Update Danique en heupdysplasie

Moderators: Ester, Yvonne

Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Update Danique en heupdysplasie

Bericht door Miranda »

Eind december schreef ik dat de heupdysplasie bij Danique weer terug is. Gisteren moesten we hiervoor naar een orthopeed in Zwolle.
De orthopeed daar constateerde aan de hand van alle foto’s dat de heupdysplasie nooit weg is geweest en dat het nu zodanig ernstig is dat hij dit binnenkort wil gaan opereren. Nu nog met een spreidbroek beginnen gaat zeer waarschijnlijk niet werken omdat Danique al ruim 2 is.

Het probleem is dat de heupkom niet goed staat. De kom hoort netjes over de heupkop heen te vallen, maar dat doet het bij Danique niet. Hij zaagt de heupkop dan door en zet dit op de juiste plaats (netjes over de heupkop vallend). Er zal dan een soort gat/gleuf ontstaan bij haar heup en dit zal worden opgevuld met een stuk bot uit het bekken.
Deze operatie gaat maandag 6 februari plaatsvinden in Zwolle. Zolang Danique in het ziekenhuis is, zal ik daar ook zijn. Waarschijnlijk gaat het maar om een paar dagen. Als het goed gaat met Danique mag ze al snel weer naar huis.
Na de operatie moet Danique 6 weken lang van haar navel tot haar enkels in het gips zitten (nou ja, liggen… zitten kan ze bijna niet). Als dit dan klaar is moet ze nog een periode een spreidbroek dragen.
Al met al zal dit een pittige periode worden voor een ondernemende peuter van 2 jaar, maar ook voor ons.

We zijn nu vooral bezig met de praktische dingen regelen zoals alles rondom werk en Marit naar school brengen en weer ophalen. Danique zal waarschijnlijk alleen maar kunnen liggen en dat betekent dat we dus aan huis gebonden zullen zijn.
Als het goed is krijgen we voor de periode dat Danique in het gips zit een hoog/laag (kinder)bed hier beneden staan. Ze kan echt niets en zal dus echt bezig gehouden moeten worden.

Ik heb even overwogen om volledig zorgverlof op te nemen, maar dat gaat ons veel te veel geld kosten + dat ik van 6 weken thuiszitten knettergek ga worden :wink: . Alex@nder heeft woensdag met zijn baas een gesprek over deze situatie. Waarschijnlijk kan hij af en toe een paar uurtjes schuiven met zijn werk (ene dag wat langer doorwerken en dan als ik moet werken eerder naar huis komen).
Mijn werk gaat mijn rooster proberen aan te passen zodat ik door de week geen vroege of slaapdiensten heb. Mijn zusje is elke vrijdag vrij en wil dan wel bijspringen. Zoals het er nu uitziet kan mijn schoonmoeder ook wel 1 middag per week hier komen. Ik denk dat we het grootste probleem dan al hebben opgelost (ik werk nl maar 40%). Voor de uren dat ik toch zou moeten werken, maar wat oppastechnisch niet lukt neem ik zorgverlof op. Het zal dan maar om een paar uurtjes gaan.

Er komt nu even heel veel op ons af. We moeten van alles regelen, voor de dagen dat ik in het ziekenhuis zal zijn, maar ook voor daarna. Ik kan echt niet weg, zelfs niet even naar school om Marit te brengen of te halen.
Gelukkig heb ik een hele lieve vriendin in de buurt. Zij heeft al aangeboden om de keren dat ze zelf niet werkt, te zorgen dat Marit in ieder geval op school komt.
Ik zie enorm tegen deze periode op. Ik denk dat Danique veel bezig gehouden zal moeten worden en dan gaat het huishouden er waarschijnlijk ook bij in schieten. De zorg voor haar zal ik echt helemaal zelf moeten doen. Vooral het tillen zal zwaar zijn, zeker met mijn slechte rug....

Al met al is er veel om over na te denken en te regelen.

