn°°2012°°
Gebruikersavatar
Annet
J&J MAURITIUS
Berichten: 4934
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:02 pm

Bericht door Annet »

Inderdaad vreemd, ik zou er denk ik even navraag over doen.
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
Gebruikersavatar
Yvonne
J&J TEXEL
Berichten: 673
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:08 pm

Bericht door Yvonne »

Ik zou er ook eens naar vragen als ik jou was.
Hier moet iedereen een stuk fruit meebrengen. Dat wordt allemaal gesneden, en daar kunnen de kinderen van eten. Het is dus niet zo dat ze perse hun zelf meegebrachte fruit opeten, maar ze krijgen in ieder geval wel zoveel ze willen.
Yvonne, Mama van Laura (2005), Jasper (2006), Anne (2009) en Emily (2012)
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Eten ze verder niets dan? Vooral Thijs zou dan enorme honger krijgen. En wat doen ze met al het fruit wat overblijft?

Hier eten ze om een uur of 10 een zelf meegenomen boterham en dan om half 12 ook een paar kleine stukjes fruit. Het fruit hoef je niet mee te geven dat slaat de PSZ in en omdat ze het om half 12 eten vind ik het niet raar dat het weinig is. De boterham om 10:00 vond ik in het begin wel vreemd, maar alles went en Thijs had iig geen honger.

Linde gaat over 3 weken starten.
Gebruikersavatar
Ester
J&J SANTORINI
Berichten: 3925
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:28 am

Bericht door Ester »

raar.
Hier moet je klaargemaakt fruit meegeven en eet ieder kind dus wat zijn ouders hem meegegeven hebben. Bij terugkomst kan ik aan Giels bakje zien hoeveel hij gehad heeft, en dat vind ik wel prettig. Meestal is alles op, maar zo niet, dan geef ik 's middags nog een keer fruit.
Ik vind 1 stuk fruit toch heel normaal bij peuters.
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Gebruikersavatar
Liselotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2129
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:07 pm

Bericht door Liselotte »

Neemt juf de rest van het fruit mee voor haar eigen fruitschaal??

Bij Ilias op school neemt ieder kind op maandag 2 stuks fruit mee. Op maandag, dinsdag, woensdag en donderdag eten ze fruit, dus krijgt ieder kind een halve vrucht per dag.

Ik vind 1/16e deel van een appel echt flut. Dat heb je als kind bij het eten ervan alweer verbrand.
Laatst gewijzigd door Liselotte op za aug 20, 2011 1:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Mama van I lias (31-10-2005), N oor* (8-10-2011) en D aniël (18-09-2012)
Gebruikersavatar
Liselotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2129
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:07 pm

Bericht door Liselotte »

Annemarie schreef:De boterham om 10:00 vond ik in het begin wel vreemd, maar alles went en Thijs had iig geen honger.
Bij Ilias op school eten ze ook brood tussen 10 en 11. Ik heb zelf het idee dat scholen en speelzalen dat doen zodat er niet te veel koekrepen en snaai de school binnenkomt.
Mama van I lias (31-10-2005), N oor* (8-10-2011) en D aniël (18-09-2012)
Gebruikersavatar
Eve71ne
J&J HAWAII
Berichten: 6256
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:09 am

Bericht door Eve71ne »

Ik vraag me dus ook af, wat ze met de rest van het fruit doen. Ze houden dan toch 15 stuks over? Is na dat ene appelstukje het fruit eten ook echt klaar? Dat zou ik ook heel vreemd vinden. Zelf heb ik geen ervaring met een psz maar op het kdv worden verschillende soorten fruit gesneden, op een schaal gedaan en de schaal gaat verschillende keren de tafel rond.
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Gebruikersavatar
Ann1gje
J&J SANTORINI
Berichten: 1010
Lid geworden op: vr aug 06, 2010 9:21 pm

Bericht door Ann1gje »

