Baby mee in bakfiets

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Miep
J&J TEXEL
Berichten: 708
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 12:26 pm

Baby mee in bakfiets

Bericht door Miep »

Als W nog wat ouder is, willen we haar ook meenemen in de bakfiets. We zijn er nog niet over uit hoe we dat gaan doen: in een babyschaal of in de maxi-cosi die in een drager op de bodem van de bak staat. Beide opties hebben voor en nadelen. Zijn er hier dames die ook een baby in de bakfiets hebben (gehad) en wat zijn jullie ervaringen?

We hebben een Babboe city bakfiets. Volgens de specificaties kan er vanwege de ronde hoeken geen kindje meer naast zitten als er een babyschaal is gemonteerd. Klopt dat of past er toch wel een (smalle) peuter bij?
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
Saskia4

Re: Baby mee in bakfiets

Bericht door Saskia4 »

Hoi,
Mijn oppasmoeder heeft ook een bakfiets, ook van Babboe en daar heeft ze een babyschaal in voor een baby van een maand of vijf. Daarnaast zit ook nog een kindje en daarachter nog twee.... Dus ik denk dat het ook van de babyschaal afhangt, en misschien wel van het kindje dat ernaast moet, in dit geval een peutertje van een of anderhalf.
mvluuk
J&J SANTORINI
Berichten: 1747
Lid geworden op: di jul 27, 2010 1:15 pm

Re: Baby mee in bakfiets

Bericht door mvluuk »

Wij hebben ook een Babboe, en hebben geen babyschaal gekocht, die periode vonden we te kort, en we vonden het ook nogal wat nadelen hebben t.o.v. vervoeren in de maxi cosy.
We hebben de jongste in de maxi cosy, op een opgevouwen stuk deken op de bezet gezet van de bakfiets, en zo ging ze vanaf 3 maanden mee. Ze vallen tenslotte nog vrij snel in slaap, en dan moet je ze telkens overhevelen, in de maxi cosy kon ze gewoon lekker blijven liggen en doorgaan met slapen. In de winter kun je ze in de maxi cosy ook in zo'n dekje leggen, lekker warm.

De maxi cosy zetten wij dwars voorin, tegen het voorste schot, en dan heb je nog ruimte voor 2 kindjes op de bank bij je stuur.
mvluuk
J&J SANTORINI
Berichten: 1747
Lid geworden op: di jul 27, 2010 1:15 pm

Re: Baby mee in bakfiets

Bericht door mvluuk »

Is een babboe city trouwens een tweewieler?
Wij hebben er eentje op drie wielen! Dat scheelt natuurlijk wel.
Gebruikersavatar
lineke
J&J SANTORINI
Berichten: 2854
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:37 pm

Re: Baby mee in bakfiets

Bericht door lineke »

Wij hebben ook een bakfiets gekocht met het idee dat nr 2 dan lekker mee kon in de maxi cosi.
Ik heb er eerlijk gezegd niet verder over nagedacht, gewoon de mc in de bak gezet en gaan.
Maar ik wist toen ook niet van het bestaan van babyschalen af....
Saskia 12-04-2005
Nienke 11-12-2006
Sietske

Re: Baby mee in bakfiets

Bericht door Sietske »

Wij hebben een tweewieler (geen Babboe) en daarin zette ik toen Sil nog klein was de maxi-cosi voorin op de bodem. Aan de zijkant van onze bak zitten kleine openingen (waar de kinderen hun voetjes in kunnen zetten om zelf in de bak te klimmen). Door die openingen haalde ik een spanbandje. Ging helemaal onder de bak door, dan door de openingen naar binnen en daar achter de bevestiging van de maxi-cosi door. Onder de maxi-cosi zit een soort van balkje. Wij hebben op de bodem van de bakfiets een soort van haak gemonteerd waar we dat balkje overheen konden schuiven. Vervolgens dus met het spanbandje achter de mc door en dan stond het ding onwrikbaar vast. Ik zou bij wijze van spreken over de kop hebben kunnen gaan zonder dat Sil uit de mc en de mc uit de bakfiets was gevallen. De mc kwam ook niet boven de rand van de bak uit dus het was echt hartstikke veilig.

Ik had nog genoeg ruimte over om (toen nog) dreumes Gijs op het bankje bij het stuur te laten zitten. Twee dreumessen had volgens mij ook nog gepast.
Gebruikersavatar
Jolanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2298
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:29 pm

Re: Baby mee in bakfiets

Bericht door Jolanda »

wij hadden een lange cargobike (twee wieler)
en de cosi stond vast met spanbanden en Kyra en Jurgen konden er dan nog bij.
Groetjes van Jolanda
K 2001 | J 2001 | S 2003 | Y 2005 | R 2005

https://www.facebook.com/CreatedbyJolanda/
Miep
J&J TEXEL
Berichten: 708
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 12:26 pm

Re: Baby mee in bakfiets

Bericht door Miep »

