Wat is een baby?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Linkje
J&J SANTORINI
Berichten: 1763
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:05 pm

Wat is een baby?

Bericht door Linkje »

Dat is toch zo'n klein wezentje, wat plast, poept, drinkt en vooral veel slaapt?!
Nou, dan is die van ons stuk, want slapen doet ie overdag bar weinig deze week!
Gisteren heeft ie zelfs maar 1,5 uur geslapen overdag. :shock: Ik zat er op het einde van de dag echt helemaal doorheen. Gelukkig deed mijn peutertje wel een middagdutje.
Hij zit zichzelf zo in de weg momenteel, ligt maar te maaien met z'n armen en benen, en houdt zichzelf gewoon wakker. En dan slaapt ie bijna.... poept ie z'n luier vol!
Je kunt ook gewoon zien dat ie moe is, rooie oogjes, maar het lukt hem dan niet om in slaap te komen.
Gelukkig heeft ie dit alleen overdag, en niet 's nachts.
Zucht.
Herkent iemand van jullie dit? Want dit ken ik helemaal niet van Je!mer. En ik weet niet meer wat ik moet doen om hem in slaap te krijgen....
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)

Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.

- Gandhi -
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13432
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Wat is een baby?

Bericht door Chantal »

dat slaan met die armen kun je voorkomen door hem in te bakeren. maar ja.. zo'n grote baby rolt al wel bijna natuurlijk. maar idd, ze horen nog lekker minstens 3 x per dag te slapen of zo.
succes! mijn baby wordt net wakker na 2 uur slaap ;)
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Linkje
J&J SANTORINI
Berichten: 1763
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:05 pm

Re: Wat is een baby?

Bericht door Linkje »

inbakeren heb ik geprobeerd, maar hij draait net zo lang tot ie weer los is. :roll:
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)

Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.

- Gandhi -
HeleenW

Re: Wat is een baby?

Bericht door HeleenW »

de bakerzak of nu heet het puckababy, dat is een milde vorm van inbakeren in een slaapzak.

het is dat ik het nu zelf gebruik anders mocht je het lenen om te proberen!!
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: Wat is een baby?

Bericht door Dorien »

Inbakeren bij een kindje dat al bijna 5 maanden is zou ik echt echt niet doen. Hoe slaapt hij als je hem in de draagdoek doet? Liv sliep ook zo weinig als baby. Vreselijk vermoeiend. Hooguit 45 minuten achter elkaar en dan s'nachts ook heel veel wakker. Het is slopend maar het gaat echt weer over. Slaapt hij altijd zo slecht? Is het ineens veranderd? Slaapt hij al zijn hele leventje zo beroerd? (edit ik zie net dat het pas sinds deze week is)
Gaat vast gauw weer over. Succes!
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Linkje
J&J SANTORINI
Berichten: 1763
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:05 pm

Re: Wat is een baby?

Bericht door Linkje »

Dorien schreef:Hoe slaapt hij als je hem in de draagdoek doet?
:oops:
Waarom heb ik daar niet aan gedacht?!
Ik heb een draagdoek, maar ben nog geen doorgewinterde drager geworden blijkt nu wel, want daar heb ik écht niet aan gedacht!! Gaan we proberen!

Hij heeft inderdaad altijd prima geslapen, maar deze week is het ronduit belabberd. Er staat vast weer iets te gebeuren, een sprongetje, tandjes, wat dan ook. Ik hoop in elk geval dat het snel gebeurd, dan kan ie weer lekker gaan slapen. :D
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)

Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.

- Gandhi -
Marjo

Re: Wat is een baby?

Bericht door Marjo »

Ik moet lachen om je titel en om je draadje. Ja, een baby slaapt en poept en eet en....
Maar een baby doet ook precies wat je niet verwacht wanneer je het niet verwacht en als je net denkt dat je je baby snapt, doet 'ie alles weer helemaal anders. En net als je denkt dat je hier een oplossing voor hebt, gaat 'ie vast weer 'gewoon' slapen overdag. Da's ook een baby :wink:
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Wat is een baby?

Bericht door Ana »

hier een altijd slecht slapende baby, ik prijs me gelukkig als ze 1,5 uur slaapt ipv 45 minuten.

als hij eerst altijd goed sliep, dan is er vast een reden en dan is het tijdelijk. Niet leuk voor mama en vooral vermoeiend...
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
HeleenW

Re: Wat is een baby?

