Juli/augustus/september 2011 kindjes

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Miep
J&J TEXEL
Berichten: 708
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 12:26 pm

Juli/augustus/september 2011 kindjes

Bericht door Miep »

Ik zou het leuk vinden om hier wat te schrijven over onze kindjes. Wie vindt dit ook leuk en schrijft mee?

Ik zal beginnen met wat te vertellen over W illemijn. Over het algemeen is ze een heel makkelijk en vrolijk meisje. Ze is een echt lachebekje, iedereen die in haar gezichtsveld komt, wordt beloond met een mooie glimlach. De borstvoeding loopt heel goed. In de kraamweek had ik last van kloofjes maar nadat die genezen zijn, loopt alles voorspoedig. Ze is niet dol op een flesje. Ik heb daar eerder al een draadje over geopend. Inmiddels drinkt ze wel maar niet van harte en het duurt lang. ’s Avonds is ze behoorlijk onrustig en als we geluk hebben slaapt ze bij ons op schoot. De laatste voeding geef ik bij ons op bed en als ze dan goed slaapt leg ik haar in haar eigen bedje. Ik hoop dat ze op een gegeven moment eerder naar haar eigen bed gaat en makkelijker inslaapt, maar voor nu vinden we het prima. De nachten gaan heel goed. Ze wordt slechts 1 keer of zelfs helemaal niet wakker. Helaas zorgt haar broer ervoor dat we er toch een paar keer per nacht uit moeten…
Maandag moet ik weer gaan werken. Ik heb daar eigenlijk nog niet zo’n zin in want we hebben onze rust gevonden en alles loopt zo lekker. Maar ik mag niet klagen want tot het einde van het jaar werken zowel mijn man als ik maar 3 dagen in de week (in plaats van ik 3 1/2 en mijn man 4). Op de dag dat we beiden werken gaan de kindjes naar mijn schoonouders. Zij zorgen echt liefdevol voor ze en ook ons neefje en nichtje zijn er dan dus dat is echt heel fijn geregeld.

Het is een heel verhaal geworden. Ik ben heel benieuwd naar andere ervaringen.
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
Gebruikersavatar
Kristel
J&J SANTORINI
Berichten: 1439
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:18 pm

Re: Juli/augustus/september 2011 kindjes

Bericht door Kristel »

Leuk, een eigen draadje... Maar ik ben niet echt goed in het bijhouden van dit soort draadjes. Bij voorbaat vast excuses. :wink:

Met A bel gaat hier ook super. Ik kan niet anders zeggen. Het gaat al vanaf zijn geboorte zo lekker. Het hoort gewoon zo. Zo voelt het voor mij. Na de geboorte van T0sca moest ik echt heel erg wennen aan het nieuwe hummeltje en het nieuwe ritme. Nu was T0sca ook veel onrustiger en sliep alleen hazeslaapjes. Dus het was ook meer zoeken.

A bel is meestal erg duidelijk en tevreden. Hij is een lachebek en kletskous. Ik smelt ook helemaal van zijn reactie op Eef. Als zij gaat praten, hoeft niet eens tegen hem te zijn, krijgt hij zo'n ontzettend grote lach op z'n gezicht. Zo lief!

Op het moment dat hij blijft mopperen en ik niet meer denk te weten wat ik moet doen, gaat het lampje weer aan: hij wil slapen! En dan moet ik hem ook vooral rustig op zijn plekje in de box leggen. Vijf minuten later slaapt hij dan. Ik sta er iedere keer weer van te kijken.

Aan werken moet ik nog niet denken. True, ik verveel me regelmatig op de dagen dat de meiden naar de oppas zijn, en ik mis mijn collega's en de kinderen op school. Maar om nu al de verantwoordelijkheid te moeten dragen over een groep, en om A bel al weg te brengen naar de oppas. Liever niet. En gelukkig kan het. Lang leve betaald ouderschapsverlof! Ik hoef pas 9 maart weer aan de slag. Dus ik geniet nog even verder!
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)
Miep
J&J TEXEL
Berichten: 708
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 12:26 pm

Re: Juli/augustus/september 2011 kindjes

Bericht door Miep »

Wat fijn dat het ook bij jullie zo goed gaat en dat hij zo goed slaapt. W slaapt 's morgens wel goed, zelfs gewoon in bed, maar daarna niet meer. Ze slaapt dan eigenlijk alleen op schoot, in de doek of tijdens het wandelen in de kinderwagen.

Jij neemt dus je ouderschapsverlof in 1 keer op. Dat was ook nog een mogelijkheid geweest. Ik neem het 1 dag in de week op en dan kan ik het heel lang vol houden. Ik heb nu nog tot eind februari recht op ouderschapsverlof van (onze) A bel. Ik vind het zo grappig om te lezen dat jij het ook over A bel hebt. We zijn de naam in onze omgeving nog niet tegengekomen, dus het is apart om te lezen dat het dan over een ander kindje gaat.
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
Gebruikersavatar
Linkje
J&J SANTORINI
Berichten: 1763
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:05 pm

Re: Juli/augustus/september 2011 kindjes

Bericht door Linkje »

Leuk, een eigen draadje!!

Met F edde gaat ook alles goed. Net als jullie spruiten is het een heel vrolijk mannetje, hij wil naar iedereen wel lachen. Maar als hij het ergens niet mee eens is, dan krijg je dat wel te horen. Als je hem dan oppakt, dan blijft ie nog even hees nahuilen, heel dramatisch! Zo van: "waarom duurde dat zo lang? ik huilde toch!"
Verder is ie heel gemakkelijk hoor. Ik hoor het meteen of ie honger heeft, of juist moe is, of gewoon jengelig is en bij mama wil zijn. Heerlijk, zo'n duidelijk kind! Niet dat Je!mer dat niet was hoor, maar of F edde is nóg duidelijker, of ik ben er gewoon beter in geworden. :D

De bv loopt ook goed, op een enkele kleine verstopping na hebben we geen problemen gehad. Tenzij stuwing onder de problemen valt, dan hebben we nu even een probleem. Om de een of andere reden is het de laatste dagen meer dan F edde aan kan, dus ik heb vanochtend na de voeding maar even helemaal leeg gekolfd. Ik hield het vanochtend niet meer uit, mijn borsten zaten zo vol dat ik niet eens meer op m'n zij kon slapen vannacht. En onder de douche begon het spontaan te lopen, dus het was gewoon echt teveel! Nu voelt het weer goed, dus hopelijk is het hiermee opgelost.

