aug, sept, okt 2009 kindjes

Moderators: Ester, Yvonne

Gebruikersavatar
Ineke
J&J MAURITIUS
Berichten: 4704
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:00 am

Bericht door Ineke »

Ik heb heel veel updates gemist zie ik

@ Eveline, wat zegt je eigen gevoel over het onderpresteren van Benthe? En wat een kleintje nog, zeg! Maar ik vind het ook wel schattig, die kleine kindjes. En wat knap dat ze nu iedere avond op het potje gaat.

@ Ves, ik ben nog helemaal niet bezig met de basisschool, hier hoef je gelukkig ook niet zo vroeg in te schrijven. Ik vind het al snel genoeg gaan dat Femke in januari naar de psz gaat!

@ Diane, kijk je er erg naar uit? Tijd voor jezelf? Ik wel! Femke gaat een ochtend in de week naar de gastouder en ik vind het heerlijk dat het dan stil in huis is.

Met Femke gaat alles prima. Gisterenmiddag naar het CB geweest. Ze weegt 11,9 kg, is 85 cm groot. Iets kleiner en lichter dan gemiddeld, maar keurig in verhouding en precies op het lijntje dat ze al vanaf de geboorte volgt. Ja, en verder was ze enorm coöperatief. Heeft alle lichaamsdelen goed benoemd, netjes gezegd dat zij ‘Fekke’ heet, en precies met haar linker en rechterhandje om en om de toren gebouwd. De arts begon met vragen of zij al twee woordjes zinnen zei en daar riep Femke dwars doorheen: ‘Mama, kijk, deze vjachtauto heb ik ook thuis! Mag ik daaj mee pejen?’ Op een gegeven moment gooide de arts twee visjes op de grond, die Femke op moest rapen en toen riep mijn meisje verontwaardigd. ‘Oh, dokker tee visjes op gjond gooit, dat hoojt niet. Dokker moet opjuimen!’

Hoe is het bij jullie kindjes met slapen? Femke slaapt sinds een paar weken niet meer iedere middag. Dat is wel even wennen voor mij!
1neke, mama van Je11e (10-10-2006) en Femk3 (07-09-09)
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ineke schreef: Hoe is het bij jullie kindjes met slapen? Femke slaapt sinds een paar weken niet meer iedere middag. Dat is wel even wennen voor mij!
Linde ook niet altijd. Ik leg haar wel altijd in bed, als ze niet gaat slapen laat ik haar een uurtje liggen en anders natuurlijk tot ze wakker is. Ze trekt het ook prima. Binnenkort gaan we naar Plopsaland, dan ga ik eens een dag zonder slaap en rustmoment proberen. I.v.m. uitjes en Thijs zijn schooltijden (14:15 uit) vind ik het wel handig dat ze niet veel slaap nodig heeft overdag.
Gebruikersavatar
Ineke
J&J MAURITIUS
Berichten: 4704
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:00 am

Bericht door Ineke »

Annemarie schreef:
Ineke schreef: Hoe is het bij jullie kindjes met slapen? Femke slaapt sinds een paar weken niet meer iedere middag. Dat is wel even wennen voor mij!
Linde ook niet altijd. Ik leg haar wel altijd in bed, als ze niet gaat slapen laat ik haar een uurtje liggen en anders natuurlijk tot ze wakker is. Ze trekt het ook prima. Binnenkort gaan we naar Plopsaland, dan ga ik eens een dag zonder slaap en rustmoment proberen. I.v.m. uitjes en Thijs zijn schooltijden (14:15 uit) vind ik het wel handig dat ze niet veel slaap nodig heeft overdag.
Ik leg haar meestal ook op bed, maar niet altijd. Zondag vierden we Jelles verjaardag voor de familie, toen heb ik haar niet op bed gelegd en vrijdag is Jelles kinderfeestje. Daar is ze ook gewoon bij, dus gaat ze dan niet slapen. Het heeft wel zijn voordelen, dat ze niet slaapt, maar soms vind ik het wel lastig, want dan wil ik zelf slapen :oops: .
1neke, mama van Je11e (10-10-2006) en Femk3 (07-09-09)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Bericht door Mare »

Ik heb ook weer het een en ander gemist zie ik...

@eve7ine: wat is benthe een kleintje en ik vind david al zo ienimini :) ik heb nog geen oproepje gehad dus ik heb nog geen cijfers, maar met bijna 13 kilo is hij sowieso wel steviger.

@ineke: ik blijf mij verbazen over femke, maar op een positieve manier. ik vind het zo leuk zo'n pratende peuter. vrienden van ons hebben ook een kind wat al zo wijs lijkt doordat hij zo goed praat.

hier: david heeft nu bijna alle tanden, hij is bezig met het laatste kiesje en dan hebben we even rust daarvan. hij werd de afgelopen nachten wel alsnog om half 6 wakker, maar heeft dan verder geslapen tot half 8. 2 hele belangrijke uurtjes voor mij. de nachten gaan wisselend, soms slaapt hij van 's avonds tot 5 en soms wordt hij 10 keer wakker. maar het gaat iig weer een stuk beter.

hij begint nu steeds meer met twee woorden zinnen. en gisteren zei hij: ich hab jou lieb. echt zo schattig. ik heb hem maar niet verbeterd:)

David kan, als hij wil de hele dag op de wc plassen, maar vaak is hij te lui. en hij heeft poepangst. heeft er iemand ervaring mee? hij wil wel poepen, maar eenmaal op de wc krijgt hij haast paniek en wil er weer af. dat resulteert in poepen op de grond e.d.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Ves

Re: aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door Ves »

@Ineke: V incent slaapt ook niet altijd overdag. Soms gaat het heel goed en soms ligt hij een tijdje wakker in bed en zegt hij op een gegeven moment "klaar slapen, uit!". Vanmorgen waren we even weggeweest en hij viel rond hal 12 al in de auto in slaap, 15 min later waren we thuis en was hij meteen wakker. Na de lunch wel geprobeerd, maar na zo'n 45 min liggen, woelen, zingen, fluisteren was hij er helemaal klaar mee. Dan maar er uit. De rest van de middag was hij wel merkbaar moe...