Vraag het even na bij de juf, hoe het zit. Zoals het nu lijkt is het idd raar. (zei de pszjuf :wink: )
Ann, mama van B (2006) en en F (2008)
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Bericht door Miranda »

Marit moest elke keer dat ze naar de psz ging fruit meenemen. Dat ook al geschild en gesneden en dat at ze dan allemaal zelf op. Als er dan een keer een kindje niets mee had geven een aantal kinderen een stukje van henzelf.
Ik vind 1 zo'n stukje appel wel weinig hoor, Marit zou daar echt niet tevreden mee zijn!
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Liselotte schreef:
Annemarie schreef:De boterham om 10:00 vond ik in het begin wel vreemd, maar alles went en Thijs had iig geen honger.
Bij Ilias op school eten ze ook brood tussen 10 en 11. Ik heb zelf het idee dat scholen en speelzalen dat doen zodat er niet te veel koekrepen en snaai de school binnenkomt.
Ja dat is de reden, maar ipv van koek eten wij fruit om die tijd en dan brood tussen de middag.
LiesbethN

Bericht door LiesbethN »

1/16e stukje appel :eeeek: Belachelijk zeg.
@ri

Bericht door @ri »

LiesbethN schreef:1/16e stukje appel :eeeek: Belachelijk zeg.
Mijn idee ook. Idioot.
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Bericht door kaatje71 »

vraag me ook af of dat elke keer zo gaat?
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

belachelijk inderdaad. haha, B. zou echt geen genoegen nemen met 1 stukje appel! Hij neemt een gesneden stuk fruit mee en dat eten ze op.

1 partje appel! op de hele ochtend! en je neemnt een heel stuks fruit mee!
Gebruikersavatar
mAmArianne
J&J SANTORINI
Berichten: 3268
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:39 pm

Bericht door mAmArianne »

Ik ga het gewoon eens vragen... de keer dat ik er bij was kregen ze allemaal dus 1/16e stukje appel, de keer erna vertelde Mer(e ook dat ze maar 1 stukje had gekregen, ik vermoed dat het dan dus weer zo´n ´snoepstukje´ was.
Als het altijd zo gaat dan geef ik idd liever een bakje mee met eigen fruit. Nu wordt er niet dagelijks fruit meegenomen door iedereen, maar echt de fruitschaal lag vol zat om meer fruit te geven... De druiven die ik had meegegeven (en dan bewust meer zodat alle kindjes daar ook gewoon van kunnen eten) zijn dus die vrijdag niet gebruikt...
°°Nad¡ne°°2005°°Mer|e°°2008°°Mar¡jn°°2012°°
Gebruikersavatar
vuurvonk
J&J MAURITIUS
Berichten: 5213
Lid geworden op: di jul 27, 2010 1:09 pm

Bericht door vuurvonk »

hm dat is idd wel raar dat ze maar 1 klein minni stukje krijgen.

onze juf heeft het afgeschaft net voordat fr naar de psz kwam.ze vond het te veel tijd innemen(het snijden) en geeft nu iedereen een koekje.
Frédèrique 20-02-2008 en Yerick 22-08-2013
Gebruikersavatar
marjolein62b
J&J MAURITIUS
Berichten: 4920
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:26 pm

Bericht door marjolein62b »

Voor fruit wordt bij ons op het kdv gezorgd maar dat is echt een groot bord wat vol ligt en waar flink van gegeten wordt.

Maartje kan niet leven op 1/16e stukje appel. Die eet makkelijk zelf een hele appel en laat niks voor anderen over als ze de kans krijgt.
i'm still standing
Mama van Joep (17) en Maartje (14)
Gebruikersavatar
Linkje
J&J SANTORINI
Berichten: 1763
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:05 pm

Bericht door Linkje »

Dat is gewoon belachelijk!! Wat doen ze dan met de rest van het fruit?!