En het slapen gaat ook goed, soms kost het hem overdag wat moeite om in slaap te komen, maar 's nachts gaat dat gelukkig prima (klopt snel af). Ook in z'n eigen wiegje is geen probleem, maar overdag ligt ie nog gewoon beneden in de kinderwagenbak.

Ook de fysio heeft hem gisteren weer goedgekeurd. Hij had (net als Je!mer, hoezo eigenwijs volkje :? ) een voorkeurshouding, maar alles lijkt nu goed te gaan. Hij kan inmiddels beide kanten goed opkijken en we hebben het idee dat z'n koppie ook al wat minder plat wordt. En ook qua algemene ontwikkeling zat ie mooi in de curve, dus alles lijkt de goede kant op te gaan.

Ik vind het ook zo leuk om te zien hoe hij steeds meer op mensen reageert. Zo zat ie gisteren lekker tegen Je!mer te 'praten' toen die bij hem zat. Hierdoor begint Je!mer het ook leuker te vinden. Het slaan waar ik al eens over schreeft is dan ook helemaal verdwenen. Gelukkig!!
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)

Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.

- Gandhi -
Gebruikersavatar
Kristel
J&J SANTORINI
Berichten: 1439
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:18 pm

Re: Juli/augustus/september 2011 kindjes

Bericht door Kristel »

@Miep Ik hoor ook niet veel A bels, maar sinds onze zoon A bel heeft, valt de naam wel veel meer op. Op een ander forum is nog een A bel geboren in augustus. En ik weet van iemand die zwanger is, dat zij hun zoontje ook A bel willen noemen. Dus wie weet wordt het wel een mode naam?
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)
Gebruikersavatar
Linkje
J&J SANTORINI
Berichten: 1763
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:05 pm

Re: Juli/augustus/september 2011 kindjes

Bericht door Linkje »

Helemaal vergeten: sinds deze week ben ik weer aan het werk! Al kan ik beter zeggen dat ik sinds deze week weer op kantoor zit, want thuiswerken deed ik na de kraamweek alweer.... :oops: Tja, da's het nadeel als je zelfstandig bent hè.

Het was nog eventjes spannend maandag, hoe het zou gaan met de fles. Want tot dan toe wilde hij er niet uit drinken.
Maandagochtend was het dus wel even strijd met de fles (lees: hij brulde de longen uit z'n lijfje, hij was echt boos), er ging toen 50 ml in. Maar 's middags ging het al een stuk beter, en ging er 100 ml naar binnen! Ik = blij!!
En dinsdag ging het nog beter, en ging beide keren de fles bijna leeg.
Dus ik ben benieuwd hoe het nu gaat. Vanochtend heeft ie nl de voeding live bij mij gedronken, en as we speak krijgt ie weer een flesje... mijn moeder zal zo wel bellen om te vertellen hoe het ging. :D

Enne, ik ken ook helemaal geen A bels. Ik hoop voor jullie dat het géén modenaam gaat worden! :D
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)

Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.

- Gandhi -
Miep
J&J TEXEL
Berichten: 708
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 12:26 pm

Re: Juli/augustus/september 2011 kindjes

Bericht door Miep »

@Linkje: Wat een positieve berichten over F edde. Fijn hoor. En wat handig dat hij een duidelijke ‘gebruiksaanwijzing’ heeft. Dat is hier helaas nog niet het geval. Lekkende borsten onder de douche is heel herkenbaar. Ik heb het vooral als W na een aantal nachten een nacht doorslaapt. Ik moet dan ook echt even kolven.
Leuk die interactie tussen de broertjes. Hier komt dat ook steeds meer en ik kan er erg van genieten. A is meestal heel lief voor W maar op de meest onverwachte momenten kon hij even uithalen, gelukkig wordt dat steeds minder.

Wat ben jij trouwens snel met werken begonnen! Ik begrijp dat op zich wel hoor, als zelfstandige sta je er toch wat anders in. Hoe bevalt het om nu weer echt op kantoor te zitten? Ik moet morgen weer beginnen en leef er de laatste week langzaam naar toe. Ik heb er namelijk echt nog geen zin in. Maar goed, het zal wel weer wennen want ik heb een leuke baan en leuke collega’s.

@Kristel: Abel een modenaam? Dat hoeft van mij niet, maar ja het ís natuurlijk een hele leuke naam. Dus tja, ik kan me voorstellen dat anderen dat ook vinden.
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
nance74
J&J SANTORINI
Berichten: 2968
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:32 pm

Re: Juli/augustus/september 2011 kindjes

Bericht door nance74 »

Leuk zo'n draadje. Ook S enn is een vrolijk mannetje. Tenminste meestal dan. Bv gaat goed, hij groeit er goed van. Alleen ik ben gewend een klein reusje te hebben en dat is S enn dus niet. Wel lang maar toen M icah 3 maanden was, was hij bijna een kilo zwaarder en maar een halve cm langer. Dus dat is wel een flink verschil. Maar hij is afgelopen maand weer bijna 800gram gegroeid dus dat zal wel goed gaan.

Hij is de afgelopen 3 weken, 2x per week naar het kdv geweest en ook dat gaat goed. Flesje drinken doet hij prima. Kolven lukt ook prima.

En morgen dan echt aan het werk. Ik ben benieuwd hoe ik het 's morgens allemaal geregeld krijg maar dat zal zich wel wijzen neem ik aan.

M icah doet het ook heel goed als grote broer, is niet jaloers en is nog steeds trots. S enn ligt aan regelmatig naar hem te kijken en te lachen. Zo leuk als hij reageert op anderen.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Gebruikersavatar
Linkje
J&J SANTORINI
Berichten: 1763
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:05 pm

Re: Juli/augustus/september 2011 kindjes

Bericht door Linkje »

Ik heb geloof ik iets te hard geroepen dat het hier hartstikke goed gaat. :?
F edde is weer verkouden en reutelt dat het een lieve lust is. Verder moet ie af en toe echt vreselijk hoesten, tot aan kokhalzen toe, zo sneu. :( Verder heeft ie volgens mij ook wat verhoging (ik heb nog niet getemperatuurd), dus ik heb de HAP maar gebeld. En we mogen dus om 19 uur langskomen. Dus straks meer...
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)

Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.