@Mare: Geen ervaring met poepangst (V incent is nog niet toe aan wc/potje), maar het lijkt me heel lastig (en bah... naast de wc poepen).

Even update nav de onderzoeken die we gehad hebben. Ze zijn er nog niet uit wat er met hem aan de hand is, geen diagnose. Hij ontwikkelt zich op veel gebieden goed, maar is heel 'temperamentvol', kan heel heftig reageren, sociaal emotioneel gaat het niet helemaal goed. Het is nog onduidelijk wat het is, maar hij is enerzijds verlegen, zoekt veel veiligheid, anderzijds heel ongeduldig, driftig, opvliegend. Ze herkennen aspecten van PDD-NOS bij hem, maar ook weer niet helemaal. Hij is ook nog erg jong. Hij/wij gaat deeltijdbehandeling krijgen (1 ochtend per week) in de vorm van floortime/floorplay, in een groepje met 4 andere peuters (+ouders). Doel is om verder te bekijken wat er met hem is (procesdiagnostiek), spelontwikkeling stimuleren, leren omgaan met lastig gedrag etc etc (persoonlijke doelen moeten nog nader vastgesteld worden). Ik ben erg benieuwd. Ik vind het fijn dat er goed naar hem gekeken wordt en dat we meer begeleiding krijgen. Ook de erkenning (peuters kunnen lastig zijn, maar hij reageert een stuk heftiger dan leeftijdsgenootjes) is fijn. Verder gaat het zoveel beter met hem dan een tijdje terug (dat heb ik al vaker geschreven...), dat geeft me op de een of andere manier wel vertrouwen dat het 'goed' komt.
Gebruikersavatar
Eve71ne
J&J HAWAII
Berichten: 6256
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:09 am

Re:

Bericht door Eve71ne »

Ineke schreef:Ik heb heel veel updates gemist zie ik

@ Eveline, wat zegt je eigen gevoel over het onderpresteren van Benthe? En wat een kleintje nog, zeg! Maar ik vind het ook wel schattig, die kleine kindjes. En wat knap dat ze nu iedere avond op het potje gaat.
Tja, Benthe haar voorkomen doet verwachten dat ze heel schattig is, maar vrijdag moest de kdvleidster toch beamen dat ze haar handen vol had gehad aan dit kleintje.. :) Laatst heeft ze thuis een stoel naar de keuken geschoven, klom er op en draaide aan de knoppen van de keramische kookplaat :shock:
Qua prestaties, dingen aanwijzen/benoemen enzo, het lijkt wel of Benthe het niet zo belangrijk vind. Ze gaat gewoon lekker haar eigen gangetje. We hebben in december een terugkomafspraak bij het cb, dan zien we wel verder. Misschien gaat ze dan naar logopedie ofzo?

Als Benthe 's middags niet slaapt, is het hek wel redelijk van de dam. Dan wordt ze echt héél ondeugend/vervelend. Ze wordt dan ook echt een bijtend/slaand en haren trekkend terrorzusje. Ik merk wel dat ze 's middags wat lastiger inslaapt, maar over het algemeen lukt het wel een uur of anderhalf.
@Mare, zolang het poepen hem geen pijn doet zou ik me geen zorgen maken. En als je niet wilt dat hij op de grond poept, kun je toch een potje neerzetten? Ik zou er wel op letten dat je het op de grond poepen niet als negatief benoemd. Het gaat erom dat hij gepoept heeft, en dat is knap! Je kunt hem voor het poepen ook een luier aandoen. Vaak vinden ze het eng om te merken dat er iets uit hun lijf valt. Ik nam Meike wel eens mee naar de wc of ik benoemde even extra dat ik ging poepen, ik gaf het goede voorbeeld zeg maar :) Ze vond het ook prettig als ik haar handje vasthield als ze op de wc zat en voelde dat 'de poep wakker was'.
@Ves, fijn dat je zo goed ondersteund wordt nu. Ik kan me voorstellen dat de erkenning je een hoop rust geeft. Het zal misschien ook fijn zijn om contact te krijgen met andere ouders die hetzelfde meemaken.
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door Mare »

@eve7ine: Nee ik reageer nooit negatief op het wildpoepen ;) Ik probeer hem ook niet te laten merken dat ik het best vies vind. Het probleem is dat hij eigenlijk geen luier om wil, maar dat hij juist graag op de wc wil poepen, alleen eenmaal zittend pakt hij mij gelijk weer vast en wil eraf. vaak heb ik dan geen tijd meer om een luier aan te doen maar is het alweer gebeurd. Op het moment heeft hij gelukkig geen obstipatie en daarom was ik juist zo blij dat hij er nu mee bezig is. misschien gaat het beter wanneer hij sneller aan kan voelen dat hij moet poepen.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Eve71ne
J&J HAWAII
Berichten: 6256
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:09 am

Re: aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door Eve71ne »

Ik heb van vandaag nog een kleine poep-update :)
Benthe zei vanmorgen dat ze moest, en ging bij de wc deur staan. En ja hoor, mevrouwtje klimt op de wc! Ik nog naar zolder gerend om het kinderbrilletje te halen maar daar wou ze niet op zitten. Dus nét over het randje en vasthouden aan de wasbak maar. Toen zwaaide ze met haar handje en zei: daaag. Ze stuurde me eventjes weg :) En een minuutje later hoor ik "tijt, tijt (kijk kijk)!" Grote poep in de wc!
@Mare, het zal vast een kwestie van wennen zijn. Gebruik je een kinderbril?
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door Mare »

wow, you go benthe!

ja we hebben een brilverkleiner, maar soms wijst hij ook de gewone bril aan en zegt: daar? dan mag hij daar zitten.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Ves

Re: aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door Ves »

Al een week gaat hij 's avonds voor het douchen uit zichzelf eventjes op het potje zitten. Eerder probeerde ik het af en toe, maar hij had er nooit zin in, stond meteen weer op (als hij al ging zitten). Vanavond voor het eerst een plasje op het potje! We hebben het plasje samen in de wc gegooid en ritueel doorgespoeld. Na het douchen had hij het er nog steeds over "samen potje weggooien!" :lol:

Verder tussentijds cb bezoekje. Helemaal goedgekeurd. Hij is nu 90,5 cm en 13,8 kg. Arts merkte ook de grote verandering tov de vorige keer op (toen hij nog volop aan het hoofdbonken was).
Annemarie

Re: aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door Annemarie »

Dit was zo leuk om weer te zien, dat ik het even wil delen, 't is een filmpje van Thijs, hij was toen zo oud als onze peuters nu;
Afbeelding
Annemarie

Re: aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door Annemarie »

Ik heb trouwens weer een septemberkindje en zijn mama ontmoet. David en Nina, het was heel gezellig en David is heel innemend :verliefd: . Maartje, Danique en Sibrand heb ik ook al leren kennen, nu de rest nog. Who's next?
Gebruikersavatar
Ineke
J&J MAURITIUS
Berichten: 4704
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:00 am

Re: aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door Ineke »

Ikke! Je bent meer dan welkom hier!
1neke, mama van Je11e (10-10-2006) en Femk3 (07-09-09)
Ves

Re: aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door Ves »

Annemarie, wat een leuk filmpje van Thijs! Ik vind dat zo schattig, zingende peuters. V incent kan er ook wat van. Hij doet alleen niet aan verzoeknummers, maar zingt alleen wanneer hij er zelf zin in heeft (en dat is vrij vaak) en kiest zelf het liedje.
En het lijkt me best leuk om het volgende septemberkindje&mama op je lijstje te zijn. Oh, ik zie net dat er een wachtlijst is onstaan:)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door Mare »

Wat een leuk filmpje van Thijs! En ik was al blij dat David laatst zong: Bliiiiijjjjj, bliiiiijjjjj, hartjuuuuhhhhhh, so bliiiiiij ;)

Het was idd heel gezellig bij Annemarie, Linde en Thijs. Ze wonen heel mooi daar in Zwolle en het zijn twee hele leuke kinderen!
Leuk hoor zo'n meeting hoewel ik het ook heel spannend vond.

Jullie hebben misschien de draadjes van David gelezen en daar zijn wij nog steeds mee bezig, maar ik heb ook goed nieuws :D David is gisteren voor de tweede keer in een week tijd alleen in slaap gevallen. Ik ben best wel trots en het geeft echt wel hoop.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Ineke
J&J MAURITIUS
Berichten: 4704
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:00 am

Re: aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door Ineke »

Wat een schattig filmpje Annemarie. Femke zingt ook de hele dag door, maar lang niet zo duidelijk als Thijs hoor. 'Zat kabouter Spillebeen' is bij haar 'zat keboutej 'pi-jjebeen'. Maar het is wel vrolijk dat gezang. Ze zingt ook vaak hetzelfde liedje achter elkaar. Gisteren op de fiets heeft ze tien minuten lang 'alle eendjes zwemmen in het water gezongen'. Na vijf minuten begon ik al te hopen dat die beestjes verdronken!
1neke, mama van Je11e (10-10-2006) en Femk3 (07-09-09)
Gebruikersavatar
Ineke
J&J MAURITIUS
Berichten: 4704
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:00 am

Re: aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door Ineke »

Fijn Nina, hopelijk is dit het begin!
1neke, mama van Je11e (10-10-2006) en Femk3 (07-09-09)
Gebruikersavatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
Berichten: 1586
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:31 am

Re: aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door Eghosa01 »

Ik vroeg me trouwens af of jullie kindjes nog aan de borst drinken? Ik was er zelf eerlijk gezegd een beetje klaar mee. Maar we hebben een hele mooie tijd aan de borst gehad. In het begin ging het aanleggen heel moeilijk, maar met een geweldige (20-jarige) kraamverzorgster en 2 keer bellen met een lactatie kundige heb ik S@sh@ prima aan de borst gekregen. Nooit echt problemen gehad, wel een tijd last van overproductie, maar dat heeft zich nog redelijk snel gestabiliseerd na contact met Stefan Kleintjes en borstvoeding.com van binnen en buiten lezen... nooit kloven, ontstekingen, schimmelinfecties oid. Maar ik was het na 24 maanden eigenlijk wel een beetje zat.... S@sh@ zelf nog niet, en dus heeft ze tot ongeveer 1 1/2 week geleden nog gedronken. Op het laatst nog om de paar dagen ofzo. Ik bood het haar niet meer aan, alleen als ze er zelf om vroeg. Nadat ik het bedritueel had veranderd, in bed onder de dekens een boekje lezen, ipv op schoot voor de borst, heeft ze er niet meer om gevraagd. Het is dus klaar na bijna 27 maanden. Aan de ene kant wel heel gek, aan de andere kant was het ook mooi zo.... Ze is er heel groot van geworden :D en ik heb het met veel plezier gedaan. Met mijn zusje had ik het er laatst over en die viel bijna van haar stoel van verbazing dat S@sh@ toen nog aan de borst dronk... Veel mensen vroegen me wel eens "zit er dan nog wat in"... "eeehh, duhh, anders zou ze toch niet drinken". Dus in het hele borstvoedings verhaal ook her en der nog wat mensen opgevoed :lol:
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door Miranda »

Ja, Danique drinkt nog enkele keren per week aan de borst. Het wordt steeds minder merk ik en het is ook al niet meer onderdeel van het bedritueel. Het is meestal zomaar even tussendoor of als ze erg verdrietig is. Maar het is echt niet vaak meer, ik schat zo'n 2-3 keer per week.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Ineke
J&J MAURITIUS
Berichten: 4704
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:00 am

Re: aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door Ineke »

Femke drinkt nog wel, nu zo'n vijf ochtenden per week. Ik ben aan het afbouwen, maar dat doe ik heel rustig. Ik bied niet meer actief aan, maar dat hoeft ook niet, want ze vraagt er iedere ochtend (en soms ook nog zomaar tussendoor) om. Ik wil over een week of drie echt gestopt zijn. Ik vind het wel dubbel. Voor mij hoeft het nog niet, hoewel ik ook niet meer iedere ochtend wil voeden en voor Femke ook niet, maar mijn man is er (eigenlijk al een jaar) echt klaar mee. Maar afgelopen week heeft ze een keer vreselijk overgegeven en een paar dagen nauwelijks willen eten en drinken. Toen was ik toch wel blij dat ze in ieder geval nog aan de borst dronk. Ze drinkt ook nog echt veel, want als ik een ochtend oversla, klokt ze zo twee bekers melk achter elkaar weg.
1neke, mama van Je11e (10-10-2006) en Femk3 (07-09-09)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door Mare »

