Het komt goed, toch?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Het komt goed, toch?

Bericht door michelle »

Pfff, ik zit mezelf even in de weg. Jasmijn heeft me ipv minder alleen maar meer nodig. Ze slaapt overdag alleen in een bewegende kinderwagenbak, de draagdoek of de auto. En op de arm wanneer de andere kinderen niet thuis zijn. En buiten slapen en voeden is ze overdag nog heel weinig wakker, en na 10 minuten de wipstoel of box ook wel weer zat. Eerder kon ik haar 's avonds in slaap clustervoeden waarna ze in haar wiegje de eerste ruk van de nacht maakte. Maar dat is nu ook over, ze begint de nacht nu ook in de co-sleeper naast mij. Aan het begin van de ochtend ligt ze meestal naast me omdat ze dan aan de borst in slaap is gevallen en ik ook.

Maar ik functioneer niet wanneer ik niet even een half uur ofzo per dag tijd voor alleen mezelf heb. Alles wordt nu bepaald door Jasmijn, wanneer ik eet, douch, boodschappen doe etc.

Kunnen jullie me even gerust stellen? Het wordt vanzelf beter toch? Lotte was een heel makkelijke slaper en deze fase van Bram heb ik blijkbaar helemaal verdrongen...
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
HeleenW

Bericht door HeleenW »

dit klinkt heel zwaar!! maar echt het wordt beter, alleen kan ik je niet zeggen wanneer.
Heb je het idee dat ze pijn heeft? Dat daar de onrust vandaan komt?
Kan iemand uit je omgeving je niet een keer voor een uurtje ontlasten? Dat jij even lekker kan douchen/naar de kapper kan gaan of weet ik veel iets kan doen?

Koppie op!!! Hou vol!! Probeer ook wat geniet momentjes vast te houden anders lijkt het wel een hele zware periode!
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Bericht door michelle »

Het is gelukkig niet alleen maar zwaar en ik kan ook nog echt wel genieten van haar. Soms vliegt het we even aan, zoals gisteren. Net even gezellig koffie gedronken met Kristel :-) En ik ga in de herstvakantie 4 dagen naar mijn schoonouders. Dat scheelt wel bij een 3e, je weet ook beter wat je moet doen wanneer het even teveel wordt. Maar verhalen over kindjes die met 3 maanden opeens veel beter slapen zijn welkom hoor ;-)
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Bericht door Ana »

oh herkenbaar hoor! het geen tijd hebben om te doen wat je moet doen wanneer je het wilt doen, amper tijd om te douchen en vooral, een kindje dat overdag gewoon niet wil slapen of enkel heel erg kort.
alleen voor jou is het echt een stuk zwaarder omdat je er nog 2 hebt...

het wordt beter!!! en mogelijk al snel - bij mij kwam er een omslag bij 8 a 9 weken. en in de weken erna kwam er een soort van ritme op gang, ze ging s avonds eerder echt slapen, minder lang clusteren enz. en niet onbelangrijk, het constante huilen stopte ook.

Ga lekker een stuk met haar wandelen (als het weer het toelaat) dan slaapt zij en waai jij even lekker uit. Sterkte, hou vol, het komt goed!
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Marjo

Bericht door Marjo »

Komt 'ie :P . Ja, het gaat echt beter. Bij mij, zelfs met twee babies gingen ze zeker beter slapen rond een week of 11 denk ik. Tuurlijk is er nu ook weleens een mindere nacht. Maar ik merk echt dat ik 'alles' veel beter aankan als ik 's nachts beter heb geslapen. Ook slapen ze beter alleen. Op zich hebben ze dat hier altijd wel redelijk gedaan. Moet ook wel met twee. Vaak kan ik niet zo snel naar ze toe als ze huilen. En de praktijk wijst uit dat ze dan vaak wel zelf in slaap vallen. Ook ben ik er wel makkelijker in geworden. Bijvoorbeeld als E vi of A nouk wakker is douche ik en zet ik ze in de wipstoel in de badkamer.

Maar ik herken hel erg die behoefte die je omschrijft. Af en toe even tijd voor jezelf is heel belangrijk voor jou en dus ook voor J asmijn.
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: Het komt goed, toch?

Bericht door Pauwtje »

Het komt echt goed. Mijn ervaring 3x is nu dat de periode tussen 6 en 12 weken (grofweg) echt heel intensief is. Het wordt echt beter, echt waar.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: Het komt goed, toch?

Bericht door Nanda »

heftig hoor!
en logisch dat het je soms even aanvliegt!
ik hoop voor je dat het inderdaad even een periode is die weer over gaat!
als ik wat voor je kan doen moet je het even zeggen. (((knuffel))
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
Ann1gje
J&J SANTORINI
Berichten: 1010
Lid geworden op: vr aug 06, 2010 9:21 pm

Re: Het komt goed, toch?

Bericht door Ann1gje »

Als ik nou binnenkort eindelijk eens even op kraamvisite kom, en jij dan ff lekker wat voor jezelf gaat doen? :wink:
Ann, mama van B (2006) en en F (2008)
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: Het komt goed, toch?

Bericht door michelle »

Heerlijk fenomeen, dat iets zichzelf oplost wanneer je het hier neerzet :D
Vrijdagavond ging ze alweer in haar bedje slapen en zaterdag was echt een prima dag. Voor het eerst volgde ze de hele dag het ritme drinken, 'spelen', slapen en ze heeft zowaar een uurtje in haar eigen wiegje geslapen. En 's avonds ging het weer goed. Dus met mij gaat het inmiddels ook weer prima 8)

@annigje: maar kraamvisite is natuurlijk altijd gezellig. Maar misschien isnhet qua allergie handiger als ik jou kant opkom?
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Marjo

Re: Het komt goed, toch?

Bericht door Marjo »

Ik vroeg me af hoe het ging en vond toen deze update. Da's super. Gek he dat dingen zich vaak lijken op te lossen zodra je het hier neerzet. Het is ook vaak als je er helemaal doorheen zit dat het weer beter gaat, net of ze het aanvoelen.
Plaats reactie