- Gandhi -
Miep
J&J TEXEL
Berichten: 708
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 12:26 pm

Re: Juli/augustus/september 2011 kindjes

Bericht door Miep »

Wat een zorgen om zo'n kleintje. Ik hoop dat je gerust gesteld kon worden dat het wel mee valt.
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
Gebruikersavatar
Linkje
J&J SANTORINI
Berichten: 1763
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:05 pm

Re: Juli/augustus/september 2011 kindjes

Bericht door Linkje »

Sorry dames, ik was jullie gisteravond helemaal vergeten! :oops:

Hij is gelukkig helemaal goedgekeurd. Z'n longen klonken helemaal schoon, dus het probleem zit hoger. Ook z'n oren waren schoon. Maar we moeten het wel in de gaten houden. Vooral omdat het de vorige keer ook zo ging: dag 1 was ie in orde, dag 2 was ie wel ziek en zaten z'n longen vol.
De arts bij de HAP zei dat we het volgende aan konden houden: 2-3 dagen koorts, daarna even bellen. Of eerder bellen als ie ook echt ziek oogt, dus bleek en futloos en meer van dat.

Maar voor nu zijn we weer gerustgesteld.
Ik vind dat toch maar eng met die kleintjes, vooral dat hoesten en reutelen. Ze kunnen er zo weinig aan doen, niet zoals wij even lekker doorhoesten. Ik herken het ook helemaal niet van Je!mer, die had nooit wat.
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)

Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.

- Gandhi -
Miep
J&J TEXEL
Berichten: 708
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 12:26 pm

Re: Juli/augustus/september 2011 kindjes

Bericht door Miep »

Wat fijn dat het allemaal mee viel. Hoe gaat het nu met hem?
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: Juli/augustus/september 2011 kindjes

Bericht door michelle »

Oh leuk een eigen draadje. Ik zal ook een update geven zodra ik 2 handen vrij heb :wink:
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Miep
J&J TEXEL
Berichten: 708
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 12:26 pm

Re: Juli/augustus/september 2011 kindjes

Bericht door Miep »

De eerste werkweek heb ik al weer achter de rug. Ik hoef nog niet zo nodig de deur uit, maar eenmaal op het werk is het toch ook fijn om weer bezig te zijn. Ze hadden me gemist de afgelopen periode. Mijn man was 2 dagen met de kindjes thuis en 1 dag gingen ze naar mijn schoonouders waar ook ons neefje en nichtje waren. Het is allemaal goed gegaan. W illemijn is nog steeds geen fan van het flesje. ’s Morgens drinkt ze weinig en ’s middags gaat er wel 100-120 ml naar binnen maar het is genoeg om de dag door te komen.
Vandaag mochten we ook weer naar het consultatiebureau. Ze woog precies 6 kg en was 59 cm en was daarmee goed gegroeid ten opzichte van de vorige keer. Verder doet ze het ook goed en was de arts tevreden. Kijk, dat horen we graag.
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: Juli/augustus/september 2011 kindjes

Bericht door michelle »

Fijn dat W illemijn zo goed groeit zeg! Ze drinkt inderdaad wel weinig uit een flesje, zeker vergeleken met Jasmijn. Die had vandaag aan 180cc nog niet genoeg, gek kind.

Met Jasmijn gaat het prima. Ze groeit goed aan de plooien te zien, er komen er steeds meer bij :D Ze slaapt vanaf 19:30/20:00 in haar wiegje tot de eerst nachtvoeding. Daarna komt ze bij ons in bed of in de co-sleeper. Ik ben sinds deze week liggend gaan voeden 's nachts waardoor ik zelf ook in slaap val en haar niet altijd terug leg. Ik denk vaak, oh ik leg haar zo terug hoor en wanneer ik dan weer wakker wordt is het 2 uur laten. Tja, dan laat ik haar maar gewoon liggen :D Ze drinkt bijna elke nacht nog 2 keer maar zo is het prima te doen.
Overdag slaapt ze heel wisselend en meestal niet in haar eigen bedje. Wel in de draagdoek wanneer er gelopen wordt, in de auto wanneer er gereden wordt en ik de kinderwagen. Daarin slaapt ze ook af en toe verder wanneer hij stil staat gelukkig.
Ze is al heel sterk in haar nekje, en kan al lang op haar buik liggen. De box vindt ze niet leuk, de wipstoel gelukkig wel. Bram is dol op zijn kleine zusje, al heeft hij haar deze week ook 2 keer geslagen en versleept hij de wipstoel. Ik moet het dus goed in de gaten houden.
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Miep
J&J TEXEL
Berichten: 708
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 12:26 pm

Re: Juli/augustus/september 2011 kindjes

Bericht door Miep »

Leuk die plooien van Jasmijn. W heeft ze dus ook, het is een kleine stevige dame. Uit een flesje drinkt ze inderdaad weinig maar ik denk dat ze bij mij meer drinkt. In de tijd dat ik weg ben, drinkt ze bij mij meestal 3 of 4 keer en dus maar 2 keer een flesje. Als ik dan eenmaal thuis ben, haalt ze het wel in.
Wat fijn dat je liggend kan voeden. Ik vind dat echt heel lastig en doe het dus nooit. Maar goed, samen in slaap vallen en dan verder slapen is hier op het moment heel lastig omdat ik meerdere keren voor haar grote broer het bed uit moet.
A heeft ook af en toe uit het niets W een mep gegeven. Vervelend hè? Het is nu al weer meer dan een week geleden dat hij het voor het laatst deed. Ik heb goede hoop dat het nu over is. Ik hoop dat het bij jullie ook snel over gaat. Sjouwen met het wipstoeltje kan hij nog niet maar als W erin zit moeten we wel alert zijn. Hij is zo gek op zijn zusje dat hij haar de hele dag kusjes wil geven. Dat is natuurlijk heel lief maar in zijn enthousiasme leunt hij dan met zijn volle gewicht op haar buik.
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
Gebruikersavatar
Kristel
J&J SANTORINI
Berichten: 1439
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:18 pm