Bericht door HeleenW »

Dorien schreef:Inbakeren bij een kindje dat al bijna 5 maanden is zou ik echt echt niet doen. Hoe slaapt hij als je hem in de draagdoek doet? Liv sliep ook zo weinig als baby. Vreselijk vermoeiend. Hooguit 45 minuten achter elkaar en dan s'nachts ook heel veel wakker. Het is slopend maar het gaat echt weer over. Slaapt hij altijd zo slecht? Is het ineens veranderd? Slaapt hij al zijn hele leventje zo beroerd? (edit ik zie net dat het pas sinds deze week is)
Gaat vast gauw weer over. Succes!
ben even benieuwd waarom echt echt niet? :wink:
Ik heb de jongens allebei tot heel lang in de bakerzak gehad, ze sliepen als roosjes!
Niet om het draadje te vervuilen hoor, maar ben even benieuwd waarom je zo stellig hierin bent. Inbakeren is natuurlijk wel wat anders dan de bakerzak waar ik het over heb.
Marjo

Re: Wat is een baby?

Bericht door Marjo »

HeleenW schreef:
Dorien schreef:Inbakeren bij een kindje dat al bijna 5 maanden is zou ik echt echt niet doen. Hoe slaapt hij als je hem in de draagdoek doet? Liv sliep ook zo weinig als baby. Vreselijk vermoeiend. Hooguit 45 minuten achter elkaar en dan s'nachts ook heel veel wakker. Het is slopend maar het gaat echt weer over. Slaapt hij altijd zo slecht? Is het ineens veranderd? Slaapt hij al zijn hele leventje zo beroerd? (edit ik zie net dat het pas sinds deze week is)
Gaat vast gauw weer over. Succes!
ben even benieuwd waarom echt echt niet? :wink:
Ik heb de jongens allebei tot heel lang in de bakerzak gehad, ze sliepen als roosjes!
Niet om het draadje te vervuilen hoor, maar ben even benieuwd waarom je zo stellig hierin bent. Inbakeren is natuurlijk wel wat anders dan de bakerzak waar ik het over heb.
Het wordt afgeraden omdat kinderen dan gaan rollen rond die leeftijd. Als ze dan ingebakend liggen kan dat heel gevaarlijk zijn. Kunnen ze hun armpjes niet gebruiken om het hoofdje omhoog te krijgen of terug te rollen....
En ik vind het ook een heftig iets als een kindje sinds korte tijd niet goed slaapt. Inbakeren moet je toch ook weer afleren, dus als het niet echt nodig is zou ik het echt niet doen. Maar misschien heeft Dorien een andere reactie... Mij werd eigenlijk niks gevraagd :P
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Wat is een baby?

Bericht door Ana »

Als hij zich los probeert te wurmen, dan doet hij dat vrijwel zeker ook in de puckababy. (en daar lukt het ook prima om los te komen)
Hier lukte inbakeren ook niet, ze werd er zo boos van.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Nicole
J&J SANTORINI
Berichten: 1698
Lid geworden op: do jul 29, 2010 5:43 pm

Re: Wat is een baby?

Bericht door Nicole »

HeleenW schreef:
Dorien schreef:Inbakeren bij een kindje dat al bijna 5 maanden is zou ik echt echt niet doen. Hoe slaapt hij als je hem in de draagdoek doet? Liv sliep ook zo weinig als baby. Vreselijk vermoeiend. Hooguit 45 minuten achter elkaar en dan s'nachts ook heel veel wakker. Het is slopend maar het gaat echt weer over. Slaapt hij altijd zo slecht? Is het ineens veranderd? Slaapt hij al zijn hele leventje zo beroerd? (edit ik zie net dat het pas sinds deze week is)
Gaat vast gauw weer over. Succes!
ben even benieuwd waarom echt echt niet? :wink:
Ik heb de jongens allebei tot heel lang in de bakerzak gehad, ze sliepen als roosjes!
Niet om het draadje te vervuilen hoor, maar ben even benieuwd waarom je zo stellig hierin bent. Inbakeren is natuurlijk wel wat anders dan de bakerzak waar ik het over heb.


Ik ook hoor.
Sophie heeft tot dik een jaar ingebakerd gelegen.
Wel veilig uiteraard.

Toen ze ging rollen legde we haar in de puckababy of ingebakerd in doeken In een slaapzak die vast zat onder matras met een riem ( ben ff de naam kwijt)
Anders dan dit sliep ze niet.

Ik ben zelf van menig dat het niet slapen van een kindje erger is voor moeder én kind dan t lang ( of laat )inbakeren.
Groetjes,Nicole
Mama van 4

What lies behind us and what lies before us are tiny matters compared to what lies within us.
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: Wat is een baby?

