Dekbed weg trappen
Dekbed weg trappen
Joris trapt in zijn slaap nog wel eens het dekbed weg en in koude, gure nachten zoals vannacht wordt hij dan wakker van de kou maar weet niet hoe hij dit op kan lossen. Dus dan roept hij me. Afgelopen nacht drie of vier keer mijn bed uit en dat doe ik graag als het nodig is en ik dek hem met liefde toe maar ik zou toch liever door willen slapen.
Hoe doen jullie dat?
Hoe doen jullie dat?
Re: Dekbed weg trappen
Belle heeft heel lang een slaapzak aangewild. Ze kon er ook goed mee uit bed komen en lopen 

Mamalon
Die wilde ik vanavond maar weer gaan proberen maar geen idee of hij dat nog wil. Hij lag nog wel eens in de knoop.
Ik stop Linde even opnieuw in voordat ik zelf ga slapen. Verder heeft ze een dikke pyjama en sokken aan. Gaat altijd goed.
In jou geval kun je denken aan;
- Warmere pyjama
- Slaapzak
- Overdag oefen met zelf onder het dekbed gaan liggen.
In jou geval kun je denken aan;
- Warmere pyjama
- Slaapzak
- Overdag oefen met zelf onder het dekbed gaan liggen.
Joas slaapt met deze temperaturen in een slaapzak om exact dezelfde reden. In het begin was het weer wennen voor hem, ging t ding wel met protest aan. Maar inmiddels hoort het er weer gewoon bij...
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
groter dekbed en dat goed onder de matras wegstoppen?
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Ja, instoppen doe ik natuurlijk ook voordat ik ga slapen. Ik kan niet slapen zonder eerst nog even bij hem gekeken te hebben.
Hij heeft een badstof pyjama, volgens mij lekker warm. Sokken heb ik geprobeerd maar daar wil hij niets van weten.
Heb nu zijn slaapzak over zijn pyjama gedaan, hij ligt er wel wat klem in want dit was er eentje van de zomer/najaar. Het lijkt er op dat hij het prima vindt. Wordt morgen dan even een grotere kopen. Wat is de grootste maat bij de Hema? Weet iemand dat?
Kaatje, Joris wil altijd een soort tentje maken, dus dat het dekbed bol staat. Leg ik dat zo helder uit? Daarvoor gooit hij zijn beentjes in de lucht, duwt zo het dekbed omhoog en waarschijnlijk zo weer onder het matras vandaan.
Hij heeft een badstof pyjama, volgens mij lekker warm. Sokken heb ik geprobeerd maar daar wil hij niets van weten.
Heb nu zijn slaapzak over zijn pyjama gedaan, hij ligt er wel wat klem in want dit was er eentje van de zomer/najaar. Het lijkt er op dat hij het prima vindt. Wordt morgen dan even een grotere kopen. Wat is de grootste maat bij de Hema? Weet iemand dat?
Kaatje, Joris wil altijd een soort tentje maken, dus dat het dekbed bol staat. Leg ik dat zo helder uit? Daarvoor gooit hij zijn beentjes in de lucht, duwt zo het dekbed omhoog en waarschijnlijk zo weer onder het matras vandaan.
-
- J&J SANTORINI
86-104.wennetje schreef: Wat is de grootste maat bij de Hema? Weet iemand dat?
J heeft een groot dekbed, en dat leg ik overdwars op zijn bed en stop het dan in. Dat is moeilijk om los te krijgen.
M@@rtje, mv Fenn@ (sept 2005) en Jen$ (sept 2008)
chris heeft ook lang in een slaapzak gelegen. maat 110, geen idee waar vandaan. op marktplaats staan ze ook wel denk ik. ik doe ze nog niet weg, wie weet gaat mark er nog in 

Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Wij hebben enige tijd geleden voor Daniel ook de slaapzakken maat 110 tevoorschijn gehaald. Alleen wilde Daniel er niks van weten, maar Yanick wel (hoewel die keurig blijft liggen onder de deken). Yanick slaapt nu dus weer in een slaapzak. En Daniel hijsen we s avonds, voor we zelf gaan slapen, al slapend in een slaapzak. Ze kunnen de slaapzak zelf open ritsen en slapen er prima in.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
- m-v-Lara/Ilse
- J&J SANTORINI
Ik leg een fleecedeken in de breedte over het dekbed en stop die in. Aan beide kanten heb zo ik minstens 40cm over om goed in te kunnen stoppen.
Ik heb het over zo'n goedkoop fleecedekentje die je overal kunt halen. Is nog lekker warm ook!
Ik heb het over zo'n goedkoop fleecedekentje die je overal kunt halen. Is nog lekker warm ook!
Els, mama van L@ra (11 jaar) en I(se (9 jaar)
Thij s slaapt ook nog heerlijk in een slaapzak. Hij ligt erg te draaien in zijn bed. En dan vind ik het wel erg handig.
Mar
Mar
-
- J&J SANTORINI
Ja, en in de zomer zou je ook gewoon een lege dekbedhoes kunnen gebruiken.m-v-Lara/Ilse schreef:Ik leg een fleecedeken in de breedte over het dekbed en stop die in. Aan beide kanten heb zo ik minstens 40cm over om goed in te kunnen stoppen.
M@@rtje, mv Fenn@ (sept 2005) en Jen$ (sept 2008)
Hier slaapzakken tot 110. Héérlijk!! R heeft een hekel aan dekens en heeft ze altijd afgetrapt. Of werd huilend wakker met 'ik hoeve nie dekun om'. Op de markt hier staan ze met heerlijke lange mouwen, dik en tot maat 110. Zolang hij nog wil maak ik er gebruik van, wel zo makkelijk..
maar ik dacht echt een volwassen dekbed, of heeft hij al een groot bed?wennetje schreef: Kaatje, Joris wil altijd een soort tentje maken, dus dat het dekbed bol staat. Leg ik dat zo helder uit? Daarvoor gooit hij zijn beentjes in de lucht, duwt zo het dekbed omhoog en waarschijnlijk zo weer onder het matras vandaan.
Een volwassen dekbed in een peuterbedje en dat dan overdwars erop.
kar!n, mamma van 3 kanjers
Nee Kaatje, hij heeft een peuterbed dus dat had idd wel gekund.
Test met de te kleine slaapzak was geslaagd, hij vond het prima, heeft me niet van de kou geroepen in de nacht en lag in foetushouding (want compleet klem gedraaid in trappelzak) lekker te slapen toen ik hem in de ochtend riep.
Meteen naar Prenatal gereden en 2 slaapzakken maat 110 gehaald, net 20% korting dus dat was geluk. Vannacht heeft hij heerlijk geslapen. Pfoe, gelukkig wil hij dit nog (en wat is het toch schattig een kind in een slaapzak) dus probleem opgelost.
Volgend jaar winter kan hij vast zelf weer de deken omhoog trekken.
Test met de te kleine slaapzak was geslaagd, hij vond het prima, heeft me niet van de kou geroepen in de nacht en lag in foetushouding (want compleet klem gedraaid in trappelzak) lekker te slapen toen ik hem in de ochtend riep.
Meteen naar Prenatal gereden en 2 slaapzakken maat 110 gehaald, net 20% korting dus dat was geluk. Vannacht heeft hij heerlijk geslapen. Pfoe, gelukkig wil hij dit nog (en wat is het toch schattig een kind in een slaapzak) dus probleem opgelost.
Volgend jaar winter kan hij vast zelf weer de deken omhoog trekken.
En anders? Een groter dekbed
Bij Hannah maak ik haar bed eerst op met een laken, de onderkant rol ik 2 keer om met haar quilt erin en dan stop ik het aan de zijkant in.
Zo blijft haar quilt aan de onderkant in ieder geval op het bed en schopt ze hem er niet af.
Nu ligt er een peuterdekbed bovenop én een wollen deken. Tis echt koud hiero
En hoe warmer het is hoe minder er ligt.

Bij Hannah maak ik haar bed eerst op met een laken, de onderkant rol ik 2 keer om met haar quilt erin en dan stop ik het aan de zijkant in.
Zo blijft haar quilt aan de onderkant in ieder geval op het bed en schopt ze hem er niet af.
Nu ligt er een peuterdekbed bovenop én een wollen deken. Tis echt koud hiero

En hoe warmer het is hoe minder er ligt.