Re: Juli/augustus/september 2011 kindjes

Bericht door Kristel »

Vandaag ben ik nog even langs geweest bij mijn vk. Officieel nacontrole, maar ik wilde Abel gewoon even laten zien. En men, wat ben ik blij dat zij mijn vroedvrouw was. Ze heeft haar nek uitgestoken voor me, in me geloofd en mijn gevoel gevolgd. En daar ben ik haar nog steeds zo dankbaar voor. Ik had nl een medische indicatie i.v.m. bloedverlies bij mijn eerdere bevallingen. Bij de vk praktijk waar ik eerst zat, werd alleen gesproken over de eerdere fluxus. Ik had hier op een gegeven moment zo'n genoeg van, dat ik op zoek ben gegaan naar een andere vk. Een die naar mij en mijn wensen zou kijken. Want volgens mijn gevoel was een probleem met de placenta niet de reden van het bloedverlies. En dat is ook zo gebleken. Ik ben echt heel blij dat ze het vertrouwen in mij gehad heeft, zodat ik thuis ben kunnen bevallen, zonder alle poespas van het zkh.
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)
Gebruikersavatar
Linkje
J&J SANTORINI
Berichten: 1763
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:05 pm

Re: Juli/augustus/september 2011 kindjes

Bericht door Linkje »

Hier weer even een berichtje van F edde.

We zijn vorige week weer naar het cb geweest. En ik ben zo blij met de nieuwe arts! Geweldige vrouw, die niet alleen naar de curve kijkt (zoals de vorige arts en de wijkverpleegkundige), maar ook naar het kind. F edde zakte nl wat in de gewichtscurve. Maar dat vond ze dus geen probleem, want "hij kreeg bv op verzoek". En hij is ook hartstikke verkouden, dus zijn energie gaat ergens anders naartoe.
Thuis heb ik z'n getalletjes ook even op bv.com ingevuld, en ook daar zakt ie een beetje. Van net boven het gemiddelde naar net eronder. Maar zijn lengte schiet de lucht in!!
AfbeeldingAfbeelding

Verder begin ik me wel wat zorgen te maken over zijn scheve koppie. Het gaat nl net als bij Je!mer destijds.
Met z'n voorkeurshouding gaat het hartstikke goed, daar is ie bijna overheen. En ook het oefenen en het op de buik liggen gaat heel erg goed. Maar dat koppie.... dat blijft tot nu toe scheef. :? Ik zie de bui alweer hangen: straks moet F edde óók een helm!!! En ik zat er nog wel zo bovenop: meteen fysio, osteopaat, zijligkussen enz.enz. en tóch weer hetzelfde verhaal.
*zucht*
Ach, aan de ene kant weten we hoe het werkt met een helm, een ramp is het ook niet. Maar ja, liever niet natuurlijk.
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)

Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.

- Gandhi -
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: Juli/augustus/september 2011 kindjes

Bericht door michelle »

Oh jee, dat zou zeker niet fijn zijn een helm. Maar je weet iig dat je er alles aan gedaan hebt wat je kon doen! Wanneer weet je meer over of het nodig is, is er een leeftijdsgrens?
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Gebruikersavatar
Linkje
J&J SANTORINI
Berichten: 1763
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:05 pm

Re: Juli/augustus/september 2011 kindjes

Bericht door Linkje »

Met 5 maanden (dus eind december) meet de fysio zijn hoofd, en als het dan nog teveel afwijkt dan gaan we voor een helm.
We hebben dus nog 1 maand de tijd.
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)

Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.

- Gandhi -
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: Juli/augustus/september 2011 kindjes

Bericht door michelle »

Nog even afwachten dus. Ik duuim voor je dat het niet nodig zal zijn.
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Gebruikersavatar
Kristel
J&J SANTORINI
Berichten: 1439
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:18 pm

Re: Juli/augustus/september 2011 kindjes

Bericht door Kristel »

Spannend, Ro linka. Maar je denkt zelf dat het te veel afwijkt?

Hier gaat alles nog steeds prima. Abel is weer zijn eerste verkoudheid te boven. Was echt sneu, zo'n schor jochie. Schor van het hoesten en het huilen. Maar dat is dus verleden tijd. Verder is het een heerlijk ontspannen en vrolijk jochie. Hij kan echt een hele tijd in de wipstoel zitten, kijkend naar de meiden of spelend met de gym die voor z'n neus hangt. Hij is al gericht met z'n handen aan het slaan. Leuk!

Ik merk wel dat mijn lontje weer wat korter wordt. Ook krijg ik weer last van m'n gewrichten, dus ik gok dat de zwangerschapshormonen beginnen uit te werken. Ik ga maar weer een afspraak maken bij de acupuncturist, wie weet kan zij wat voor me betekenen. Wat dan ook helpt bij me is gezond eten. Maar dat vind ik zoooo moeilijk. Als ik even geen zin heb, dan grijp ik al snel naar snoep/ koek. Het is alleen tijd dat de knop weer om gaat!
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)
Miep
J&J TEXEL
Berichten: 708
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 12:26 pm

Re: Juli/augustus/september 2011 kindjes

Bericht door Miep »

Ach, een helmpje zou zeker niet fijn zijn. Vooral omdat je er zo bovenop hebt gezeten en er alles aan hebt gedaan om het te voorkomen. Ik begrijp dat jullie al ervaring hebben met een helmpje? Wij zijn met A bel ook onder behandeling geweest van een osteopaat en een fysiotherapeut in verband met een voorkeurshouding en een afgeplat hoofdje. Een afspraak voor een helmpje stond al gepland maar waarschijnlijk door de therapieën en het feit dat hij vanaf 41/2 maand op zijn buik ging slapen was een helmpje toch niet nodig. En o, wat vond ik dat buikslapen eng maar wat was ik blij met het resultaat. Ik hoop dat het bij jullie ook nog de goede kant op gaat.

Kristel, wat vervelend dat je last hebt van je gewrichten. En gezond eten, tja we weten wel dat het moet maar soms lijkt het zo makkelijk om te snoepen.

