Vanmorgen de laatste voeding gegeven met vraagje

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Ineke
J&J MAURITIUS

Vanmorgen de laatste voeding gegeven met vraagje

Bericht door Ineke »

Femke is nu 27 1/2 maand en vanmorgen heb ik de laatste voeding gegeven. Na de kerstvakantie gaat ze naar de PSZ en dat vind ik een mooi moment om te stoppen. Maar ik wil niet een paar dagen ervoor stoppen, omdat ze het dan gaat koppelen en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ik ben er toch een beetje verdrietig over, vooral omdat ik stop op mijn (en mijn mans) verzoek, niet op Femkes verzoek. Aan de andere kant is het goed zo.

Nog wel even een vraagje. Ik ben al een paar weken aan het afbouwen, van twee naar een keer per dag, naar om de dag, om de twee dagen. Nu heb ik drie dagen niet gevoed en vanmorgen nog. Alsof Femke voelde dat het de laatste keer was heeft ze ruim twintig minuten bij me gedronken. Kan ik nu gewoon stoppen of ga ik dan last krijgen van borstontstekingen? (daar ben ik nogal gevoelig voor).
1neke, mama van Je11e (10-10-2006) en Femk3 (07-09-09)
Ves

Re: Vanmorgen de laatste voeding gegeven met vraagje

Bericht door Ves »

Hè wat verdrietig dat het nu ten einde is, maar ook een knappe prestatie!
Ik zou over een paar dagen kijken hoe je borsten aanvoelen. Als je dan het gevoel hebt dat ze erg vol zijn toch maar met af en toe kolven nog verder afbouwen? Hoe ging het in de periode hiervoor, had je nog wel eens last van stuwing als je om de paar dagen voedde?
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

Ik ben ook zo gestopt en heb toen alleen gevoed als ik volle borsten had. Dat wordt vanzelf minder als je minder aan gaat bieden. Toen ze niet meer vol voelde heb ik nooit meer gevoed.
marije1977
J&J SANTORINI

Bericht door marije1977 »

Volgens mij gaf ik elke dag nog één voeding toen ik ben gestopt. Zolang je geen harde plekken krijgt daarna, kun je volgens mij gewoon stoppen. Als je wel harde plekken krijgt, kun je die weg kolven. Volgens mij kun je het beste de regel van 1 voeding per week afbouwen volgen, volgens mij heb jij dat in een nog langzamer tempo gedaan.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Ik ben ook heel gevoelig voor borstontstekingen Ineke. Maar ik ben gewoon gestopt. Ik had Danique (net als jij bij Femke) 3 dagen niet gevoed en de laatste keer was langer dan anders. Ik heb wel pijnlijke borsten gehad, ook echt stuwing gehad. Paar keer onder de douche weggemasseerd en daarmee ging het goed.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Ineke
J&J MAURITIUS

Bericht door Ineke »

Hoe ging het in de periode hiervoor, had je nog wel eens last van stuwing als je om de paar dagen voedde?

Ja, ik heb zelfs een paar maanden geleden nog een lichte borstontsteking gehad.
Ves

Bericht door Ves »

Hoe gaat het nu, Ineke?
Ineke
J&J MAURITIUS

Bericht door Ineke »

Ves schreef:Hoe gaat het nu, Ineke?

Het gaat best goed. Femke heeft waterpokken en was de nacht van eerste op tweede kerstdag (toen sliepen we bij mijn schoonzus) erg beroerd. Tussen 23.00 en 5.00 heeft ze niet langer dan een kwartiertje achter elkaar geslapen. Uiteindelijk heb ik haar om 5.00 toch nog aangelegd en toen viel ze aan de borst in slaap. Een half uurtje.

De laatste paar dagen heb ik last van stuwing, in mijn linkerborst (die had ze met kerst niet gedronken) en die kreeg ik niet weggemasseerd, dus heeft ze vanmorgen nog even de pijn weggedronken. Maar na een paar minuten heb ik haar van de borst afgehaald en ik verwacht dat het nu niet meer nodig zal zijn.
Ves

Bericht door Ves »

Fijn om te horen. En Femke trekt het ook goed?
Ineke
J&J MAURITIUS

Bericht door Ineke »

Ja, redelijk. Ze vraagt nog wel iedere dag om een voeding, maar als ze niet krijgt, is ze snel af te leiden en dan is het goed.
Plaats reactie