Hier wordt ook iedereen geacht fruit mee te geven. Dat wordt dan door de juf gesneden en verdeeld over de kids. Ze krijgen dus elk een bordje met stukjes van verschillende soorten fruit (tenzij iedereen toevallig een appel meegeeft :D ).
Ik ben er blij mee. Thuis doet Je!mer nog vaak moeilijk over het eten van fruit, maar op de psz is het nooit een probleem. :roll:
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)

Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.

- Gandhi -
Gebruikersavatar
mAmArianne
J&J SANTORINI
Berichten: 3268
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:39 pm

Bericht door mAmArianne »

Nog even bij praten over dat fruit eten... Het was dus normaal dat er zo weinig werd gegeten.
Een week later lag er een bordje met fruit wat niet goed meer was, ik heb toen gezegd dat ik het niet begrijp waarom niet meer gesneden wordt, weggooien is toch zonde én het houdt mij tegen om vaker fruit mee te geven.
W heeft tijdens een ouderavond ook nog eens gevraagd over het fruiteten, maar nog vaag dat ze het er nog wel eens een keer over kunnen hebben of ze het evt kunnen veranderen (voor alle duidelijkheid, ze drinken en eten dus pas tegen half 12 's ochtend dat kleine hapje).
Na een aantal weken idd niets mee te hebben gegeven, toch maar weer wat druiven schoongemaakt en in een bakje, zodat ze ook direct opgegeten moesten worden... En ja hoor... het was een vrijdag, maar er was níéts van gegeten, het bakje waren we vergeten mee te nemen. Afgelopen maandag heb ik dus het bakje leeggekieperd in de prullenbak voor de ogen van de, verbaasde juf, volgens haar had het nog best gegeten kunnen worden. Ik liet haar het bakje zien waar de schimmel instond (vind je het gek na zo'n warm weekend).
Ik ga dus gewoon geen fruit meer meegeven, het wordt toch niet gegeten óf weggegooid, dan eet ze thuis wel gewoon fruit en die twee ochtenden dat ze lang moet wachten op eten en drinken nemen we maar op de koop toe, want ze heeft het er verder gewoon erg leuk.
°°Nad¡ne°°2005°°Mer|e°°2008°°Mar¡jn°°2012°°
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14174
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Bericht door jikke »

ik vind het maar raar. ook raar dat de kinderen pas tegen half12 iets krijgen. weet niet hoelaat ze opgehaald worden maar ik neem aan dat de meeste tussen 12 en 13 lunchen.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
mvluuk
J&J SANTORINI
Berichten: 1747
Lid geworden op: di jul 27, 2010 1:15 pm

Bericht door mvluuk »

Heeft de psz dan zo'n verplicht VVE programma?
Bij de vorige psz waar ons zoontje naartoe ging kwamen ze bijna nergens meer aan toe in de zin van lekker spelen en eten/drinken, omdat dat zo'n voorrang kreeg.
mvluuk
J&J SANTORINI
Berichten: 1747
Lid geworden op: di jul 27, 2010 1:15 pm

Bericht door mvluuk »

Ik klik te vroeg...

Die vraag bedoelde ik ivm het late moment op de ochtend waarop iets gegeten wordt.
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12042
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Bericht door Esther »

Nou ja zeg. Belachelijk.
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
Mara
J&J HAWAII
Berichten: 8231
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:10 pm

Bericht door Mara »

Nou ja zeg. Ik vind het ook erg raar, niet fijn voor je kind en zonde voor het fruit.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13431
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Bericht door Chantal »

het blijft een raar verhaal hoor arianne!
willen de leidsters zelf ook niet iets eten en drinken rond een uur of 10? is toch veel logischer?
zou idd ook niks meer meegeven. zonde van je fruit!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Bericht door Miranda »

Ik vind het wel raar hoor Arianne. Bij Marit op de psz gingen ze rond 10 uur altijd wat eten en drinken met elkaar. Ze krijgen dus de hele ochtend niets te eten en drinken? Ik vind het eerlijk gezegd belachelijk.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Plaats reactie