Loenst 'ie nou?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Betje
J&J HAWAII
Berichten: 6801
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:38 am

Loenst 'ie nou?

Bericht door Betje »

Het is me IRL life nooit opgevallen, maar op deze foto kijkt 'ie toch hartstikke scheel?
Afbeelding

Zijn vader was als kind scheel en is daarom aan zijn ogen geopereerd. Ik moet er daarom wel goed op letten want zoiets is nogal erfelijk. Zou zo'n foto voor jullie reden zijn om naar de dokter te gaan?
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
LiesbethN

Re: Loenst 'ie nou?

Bericht door LiesbethN »

Snap wat je bedoeld, maar of het echt scheel kijken is? Denk meer dat het aan zn houding ligt.
Heb foto ook aan manlief laten zien, die ziet het scheel kijken niet terwijl het hem wel snel opvalt.
Hij vond vooral dat Victor hele mooie ogen heeft :mrgreen:
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Loenst 'ie nou?

Bericht door Mare »

hm, zo'n foto zou voor mij niet direct een reden zijn om naar de doctor te stappen, maar wel om hem eens te observeren de komende tijd. Is het de eerste keer dat het je opvalt?
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
marjolein62b
J&J MAURITIUS
Berichten: 4920
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:26 pm

Re: Loenst 'ie nou?

Bericht door marjolein62b »

Zo'n soort foto is voor mij reden geweest om met Joep naar de optometrist te gaan.
Die hebben het nagekeken en bij Joep was het toen niet zo.

Ik zou wel nog een foto willen zien en dan recht van voren.
i'm still standing
Mama van Joep (17) en Maartje (14)
mijadja

Re: Loenst 'ie nou?

Bericht door mijadja »

nee hoor, ik denk ook dat het aan de houding ligt. Is het je wel eens opgevallen als je hem recht van voren ziet? Of als ie moe is? Hier wel een 'loensend' jochie, een ietswat lui linkeroogje. Vooral als ie moe is, zie je het oog iets weg draaien.
Bij ons was het al eerder opgevallen, zowel op bureau als door de huisarts als door mezelf.
Mocht je je zorgen maken kun je er altijd even naar laten kijken natuurlijk, maar als ik zo op de foto zou moeten beoordelen zou ik me geen zorgen maken..
Gebruikersavatar
Betje
J&J HAWAII
Berichten: 6801
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:38 am

Re: Loenst 'ie nou?

Bericht door Betje »

marjolein62b schreef: Ik zou wel nog een foto willen zien en dan recht van voren.
U vraagt, wij draaien ;)
Afbeelding
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
Gebruikersavatar
Suus
J&J SANTORINI
Berichten: 2282
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:55 am

Re: Loenst 'ie nou?

Bericht door Suus »

Een héél klein beetje. Kan door de jonge leeftijd komen, kan door vermoeidheid komen maar ik zou me daar echt nog niet druk om maken. Veel kinderen kunnen best lang érg scheel kijken met vlagen.
Mama van F¡nne (dec '05), Yrs@ (feb '08 ) en R¡vk@ (nov '09)
Stoergeboortekaartje.nl
wennetje

Re: Loenst 'ie nou?

Bericht door wennetje »

Nou scheel is het zeker niet maar ik zie idd ook een heel erg licht loensen. Ik zou er zelf niet direct mee naar arts gaan maar bij een eerstvolgend bezoek bij huisarts of CB gewoon eens benoemen.
Gebruikersavatar
marjolein62b
J&J MAURITIUS
Berichten: 4920
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:26 pm

Re: Loenst 'ie nou?

Bericht door marjolein62b »

Bij recht van voren loenst hij minder. Ik zou hiervoor niet naar een arts gaan.

Wel in de gaten houden en bij een toevallig bezoek aangeven
i'm still standing
Mama van Joep (17) en Maartje (14)
Nickey

Re: Loenst 'ie nou?

Bericht door Nickey »

Deze is nog steeds niet recht van voren :D Hij kijkt naar jou op, licht naar (voor hem) links.
Als je het ene oog tov het andere bekijkt, dan draaien ze beiden bij in jouw richting. Ook bij zijn rechteroog zie je wat wit, hij draait dus niet volledig in de hoek.
Op basis van de foto's zeg ik dat hij misschien een lichte voorkeur heeft, maar ik zou er nog wel eentje willen zien waar hij zijn hoofd recht naar voren houdt en recht in de lens kijkt.

Nic.
Gebruikersavatar
Ineke
J&J MAURITIUS
Berichten: 4706
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:00 am

Re: Loenst 'ie nou?

Bericht door Ineke »

Ik zou hiervoor niet naar de dokter gaan. Als je voor de twee-jaar-check naar het CB gaat, kun je het even noemen. Hij loenst misschien heel, heel licht als hij moe is. Het valt me eerder op dat op de eerste foto zijn ene oogje kleiner is dan het andere. Maar misschien valt het me op, omdat dat bij Femke ook zo is als ze moe is.
1neke, mama van Je11e (10-10-2006) en Femk3 (07-09-09)
Gebruikersavatar
mAmArianne
J&J SANTORINI
Berichten: 3268
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:39 pm

Re: Loenst 'ie nou?

Bericht door mAmArianne »

Neuuhhh... zeker foto's waarbij iemand niet recht, maar dan ook echt récht in de camera kijkt lijkt het al snel dat iemand wat schelig kijkt.
Hij kijkt écht niet scheel hoor!
°°Nad¡ne°°2005°°Mer|e°°2008°°Mar¡jn°°2012°°
mamsie

Re: Loenst 'ie nou?

