Wat doen tegen koude handjes 's nachts?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
mama van W

Wat doen tegen koude handjes 's nachts?

Bericht door mama van W »

Hoi

M slaapt sinds gisteren niet meer in de puckababy en wel in een dikke slaapzak met mouwen. Overdag gaat het prima, wat leuk!
's Nachts gaat het ook goed, maar ze wordt wakker met ijskoude handjes. Nu weet ik niet meer hoe ik dat bij W deed, hebben jullie tips? Volgens mij wordt ze daar nl. van wakker.

Bedankt!
Annemarie

Re: Wat doen tegen koude handjes 's nachts?

Bericht door Annemarie »

Ja laten slapen in een combi sleeper.
Pauline
J&J MALEDIVEN

Bericht door Pauline »

Annemarie schreef:Ja laten slapen in een combi sleeper.
Die begrijp ik even niet.
Wat is nou het verschil tussen een dikke slaapzak en een combisleeper? Wat dat betreft dan? Of ik sjoerd in de combi sleeper of de dikke slaapzak met mouwtje liet slapen. Bij ons maakte dat geen verschil hoor. Mijn kinderen sliepen in de winter ook onder een dekentje en dan deed ik de handjes onder de deken als ik even ging kijken. Ik heb sjoerd ook wel eens handschoentjes aangedaan. Van die dingen die je ook wel gebruikt tegen het krassen van de nageltjes in het gezicht.
P auline, mama van M@arten (18) en Sj0erd (16)
mama van W

Ja ik stop ze ook onder het dekentje maar dat blijft meestal niet lang zo :P
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Niks. Zij heeft geen last van die koude handjes (ik wel trouwens, als ze bij de nachtvoeding met die ijsklompjes aan mijn borsten zit :)).

Ze heeft de laatste weken ook wel eens een slaapzak aan waarvan de mouwtjes te lang zijn. Dat werkt ook wel tegen de koude handjes. Maar die doe ik haar niet speciaal aan tegen koude handjes (maar gewoon omdat ik anders te weinig slaapzakjes heb)
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
HeleenW

Bericht door HeleenW »

je zou even met sokjes aan de handjes kunnen proberen of het echt het wakker worden is door de koude handen.
Hele kleintjes schijnen er niet wakker van te worden, vertelde de kraamverzorgster.

Fijn dat het lukt zonder puckababy, dat is soms ook al een hele omschakeling.
mama van W

Ja zonder puckababy ging wonderwel. Ze heeft er geen last van. Ze is wel al zes maanden, dat scheelt misschien (hoewel W er meer last mee had).
Tja we zullen zien, slaapzakje wat langer, armpjes onder het dekentje stoppen en hopen dat ze van de koude handjes geen last heeft....
Bedankt hoor!
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Ik denk niet dat ze wakker wordt van haar koude handjes. Ik denk eerder dat ze wakker wordt omdat ze niet meer in die puckababy slaapt. Ik bedoel zo koud is het nou ook weer niet toch? Het hoort ook wel een beetje bij het ontbakeren. Fijn dat ze eigenlijk gewoon supergoed slaapt zonder de doeken. Ik zou niet gaan beginnen met handschoentjes oid. Het is gewoon wennen en ook daar komt ze vast en zeker doorheen!
Groetjes Dorien mv F(19) en L (15)
mama van W

Ja 'k denk dat ze eerder gewoon aan de borst wil dicht bij mama :P
Ach ja ze doet maar, ze zijn maar één keer zo klein hé :D
petra1969
J&J HAWAII

Bericht door petra1969 »

Mijn tweede (nu 20) had ook altijd van die koude handen. Bij haar waren ze ook nog eens blauwig en opgezet. Ik trok haar dan 's nachts een trui van haar 2 jaar oudere zus aan en maakte de mouwen dicht. Daarna heeft ze er geen last meer van gehad.
Mama van Evelien (36), Jojanneke (33), Sandrina (32), Sarah (19), Elise (18) en Cay (15)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
Suuz

Bericht door Suuz »

Pauwtje schreef:Niks. Zij heeft geen last van die koude handjes (ik wel trouwens, als ze bij de nachtvoeding met die ijsklompjes aan mijn borsten zit :)).
wwz hahahahhahah idd brrrr koud
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Pauline schreef:
Annemarie schreef:Ja laten slapen in een combi sleeper.
Die begrijp ik even niet.
Wat is nou het verschil tussen een dikke slaapzak en een combisleeper? Wat dat betreft dan? Of ik sjoerd in de combi sleeper of de dikke slaapzak met mouwtje liet slapen. Bij ons maakte dat geen verschil hoor. Mijn kinderen sliepen in de winter ook onder een dekentje en dan deed ik de handjes onder de deken als ik even ging kijken. Ik heb sjoerd ook wel eens handschoentjes aangedaan. Van die dingen die je ook wel gebruikt tegen het krassen van de nageltjes in het gezicht.
Hier maakte het verschil :) .
Plaats reactie