Als iemand zich verveelt, kom maar langs, ik ben straks genoeg thuis! :D
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Miep
J&J TEXEL
Berichten: 708
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 12:26 pm

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door Miep »

Pff, wat een domper. Ik kan me voorstellen dat er nu veel op jullie afkomt en dat er veel geregeld moet worden. Ik wil je veel sterkte wensen. En natuurlijk ook voor Danique!
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door Mare »

Oh Miranda, wat ontzettend heftig. Die operatie op zich maar ook alles wat erbij komt kijken. Sterkte de komende tijd!
Even praktisch gezien.: zou zij wel in een bolderkar mogen? Misschien is dat wel een mogelijkheid, met wat kussens als steun?!
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door Miranda »

Mare schreef:Oh Miranda, wat ontzettend heftig. Die operatie op zich maar ook alles wat erbij komt kijken. Sterkte de komende tijd!
Even praktisch gezien.: zou zij wel in een bolderkar mogen? Misschien is dat wel een mogelijkheid, met wat kussens als steun?!
Grappig, dit opperde mij vriendin ook al. Ze is zelfs al op zoek naar een bolderkar!
Of het ook echt kan weten we niet. We weten nog niet in wat voor stand Danique gegipst gaat worden, maar zeer waarschijnlijk in spreidstand. Het is dan maar de vraag of het dan wel gaat passen. Daarnaast schijnt de wond echt wel 2-3 weken zeer pijnlijk te zijn. Het ziekenhuis gaf aan dat we er rekening mee moeten houden dat ze deze weken echt zo min mogelijk moet bewegen omdat dat erg pijnlijk is.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door Dorien »

Oh Miranda, krak zijn mijn hart, laat staan hoe jullie je moeten voelen. Tuurlijk je weet als je het nu doet behoed je haar voor nog meer pijn als ze volwassen is maar oei dit klinkt inderdaad superheftig. Fijn dat je hulp hebt en krijgt. Fijn dat ze ook al zo snel geholpen kan worden.

Trouwens, is dit bij de zelfde orthopeed als jullie met haar al waren? Ik bedoel, heeft ze die spreidbroek nu voor niets gehad of heeft dat nog erger doen voorkomen?

Knuffel!
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Kristel
J&J SANTORINI
Berichten: 1439
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:18 pm

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door Kristel »

Jeetje wat heftig! Alvast heel veel sterkte met de operatie en het herstel.
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door michelle »

Neeee toch, jeetje wat pittig zeg :( Jasmijn zit op schoot dus ik kan niet uitgebreid reageren maar wilde wel even laten weten dat ik meeleef met je!
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door Miranda »

Dorien schreef:Oh Miranda, krak zijn mijn hart, laat staan hoe jullie je moeten voelen. Tuurlijk je weet als je het nu doet behoed je haar voor nog meer pijn als ze volwassen is maar oei dit klinkt inderdaad superheftig. Fijn dat je hulp hebt en krijgt. Fijn dat ze ook al zo snel geholpen kan worden.

Trouwens, is dit bij de zelfde orthopeed als jullie met haar al waren? Ik bedoel, heeft ze die spreidbroek nu voor niets gehad of heeft dat nog erger doen voorkomen?

Knuffel!
Nee, Dorien. Achteraf gezien hadden we veel langer moeten doorgaan met de spreidbroek. De orthopeed hier heeft destijds een fout gemaakt. We zijn nu bij een andere orthopeed geweest.
De orthopeed van gisteren zei wel dat het waarschijnlijk nooit helemaal goed was gekomen met de spreidbroek. Maar de operatie was dan in ieder geval een stuk minder heftig geweest. We moeten er nu rekening mee houden dat ze 2 - 3 uur bezig zullen zijn. Was anders veel korter geweest.
+ dat Danique nu al loopt en het voor haar nu veel ingrijpender is.
We gaan dan ook zeker een klacht hierover indienen, maar ik denk dat ik dat pas doe als alles achter de rug is. Mijn hoofd staat er nu niet naar.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Marijke
J&J SANTORINI
Berichten: 1723
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:02 pm