Bericht door mamsie »

Maartje begon toen zij 1 1/2 jaar was wat te loensen als zij moe was. Daar ik toch naar CB moest laten kijken. Zij zagen toen niets maar raadde aan om als ik twijfelde naar de huisarts te gaan. Dat heb ik gedaan, ook hij vond het meevallen.(ik was zo allert met de ogen omdat mijn man al een bril had bij 1 1/2 jaar en erg slechte ogen heeft)
Toen het maar even zo gelaten, maar toch zei mijn gevoel dat er meer aan de hand. We merkte niet dat zij slecht zag, alleen de stand vond ik anders. Andere mensen zagen het niet zo, ik wel.
Tot zij tegen kerst in 2 weken tijd enorm scheel begon te kijken, ook andere zagen het toen ook echt! Toen meteen naar de oogarts gestuurd. Daar werd duidelijk dat Maartje behoorlijk slechte ogen heeft nl. +7.5! Zij vond het erg jammer dat we niet bij onze eerste melding naar haar waren doorgestuurd. Ze gaf aan liever zulke jonge kinderen voor niets te zien dan zoals nu een. 1/2 jaar na mijn observaties. Maartje moest zo snel mogelijk een brilletje. Haar spiertjes hadden al die tijd erg hard moeten werken om haar zicht te corrigeren waardoor deze waren aangetast. Met afplakken lijkt het nu redelijk goed te komen, maar eerst werd toch gedacht aan opereren. En dat had volgens de arts zeker voorkomen geweest als we de eerste keer al naar haar waren doorverwezen.
Dus hiermee wil ik zeggen dat je beter even goed kunt laten nakijken bij twijfel, zeker als het in de familie zit.
Succes!
Jeanne
J&J SANTORINI
Berichten: 1649
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:48 am

Re: Loenst 'ie nou?

Bericht door Jeanne »

Tja, op basis van die foto's zou ik zeggen: hou het even in de gaten. Op basis van: zijn vader keek als kind enorm scheel, stel ik me meer vragen. Weet je waar het scheelkijken vandaan kwam bij hem? Was het bijvoorbeeld in combi met een lui oog? Of andere erfelijke factoren? Dan zou ik er naar laten kijken. Ik keek zelf als kind heel scheel, in combi met lui oog. Dat is toen verkeerd behandeld, waardoor ik nu nog steeds 1 heel slecht oog heb. Bij Y vanaf het begin ernaar gevraagd bij oogarts, maar nee, zolang ze niet echt scheel keek, was er geen probleem. Tot we bij de kinderoogarts kwamen. Gevolg: afplakken, bril, en ze zal nooit 10/10 meer halen met haar oog, wat wel had gekund als we vroeger begonnen waren. Bij L en Y zijn we meteen naar kinderoogarts gegaan, zij moeten (ondanks geen duidelijk scheel kijken) ook afplakken, maar bij hen gaat het veel sneller vooruit voorlopig (hoe jonger, hoe makkelijker de ogen zich nog aanpassen) Dus ik zou zeggen: zelfs al twijfel je maar een beetje, dan nog zou ik het laten nakijken.
Mama van Yinth3 (21.11.2004), Li3ne (17.09.2006) en Y3no (06.01.2009)
Annemarie

Re: Loenst 'ie nou?

Bericht door Annemarie »

Ik zie er geen scheel kijken in, vind het eigenlijk wel een erg mooie foto.

Tonny heeft een lui oog en zijn moeder is aan 1 oog blind, ik laat ze er op het CB bij de ogencheck extra goed naar kijken, is het CB toch nog ergens goed voor :wink: .
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12043
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Loenst 'ie nou?

Bericht door Esther »

Ik zou ook niet op basis van een foto naar de dokter hollen, maar ik zou het de komende tijd wel even in de gaten houden. Het lijkt inderdaad wel of zijn ene oog niet zo meekomt, maar de foto's zijn (zoals Nic ook al zegt) niet helemaal recht van voren genomen.

Was hij moe toen de foto's werden gemaakt? Vermoeidheid speelt natuurlijk wel een rol bij loensen. Maar dat je wat extra alert bent, lijkt me alleen maar goed!
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
Angelique
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11897
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 11:09 am

Re: Loenst 'ie nou?

Bericht door Angelique »

Annemarie schreef:
Tonny heeft een lui oog en zijn moeder is aan 1 oog blind, ik laat ze er op het CB bij de ogencheck extra goed naar kijken, is het CB toch nog ergens goed voor :wink: .
Verwacht daar niet tveel van :wink:

Jeroen is wel scheel. Hij trok toen hij 2 was al met 1 oog naar buiten.
We hebben toen (via CB dat wel) oogarts bezocht en tijd geplakt.
Hij zag toen wel goed (ná dat plakken, voordien was zijn oog dus lui geworden en zag hij er ook minder mee)
en operatie zou puur cosmetisch zijn, dus dat wilden we niet.

Nu is zijn ándere oog het oog wat wegtrekt. De orthoptiste (of is het nu optemetrist, ik haal die 2 altijd door elkaar, iig in het zh) geloofde het eerst niet, dacht dat ze een
fout had gemaakt met opschrijven, maar het is echt zo.
Ook ziet hij er minder mee, sterkte -1 , maar omdat hij met de andere compenseert zou een bril weinig zin hebben nu. Afplakken heeft nu ook geen zin meer volgens de orthoptiste.

Bij Jeroen zie je het het vooral als hij op een bepaalde afstand ergens naar kijkt. Soms dus ook op een foto,
soms helemaal niet. Foto zegt dus niet alles :lol:
:crazy:
Plaats reactie