David drinkt nog drie keer per dag bij mij. 's ochtends voordat wij opstaan, 's middags voedt ik hem in slaap en 's avonds hoort het bij het bedritueel. Hij heeft er nog veel behoefte aan om tot rust te komen en de voedingsstoffen zijn bij zijn dieet ook wel handig denk ik. Ik voel mij er nu nog goed bij en denk nog niet over stoppen na. ik weet nog niet hoe lang wij doorgaan. toen iemand een keer zei tot 3 had ik zoiets van nee dat past niet bij mij, maar wie weet.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Ves

Re: aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door Ves »

V incent drinkt ook nog steeds bij mij, meestal 3x per dag. Soms vaker, als hij het ergens moeilijk mee heeft (of als hij 's nachts wakker wordt), soms minder vaak (of helemaal niet als hij bij zijn vader is). Voorlopig gaan we nog door, heb nog geen plannen om te stoppen (hooguit om 's nachts te stoppen, maar dat is nog niet gelukt). Ik had nooit verwacht dat ik na ruim 2 jaar nog zou voeden, maar ik ben heel blij dat het zo gelopen is!
Gebruikersavatar
diane76
J&J SANTORINI
Berichten: 3378
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 10:47 am

Re: aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door diane76 »

Wij zijn al een poos gestopt. Ik heb er toen wel spijt van gehad, uiteraard werd hij de week nadat we waren gestopt ziek :? . Nu vind ik het prima. Wel een gekke gedachte dat het waarschijnlijk nooit meer terug komt...
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Gebruikersavatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
Berichten: 1586
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:31 am

Re: aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door Eghosa01 »

Net als Diana vind ik het ook wel gek dat ik/we gestopt ben/zijn. Maar goed, waarschijnlijk gebeurd het nog wel eens in de toekomst (als alles natuurlijk mee zit)...

Voor de rest gaat het hier wel goed... alleen 's nachts in haar echt bed slapen is een drama... ik weet echt niet wat we daarmee moeten. Mijn man is ook soms om gek van te worden, hij wil wel dat ze in haar eigen bed slaapt, maar helpen om haar zover te krijgen ho maar... en als ik zelf de hele nacht, elke nacht heen en weer moet en er uit moet dat trek ik gewoon niet (respect voor alleenstaande ouders die dat wel moeten =D> )... Iemand hier nog tips om haar wel in haar eigen bed te laten slapen, ze zegt of bang te zijn (we hebben nu een varkentje als nachtlampje) of dat de wind waait (haar raam zit dicht, dus dat kan in principe niet)....
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Gebruikersavatar
diane76
J&J SANTORINI
Berichten: 3378
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 10:47 am

Re: aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door diane76 »

Ik heb helaas geen tips... Al onze kinderen hebben vrijwel altijd in hun eigen bed geslapen, omdat ik zelf anders niet/weinig slaap. Nooit problemen gehad. Het voordeel is dat ze er zelden om vragen en we dus ook zelden gedoe hierover hebben.

Duidelijk zijn is denk ik het beste. Niet overstag gaan, een grens stellen en niet erover heen gaan. Mari a heeft een periode gehad dat ze steeds wat wilde hebben en ik ging alles halen. Op een gegeven moment was ik zo een half uur bezig om spulletjes te verzamelen, het werd steeds gekker! Daar ben ik mee gestopt, ze mocht van te voren bedenken wat ze wilde hebben. Het kostte wat moeite, maar het is wel gelukt.
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Gebruikersavatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
Berichten: 1586
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:31 am

Re: aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door Eghosa01 »

Uiteindelijk slaapt Sasha dus nu een week in haar eigen bed. De eerste nacht was een klein drama, ik ben er geloof ik tussen de 12 en 15 x uitgeweest om haar terug te brengen. Maar vanaf de tweede nacht bleef ze, bijna, altijd in haar bed nadat ze moest plassen. Ze word wakker om te plassen, dan komt ze in onze kamer, brengt 1 van ons haar naar de wc, en dan gaat ze dus weer terug naar haar eigen bed om 9 van de 10 keer zo weer verder te slapen tot het volgende plas moment. Dus twee dingen tegelijk... en ze slaapt in haar eigen bed (heel fijn!!) en ze is niet alleen overdag maar ook 's nachts zindelijk!! Gisteren heeft ze voor het eerst de hele nacht zonder luier geslapen en dat ging prima... vannacht nog even wel wel een luier om, maar dat komt omdat de molton aan het drogen is (was vies omdat ze gespuugt had) en ze was zulke stinkende winden aan het laten tijdens het eten dat ik bang ben dat ze vannacht per ongeluk diarree heeft terwijl de molton er dus niet op zit. Maar goed, in prinicipe kan ze dus ook zonder luier slapen... En het mooiste van alles, ik heb eigenlijk niets hoeven te doen voor haar zindelijkheid. Niet voor de overdag maar helemaal niet de nacht zindelijkheid. Ik weet dat het nog wel eens anders kan gaan, dus ben er maar wat blij mee!
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Gebruikersavatar
diane76
J&J SANTORINI
Berichten: 3378
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 10:47 am

Re: aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door diane76 »

Wauw! Wat knap zeg, helemaal zindelijk! En dan ook nog slapen in haar eigen bedje, gaat lekker!

En ea wil niet op de pot. Hij gaat alleen plassen op de wc voor hij onder de douche gaat. Meestal zegt hij dat hij niet moet en als ik zeg dat hij het even moet proberen, plast hij. Goede controle over de spieren dus. Alleen moet hij het vaker gaan doen... Ach, het begin is er!

