poeh 't zal wel een fase zijn(lang) * update onderaan

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Nanda
J&J SANTORINI

poeh 't zal wel een fase zijn(lang) * update onderaan

Bericht door Nanda »

poeh ik ben behoorlijk stuk en behoorlijk gefrustreerd omdat ik mijn ventje niet begrijp. hij heeft een flinke loopneus en zijn 2de tand is ook net door.

we waren zo verwend met dat hij altijd netjes ging slapen.
De laatste anderhalve week is het echt bal.
Zijn hele ritme is omgegooid en ik snap er weinig van.
ook maak ik me zorgen of hij wel voldoende vocht binnenkrijgt.
hieronder de beschrijving van zijn dag en wat ik al gedaan heb.

hij wordt nu om 8:30 wakker. krijgt dan zijn fles en drinkt dan max. 180 cc. daarna wil hij niet meer slapen
10:30 zijn fruit met wat drinken (een paar slokjes)
12:00 zijn boterham met wat drinken. (een paar slokjes).
Dan gaat hij slapen. maximaal 1,5 uur.
rond 14:30 krijgt hij zijn fles. dan drinkt hij max. 150-180 cc.
16:15 krijgt hij een tussendoortje met drinken(dan drinkt hij +/-75 cc
17:45 warm eten met daarna yoghurt
19:30 fles (max. 150-180 cc) drinkt hij op.
dan wil hij echt naar bed.

Na een half uur wordt hij vaak wakker met huilen: op de tonen auauauauau - ewewewe .
Maar hoe kan ik het nu nog aanpakken? ik weet het niet meer.
ik heb de volgende dingen al geprobeerd
de 5 minuten methode
lamp op de overloop aanlaten
lamp op de overloop uit
deur iets open
deur dicht
er naast gaan zitten en niets zeggen (met het gevolg dat hij hieper-actief wordt)

dus mijn ideeen en energie zijn (ondanks de vakantie) een beetje op. Hebben jullie nog tips???
En hoeveel moet een baby minimaal drinken?
alvast bedankt voor het lezen
Laatst gewijzigd door Nanda op wo okt 12, 2011 11:21 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Trotse mama van J en T
Mamalon
J&J HAWAII

Bericht door Mamalon »

Je klinkt bezorgd. Logisch! Soms is het ook lastig om dingen in te schatten.
Ik zie dat hij zo'n 600 cc binnenkrijgt. Lijkt niet zo veel maar ik denk niet zo weinig dat hij uitdroogt. Zolang hij voldoende plasluiers heeft en actief is, niet zorgelijk dus. Ik heb 1 keer een kindje zo ziek zien worden door weinig drinken, dat werd heel suf en ging erg veel/alleen maar slapen. Dat valt echt wel op. En als je het niet vertrouwt gewoon naar de HA gaan!
Qua pijn: heb je al ch@modent, of dentin0x geprobeerd, of gewoon paracetamol? Een uurtje voor bedtijd geven, dan zie je of pijn inderdaad het probleem was. Als mijn kinderen weer door een mindere periode heen zijn dan wordt heel dat ritme ook weer rustig (of in Lieke's geval: relatief rustig). Dus dat komt wel goed, echt!
Nou sterkte met je baby dan maar! Hopelijk is hij er snel doorheen.
Mamalon
Hemmie
J&J MAURITIUS

Bericht door Hemmie »

Zie ik nu goed dat hij maar 1 slaapje heeft overdag, van 1,5 uur? Marrit was ook altijd een slechte slaper, maar dit zou zelfs voor haar doen op die leeftijd weinig zijn geweest. Ik zie dat hij wel een lange nacht maakt, maar dan nog. Ik zou echt proberen om hem overdag een keer extra te laten slapen, je hebt grote kans dat hij dan 's nachts ook beter slaapt, want niet zo oververmoeid.
Ik deed met Marrit echt alles wat maar nodig was om haar overdag te slapen, in ons geval was dat dus meestal haar aan de borst in slaap laten vallen, ook als daar meerdere pogingen voor nodig waren. Als ik jou was zou ik dus op zoek gaan naar een oplossing voor het slapen overdag, en daar even op focussen.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Pauline
J&J MALEDIVEN

Bericht door Pauline »

sprongetje?
ken je het boek "oei ik groei"?
P auline, mama van M@arten (18) en Sj0erd (16)
Nanda
J&J SANTORINI

Bericht door Nanda »