Bedankt voor jullie reacties. Ik neem jullie overwegingen zeker mee en zal er nog eens goed over denken.
mvluuk schreef:Is een babboe city trouwens een tweewieler?
Wij hebben er eentje op drie wielen! Dat scheelt natuurlijk wel.
Het is inderdaad een tweewieler. De bak is wat kleiner dan de driewieler en heeft ronde hoeken waardoor de babyschaal dus niet zo goed aan de zijkant geplaatst kan worden. Dat is dus een nadeel van de babyschaal.
Sietske schreef:Wij hebben een tweewieler (geen Babboe) en daarin zette ik toen Sil nog klein was de maxi-cosi voorin op de bodem. Aan de zijkant van onze bak zitten kleine openingen (waar de kinderen hun voetjes in kunnen zetten om zelf in de bak te klimmen). Door die openingen haalde ik een spanbandje. Ging helemaal onder de bak door, dan door de openingen naar binnen en daar achter de bevestiging van de maxi-cosi door. Onder de maxi-cosi zit een soort van balkje. Wij hebben op de bodem van de bakfiets een soort van haak gemonteerd waar we dat balkje overheen konden schuiven. Vervolgens dus met het spanbandje achter de mc door en dan stond het ding onwrikbaar vast. Ik zou bij wijze van spreken over de kop hebben kunnen gaan zonder dat Sil uit de mc en de mc uit de bakfiets was gevallen. De mc kwam ook niet boven de rand van de bak uit dus het was echt hartstikke veilig.
Dat is ook nog een optie. Je hoeft dan niets op de bodem te schroeven en als we het dan voor de boodschappen willen gebruiken kan dat gewoon.
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
mama van W

Re: Baby mee in bakfiets

Bericht door mama van W »

Ik zou zeker gaan voor een speciale drager (wij hebben de baby-mee) want zelfs daar mee komen er nog heel veel schokken op de maxi cosi en dus ook op het rugje en nekje van je baby, zelfs als je rustig rijdt en de putjes vermijdt. Los in de bak (of met een deken er onder) zou ik echt nooit doen, dan krijgt baby echt iedere schok te verwerken.
Hier gaat baby sinds 3 maanden mee in de bakfiets, wel tegen de richting (dus niet dwars), net zoals in de auto zeg maar; op de bodem geschroefd. Er is op het bankje bij ons ook nog plaats voor twee kids, maar wij hebben geen babboe.
Gebruikersavatar
Thommy
J&J MAURITIUS
Berichten: 4322
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:09 am

Re: Baby mee in bakfiets

Bericht door Thommy »

Wij hebben een lange cargobike van bakfiets.nl. Wij hadden de maxicosi in een stayokay (heet die zo?) beugel, zodat de mc vast zat aan de fiets. Die beugel hadden we trouwens op een verhoging gemaakt zodat de kinderen die op het bankje zitten, hun voetjes daaronder kwijt konden. Maar S_tijn zat er al in toen hij een week of 6 was.
A~nke, mama van T (2005), T (2008) en S (2010)
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: Baby mee in bakfiets

Bericht door Dorien »

Liv ging mee in de cabby in de maxicosi tot zij bijna 1,5 was. Nu zit ze op het bankje. Bij ons kan je de maxicosi met speciale beugels of in de bak of een stukje boven de grond bevestigen. Die zit dan net zo vast als op een kinderwagen. Als de cosi in de bak staat past er geen kind meer op het bankje, als de cosi hoog zit dan passen er gewoon 2 kinderen op het bankje. Liv ging voor het eerst mee toen ze een week of 10 was denk ik.
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Claudiac

Re: Baby mee in bakfiets

Bericht door Claudiac »

Wij hebben de baby-mee met een groot autostoeltje (0-18).
Als ik Evel1ne (morgen 5 jaar) naar dansles breng, dan ligt ze er ook nog in en doet op de terugweg nog wel eens een dutje. Het begint nu wel een beetje krap te worden!

Elke dag zitten ze met z'n drieën in de fiets: de oudste op het bankje en Ach1lles er voor, erg gezellig hoor!

Succes met je keuze
Miep
J&J TEXEL
Berichten: 708
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 12:26 pm

Re: Baby mee in bakfiets

Bericht door Miep »

Claudiac schreef:Elke dag zitten ze met z'n drieën in de fiets: de oudste op het bankje en Ach1lles er voor, erg gezellig hoor!
Dat lijkt mij nou ook zo leuk. Ze zullen hier met z'n tweeën zitten maar dat is ook vast gezellig.
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
mama van W

Re: Baby mee in bakfiets

Bericht door mama van W »

De man die onze bakfiets aan huis leverde zei "als ze met tweeën op dat bankje zitten, dan is het soms echt hilarisch om die conversaties te horen, hoor!". Ik kijk er ook echt naar uit (vooral dan dat M wat groter wordt en ze echt wat aan elkaar hebben).
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Baby mee in bakfiets

Bericht door maartje12 »

Wij hebben ook een babboe city en hebben zojuist (voor over een paar maanden) de maxicosidrager voor de babboe city aangeschaft.

Gelukkig is Floris een klein en smal ventje, zodat het nog net past met z'n drietjes.
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
mama van W

Re: Baby mee in bakfiets

Bericht door mama van W »

Onze W is nog geen 3 en die zit op het bankje en met zijn hoofd al tegen de huif (Cargobike long). Hij kan dus geen helm op tenzij de huif er af gaat (maar dat doen we niet omdat M anders ook in de wind zit)
Claudiac

Re: Baby mee in bakfiets

Bericht door Claudiac »

mama van W schreef:Onze W is nog geen 3 en die zit op het bankje en met zijn hoofd al tegen de huif (Cargobike long). Hij kan dus geen helm op tenzij de huif er af gaat (maar dat doen we niet omdat M anders ook in de wind zit)
Dan is 'ie vast heel groot! Evel1ne zit met helm in de cargo bike long, en het huifje zit er gewoon nog op. Als ze in slaap valt, kan ze precies tegen de zijkant aan hangen. En zij is net 5.
mama van W

Re: Baby mee in bakfiets

Bericht door mama van W »

Ja hij is heel erg groot hoor. Al meer dan een meter. Dat slapen gaat hier ook net zo :lol:
Plaats reactie