Bericht door Dorien »

Marjo schreef:
HeleenW schreef:
Dorien schreef:Inbakeren bij een kindje dat al bijna 5 maanden is zou ik echt echt niet doen. Hoe slaapt hij als je hem in de draagdoek doet? Liv sliep ook zo weinig als baby. Vreselijk vermoeiend. Hooguit 45 minuten achter elkaar en dan s'nachts ook heel veel wakker. Het is slopend maar het gaat echt weer over. Slaapt hij altijd zo slecht? Is het ineens veranderd? Slaapt hij al zijn hele leventje zo beroerd? (edit ik zie net dat het pas sinds deze week is)
Gaat vast gauw weer over. Succes!
ben even benieuwd waarom echt echt niet? :wink:
Ik heb de jongens allebei tot heel lang in de bakerzak gehad, ze sliepen als roosjes!
Niet om het draadje te vervuilen hoor, maar ben even benieuwd waarom je zo stellig hierin bent. Inbakeren is natuurlijk wel wat anders dan de bakerzak waar ik het over heb.
Het wordt afgeraden omdat kinderen dan gaan rollen rond die leeftijd. Als ze dan ingebakend liggen kan dat heel gevaarlijk zijn. Kunnen ze hun armpjes niet gebruiken om het hoofdje omhoog te krijgen of terug te rollen....
En ik vind het ook een heftig iets als een kindje sinds korte tijd niet goed slaapt. Inbakeren moet je toch ook weer afleren, dus als het niet echt nodig is zou ik het echt niet doen. Maar misschien heeft Dorien een andere reactie... Mij werd eigenlijk niks gevraagd :P
hahaha ja dat dus. Oh en Heleen, twee keer echt is een misverstand, 1x was genoeg ;) Een kindje van 5 maanden dat nooit ingebakerd (echt ingebakerd) heeft geslapen en tot die tijd altijd wel goed geslapen heeft, hoeft niet ingebakerd te worden. Liv heeft tot 5 maanden ingebakerd geslapen (echt ingebakerd niet in een bakerzak) en dat wordt inderdaad gevaarlijk(er) als ze gaan draaien.
Liv ben ik al gaan inbakeren toen ze 2 weken was. Niet dat het een super succes was maar zonder sliep ze nog slechter (ja het kan echt ;) )
Dus als hij voorheen altijd prima geslapen heeft, zie ik niet in waarom je een bakerzak of inbakeren zou proberen.
Gauw je draagdoek er weer bij pakken (oh en ik was ook geen doorgewinterde draagster maar moest wel met die meid van ons ;) )
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
HeleenW

Re: Wat is een baby?

Bericht door HeleenW »

bedankt hoor dames :wink:
je 2 keer 'echt' kwam denk ik wel heel stellig over, daarom was ik even benieuwd.
Het is denk ik gewoon per kindje verschillend en echt inbakeren met draaien is inderdaad wat enger, maar in de bakerzak kunnen ze gewoon de handjes eronder doen, dat is zo'n wijde zak.
Maar ik snap je/jullie! Maar losmaaiende armen... hier dus nummer 3 ook weer in de bakerzak en nu weer een heerlijke slaper!

Hopelijk gaat het met de draagdoek goed Linkje!
Gebruikersavatar
Ann1gje
J&J SANTORINI
Berichten: 1010
Lid geworden op: vr aug 06, 2010 9:21 pm

Re: Wat is een baby?

Bericht door Ann1gje »

Dat ligt aan de naam...... sorry, had je moeten waarschuwen....
:wink: .

Nee sorry.... niet echt andere tips van mij.... alleen dat ik weet hoe vreselijk vermoeiend het kan zijn.... Fedde legde ik af en toe uit wanhoop in zn maxicosi en schommelde dan net zolang tot ie in slaap was.... dragen deed t ook niet.
Sterkte!!
Ann, mama van B (2006) en en F (2008)
Miep
J&J TEXEL
Berichten: 708
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 12:26 pm

Re: Wat is een baby?

Bericht door Miep »

Oei, dit is heel vermoeiend. Ik weet er alles van want A sliep de eerste maanden overdag ook nauwelijks. Ik gebruikte inderdaad vaak de draagdoek want daarin sliep hij wel. En we hebben hem een tijd ingebakerd, dat gaf ook een goed resultaat.
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: Wat is een baby?

Bericht door Nanda »

J eremy heeft het ook een even gehad
erg vermoeiend!
hier was de truc: terug op het oude ritme.
ook werkt hier in bed leggen voor dat hij te moe is.
Trotse mama van J en T
Plaats reactie