Hier gaat het nog steeds heel goed en ik geniet enorm. W illemijn is echt het zonnetje van de familie. Zodra er iemand in haar blikveld komt, krijgt die een grote glimlach. Ze maakt steeds meer geluidjes en sinds een paar dagen heeft ze haar handjes ontdekt. Als ik 's morgens ga werken moet ik haar echt wakker maken voor een voeding. Als je het aan haar overlaat dan komt ze pas om 8 of 9 uur in de ochtend en dat is voor mij echt te laat. De avonden zijn vaak nog onrustig maar de nachten slaapt ze meestal goed en dan komt ze meestal 1 keer voor een voeding.
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
Miep
J&J TEXEL
Berichten: 708
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 12:26 pm

Re: Juli/augustus/september 2011 kindjes

Bericht door Miep »

Dag dames, hoe gaat het met jullie kindjes?

Ik heb vandaag de intake van het KDV gehad. Ik ben al vanaf begin november aan het werk maar op mijn werkdagen is W thuis bij mijn man of bij opa en oma. Vanaf januari gaat ze, net als haar broer, 1 dag in de week naar het KDV. Over 2 weken gaat ze een dagje wennen. Het zal allemaal vast wel goed gaan, maar pff, weer een stapje verder.

Met W gaat het nog steeds heel goed. Ze is een heel ontspannen en tevreden meisje. Het lukt steeds beter om haar te begrijpen. Ze geeft vrij goed aan wanneer ze moe is en slaapt dan heerlijk in haar bed. De nachten gaan wisselend, heel soms slaapt ze de hele nacht door maar meestal komt ze wel voor een voeding, soms zelfs nog wel 2 of 3 voedingen. Ik zit echt nog steeds op een grote roze wolk, ondanks het enorme slaaptekort. Ik vind het echt bijzonder dat het zo kan.
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: Juli/augustus/september 2011 kindjes

Bericht door michelle »

Goed om te horen dat het zo goed gaat met W.

Met Jasmijn gaat het ook prima. Ze lijkt helemaal geen last te hebben van haar spreidbroek gelukkig. Donderdag wordt hij versteld, ik ben benieuwd of dat wel reactie geeft.
Afgelopen vrijdag ging het niet op het kdv, ze belden om 12:00 of ik nog tips had. Ze wilde niet slapen en niet drinken (nou ja wel dus maar het lukte niet). Ze zouden het nog een uurtje aankijken en toen we weer belden had ze net een fles op en lag te slapen. Ze hebben er daarna wel even goed over nagedacht en geven haar nu vaker de fles, maar dan met minder melk (5 a6 flessen ipv 3) En het resultaat: ze slaapt daar nu ook in haar bedje, 2a 3 slaapjes van een uur! (dat is een hele verbetering). Het is een echte bv-baby, echt niet in een schema te krijgen. Maar ja, ik ben van mening dat ze dat zelf moeten ervaren. Ik geef aan hoe ik het thuis doe, en geef ze dan de vrijheid om het zelf te regelen. Maar blijkbaar komen we toch op hetzelfde uit :D
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Miep
J&J TEXEL
Berichten: 708
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 12:26 pm

Re: Juli/augustus/september 2011 kindjes

Bericht door Miep »

Hè wat naar, je zal vast niet meer rustig gezeten hebben nadat ze gebeld hadden. Wel fijn dat er vlak daarna een oplossing kwam en wat goed dat je dat helemaal los kan laten en de leidsters de vrijheid geef! W heeft ook geen schema. De ene dag drinkt ze veel vaker dan de andere dag en ook de tijden over de dag zijn heel verschillend. Ook de duur van de slaapjes is heel wisselend. Ze krijgt dus wat wel meer ritme in de zin van slapen - drinken - wakker in box, wipstoel of spelen - slapen.

En wat fijn dat de eerste ervaringen met de spreidbroek positief zijn. Dat maakt het vast makkelijker om het vol te houden.
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
Gebruikersavatar
Linkje
J&J SANTORINI
Berichten: 1763
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:05 pm

Re: Juli/augustus/september 2011 kindjes

Bericht door Linkje »

Wat goed om te horen dat het bij jullie ook goed gaat.
En wat fijn dat Jasmijn helemaal geen probleem heeft met haar spreidbroekje. Het zal wel net zo zijn als met een helmpje: de ouders hebben er het meeste last van! :D En succes morgen bij het verstellen.

Met F edde gaat ook alles goed. Net als bij jullie zit er aan de ene kant wat meer ritme in met slapen-drinken-spelen-slapen-enz, maar de tijden waarop ie dat doet en hoe lang ie het doet verschillen nogal.
De nachten gaan meestal ook wel goed. Hij komt 1-2x voor een voeding, en gaat daarna weer lekker slapen. Soms is ie nog even wakker, en dan lig ik in het donker te luisteren naar een kletsend jongetje! :verliefd:
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)

Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.

- Gandhi -
nance74
J&J SANTORINI
Berichten: 2968
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:32 pm

Re: Juli/augustus/september 2011 kindjes

Bericht door nance74 »

Het is al weer een hele tijd geleden dat er in dit draadje is geschreven en door mij helemaal. Hoe gaat het met jullie baby's? Hoe gaat het met de Jasmijn en haar spreidbroek? Hoe lang moet ze hem nog aan?

Hier gaat het allemaal goed. Net als bij jullie wel een ritme maar daar is geen tijdstip aan te hangen. Vind ik niet erg maar soms zoeken voor het kdv maar dat gaat ook goed. 2 weken geleden gewogen, toen was hij 7356, eindelijk flink gegroeid in een maand tijd, bijna 1 kg aangekomen. Gelukkig want ik twijfelde of hij wel voldoende groeide. hij heeft heel lang onder het gemiddelde gezeten maar nu zit hij daar dus op. Wel apart hoor nu een gemiddeld kindje als je oudste altijd een reusje is geweest. En S enn was trouwens 67 cm lang.

En vandaaag is zijn eerste tandje doorgekomen. Helemaal niet in de gaten gehad. Wel dat hij contstant met iets in zijn mondje zat maar dat was al een tijdje zo en dat doen alle baby's dus niks bijzonders. Vorige week was hij flink verkouden en toen koorts gehad maar dat lag volgens mij echt aan de verkoudheid.