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door Marijke »

Wat verschrikkelijk naar. Zo'n ingrijpende operatie, en dan zoveel weken in het gips. Ik word er helemaal verdrietig van als ik eraan denk. Moeilijk hoor.
Marijke mv J anna (juni 2006) en Kr ij n (mei 2009)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door Ana »

och wat een heftige tijd gaan jullie tegemoet en wat sneu voor Danique.
Hopelijk lukt het jullie om het praktisch netjes te regelen. Wat is de operatie snel zeg.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13429
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door Chantal »

jeetje zeg, wat heftig allemaal voor jullie! en danique natuurlijk.. die snapt er straks weinig van wat er allemaal met haar gebeurd.
heel veel sterkte en succes gewenst!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5056
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door Hemmie »

Het is maar tijdelijk, en voor het goede doel natuurlijk, maar oh, wat lijkt me dit zwaar voor jullie.
Sterkte, alleen al met nu bendekne hoe jullie dit praktisch allemaal gaan doen. In elk geval fijn om te lezen dat je hulp zult hebben van familie en vrienden, zul je zeker nodig hebben!
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
Angelique
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11894
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 11:09 am

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door Angelique »

Miranda schreef: We gaan dan ook zeker een klacht hierover indienen, maar ik denk dat ik dat pas doe als alles achter de rug is. Mijn hoofd staat er nu niet naar.
Begrijpelijk hoor. Maar wél doen, of niet eens perse om de klacht maar ook om e KA daar erop te wijzen. Mensen maken foute inschattingen, maar je moet het wel te horen krijgen en je aan kunnen passen (en excuses naar jullie toe! al heb je daar feitelijk niet zoveel aan)


Heel veel sterkte in ieder geval! Heb je al wat leuke dvd-films om bijv te kijken met haar?
:crazy:
mama van Fenna
J&J SANTORINI
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:18 pm

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door mama van Fenna »

Wat naar joh, veel sterkte ermee!
M@@rtje, mv Fenn@ (sept 2005) en Jen$ (sept 2008)
Ves

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door Ves »

Wat heftig zeg! Gelukkig heb je de praktische zaken redelijk goed af kunnen dekken. Maar dan nog lijkt het me ingrijpend genoeg :( . Sterkte!
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6154
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door Mamalon »

Dat klinkt als een heel heftige operatie. Kun je misschien via het ziekenhuis in contact komen die ook in deze situatie hebben gezeten? Pff arm meiske en arme jullie.
Mamalon
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door Miranda »

Angelique schreef:
Miranda schreef: We gaan dan ook zeker een klacht hierover indienen, maar ik denk dat ik dat pas doe als alles achter de rug is. Mijn hoofd staat er nu niet naar.
Begrijpelijk hoor. Maar wél doen, of niet eens perse om de klacht maar ook om e KA daar erop te wijzen. Mensen maken foute inschattingen, maar je moet het wel te horen krijgen en je aan kunnen passen (en excuses naar jullie toe! al heb je daar feitelijk niet zoveel aan)


Heel veel sterkte in ieder geval! Heb je al wat leuke dvd-films om bijv te kijken met haar?
Nee, nog niet. Danique is nu helemaal fan van Thomas de Trein, daar ga ik maar naar op zoek denk ik.
Wat betreft die klacht: we gaan het ook echt wel doen hoor. Deze orthopeed heeft gewoon een fout gemaakt en ook al helpt het voor ons niet meer, maar hopelijk wel bij anderen. Hij behandelt zo veel kinderen met dysplasie en Danique is niet de eerste waarbij hij een fout heeft gemaakt ( een meisje hier uit de wijk is in oktober geopereerd, exact hetzelfde verhaal en operatie als Danique!)
En nee, aan die excuses hebben we niet zoveel, maar misschien gaan we nog wel een schadeclaim erbij indienen. Ik moet deels zorgverlof opnemen wat ons geld kost, Danique kan de gewone kleren niet aan (moet dus andere kopen), autostoeltje + fietsstoeltje gaat niet meer passen, we moeten alles aanpassen/veranderen.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door channiemam »

Sterkte! Wat een rotsituatie zeg!