Het gaat hier verder prima. In het begin zei iedereen tegen me dat een jongetje zo anders is dan meisjes en ik dacht steeds 'wat een gezever!' Maar... nu blijkt het inderdaad anders te zijn... Veel baldadiger, ander stemgebruik, andere interesses (hoewel hij ook met pet shops speelt :lol: ) Grappig om dit te ervaren.
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Gebruikersavatar
Eve71ne
J&J HAWAII
Berichten: 6256
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:09 am

Re: aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door Eve71ne »

Zo, die S@sha is in alle opzichten vlot he! Hoe vind je dat, dat er best een groot verschil is met andere tweejarigen (althans, zo zie ik het)
Benthe poept steeds op de wc, er plassen doet ze meer voor de lol. Het leukste eraan vindt ze dat ze erna haar handen mag wassen :)
Wij nemen Benthe regelmatig bij ons in bed, als ze 's nachts wakker wordt. Op die manier slapen we allemaal het beste. 's Avonds zit ik bij haar in haar kamertje tot ze slaapt, dat gaat meestal goed.
Voor haar spraak zit de verwijzing naar logopedie eraan te komen. We moeten over twee weken op spraak-/taalconsult, Benthe maakt nog geen twee-woord-zinnen, al doet ze wel haar best om nieuwe woorden te leren. Verder is ze erg van het 'zelf doen'. Sinds deze week smeert ze haar eigen boterham, en het liefste die van ons ook :lol: , wil ze overal lopend mee naar toe en zichzelf aankleden. Benthe is best een bazig typje en doet graag haar eigen zin. Dat bedoel ik niet negatief hoor, maar ze heeft een wat andere benadering nodig dan haar zus. Ze is ook nogal fysiek ingesteld en daar moet ik best aan wennen. Ze ziet er zo schattig uit, nog in maatje 80 maar daar vergissen mensen zich soms in!
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Gebruikersavatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
Berichten: 1586
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:31 am

Re: aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door Eghosa01 »

Eve71ne schreef:Zo, die S@sha is in alle opzichten vlot he! Hoe vind je dat, dat er best een groot verschil is met andere tweejarigen (althans, zo zie ik het). Ze ziet er zo schattig uit, nog in maatje 80 maar daar vergissen mensen zich soms in!

Het is soms best lastig dat S@sh@ zo vlot is, ze word vaak voor ouder aangezien, terwijl ze emotioneel gezien toch echt nog maar 2 en een beetje is... Hoe anderen tweejarigen zijn, zie ik wel op het KDV, maar de echte verschillen natuurlijk niet, want tot nu toe is S@sh@ nog het enigste kindje hier (mijn nichtje is nog maar 6 maanden, dus dat is geen vergelijk).

Wat zou het leuk zijn om S@sh@ en Benthe naast elkaar te zien, S@sh@ maar een maand ouder dan Benthe, maar die zit qua shirts in maat 104 en qua broeken in 98... Winterjassen draagt ze zelfs 104-110!!
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Ves

Re: aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door Ves »

Wat fijn dat S@sha nu weer in haar eigen bedje slaapt en dat ze zo snel zindelijk is.
V1ncent wil nog niet op potje of wc en ik laat het maar even zo. Hij meldt wel steeds vaker dat hij aan het plassen is of gepoept heeft (alsof ik dat nog niet geroken heb... :roll: ) en hij vindt het helemaal leuk als hij onder de douche staat te plassen. Dus wie weet. Dat van het zelf doen is heel herkenbaar; hij smeert ook graag zijn eigen brood (nou ja, het is meer in de boter/pindakaas/smeerkaas hakken met zijn mes, maar het is een begin), brengt lege kopjes naar de keuken en sinds een paar dagen poetst hij zelf vrijwillig zijn tanden. Het napoetsen is nog wel een drama, maar eerder werd hij al woest als ik alleen al naar de tandenborstel wees.
Praten gaat nog steeds als een trein. Ook ingewikkelde woorden en steeds langere zinnen. Ik merk ook dat hij een heleboel dingen weet en verbanden legt. Het verschil tussen jij en ik is lastig voor hem. Hij zegt vaak 'jij/jou' als hij zichzelf bedoelt, maar gebruikt soms ook 'ik'.
Inslapen is nog steeds lastig, maar hij heeft nu al een paar nachten achter elkaar doorgeslapen (ik weet dat ik dat beter niet op kan schrijven, maar ik ben er wel blij om).
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door Miranda »

Ik schreef het al ergens anders: ik ben gestopt met de borstvoeding. Het afbouwen is grotendeels op mijn verzoek gegaan. Vooral de nachten braken mij een beetje op. s Avonds had ze van mij nog best mogen blijven drinken, maar daar vraagt ze nu ook niet meer om. 2 jaar, 1 maand en 2 weken heb ik Danique zelf gevoed maar nu is het klaar. En toch voelt het een beetje raar....
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Ineke
J&J MAURITIUS
Berichten: 4704
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:00 am

Re: aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door Ineke »

Eghosa, Wat knap van Sasha zeg! Femke is nog niet in de buurt van zindelijk. Sinds een paar dagen vindt ze het interessant en heeft ze wel eens op het potje geplast en gepoept. Ze is dan enorm trots, maar volgens mij is het meer geluk dan wijsheid. Ik denk dat het echt nog wel een flinke tijd gaat duren voor ze zindelijk is.

Eveline, wat is je eigenl gevoel over de logopedie?

Ves, fijn dat Vincent een paar nachten heeft doorgeslapen

Miranda, ik kan me je gevoel wel voorstellen. Ik ben ook op mijn verzoek (beter gezegd, op mijn mans verzoek) aan het afbouwen en vind het toch wel moeilijk.

Hier gaat verder alles goed. Femke is enorm met sinterklaas bezig. Ze zingt de hele dag door sinterklaasliedjes. Vanmorgen bij het voorlezen voor peuters (gaan we eens in de week heen) merkte je inderdaad goed het verschil tussen 2-jarigen. Femke zingt de liedjes van a tot z mee, alleen ligt haar zangtempo wat lager :lol: , maar de meeste kindjes zeggen af en toe een paar woorden van de liedjes. Vrijdag hadden we peuterpietengym, ook erg leuk. En het weekend natuurlijk het gewone sinterklaasfeest.