Bij jullie kindjes al tandjes ontdekt? Hoe gaat het verder bij jullie.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Miep
J&J TEXEL
Berichten: 708
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 12:26 pm

Re: Juli/augustus/september 2011 kindjes

Bericht door Miep »

Wat fijn dat S enn weer goed gegroeid is. Niets is zo vervelend als je zorgen maken over de kindjes. W illemijn blijft zich lekker ontwikkelen en draait inmiddels van rug naar buik. Helaas heeft ze het op haar buik niet zo naar haar zin en terug draaien lukt nog niet. Zij zit ook constant met iets in haar mondje maar een tandje heb ik nog niet kunnen ontdekken. De nachten gaan helaas steeds minder goed, ze komt nu meestal 3-4 keer voor een voeding. A bel wordt meestal ook nog 1-2 keer per nacht wakker en dat betekent dat ik bijna nooit lang onafgebroken slaap. Het begint me wel wat op te breken maar goed, het is zoals het is.
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
Gebruikersavatar
Linkje
J&J SANTORINI
Berichten: 1763
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:05 pm

Re: Juli/augustus/september 2011 kindjes

Bericht door Linkje »

Leuk om te horen dat bij jullie ook alles goed gaat!

Hier gaat het dus ook goed. Qua gewicht gaat F edde gelijk op met S enn: afgelopen dinsdag woog ie 7470 gram bij een lengte van 69 cm.
Maar F edde groeit momenteel juist niet zo goed, maar 750 gr in 8 weken! :? Het valt nog binnen de marge, maar het houdt niet over. En ook op de bv-curve zakt ie dus wat. Maar ik maak me nog niet heel veel zorgen, hij plast/poept goed, en zit lekker in z'n vel, dus het zal allemaal wel meevallen. Misschien lijkt ie wel op mij qua postuur (lees: (vroeger :roll: ) lang en dun).
Nou hebben wij een hele goede arts op het cb. De pc's deden het niet, dus ze kon de cijfertjes niet in de grafiek zetten. Maar ze keek naar F edde en zei: "Dat ziet er prima uit toch?!" Nou, dat vond ik dus ook!! Heerlijk zo'n arts. :D

Hier ook nog geen tandjes trouwens, al zitten we er al weken op te wachten. Hij kwijlt en kauwt zich echt een ongeluk, maar het wil nog niet doorzetten. Voor ons gevoel is ie heel laat, maar dat komt doordat Je!mer met 6 maanden al 4 tanden had!

F edde is net als W illemijn bezig, hij is ook weer vaker wakker voor een voeding 's nachts. Al valt het mee, hij komt momenteel 2x per nacht. En gelukkig slaapt Je!mer (meestal) wel door, dus het valt mee met mijn wallen. Als ik tenminste wel op tijd ga slapen...

Inmiddels is het dus wel definitief dat F edde ook aan de helm moet. Hopelijk krijgt ie hem binnen 2 weken, en dan zitten we weer 6 maanden tegen zo'n helm aan te kijken. Ik kan me van Je!mer nog herinneren dat je altijd de neiging hebt z'n bolletje te zoenen, en dan zit er dus een helm tussen. En het blijft een beetje vreemd, zo'n koude helm knuffelen. :? :D
Al moet ik zeggen dat we het niet zo somber inzien hoor. We weten inmiddels dat die 6 maanden zó om zijn. Voor je het weet zijn onze kindjes 1 jaar oud.....

Maar ik ben ook wel benieuwd hoe het met J@smijn en haar spreidbroek gaat. Is ze er al helemaal gewend aan?
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)

Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.

- Gandhi -
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: Juli/augustus/september 2011 kindjes

Bericht door michelle »

Leuk om te lezen hoe het met jullie kindjes gaat! Jammer dat Fe dde toch een helm moet maarja, je weet waar je het voor doet he.

Met Jasmijn en haar spreidbroek gaat het heel goed, of zoals de arts vanmiddag zei, fantastisch! De hoek was al wat hij moet zijn, maar we laten de broek nog 6 weken om om zeker te weten dat het goed blijft. En dan na 5 maart afbouwen. Wanneer de broek af is probeert ze wel te rollen, maar dat duurt altijd maa heel kort natuurlijk. Met broek aan doet ze geen enkele poging. Met jaar stem daarintegen, kletsen, schreeuwen, de hele dag door :D Ze slaapt erg weinig overdag maar heeft daar verder geen last van. De nachten gaan prima, ze kwam even twee weken heel vaak voor een voeding maar nu is het weer 2 of 3 keer. We slapen samen en ik merk dat het minder is maar hoeveel precies... geen idee :D

Ze heeft nog geen tandjes maar ze kwijt echt enorm. Vandaag kwamen er echt af en toe golfjes kwijl uit :shock: Dus ik ben benieuwd hoe lang dat nog duurt. Volgens Bram kan ze praten wanneer ze tandjes heeft dus :wink:
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Gebruikersavatar
Linkje
J&J SANTORINI
Berichten: 1763
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:05 pm

Re: Juli/augustus/september 2011 kindjes

Bericht door Linkje »

michelle schreef:Volgens Bram kan ze praten wanneer ze tandjes heeft dus :wink:
Geweldig hè, die peuterlogica! :D

Maar wat een geweldig nieuws dat het zo goed gaat met haar spreidbroek. Zes weekjes nog maar!!
En dat kletsen herken ik wel. Samen met gesputter, gesmak, gegrinnik..... :lol:
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)

Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.

- Gandhi -
Miep
J&J TEXEL
Berichten: 708
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 12:26 pm

Re: Juli/augustus/september 2011 kindjes

Bericht door Miep »

W is bijna een half jaar en we zijn vandaag weer bij het consultatiebureau geweest dus een mooi moment voor een update. Eerst de cijfertjes: ze is in 2 maanden 900 gram aangekomen en weegt nu 7300 gram, dus prima op gewicht. Met haar 64 cm is ze wat kleiner dan gemiddeld. Verder was de arts tevreden en dat zijn wij ook. Ze draait om haar as, rolt van rug naar buik en 'kletst' heel wat af. Als wij eten zit ze er de laatste dagen bij in de kinderstoel, met wat extra ondersteuning gaat dat prima. We zitten dan alle 4 aan tafel en ik vind dat echt heel gezellig. Het is dus enorm genieten al hoop ik dat de nachten snel wat beter gaan want die beginnen me op te breken. Hoe gaan de nachten bij jullie, slapen de kindjes bij jullie op de kamer/bed of in een eigen kamer?
Wij willen deze week ook rustig beginnen met wat bijvoeding. Ik ben heel benieuwd hoe ze dat vindt. Zijn jullie al begonnen met vaste voeding?
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: Juli/augustus/september 2011 kindjes

Bericht door michelle »

Met Jasmijn gaat het prima. Ze was erg verkouden en daar wat ziekjes van vorig weekend maar nu is ze haar vrolijke zelf weer. Ze speelt al een beetje met speelgoed en volgt alles en iedereen. Bewegen doet ze nog niet zoveel maar die spreidbroek zit natuurlijk ook nogal in de weg. We hebben goede hoop dat we na 5 maart mogen gaan afbouwen. Ik wil echt wachten tot 6 maanden met bijvoeding, dat komt natuurlijk niet zo heel precies maar voor mijn gevoel wel.