Vera moet naar de huisarts omdat haar heupjes niet goed open kunnen. Had danique dat ook?
Carmen heeft teveel ruimte in haar heupkop.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Gebruikersavatar
Mara
J&J HAWAII
Berichten: 8231
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:10 pm

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door Mara »

Oh dit is geen fijne update!
Een spreidbroek niet voldoende en het feit dat deze operatie niet nodig was geweest als de eerste ortho beter had opgelet...

Sterkte met de herstelperiode. Kan het ziekenhuis tips geven hoe je dit met een jong kind goed kunt doorkomen? Lotgenoten?
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Gebruikersavatar
LindaJager
J&J MALEDIVEN
Berichten: 16991
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:03 am

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door LindaJager »

O Miranda wat rot voor jullie! En het is idd heel pijnlijk. Mijn vader heeft een scheurtje in zijn bekken gehad en had daar zo enorm veel pijn van. Dus na zo'n operatie zal het nog wel veel pijnlijker zijn.
Sterkte!
Linda mv Lucas 11/10/2000, Robert 24/12/2002 en Vincent 12/11/2006
Suuz

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door Suuz »

Ik ben vrij de periode vanaf 10 febr tot 1 mrt, en wil wel enkele keren komen om je te helpen met de huishouding. Hardeberg is nog wel te doen, en mijn kids zijn toch in opvang.
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door channiemam »

Suuz schreef:Ik ben vrij de periode vanaf 10 febr tot 1 mrt, en wil wel enkele keren komen om je te helpen met de huishouding. Hardeberg is nog wel te doen, en mijn kids zijn toch in opvang.

Nou wat ontzettend lief van je!!!!
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Mieke

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door Mieke »

Ik vind het zo rot voor jullie.
Het is best heel ingrijpend zo'n operatie en alles wat daarbij komt kijken.

Wij hebben nog wel wat Thomas de trein dvd's liggen, die je mag lenen.
Ik kan ze zo opsturen, of langs brengen als jullie hier in het ziekenhuis zijn.
Laat maar weten of je daar belangstelling voor hebt.
Annemarie

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door Annemarie »

O Miranda wat naar zeg, heb er eigenlijk geen woorden voor.

Als je in Zwolle een keer hulp nodig hebt, een kop thee of Marit wil hier even spelen dan weet je me te vinden. Sorry dat ik er vrijdag niet voor je kon zijn.

*knuffel*
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door Miranda »

Annemarie schreef:O Miranda wat naar zeg, heb er eigenlijk geen woorden voor.

Als je in Zwolle een keer hulp nodig hebt, een kop thee of Marit wil hier even spelen dan weet je me te vinden. Sorry dat ik er vrijdag niet voor je kon zijn.

*knuffel*
Geeft niet Annemarie. Ik ben uiteindelijk erg lang in het ziekenhuis geweest (ivm opnamegesprek er gelijk achteraan). Daarna ben ik nog even bij T ineke en L otta geweest. Echt maar heel even hoor, half uurtje denk ik. Danique was helemaal op en ik wilde Marit om 12 uur zelf van school halen.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door Miranda »

channiemam schreef:Sterkte! Wat een rotsituatie zeg!

