Zou het zo snel helpen?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13429
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Zou het zo snel helpen?

Bericht door Chantal »

Vanmiddag heb ik druppels tegen darmkrampjes gekocht (kon mooi mijn kraamkadootje, een da-bon gebruiken) en dat heb ik gegeven voor de voeding. infacol, ik had er eigenlijk nog nooit van gehoord.
maar meneertje slaapt al zo'n 2 uur lekker door, zonder wakker worden! meestal hoor ik hem na 3 kwartier wel pruttelen. dan is het of de speen erin en hij slaapt verder, of hij slaapt zelf door of ik moet hem weer in slaap voeden..

ben echt benieuwd hoe het de komende tijd gaat! hij vond het nog lekker ook :)
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
HeleenW

Re: Zou het zo snel helpen?

Bericht door HeleenW »

Ik ben heel benieuwd! Het zou wel super fijn voor je zijn!!
Had je het idee dat hij last had van krampen als hij wakker werd? Ik ken het spul wel, bij Levi heb ik het ook gebruikt!
Gebruikersavatar
Ann1gje
J&J SANTORINI
Berichten: 1010
Lid geworden op: vr aug 06, 2010 9:21 pm

Re: Zou het zo snel helpen?

Bericht door Ann1gje »

infacol was hier bij beide kids het enige dat echt hielp! Ik hoop het voor je!
Ann, mama van B (2006) en en F (2008)
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Zou het zo snel helpen?

Bericht door Miranda »

Infacol heeft bij Danique heel goed gewerkt. En ja, ik weet dat het een vorm van bijvoeding is, maar toch heb ik het gedaan. Alles beter dan een krijsende baby dacht ik toen...
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Ves

Re: Zou het zo snel helpen?

Bericht door Ves »

V incent vond het ook wel lekker. Hij ging er heel erg van boeren/winden laten, lucht kwam er dus wel uit 8) . Maar ik had ook het idee dat hij er meer van ging spugen en ben daarom na een week weer gestopt. Hoop dat het jullie beter bevalt.
Gebruikersavatar
Floor83
J&J SANTORINI
Berichten: 1251
Lid geworden op: do jul 29, 2010 2:48 pm

Re: Zou het zo snel helpen?

Bericht door Floor83 »

Ik heb bij S0phie ook infacol gebuikt en werkte goed. Bij Tyg0 ook weer, maar dat was drama! Het heeft helemaal zijn darmen stil gelegd. Voor die tijd poepte hij makkelijk. Daarna kwam het gewoon niet meer. Uiteindelijk poepte hij mbv de thermometer. Nu is het ook nog een 'moeizame poeper'. (beetje raar uitgedrukt maar je snapt maar vast eel) Dus let alsjeblieft op dat je er geen problemen mee krijgt.
Conny, mama van S0phie 10 april 2009 en Tyg0 1 maart 2011
Gebruikersavatar
juudje
J&J SANTORINI
Berichten: 2739
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:59 am

Re: Zou het zo snel helpen?

Bericht door juudje »

Miranda schreef:Infacol heeft bij Danique heel goed gewerkt. En ja, ik weet dat het een vorm van bijvoeding is, maar toch heb ik het gedaan. Alles beter dan een krijsende baby dacht ik toen...
Er is mij verteld door de kraamzorg dat het niet opgenomen wordt door de darmen dus echt bijvoeding is het niet. Het legt een soort laagje over de darmen waardoor er minder krampjes zijn geloof ik.
Hier heeft het Roos overigens ook goed geholpen. Het was wel schreeuwend duur voor zo'n lullig potje dat heel snel leeg was met die hoeveelheid voedingen die Roos had maar ach beter dan een schreeuwend kind door de krampjes....
Judith moeder van Tom (4-4-2006), Lola (27-10-2007) en Roos (21-1-2010)
HeleenW

Re: Zou het zo snel helpen?

Bericht door HeleenW »

Floor83 schreef:Ik heb bij S0phie ook infacol gebuikt en werkte goed. Bij Tyg0 ook weer, maar dat was drama! Het heeft helemaal zijn darmen stil gelegd. Voor die tijd poepte hij makkelijk. Daarna kwam het gewoon niet meer. Uiteindelijk poepte hij mbv de thermometer. Nu is het ook nog een 'moeizame poeper'. (beetje raar uitgedrukt maar je snapt maar vast eel) Dus let alsjeblieft op dat je er geen problemen mee krijgt.
Dit is dus precies wat er bij mijn neefje ook is gebeurd. Ook door de infacol. Ik wilde het niet gelijk noemen maar nu jij ermee komt denk ik inderdaad dat het goed is dat je het weet Chantal. Het zegt natuurlijk niet dat het bij Mark ook zo gaat, maar heb wel erg in dat het kan gebeuren.
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13429
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Zou het zo snel helpen?