De nachten gaan prima. Ze wordt ergens tussen 22:00 en 01:00 wakker en gat dan bij ons in bed. Ze drinkt dan 2 of 3 keer maar ik slaap heerlijk door ondertussen. Even verliggen en weer verder slapen. Bij Lotte en Bram kon ik niet liggend voeden en voedde ik met tepelhoedje. Dat is nu allemaal niet het geval en ik geniet me helemaal te pletter van de bv :verliefd:
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Gebruikersavatar
Linkje
J&J SANTORINI
Berichten: 1763
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:05 pm

Re: Juli/augustus/september 2011 kindjes

Bericht door Linkje »

Dat klinkt goed, die cijfers van W. F edde doet ook dezelfde kunstjes als haar, maar ja ze zijn ook even oud hè. :D
Michelle, wat heerlijk dat je zo geniet van de bv!! De blijdschap straalt van je berichtje af! Heerlijk als het zo gemakkelijk gaat hè.

F edde was begin deze week 6 maanden, dus hij heeft wat banaan kunnen proberen. 's Avonds zat ie altijd al bij ons op tafel in zijn wippertje (als ie wakker was tenminste). Zelf zitten wil alleen echt nog niet, dus hij zit nu in een Bumbo stoeltje als ie wat te eten krijgt.
Hij heeft er alleen nog niet zoveel behoefte aan geloof ik. Zelf pakt ie de banaan nl helemaal niet op, het interesseert hem niet. Als je de banaan voor hem houdt wil hij er nog wel wat aan sabbelen/knabbelen, maar dat is het dan ook wel. Heel anders dan Je!mer, die meteen van start ging! :D Nou ja, komt vanzelf!

En de nachten, tja, soms gaat het goed (1x tussen 19 en 7 uur), soms wat minder (>3x tussen 19 en 7 uur). Op zich vind ik het nog wel te doen, als ik maar op tijd naar bed ga. Maar als Je!mer dan zoals deze week ziek is, en ook elke paar uur wakker is, dan heb ik overdag dus stokjes nodig om m'n wallen omhoog te houden! :lol:
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)

Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.

- Gandhi -
Gebruikersavatar
Kristel
J&J SANTORINI
Berichten: 1439
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:18 pm

Re: Juli/augustus/september 2011 kindjes

Bericht door Kristel »

Hier genieten wel ook nog flink van onze beer. Een baby is ie al bijna niet meer. Hij is nu al net zo groot als de meiden waren toen ze 1 waren. Over een kleine maand is hij ook al een half jaar. Ik denk niet dat wij echt tot een half jaar wachten met bijvoeden. Hij had deze week een broodkorst te pakken en hij heeft ervan zitten smullen tot ik erachter kwam... Plus dat hij nog niet echt graag uit een fles drinkt. Hij drinkt een paar slokjes en dan niets meer. En als hij honger heeft, wil hij echt geen fles. Dus dat wordt nog wel leuk als hij volgende week gaat wennen bij de oppas. Maar het oefenen vind ik zo vervelend. Dat kolven en dan een goed moment vinden om te proberen. Niet te veel honger maar ook niet te weinig? Dus het komt ons waarschijnlijk wel goed uit als hij al wat eet, of misschien wat pap ofzo wil.
Maar het liefst zou ik hem zo lang mogelijk bij me houden. Ik vind het zo moeilijk om hem niet bij me te hebben. Ik heb nog helemaal geen behoefte om iets voor mezelf te doen zonder hem. Mijn ouders hebben al een paar keer aangeboden om om te passen zodat hasso en ik iets kunnen doen samen. Maar dat heb ik tot nu toe vriendelijk afgeslagen. Half maart moet ik weer werken, dus dan zal ik er echt aan moeten geloven.

Abel is trouwens druk bezig met ontwikkelen. Hij kletst veel, rolt van buik naar rug en van rug naar zij. En hij zit soms al op handen en knieën.

Enige minpunt is dat ik nog steeds zo veel last heb van mijn handen en voeten. Het is intussen wel draaglijk, maar zeker niet pijnloos. Uit bloed onderzoek is wederom niets gekozen, maar de acupunctuur helpt wel. Wat het is, geen idee. Ik hoop maar dat het snel over is?
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)
Miep
J&J TEXEL
Berichten: 708
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 12:26 pm

Re: Juli/augustus/september 2011 kindjes

Bericht door Miep »

Wat fijn dat het bij jullie ook zo goed gaat!
Michelle, wij hebben ook gewacht tot 6 maanden (dat is vandaag!). Al hoor ik om mij heen dat het consultatiebureau aangeeft dat je vanaf 4 maanden mag gaan bijvoeden. Wij vinden dat te vroeg, maar ik merk dat om ons heen (mn als er geen borstvoeding wordt geven) al wel zo vroeg gestart wordt. Wat fijn dat Jasmijn rustig bij jullie in bed slaapt en dat je liggend kan voeden. W illemijn slaapt in haar eigen kamer. In principe gaat dat goed maar het is wel koud om er ’s nachts een paar keer uit te moeten voor een voeding. Tijdens haar hele slechte nachten wil ze niets alleen staand in de armen gewiegd worden. Zitten in een stoel of bed of hij naast ons in bed, ze wil dat echt niet en zet het dan op een krijsen.
Heeft F edde al wat meer interesse in het eten? Wij hebben gister voor het eerst een worteltje aangeboden en W was ook niet heel enthousiast. Ze stopt alles in haar mond maar nadat ze het worteltje in haar mond had, duwde ze het er weer uit. Ze heeft er een beetje aan gesabbeld toen ik het vast hield maar ze vond het maar raar.