@Mamalon: chamadent hielp niets, dentinox helpt normaal wel maar nu dus ook niet. pcm nog niet geprobeert, dus dat is nog een optie.
@Hemmie: hij sliep eerder inderdaad een stuk meer maar dat wil hij niet meer. normaal sliep hij na zijn fles van half 9 nog verder tot half 11 en ''s middags sliep hij vaak nog van half 5 tot half 6 dus hij mist inderdaad veel slaap overdag maar ik krijg hem dan niet in slaap. hij krijgt flesvoeding dus aan de borst is helaas geen optie.
@ pauline: ik heb wel eens van dat boek gehoord maar ik hoorde veel verhalen over hoe dom het was geschreven. (eerlijk gezegt heb ik er nooit zelf ingekeken om dit te checken)

hij is nu nog steeds wakker :? :roll:
Trotse mama van J en T
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

en als je hem zo rond 11 uur in bed doet, en dan rond een uurtje of 15 nog een keertje?
als je bang bent dat hij te weinig drinkt, eerst drinken aanbieden, dan pas het eten.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
wennetje

Bericht door wennetje »

Klinkt alsof hij echt even ergens doorheen moet, hij ergens last van heeft. Maar zou het ook kunnen dat hij last van zijn oortjes heeft? Dat kan nogal a-typisch verlopen bij die ukkies en vaak vooral merkbaar door niet willen liggen. Je kunt dan doen wat je wilt maar paracetamol en lekker tegen je aan houden tot de pijn gezakt is werkt dan toch het beste.

Volgens oei ik groei heb ik echt een volledige idioot voortgebracht dus ik zou het niet zo snel aanraden. Wat ik zou doen als oortjes uitgesloten zijn: paracetamol, zacht een muziekje aan bij het slapen gaan (beetje new age plingelplangel muziekje doet het echt goed bij die ukkies, hele kdv slaapt heerlijk op die muziek die ik voor Joris had meegebracht) of anders draagdoek. Geeft hij trouwens nergens vermoeidheidssignalen af? Dat verbaast me wel met zo weinig slaap.

Qua drinken zit het wel goed hoor, zo'n 600 wat je aan ml beschrijft, verder 2x slokjes, fruit, yoghurt, dat is ook allemaal vocht. Komt zo zeker wel aan de 750 ml per dag.
Pauline
J&J MALEDIVEN

Bericht door Pauline »

Nanda schreef:@Mamalon: chamadent hielp niets, dentinox helpt normaal wel maar nu dus ook niet. pcm nog niet geprobeert, dus dat is nog een optie.
@Hemmie: hij sliep eerder inderdaad een stuk meer maar dat wil hij niet meer. normaal sliep hij na zijn fles van half 9 nog verder tot half 11 en ''s middags sliep hij vaak nog van half 5 tot half 6 dus hij mist inderdaad veel slaap overdag maar ik krijg hem dan niet in slaap. hij krijgt flesvoeding dus aan de borst is helaas geen optie.
@ pauline: ik heb wel eens van dat boek gehoord maar ik hoorde veel verhalen over hoe dom het was geschreven. (eerlijk gezegt heb ik er nooit zelf ingekeken om dit te checken)

hij is nu nog steeds wakker :? :roll:
Ik heb even voor je gekeken en er staat dat er rond 8,5 maand een sprongetje kan zijn. Mijn ervaring was dat je er zo 2 weken bij kon tellen of af kon trekken. beetje afhankelijk van het kind. Dom geschreven of niet, mij gaf het wel vaak een verklaring voor hangerigheid of jengelen.
Het zou een verklaring kunnen zijn, hoeft natuurlijk niet. Als je het niet vertrouwd, zou ik toch even langs de huisarts gaan. misschien heeft hij wel last van zijn oortjes of zo. in het "ergste geval" is er niets aan de hand en is het dus gewoon een sprongetje, maar dan weet je zeker dat het niets lichamelijks is.
P auline, mama van M@arten (18) en Sj0erd (16)
Hemmie
J&J MAURITIUS

Bericht door Hemmie »

Nanda schreef: hij krijgt flesvoeding dus aan de borst is helaas geen optie.
Nee, snap ik, maar wellicht kun je wat anders bedenken? Een eind wandelen in draagdoek of kinderwagen, samen met hem op bed gaan liggen, zoiets.
En inderdaad paracetamol proberen, bij Marrit menig slechte periode gehad door doorkomende tanden, als het echt te gek werd toch maar weer een paracetamol, en meestal werkte dat. Soms niet, maar dan wisten we in elk geval dat ze geen pijn had.
Nanda
J&J SANTORINI

Bericht door Nanda »

HIJ SLAAPT!! pfieuw.
ik laat morgen eerst maar eens weer zijn oren checken. (3 weken terug heeft hij daarvoor een AB kuur gehad) Hij geeft nu niet die signalen die hij toen gaf (oren trekken en huilen als zijn oortjes onder water kwamen en helemaal niet meer willen drinken/eten en alleen maar slapen)

Overdag geeft hij inderdaad wel eens een klein signaaltje dat hij moe is, en dan leg ik hem ook op bed maar dan gaat hij niet slapen. en dan gaat hij echt heeel hard brullen. Dat wil ik ook niet.
met hem op bed liggen: dan gaat hij spelen/rondkruipen.
als ik hem in slaap wieg, wordt hij wakker zodra ik hem neerleg.