Femke is ook nog steeds niet groot, maar ze groeit gestaag. Ze is nu 11.5 kg, draagt broekjes 80/86 en truitjes 86/92. Haar winterjas is ook 92 (maar die is wel erg groot, maar dat heb ik liever dan net aan).
1neke, mama van Je11e (10-10-2006) en Femk3 (07-09-09)
Gebruikersavatar
petra1969
J&J HAWAII
Berichten: 6779
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 1:00 pm

Re: aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door petra1969 »

Echt wel knap dat S acha zindelijk is. Cay is nog lang niet zindelijk. Gisteren riep hij ineens: Plassen!! Papa haalde snel het potje, waar hij tot nu toe nog niets van moest hebben. Hij ging er nu spontaan op zitten. Helaas kwam er geen plasje. Het zal nog wel even duren voordat hij zindelijk is.

Hij kleedt zich op het moment constant uit. Dan wurmt hij zijn broek uit, trekt de knopen van de romper los en doet dan zijn luier uit. Soms plast ie dan op de grond. Dan rent hij zelf naar de keuken om een doek te halen :lol: Hij is sowieso van de poets. Als hij een vlekje ziet, gaat hij meteen een vaatdoekje halen. Sauber machen zegt ie dan. Ik vraag me af waar hij dat vandaan heeft. In ieder geval niet van manlief en mij :wink:
Mama van Evelien (35), Jojanneke (32), Sandrina (31), Sarah (18), Elise (17) en Cay (14)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
Gebruikersavatar
Ineke
J&J MAURITIUS
Berichten: 4704
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:00 am

Re: aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door Ineke »

Hoe is het met iedereen? Femke is net een week ziek geweest, maar is nu weer aan de beterende hand. Verder gaat het allemaal prima. Ze zit nu in een puzzel- en spelletjesfase. Zo leuk! Haar favoriet is Winnie de Pooh lotto en nadat we het zes keer hebben gespeeld, wil ze nog rustig een zevende keer.
1neke, mama van Je11e (10-10-2006) en Femk3 (07-09-09)
Gebruikersavatar
petra1969
J&J HAWAII
Berichten: 6779
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 1:00 pm

Re: aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door petra1969 »

Met Cay gaat het goed. Hij is van de week naar de tandarts geweest voor de eerste keer. Hij heeft dus last van zuigflescariës :oops: Hij heeft lange tijd alleen maar zoet spul uit de fles gedronken. Een overblijfsel van vorig jaar, toen hij van de ene dag op de andere dag niet meer aan de borst kon. En poetsen is ook nog eens een ramp. Het is elke dag weer een hevig gevecht om die tandjes schoon te krijgen :roll: Omdat hij nog zo klein is en een sterke kokhalsreflex heeft, wordt hij onder narcose geholpen. Ik vind het nogal wat. Maar goed, wat moet, dat moet. Ik hoop dat we niet al te lang op een afspraak hoeven wachten. Dan is het maar weer achter de rug.
Mama van Evelien (35), Jojanneke (32), Sandrina (31), Sarah (18), Elise (17) en Cay (14)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12042
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door Esther »

petra1969 schreef:Met Cay gaat het goed. Hij is van de week naar de tandarts geweest voor de eerste keer. Hij heeft dus last van zuigflescariës :oops: Hij heeft lange tijd alleen maar zoet spul uit de fles gedronken. Een overblijfsel van vorig jaar, toen hij van de ene dag op de andere dag niet meer aan de borst kon. En poetsen is ook nog eens een ramp. Het is elke dag weer een hevig gevecht om die tandjes schoon te krijgen :roll: Omdat hij nog zo klein is en een sterke kokhalsreflex heeft, wordt hij onder narcose geholpen. Ik vind het nogal wat. Maar goed, wat moet, dat moet. Ik hoop dat we niet al te lang op een afspraak hoeven wachten. Dan is het maar weer achter de rug.
Ach, wat sneu. Wat gaan ze doen, trekken of repareren?

Kennelijk hebben wij geluk met Maartje, die slaapt al heel lang de nachten door en slaapt 's middags ook nog heerlijk. Vlak voor de geboorte van Roos leek het er even op dat ze niet meer wilde slapen 's middags, maar dat viel gelukkig mee. Ik houd mijn uurtje rust na de lunch!

Ze zit in een boekjes-en-bijbehorende-liedjes-fase, ze heeft een serie kartonboekjes met bijbelse figuren (David is favoriet) en die kent ze bijna uit haar hoofd, net als de bijbehorende liedjes. Echt leuk. Ook het 'Onze Vader' zingt ze al half mee, dat verbaast me erg want het is best moeilijk.

Verder lijkt ze enorm naast Roos, maar vergeleken bij sommige van jullie peuters ís ze ook enorm! :lol:
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
petra1969
J&J HAWAII
Berichten: 6779
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 1:00 pm

Re: aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door petra1969 »

Ze gaan repareren, gelukkig.

Wat knap zeg, dat Maartje het Onze Vader half uit haar hoofd kent.
Mama van Evelien (35), Jojanneke (32), Sandrina (31), Sarah (18), Elise (17) en Cay (14)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
Gebruikersavatar
Ineke
J&J MAURITIUS
Berichten: 4704
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:00 am

Re: aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door Ineke »

De boekjes- en liedjesfase is bij ons geen fase, dat is chronisch :D . Favoriete boekjes zijn op het moment 'Jelle en de trein' en 'Gonnie en Gijsje'. Die kent ze dan ook uit haar hoofd. Favoriete liedje: klap eens in de handjes en poesje mauw (iets eenvoudiger dan het Onze Vader :wink: ) en nog steeds.... zie ginds komt de stoomboot (zie jinds komt de toomboot)

Vanmiddag 7 spelletjes Dora-domino en Winnie de Pooh-lotto. Ik heb alles verloren! Jelle heeft 2 keer gewonnen en Femke vijf keer.
1neke, mama van Je11e (10-10-2006) en Femk3 (07-09-09)
Ves

Re: aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door Ves »