Vera moet naar de huisarts omdat haar heupjes niet goed open kunnen. Had danique dat ook?
Carmen heeft teveel ruimte in haar heupkop.
Danique is enorm lenig, ze blijkt ook nog eens hypermobiel te zijn. Zij kan haar benen en heupen echt alle kanten op bewegen.
Het probleem dat nu bij Danique speelt is dat haar heupkom niet mooi om de kop heenvalt. Deze hoort er netjes over heen te liggen, maar bij Danique staat het en ver van elkaar en de kom staat als het ware op een steile helling ipv in een ronding.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Ester
J&J SANTORINI
Berichten: 3925
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:28 am

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door Ester »

Wat een tegenvaller, ook al had je er al een beetje op gerekend toch. Ingrijpende periode gaan jullie tegemoet. Danique in de eerste plaats, maar jullie ook. Naar! Sterkte!
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Gebruikersavatar
Ester
J&J SANTORINI
Berichten: 3925
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:28 am

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door Ester »

oh en misschien kunnen we in de periode dat je in het ziekenhuis bent eens afspreken op een dag dat ik werk (als ik dan nog aan het werk ben). Lunchen in het restaurant ofzo? Ik werk 6, 7 en 9 februari, zo het nu lijkt.
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Gebruikersavatar
debby
J&J SANTORINI
Berichten: 3674
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:36 pm

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door debby »

Oh wat sneu voor jullie meisje!
Dat gaat inderdaad erg pittig worden voor jullie allemaal....
Heel jammer dat de verhuizing van ons pas in de voorjaarsvakantie is, anders was ik bij je gekomen.
Hardenberg- Den Ham kan je fietsend af.
Groetjes Debby, Mama van L.uuc (2008) &S@@r (2014)
Gebruikersavatar
Corina
J&J SANTORINI
Berichten: 3403
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:58 am

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door Corina »

Oh wat ontzettend erg. Jullie hebben al zo veel meegmaakt hiermee en je was zo blij dat ze eindelijk die spreidbroek niet meer aan hoefde en nu moet ze geopereerd worden en dan weer een spreidbroek... Ik kan me zogoed voorstellen dat je ontzettend tegen deze periode opziet. Ik zou je zo graag helpen en dan baal ik er zo van dat we zover uit elkaar wonen. Knuffel voor Danique en jouw!
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door Miranda »

debby schreef:Oh wat sneu voor jullie meisje!
Dat gaat inderdaad erg pittig worden voor jullie allemaal....
Heel jammer dat de verhuizing van ons pas in de voorjaarsvakantie is, anders was ik bij je gekomen.
Hardenberg- Den Ham kan je fietsend af.
Hier is de voorjaarsvakantie eind februari... (heb ik Marit dan ook nog eens hele dagen thuis, wat een drama zal dat worden....) Maar ook daarna ben je welkom hoor, niet alleen als Danique in het gips zit!
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
debby
J&J SANTORINI
Berichten: 3674
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:36 pm

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door debby »

Dat doe ik zeker, als Luuc op school zit kom ik je gezelschap houden :D
Groetjes Debby, Mama van L.uuc (2008) &S@@r (2014)
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door Miranda »

debby schreef:Dat doe ik zeker, als Luuc op school zit kom ik je gezelschap houden :D
Leuk!
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Marijn

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door Marijn »

Sjonge M iranda, dat is naar. Bah, je kleine meisje moet zo'n hele toestand ondergaan. Dat doet wat met een moederhart, los van alle praktische problemen. Heftig hoor!
Marjo

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door Marjo »

Jemig, wat ongelofelijk heftig voor jullie, voor haar. En dan 6 weken in het gips :( .
Ik wou dat ik makkelijk kon komen en je kon helpen zoals je een tijd geleden voor mij hebt gedaan. Ik heb wel een bolderkar die je mag gebruiken. Via Mieke hebben we die een tijd geleden overgenomen en opgeknapt. Laat maar horen als je dat wil.
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door Miranda »