maar hoe doen jullie dat dan met alle hapjes en drinken?
Trotse mama van J en T
Hemmie
J&J MAURITIUS

Bericht door Hemmie »

Nanda schreef: als ik hem in slaap wieg, wordt hij wakker zodra ik hem neerleg.
Zou een draagdoek dan juist niet de oplossing zijn, dan hoef je hem niet neer te leggen. Marrit sliep op die leeftijd overdag nog gewoon in de box, ik voedde haar daarnaast in slaap en kon haar dan heel makkelijk wegleggen. Dat ging meestal goed, terwijl ze vrijwel altijd wakker werd als ik haar in haar bed probeerde te leggen. Ja, je probeert wat...
Nanda schreef:maar hoe doen jullie dat dan met alle hapjes en drinken?
Hoe bedoel je precies? Mijn kinderen aten op die leeftijd nog vrijwel niets, maar lange tijd aten ze zonodig gewoon op de vreemdste tijden. Die boterham hoeft niet om 12 uur, kan ook een uur eerder, zodat ze niet te moe zijn voordat ze gaan slapen. Of juist pas halverwege de middag, na het slapen. Bij Marrit zat ik dan nog met het naar school brengen van Wytse, dus dan improviseerde ik soms gewoon met een cracker in de auto, zodat ze eenmaal thuis ook direct naar bed kon. Het maakt die kinderen allemaal niets uit!
Nanda
J&J SANTORINI

Bericht door Nanda »

Hoe bedoel je precies? Mijn kinderen aten op die leeftijd nog vrijwel niets, maar lange tijd aten ze zonodig gewoon op de vreemdste tijden. Die boterham hoeft niet om 12 uur, kan ook een uur eerder, zodat ze niet te moe zijn voordat ze gaan slapen. Of juist pas halverwege de middag, na het slapen. Bij Marrit zat ik dan nog met het naar school brengen van Wytse, dus dan improviseerde ik soms gewoon met een cracker in de auto, zodat ze eenmaal thuis ook direct naar bed kon. Het maakt die kinderen allemaal niets uit![/quote]

Jeremy eet behoorlijk en eerder was dat precies om de 2 uur. (dit was zijn eigen ritme) daar paste precies alles in.

ik vindt het lastig om zijn ritme weer te vinden en ik ben bang als hij niet alles krijgt dat hij dan onvoldoende binnenkrijgt. (omdat hij normaal zoveel at)

Vanmiddag om 14:20 uur orencheck bij de huisarts.[/quote]
Trotse mama van J en T
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

hij krijgt niet opeens te weinig binnen hoor.
ik zou eerder de slaapjes doen, en als hij wakker wordt lekker eten en drinken geven.
en idd niet zo naar de klok kijken.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Annet
J&J MAURITIUS

Bericht door Annet »

Nanda schreef:HIJ SLAAPT!! pfieuw.

Overdag geeft hij inderdaad wel eens een klein signaaltje dat hij moe is, en dan leg ik hem ook op bed maar dan gaat hij niet slapen. en dan gaat hij echt heeel hard brullen. Dat wil ik ook niet.
Haal je hem er dan meteen uit? soms kan een kind het ook nodig hebben.
Als ik G of D niet eventjes zou laten huilen voor het slapen, slapen ze nooit (bij G toen hij baby was, nu niet meer). Wel luisterde ik naar het soort huiltje en soms klok ik en geef ik haar een bepaalde tijd, laat haar natuurlijk niet uren huilen :wink:
zou dit wat zijn voor overdag? of inderdaad in de wagen en hem er dan in laten zitten/liggen?
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
Nanda
J&J SANTORINI

Bericht door Nanda »

@ Annet Nee ik haal hem er niet meteen uit. ik luister idd ook naar het soort huiltje. een beetje jengelen/brabbelen dan laat ik hem rustig liggen en hou ik hem in de gaten. na 5 a 10 minuten geef ik een aai over de bol en laat ik hem weer met rust. Maar als hij echt heel hard gaat brullen ga ik er wel heen en als hij niet rustige wordt met een aai over de bol, dan til ik hem even op, even wiegen tot hij rustig is en dan leg ik hem weer neer.

Gister op controle geweest bij de HA voor de oortjes. Deze zien er goed uit. HA gaf ook het advies 's avonds een pcm geven. Dit hebben we gisteravond gedaan en HIJ SLIEP!! wat fijn voor mijn ventje!

Nu het drinken nog, want gister heeft hij maar 500 cc op in totaal.
Dus incl. toetje/tussendoortjes/fruit.
Trotse mama van J en T
Mamalon
J&J HAWAII

Re: poeh 't zal wel een fase zijn(lang) * update onderaan

Bericht door Mamalon »

Oh fijn dat hij met pcm lekker sliep! Gelukkig zijn de oortjes rustig. Als de tandjes door zijn dan heb je je blije baby terug!
Mamalon
Plaats reactie