Ineke schreef:De boekjes- en liedjesfase is bij ons geen fase, dat is chronisch :D . Favoriete boekjes zijn op het moment 'Jelle en de trein' en 'Gonnie en Gijsje'. Die kent ze dan ook uit haar hoofd. Favoriete liedje: klap eens in de handjes en poesje mauw (iets eenvoudiger dan het Onze Vader :wink: ) en nog steeds.... zie ginds komt de stoomboot (zie jinds komt de toomboot)
Ja hier ook. En zie ginds komt de stoomboot is nog steeds een hit... Vervolgens een heel verhaal over sinterklaas die met de stoomboot naar spanje is. En dan weer zie ginds komt de stoomboot :roll: .
Verder heeft hij een alternatief geleerd voor zijn favoriete woordje (=nee): ik wil niet ... (ik wil niet slapen, ik wil niet pap eten, ik wil niet douchen, ik wil niet jas aandoen etc :x ). Afgelopen weken een paar keer ziek/verkouden geweest met bijbehorende spooknachten. Inmiddels ben ik zelf ook geveld. Ik heb al bijna een week last van mijn oren en verder zit ongeveer alles dicht :( .

@Petra: wat zielig voor Cay.
Gebruikersavatar
Eve71ne
J&J HAWAII
Berichten: 6256
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:09 am

Re: aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door Eve71ne »

Benthe maakt het traphekje open :o Doodeng, maar niet meer te stoppen. Ze kan nét bij de trapleuning, en achteruit eraf lopen doet zij niet aan.. Nu heeft ze ook bedacht dat ze dan wel speelgoed van boven mee kan nemen naar beneden, dat is zo mogelijk nóg enger!
Extra consult bij het cb vanwege haar spraak/taal is op hun initiatief verzet naar 13 januari, ze heeft dus wat extra tijd om te oefenen. Veel schot zit er nog niet in, nog geen twee-woordzinnen hier. Wel zegt ze 'oumemond' tegen haar zus. Dat betekent dus 'hou je mond' want assertief is ze wel :!:
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Gebruikersavatar
Ineke
J&J MAURITIUS
Berichten: 4704
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:00 am

Re: aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door Ineke »

Eve1ine, wat dood- en doodeng! Gelukkig is Femke hier nog niet op dat idee gekomen en wil ze echt nog dat ik erbij ben als ze naar beneden loopt. Een handje hoeft niet, maar ik moet er wel bij zijn. Gelukkig wel.
Oumemond is toch een drie-woorden-zin :wink: .

Hier waterpokken, maar gelukkig is ze er niet zo ziek van als Jelle. De nacht van 1e naar 2e kerstdag (we sliepen toen bij mijn schoonzus) was wel drama. Ze is tussen 23.00 en 5.00 wakker geweest en maar huilen en roepen. 'Oh mama, doet zo'n pijn. Mijn waterpokkes (alle meervoud is met 's') doen zo'n pijn. Uiteindelijk heb ik haar aangelegd en viel ze in slaap voor een half uurtje.

Maar nu gaat het al weer veel beter. Ze speelt gewoon, is alleen wat mopperiger en huileriger.
1neke, mama van Je11e (10-10-2006) en Femk3 (07-09-09)
Annemarie

Re: aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door Annemarie »

Wij hebben een traphekje wat Thijs zelfs nog niet open kan maken omdat je van bovenaf kracht moet zetten.

Linde is gek op knutselen en vandaag zag ik haar voor het eerst echt doelbewust bezig. Ze plakte steeds twee kleine ronde stickers en tekende er dan een cirkel om heen en dat herhaalde ze dan in verschillende kleuren. Grappig om te zien. Verder is ze gek op puzzelen, haar pop en het Little People huisje.

Waar spelen jullie kleintjes graag mee.
Ves

Re: aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door Ves »

Annemarie schreef:Waar spelen jullie kleintjes graag mee.
Auto's en treintjes blijven veruit favoriet. Loopmotor. Tekenen ook steeds vaker.
Gebruikersavatar
Ineke
J&J MAURITIUS
Berichten: 4704
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:00 am

Re: aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door Ineke »

Annemarie schreef: Waar spelen jullie kleintjes graag mee.
Puzzelen, tekenen, duplo, spelletjes (domino, lotto, bingo), little people, pop (verschonen, naar bed brengen etc.), play mobil.
1neke, mama van Je11e (10-10-2006) en Femk3 (07-09-09)
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door Miranda »

Pffff, zo net op het randje van het oude jaar zit ik het afgelopen jaar te overdenken. Een jaar waarin mijn kleine meisje ineens niet meer de kleinste bleek te zijn, maar wat op ontdekkingstocht ging. Voor mij was het een heftig jaar en zo langzamerhand heb ik het idee weer de oude Miranda te zijn.
Het jaar sluit voor Danique helaas niet zo goed: haar heupdysplasie blijkt terug te zijn. Of het ooit goed is geweest vraag ik mij nu heel erg af. 13 januari moeten we naar een orthopeed in Zwolle en dan horen we wat de behandeling gaat zijn. Het kan zijn dat hij gaat opereren, maar het kan ook heel goed zijn dat ze eerst weer maandenlang een spreidbroek moet gaan dragen. Is ze eindelijk lekker op gang dat meisje van mij, komt dit er weer bij.....
Het jaar sluit dus helaas niet zo goed, maar als ik terug kijk heeft mijn kanjer het wel fantastisch gedaan. Van zo'n klein, ondervoed en slecht groeiend meisje is ze een heuse peuter geworden met een flinke eigen wil (die ze het liefst de hele dag laat horen) die nu bijna de 12 kg heeft bereikt!

En ik, ik geniet steeds meer en kom er wel!

Ik wens jullie allemaal een fantastisch nieuw jaar toe! (en ga het oude jaar nu saai op mijn werk uitzitten)
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Ineke
J&J MAURITIUS
Berichten: 4704
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:00 am

Re: aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door Ineke »

@ Miranda, ik had je draadje gelezen over de heupdysplasie en ik zal de 13e voor je duimen.