Kristel : ik herken het wel dat je A bel zo lang mogelijk bij je wilt houden. Ik ben vanaf november weer aan het werk maar dat zijn ook de enige momenten dat W en ik niet samen zijn en ik vind dat prima. En Abel al op handen en knieën, wat is hij snel! Vervelend dat je zoveel last hebt van je handen en voeten. Beperkt het je ook in de verzorging van de kinderen? Ik hoop met je dat het snel over is.
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: Juli/augustus/september 2011 kindjes

Bericht door michelle »

Gefeliciteerd Miep, met de halfjaardag van W. :D En met een half jaar bv, hier is het heel normaal maar in de boze :P buitenwereld niet dus ik vind het een felicitatie waard.

Ons cb zei trouwens pas bijvoeden met 6 maanden, ze gaven een folder mee van het voedingscentrum waar dat ook in staat.
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Miep
J&J TEXEL
Berichten: 708
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 12:26 pm

Re: Juli/augustus/september 2011 kindjes

Bericht door Miep »

michelle schreef:Gefeliciteerd Miep, met de halfjaardag van W. :D En met een half jaar bv, hier is het heel normaal maar in de boze :P buitenwereld niet dus ik vind het een felicitatie waard.
Dank je wel. Ik vind het toch wel een hele mijlpaal, het gaat zo snel! Het voeden vind ik ook heel normaal. Alles loopt goed dus we gaan gewoon door. Maar zoals je zegt, vraagt de boze buitenwereld (niet iedereen hoor) al wanneer ik ga stoppen.
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
Miep
J&J TEXEL
Berichten: 708
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 12:26 pm

Re: Juli/augustus/september 2011 kindjes

Bericht door Miep »

Dag dames, hoe gaat het met jullie en de kindjes?
Wij hebben zeer vermoeiende weken gehad maar de laatste nachten gaan wat beter dus ik hoop dat dit doorzet. W illemijn komt (kwam?) ’s nachts steeds vaker voor een voeding en dat putte mij enorm uit. Ik verbaas mij er echt over dat je ondanks zulke slecht nachten toch redelijk kan functioneren. Bovendien had ik het gevoel dat we samen in een vicieuze cirkel zaten: ik word snel wakker en als ik naar haar toe ging omdat ze huilde, wilde ze niet meer slapen. Als ik haar voedde dronk ze weinig omdat ze nog niet echt honger had en dan werd ze weer snel wakker.
Vorige week was ik na een onrustige nacht om half 6 zo moe dat ik haar in de kinderwagen beneden heb gelegd, letterlijk even afstand nemen in de hoop nog iets te kunnen slapen. Na wat pruttelen is ze gaan slapen en hebben we haar pas om 9 uur weer gehoord! De nachten daarna heb ik haar ook beneden gelegd en het gaat echt beter. Ze komt veel minder voor een voeding en slaapt dus langer achter elkaar en als ze drinkt is dat veel effectiever. Ik heb er wel moeite mee om haar ‘weg’ te leggen want het is niet zoals wij het zouden willen. Vannacht ging het echter zo goed dat ze gewoon boven heeft geslapen. Zullen we een doorbraak hebben?

Kristel, hoe ging het wennen van A bel bij de oppas?
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
Gebruikersavatar
Linkje
J&J SANTORINI
Berichten: 1763
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:05 pm

Re: Juli/augustus/september 2011 kindjes

Bericht door Linkje »

Oh, die nachten die ken ik! :evil:
Hier gaat het ook heel erg op en neer: de ene nacht kan het prima gaan, maar dat geeft geen garanties voor de volgende nachten...
En ook overdag doet ie het zo. Gisteren heeft ie bijvoorbeeld alleen maar hazeslaapjes gedaan. En tussendoor maar jengelen omdat ie zo moe is... gaan dan slapen jongetje! Gelukkig is het verder een heel vriendelijk mannetje hoor. :D

Verder heeft F edde zijn helm inmiddels al een paar weken en het gaat goed. We hebben hem laten airbrushen, en hij is heel gaaf geworden! Ik zal zometeen ook even een draadje maken in het foto-forum. Edit: Hier staat het draadje.
Het enige nadeel is dat F edde een nogal gevoelig huidje heeft, waardoor hij wat last van uitslag heeft. Puur van de warmte. Maar hij lijkt er niet heel veel last van te hebben, dus ik houd het gewoon wat vettig met vaseline.

Verder gaat het eten ook opeens heel goed.
De eerste 3 weken had ie echt geen idee wat ie met bv banaan moest doen, en deed ie er dus ook niks mee.
Maar opeeens is de knop omgegaan, en duikt ie er bovenop. En nijdig dat ie is als je niet snel genoeg een nieuwe hap voor hem regelt. Zelf doen wil met banaan nog niet zo goed, dat wordt zo glibberig. Maar broodkorsten gaan prima!
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)

Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.

- Gandhi -
Miep
J&J TEXEL
Berichten: 708
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 12:26 pm

Re: Juli/augustus/september 2011 kindjes

Bericht door Miep »

Wat vervelend dat jullie ook van die slechte nachten hebben. Maar toch, gedeelde smart is halve smart (al gaat het bij ons de laatste dagen heel aardig). Wij hebben al wel een paar keer de vraag gekregen waarom we niet overgaan op kv want dan slapen ze toch veel beter :( ?

Ik had het in je eigen draadje al aangegeven maar ik vind dat F edde een mooie helm heeft. Ik wist eigenlijk helemaal niet dat je het zo kan personaliseren.
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: Juli/augustus/september 2011 kindjes

Bericht door michelle »

Linkje schreef: Zelf doen wil met banaan nog niet zo goed, dat wordt zo glibberig. Maar broodkorsten gaan prima!
Ik zag de tip laatst op een foto, de schil eraan laten zitten met de flappen eraf gesneden. Als ik eraan denk zal ik een foto laten zien van Jasmijn vanavond (ben aan het werk :oops: )
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Plaats reactie