Marjo schreef:Jemig, wat ongelofelijk heftig voor jullie, voor haar. En dan 6 weken in het gips :( .
Ik wou dat ik makkelijk kon komen en je kon helpen zoals je een tijd geleden voor mij hebt gedaan. Ik heb wel een bolderkar die je mag gebruiken. Via Mieke hebben we die een tijd geleden overgenomen en opgeknapt. Laat maar horen als je dat wil.
Dat is lief Marjo!
Ik weet echter nog niet hoe Danique precies gegipst gaat worden. Waarschijnlijk wel in spreidstand, maar hoe ver weet ik niet. Ik wacht eerst even af hoe Danique is. De eerste weken zal het sowieso niet kunnen ivm de pijn, maar daarna misschien wel. Zodra ik weet hoe ze gegipst is neem ik contact met je op, oké?
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
HeleenW

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door HeleenW »

wat heftig!! voor haarzelf maar ook voor jou!
Dat jij zelf veel binnen zal moeten zitten is ook niet echt positief voor jou he? Ik hoop heel erg dat er een mogelijkheid is dat je toch af en toe naar buiten kunt.
Maar goed, jullie staan nu eerst nog voor een hele grote ingreep.

Kan je in ziekenhuizen geen tips krijgen hoe je zulke kinderen kan vermaken? Ik neem aan dat daar wel meer van zulke jonge patientjes heel lang stil moeten liggen. Ik zit maar wat te bedenken hoor!
arme jullie... meer weet ik eigenlijk niet te zeggen!
Gebruikersavatar
Regina
J&J SANTORINI
Berichten: 3616
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:29 am

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door Regina »

Poeh wat heftig voor jullie zich. Ik kan wel wat dvd's voor je regelen als je geen problemen hebt met gekpieerde in elk geval. Zeg het maar kom ik ze een keertje langsbrengen met wat afleiding voor jullie.
Regina, moeder van
Mirte (15-10-2004) Nikki (09-10-2007) Liam (11-05-2010)
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door Miranda »

Regina schreef:Poeh wat heftig voor jullie zich. Ik kan wel wat dvd's voor je regelen als je geen problemen hebt met gekpieerde in elk geval. Zeg het maar kom ik ze een keertje langsbrengen met wat afleiding voor jullie.
Graag! En nee, met gekopieerde versies hebben we geen probleem.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door channiemam »

Wij hebben evt ook een bolderkar. Anders evt een grote kinderwagen in slaa stand met een kussen onder de bovenbenen?
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12569
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door monika »

Tjonge dat is pittig zeg!
Misschien kan je een bedtafel lenen van de thuiszorg, dat kan je dan over het bedje zetten en dan kan ze misschien een beetje kleuren of krassen?
Heeft het ziekenhuis misschien een activiteiten begeleidser die je tegen die tijd wat tips en ideeen kan geven, hoe je zo'n kleintje op bed vermaakt?
Een ideetje om te knutselen is papier met gaten, beplakken met gekleurd plastic folie of crepe papier, wattebollen langs de randen plakken en over een lampje spannen, het is vast nog om 18:00 donker. En misschien kunnen we een kaartenactie doen, post krijgen en misschien de plaatjes uitknippen of prikken voor een mobiel of zo.
Sterkte hoor.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Sietske

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door Sietske »

Tjee Miranda, wat een tegenvaller is dit zeg. Ik kan me voorstellen dat je enorm op ziet tegen de komende periode. Ik kan je helaas niet fysiek helpen omdat ik veel te ver bij je vandaan woon maar ik ga wel even voor je kijken of ik iets voor je kan betekenen met betrekking tot het entertainen van Dan ique.

Heel veel sterkte. Eerst met de operatie en daarna met de herstelperiode.
Gebruikersavatar
Ilse501
J&J HAWAII
Berichten: 8688
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:22 am

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door Ilse501 »

Oh Miranda, wat een ontzettend heftige update. Wat een enorme fout van die orthopeed. Ik zit me gewoon enorm kwaad te maken op zo'n onbenul :evil: De afstand is voor mij ook te groot om overdag heen en weer te komen, maar ik ga er ook over nadenken wat je zou kunnen doen om haar bezig te houden.

