nieuwsgierig: voor de kdv leidsters onder jullie
nieuwsgierig: voor de kdv leidsters onder jullie
Ik merk dat het me al het hele weekend bezig houdt dus ben wel benieuwd of dit vaker wordt gedaan:
een leidster op de peutergroep van Joris is sinds een paar maanden moeder en haar dochtertje gaat naar de babygroep. Hoe zij dat onderscheid maakt is door haar dochter niet op te pakken oid tijdens werkuren. De groepen beginnen en eindigen samen dus krijg je een situatie als dit: terwijl ik Joris zijn jas aan doe komt haar dochtertje gezellig naar ons toe geschoven en zet haar kaakjes in de plastic tas met vieze luiers van Joris. De tas werd toen door mij en haar moeder gelijktijdig weggehaald waarna het meisje naar haar moeder wilde. Die pakte haar niet op want het was nog werktijd.
Nu snap ik wel dat je die duidelijkheid wilt geven aan je kind alleen.... het is een baby, die snapt daar toch helemaal niets van? Hoe doen andere leidsters dat met hun eigen kind?
een leidster op de peutergroep van Joris is sinds een paar maanden moeder en haar dochtertje gaat naar de babygroep. Hoe zij dat onderscheid maakt is door haar dochter niet op te pakken oid tijdens werkuren. De groepen beginnen en eindigen samen dus krijg je een situatie als dit: terwijl ik Joris zijn jas aan doe komt haar dochtertje gezellig naar ons toe geschoven en zet haar kaakjes in de plastic tas met vieze luiers van Joris. De tas werd toen door mij en haar moeder gelijktijdig weggehaald waarna het meisje naar haar moeder wilde. Die pakte haar niet op want het was nog werktijd.
Nu snap ik wel dat je die duidelijkheid wilt geven aan je kind alleen.... het is een baby, die snapt daar toch helemaal niets van? Hoe doen andere leidsters dat met hun eigen kind?
Re: nieuwsgierig: voor de kdv leidsters onder jullie
Ik ben geen KDV leidster, maar bij onze stichting (vallen meerdere KDV's onder) mogen de leidsters en hun kinderen niet op deze locatie werken/zijn.
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Bij ons was dat ook zo.Eghosa01 schreef:Ik ben geen KDV leidster, maar bij onze stichting (vallen meerdere KDV's onder) mogen de leidsters en hun kinderen niet op deze locatie werken/zijn.
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
In deze situatie zou bij ons de leidster het kind zoiezo bij zich nemen, eigen of niet. Linde heeft ook een leidster met kind op haar groep. Gaat altijd wel goed, door de andere situatie gaat het denk goed. Kind weet dat de moeder op het kdv voor meerdere kinderen moet zorgen. GO's zullen ook vaak deze situatie hebben.
Geen KDV, maar mijn kinderen zitten op dezelfde school waar ik ook werk.....
Mar
Mar
Ik werk op een kdv en Guusj€ en S@ar zitten daar ook, alleen allebei niet op mijn groep. Guusj€ zie ik wel met buitenspelen, want de peutergroepen spelen op hetzelfde plein en ja, natuurlijk knuffel ik haar weleens en geef ik haar aandacht. Maar ik probeer wel om haar niet heel veel meer aandacht te geven dan de rest van de kinderen. Verder is ze er gewoon aan gewend, dat ik daar ook rondloop en met de andere kinderen speel, met de ouders praat etc.
Als ik de leidster was in jouw voorbeeld had ik m'n dochter gewoon opgepakt hoor, dat had ze toch ook gedaan als het een andere baby was? Nu krijg je zo'n situatie van dat je je eigen kind benadeeld en dat lijkt me ook niet de bedoeling!
Als ik de leidster was in jouw voorbeeld had ik m'n dochter gewoon opgepakt hoor, dat had ze toch ook gedaan als het een andere baby was? Nu krijg je zo'n situatie van dat je je eigen kind benadeeld en dat lijkt me ook niet de bedoeling!
It's simple, but somehow letting go's the hardest part
Kinderen op schoolleeftijd kun je heel veel uitleggen maar ik had het hier over een baby. Je baby op dezelfde kdv als dat je werkt kan ik nog wel inkomen maar ik vraag me wel openlijk af of je een baby niet erg in de war brengt door de ene keer als mama wel op te pakken en de andere keer niet omdat het dan werkuren zijn.Geen KDV, maar mijn kinderen zitten op dezelfde school waar ik ook werk.....
Ben wel geen leidster, maar dit vind ik pers. vreemd. Een andere baby zou je in zo'n situatie oppakken dus je eigen kind toch ook. Lijkt me erg onduidelijk en verwarrend voor het kindje...neem aan dat ze wel wordt getroost als deze leidster in een pauze of bij het starten/eindigen van de groep even alleen is?
Op deze manier zou ik zeggen: dan gewoon niet werken op dezelfde groep.
Op deze manier zou ik zeggen: dan gewoon niet werken op dezelfde groep.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Ik heb 3 kinderen van mij bij mij op het kdv gehad.
In deze situatie zou ik het kind eigen of niet gewoon opgepakt hebben. Een baby'tje weet niet dat die luierzak vies is.. Dus oppakken dat kind..
Ik vraag me af of die leidster dan ook haar kind, als het valt laat liggen als ze er als enige bij staat. Ik snap best dat ze voor zichzelf een grens trekt maar het kind is ook gewoon kind die snapt dat niet.
Ik ben zelfs wel eens door collega's geroepen of ik kon helpen mijn kind tot rust te krijgen. Dat was een huilbaby.. Dan kwam een andere collega naar mijn groep.. Maar dat was bij uitzondering. Ook heb ik alle kinderen gewoon live gevoed.
Ze moet het zichzelf niet te moeilijk maken met grenzen stellen.
Bij ons is het heel gewoon om een kind van leidsters op het kdv te hebben (niet in de groep) collega's zijn dat ook gewend en er wordt goed mee omgegaan. Dat komt ook omdat dit al jaren gebeurt en we de valkuilen wel kennen, en dat ook bespreken met elkaar. We hebben een groot kdv met collega's in alle leeftijden dus er zijn altijd wel collega's met jonge kinderen.
In deze situatie zou ik het kind eigen of niet gewoon opgepakt hebben. Een baby'tje weet niet dat die luierzak vies is.. Dus oppakken dat kind..
Ik vraag me af of die leidster dan ook haar kind, als het valt laat liggen als ze er als enige bij staat. Ik snap best dat ze voor zichzelf een grens trekt maar het kind is ook gewoon kind die snapt dat niet.
Ik ben zelfs wel eens door collega's geroepen of ik kon helpen mijn kind tot rust te krijgen. Dat was een huilbaby.. Dan kwam een andere collega naar mijn groep.. Maar dat was bij uitzondering. Ook heb ik alle kinderen gewoon live gevoed.
Ze moet het zichzelf niet te moeilijk maken met grenzen stellen.
Bij ons is het heel gewoon om een kind van leidsters op het kdv te hebben (niet in de groep) collega's zijn dat ook gewend en er wordt goed mee omgegaan. Dat komt ook omdat dit al jaren gebeurt en we de valkuilen wel kennen, en dat ook bespreken met elkaar. We hebben een groot kdv met collega's in alle leeftijden dus er zijn altijd wel collega's met jonge kinderen.
Mv Lis@ 01-99 K@s 03-02, M@dée 10-04