@ iedereen, allemaal de beste wensen voor 2012.
Als ik terugkijk op Femkes afgelopen jaar is het eigenlijk allemaal prima gegaan. Wel hier en daar wat gekwakkel en kinderziektes, maar over het algemeen ging het goed. Ze is en blijft een heerlijk vrolijk, gezellig, bijdehand klein ding (want ook Femke haalt de 12 kilo nog niet) met het nodige temperament. Volgende week gaat ze voor het eerst naar de speelzaal, weer een heel nieuwe fase. Ze heeft er veel zin in en vertelt tegen iedereen die het maar horen wil, dat ze na de kerstvakantie naar de speelzaal gaat en daar met het keukentje mag spelen.
1neke, mama van Je11e (10-10-2006) en Femk3 (07-09-09)
Ves

Re: aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door Ves »

Ook van mij de beste wensen...!

Ik kijk terug op een heftig jaar.
Voor de zomer ging het heel moeizaam met V1ncent (o.a. frustraties, driftbuien, hoofdbonken). Via cb, opvoedbureau, thuisbegeleiding uiteindelijk bij ggz terechtgekomen voor onderzoek (o.a. naar autisme). Intussen leek de heftigste periode voorbij en is V1ncent heel goed gaan praten en ook op andere vlakken goed vooruit gegaan in een paar maanden tijd. We zijn nog 'in behandeling' met V1ncent, en ook voor verdere observatie/diagnostiek.
Relatie is definitief beeindigd. Helemaal aan het eind van het jaar is ook duidelijk dat ik in ons huis kan blijven wonen met V1ncent.
Ik rij rond in mijn eigen auto.
En nog meer.

Ik ben zo trots op wat mijn mannetje het afgelopen jaar allemaal geleerd heeft. Het is zo snel gegaan. Begin 2011 kon hij nog niet lopen, tot voor de zomer kon hij nauwelijks praten. En als ik hem nu zie: een echte peuter. Spraakwaterval. Slimmerik. Ondeugend. Soms onuitstaanbaar, vermoeiend, dwars. Grappig.
Hij liet van het weekend een boer. "wat is dat nou V1ncent, een boertje?" Hij pakt een puzzelstukje (waar plaatje van een boer op staat) en laat het zien "ja een boertje". En gister aan tafel. "Mama lekker gekookt, soep. Groene soep (erwtensoep). Lijkt op gras. Worst lijkt op maan (halve plakjes rookworst)." Het is heftig, maar ik geniet wel van hem! :verliefd:
Annemarie

Re: aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door Annemarie »

Zo hoe is het met alle kindjes?

Linde wijk op het moment geen seconde van mijn zijde. Alles wil ze samen doen en veel bij mama op schoot zitten. Gelukkig kan ze al behoorlijk productief helpen :mrgreen: . Overdag vind ik het allemaal wel gezellig, maar ik merk wel dat ik 's avonds even totale rust wil, dus dat is niet zo leuk voor Tonny.

Verder is ze moe, ze sliep niet meer 's middags, maar nu weer wel. Ze eet ook veel, ook fruit en groente. Er zal wel een groeispurt aankomen. Vind ik wel leuk, want ik heb allemaal leuke maat 98 kleding liggen en daar past ze nu nog niet in.

Verder is ze echt een pienter grietje. Anders als Thijs, bij hem springt het echt in het oog en zorgt het ook voor problemen. Bij haar is het gewoon leuk, lekker bijdehand.

's Nachts heeft ze ook weer aandacht nodig, even weten dat mama er echt nog is, zal wel weer overgaan, maar *gaap*.
Gebruikersavatar
Eve71ne
J&J HAWAII
Berichten: 6256
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:09 am

Re: aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door Eve71ne »

Benthe is op dit moment nog herstellende van een luchtweginfectie. Mèn wat een snot weer :roll: Ze heeft deze week ook practisch niks gegeten, vandaag tot nu toe alleen een half crackertje en een banaantje. Snoep wil ze dan weer wel, de slimmerd. Normaal gesproken eet ze brood ook goed, maar van warm eten wil ze echt niets hebben. Ze groeit nog niet erg hard. Ze draagt haar maat 80 broeken nog samen met mt 86 shirts. Spraak is wel verbeterd, veel is nog onverstaanbaar maar zo af en toe komt er ook; mag ik drinken, nee mama niet aankleeje. Ze imiteert Meike ontzettend, doet alles wat zij doet en is ook soms jaloers op Meike. En dan nog het slapen. Ook Benthe slaat regelmatig haar middagslaapje over, maar eigenlijk trekt ze dat nét niet. En dan wordt ze enorm vervelend of/en valt aan het eind van de middag alsnog in slaap. De afgelopen tijd heeft ze erg veel bij ons (mij) in het grote bed geslapen. Ik denk dat het weer even lastig zal zijn dit terug te draaien, maar so be it. Voorlopig ben ik allang blij als we slapen.
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Ves

Re: aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door Ves »

Ik dacht van de week nog dat ons draadje wel zo'n beetje dood was... maar leuk dat er weer wat leven in komt!
V1ncent slaapt nog steeds niet door, héél incidenteel een nachtje. 1x wakker worden is de standaard, hoewel hij de afgelopen weken erg onrustig is en meestal 2-3x (soms zelfs 4x) wakker is (gaaaaaaap; 1x is wel te handelen, lichaam is daar inmiddels op ingesteld, maar vaker kan écht niet). Hij lijkt de laatste tijd ook erg te 'groeien', praten gaat heel goed, maakt ingewikkelde zinnen, hij oogt en klinkt opeens een stuk 'volwassener'. Ik praat mezelf aan dat dat de oorzaak is van de nachtelijke onrust (en hoop dat het binnenkort weer over is), maar dat weet je natuurlijk nooit. Ondanks dat, is hij overdag meestal in een goed humeur; dat scheelt weer.
Wat natuurlijk ook speelt is de verhuizing van zijn vader. Daar heeft hij het echt moeilijk mee :( . Dan wil hij bij mij ineens naar papa-huis, schreeuwen etc; andersom ook als hij bij papa is. Op sommige momenten lijkt hij goed te begrijpen dat papa niet meer hier woont, maar hij overziet de consequenties nog niet. Ik ga proberen of een planbord wat meer rust brengt, meer overzicht over wanneer hij naar papa gaat.
Plaats reactie