Bericht door Chantal »

ok, dat is idd goed om te weten dat dat kan!
ik zal zijn poepluiers goed in de gaten houden.
want ik heb juist het idee dat hij nu minder van die echt harde knetterscheten laat. de arts op het consultatiebureau voelde ook aan zijn buikje dat ie wat hard was, en dat voel ik ook af en toe bij hem. waarschijnlijk dus lucht.
maar we gaan het uitproberen deze week.
er staat op de verpakking trouwens ook dat het niet wordt opgenomen in het lichaam, dus geen bijvoeding.
op dit moment ligt hij alweer lekker te slapen :)
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Floor83
J&J SANTORINI
Berichten: 1251
Lid geworden op: do jul 29, 2010 2:48 pm

Re: Zou het zo snel helpen?

Bericht door Floor83 »

Chantal schreef:ok, dat is idd goed om te weten dat dat kan!
ik zal zijn poepluiers goed in de gaten houden.
want ik heb juist het idee dat hij nu minder van die echt harde knetterscheten laat. de arts op het consultatiebureau voelde ook aan zijn buikje dat ie wat hard was, en dat voel ik ook af en toe bij hem. waarschijnlijk dus lucht.
maar we gaan het uitproberen deze week.
er staat op de verpakking trouwens ook dat het niet wordt opgenomen in het lichaam, dus geen bijvoeding.
op dit moment ligt hij alweer lekker te slapen :)
Het was niet de bedoeling om je bang te maken, maar vond wel dat je het moest weten. En zoals ik al zei, bij S0phie hielp het wel.
Ik heb hier nog een nieuw onaangebroken flesjes staan. Je mag 'm zo hebben maar volgens mij woon je niet in de buurt.
Conny, mama van S0phie 10 april 2009 en Tyg0 1 maart 2011
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13429
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Zou het zo snel helpen?

Bericht door Chantal »

ik heb geen idee waar je woont! maar vast niet in de buurt idd, anders had ik het wel geweten :)
hij heeft nu ongeveer een kwartier na de voeding even last, dan komt er flink veel geluid (en de rest) eruit maar daarna heeft hij volgens mij geen last meer.
niet meer steeds tussendoor van die knetterscheten!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Hermien
J&J SANTORINI
Berichten: 2001
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:31 am

Re: Zou het zo snel helpen?

Bericht door Hermien »

Hier ook na gebruik van infacol een moeizame poepster ben er ook om die reden mee gestopt vorig jaar.
Mamma van Wouter 03-12-2002, Heinrike 11-03-2005 en Janiek 14-9-2010
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13429
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Zou het zo snel helpen?

Bericht door Chantal »

hij had net voor het eerst een volle plasluier zonder poep... eigenlijk zit er altijd wel iets van een natte scheet in... ik kijk het nog even aan. want hij slaapt op zich wel goed.
gister overdag steeds 4 uur tussen de voedingen, ik moest hem 2 x wakker maken! vannacht om de 3 uur. dus dat is wel heel netjes.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
annelinda

Re: Zou het zo snel helpen?

Bericht door annelinda »

Bij Anne heb ik het toen ook een week of 3 gebruikt. Toen geen verandering gehad van de ontlasting.
Het heeft hier toen heel goed geholpen.
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13429
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Zou het zo snel helpen?

Bericht door Chantal »

vannacht lag ie maar te persen en er kwam niks uit.. ik ga dus weer even stoppen voordat hij daar te erg last van krijgt. paar uur later zat zijn luier trouwens wel weer vol hoor. maar persen zonder (natte) scheet hoort volgens mij niet toch?
helaas deed hij dat tijdens het drinken... met bijbehorend hoofd wat alle kanten op gaat, auw!!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2828
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: Zou het zo snel helpen?

Bericht door Laris76 »

Wij hebben het bij T ook gebruikt, maar waren niet overtuigd van de werking. Hij spuugde het vaak weer uit en krampjes werden niet aantoonbaar minder. Snel gestopt dus. En idd is het wel erg duur! Maar ik hoor ook positieve geluiden dus het zal per kind wel verschillen.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
HeleenW

Re: Zou het zo snel helpen?

Bericht door HeleenW »

hihi die natte scheet herken ik. Sinds deze week voor het eerst af en toe een luier zonder natte scheet :)
Hoe gaat het nu je het niet gebruikt? Is het een optie het af en toe te gebruiken?
ps ik zou niet weten of persen zonder ontlasting erg is... Daan ligt boven te slapen (en dat is zo'n 18 uur op een dag) dus die tijd hoor ik niets van hem. Heb jij Mark constant in je buurt liggen? Dan hoor je sowieso veel meer lijkt me!

En poepen tijdens het voeden, hihi... tepel in de mond houden en draaien met dat koppie ( ook als ze wat zien, lekker handig he?)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13429
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Zou het zo snel helpen?

Bericht door Chantal »

mark ligt overdag in de wandelwagen omdat zijn bedje op zolder is en wij nog steeds geen werkende babyfoon hebben :roll:
we hebben er 2 in huis. nu hebben we 2 x de helft zeg maar.. allebei van het andere merk. :oops:
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Plaats reactie