Wat vindt Danique nu leuk om te doen, behalve erg ondernemend zijn ;-) Kunnen we daar misschien op inhaken. Dat ze niet kan zitten, is een enorm obstakel voor entertainment in ieder geval. Om het over de pijn de eerste tijd maar niet te hebben.
I l s e, mv B a s t i a a n (26-05-03), J o r i s (31-12-04) & P i e t e r (11-03-07)

Hoe dan ook, we redden het
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14170
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door jikke »

heftig hoor. ik hoop dat alles een beetje soepel verloopt en dat jullie daarna ervan af zijn.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door Miranda »

Monika, wat een goed idee van die bedtafel! Die hebben we zelf nog, van de periode dat ik tijdens de zwangerschappen zoveel op bed lag. Dank je wel voor de tip, ik ga 'm weer tevoorschijn halen.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door Miranda »

channiemam schreef:Wij hebben evt ook een bolderkar. Anders evt een grote kinderwagen in slaa stand met een kussen onder de bovenbenen?
Onze kinderwagen is gelukkig vrij groot en kan in slaapstand, ik heb een beetje hoop dat ze daar in zal passen. Maar het ziekenhuis gaf wel aan (evenals een moeder die hier ook mee te maken heeft gehad) dat het de eerste 3 weken sowieso erg pijnlijk is om steeds maar opgetild te moeten worden en dat we dat zo min mogelijk moeten doen.
Het ligt ook heel erg aan Danique. Als zij op wat later weinig pijn aangeeft kunnen we het natuurlijk gewoon proberen.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door Miranda »

Ilse501 schreef:Oh Miranda, wat een ontzettend heftige update. Wat een enorme fout van die orthopeed. Ik zit me gewoon enorm kwaad te maken op zo'n onbenul :evil: De afstand is voor mij ook te groot om overdag heen en weer te komen, maar ik ga er ook over nadenken wat je zou kunnen doen om haar bezig te houden.

Wat vindt Danique nu leuk om te doen, behalve erg ondernemend zijn ;-) Kunnen we daar misschien op inhaken. Dat ze niet kan zitten, is een enorm obstakel voor entertainment in ieder geval. Om het over de pijn de eerste tijd maar niet te hebben.
Wat ze leuk vindt? Tja, alleen maar alles doen wat verboden is. :wink: Ze is de hele dag in beweging, kan niet stilzitten. Kleuren doet ze maar 2 minuten, tv kijken 5 minuten. Puzzelen begint ze nu leuk te vinden, hopelijk gaat dat lukken als ze zoveel moet liggen. Als dat wel lukt, is ze na die 6 weken waarschijnlijk de meest fanatieke 2-jarige puzzelaar! :D
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Eve71ne
J&J HAWAII
Berichten: 6256
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:09 am

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door Eve71ne »

*Activiteitenbegeleider meldt zich 8) *

Ik heb echt met jullie te doen hoor Miranda. Het lijkt me vreselijk ingewikkeld om dit door te maken. Ik kan tzt wel meedenken over activiteiten die je met Danique kan doen als ze alleen maar kan liggen. Hebben jullie een speel-o-theek in de omgeving? Of misschien via je werk kun je (aangepast) spelmateriaal lenen? Ik denk aan de activityborden van Barry Emonds, die kun je in een standaard schuiven die je naar wens af kunt stellen, ideaal ding voor deze omstandigheden.
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Gera

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door Gera »

Wat heftig! Ik kan denk ik weinig voor jullie betekenen, maar ik wil jullie wel heel veel sterkte wensen!
Gebruikersavatar
Regina
J&J SANTORINI
Berichten: 3616
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:29 am

Re: Update Danique en heupdysplasie

Bericht door Regina »

Miranda ik zag net bij de trekpleister hier hamertje tik liggen voor maar 2,50 Zal ze dat al kunnen? Misschien met wat begeleiding van jullie erbij?
Regina, moeder van
Mirte (15-10-2004) Nikki (09-10-2007) Liam (11-05-2010)
Plaats reactie