waar ik benieuwd naar ben

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
HeleenW

waar ik benieuwd naar ben

Bericht door HeleenW »

Daan is onze derde zoon en ook deze derde zoon heeft last van rondvliegende armen als hij slaapt. Hij ligt dus weer in de bakerzak (al een aantal weken).

Hoe doen andere babies dat? Of leggen jullie de kleintjes slapend weg? Of stop je ze heel strak onder? Of zijn ze gewoon rustig die armen?
In de box is hij ook al heel druk met armen en benen aan het spartelen. Heel tevreden, dus niet dat ik er wat achter zoek hoor.
Maar als hij moet slapen is het dus heel onhandig. Maar het gekke vind ik dat het dus ons 3e kindje is wat last heeft van z'n eigen armen.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Re: waar ik benieuwd naar ben

Bericht door Chantal »

chris had er geen last van, maar femke wel en nu mark ook weer.
hij heeft ook vaak wondjes in zijn gezicht door het per ongelijk krabben...
bakerzak nog steeds niet gevonden. bakerdoek werkt voor geen meter want hij wurmt zich eruit.
nu heb ik een warme winterslaapzak met mouwen gekocht bij de wibra geloof ik en de mouwen met een elastiekje dichtgemaakt :lol:
hij kan nu net met een paar vingers door het hoofdgat maar dat doet hij niet zo vaak.
als hij wakker wordt en ik doe de slaapzak los ligt hij met zijn armpjes langs zijn lijf.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
HeleenW

Bericht door HeleenW »

bakerzak via marktplaats besteld. Als je nog de bakerzak probeert te krijgen; die zijn veel groter dan de puckababy!
Ben je niet bang dat hij er inglijd in de slaapzak? Of is het gat voor zijn hoofd niet groot?

Ik snap gewoon niet hoe zoiets nou kan. Babies hebben veel slaap nodig, maar babies maken zichzelf wakker door die armen... grrrr gelukkig zijn er oplossingen voor.
Ik zat ook al te denken: vroeger sliepen kinderen ook vaak op hun buik, dan heb je ook geen last van die armen.
's Avonds en s nachts licht daan in een gewone slaapzak, maar heb nu wel zijn handen strak ondergestopt... en vannacht was hij dus heel vroeg wakker (2:35u) en ik begon te twijfelen of ik hem toch niet weer in de bakerzak zou leggen. Maar eigenlijk wil ik het niet omdat ik een gewone slaapzak zo leuk vind :oops:
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

haha gekkie, alleen jij ziet die leuke slaapzak :lol: doe hem lekker die bakerzak aan als hij daar langer van doorslaapt ;)

maar mark zakt er niet doorheen. het is natuurlijk al een grote baby. de slaapzak is 70 cm dus zijn voeten zitten al bijna tegen de onderkant.. en het gat voor het hoofd is precies klein genoeg.
ik heb in de wandelwagen trouwens nu ook een soort van zak. volgens mij is het bedoeld voor in de maxicosi want er zitten van die gaten in voor de gordels. aan die zak zit ook nog een mutsje. echt superhandig! wist niet meer dat ik die had, bij femke was het veel te warm om te gebruiken.
wel ouderwets geel waar ik eigenlijk niet van hou.. maar ja, mark ligt er lekker in.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
michelle
J&J SANTORINI

Bericht door michelle »

Lotte had helemaal geen maaiende armpjes, Bram wel heel veel, die heeft tot een maand of 7 in de puckababy gelegen. Jasmijn heeft er bij vlagen last van, maar noet erg genoeg voor een bakerzak.
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Linkje
J&J SANTORINI

Bericht door Linkje »

Je!mer en F edde hebben ook beide last van maaiende armen, maar gelukkig voornamelijk overdag. Raar eigenlijk.

Maar goed, overdag blijf ik bij F edde staan, en dan wordt ie vaak vanzelf rustig. Gewoon in beeld blijven, geen oogcontact maken, en dan houden de armen vanzelf op met maaien en valt meneertje in slaap. Toen ie nog heel klein was hield ik ook wel eens zijn armpjes vast totdat ie rustig werd. En het gaat steeds makkelijker.
En 's nachts is het nooit een probleem geweest. Blijkbaar staan z'n armen "uit" in de nachtstand. :lol:
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)

Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.

- Gandhi -
Marijn

Bericht door Marijn »

Wij hadden ook van die fladderkonten. Ik heb de bakerzakken niet voor niks bewaard...
Deborah
J&J SANTORINI

Bericht door Deborah »

Hier werd er ook flink gemaaid. De jongens sliepen allebei op hun buik en nog steeds slapen ze in op hun buik. D äphny legde ik altijd in de wandelwagenbak te slapen overdag. Daardoor werd ze begrensd in het rondmaaien. Later is ze ook op dr buik gaan slapen. Helaas is het inmiddels zo dat ik haar weer in slaap kan voeden en dan weg kan leggen.
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
Hemmie
J&J MAURITIUS

Bericht door Hemmie »

Wytse had er geen last van, Marrit wel. Inbakeren vond ik gezien de warmte destijds in India geen optie (ze zweette al als een otter in alleen een romper), uiteindelijk heeft ze vanaf 3 weken op haar buik geslapen. Later wilde ze altijd strak ingestopt worden onder een lakentje (als kleine baby wurmde ze dat weer los). Afwachten maar wat het deze keer wordt.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Pauline
J&J MALEDIVEN

Bericht door Pauline »

Mijn beide jongens hebben aardig gemaaid, maar ik heb geen bakerzak gebruikt. Waarom? Ze hadden er verder geen last van. Ik heb ze lekker laten maaien.
P auline, mama van M@arten (18) en Sj0erd (16)
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Pauline schreef:Mijn beide jongens hebben aardig gemaaid, maar ik heb geen bakerzak gebruikt. Waarom? Ze hadden er verder geen last van. Ik heb ze lekker laten maaien.
hier hebben 3 stuks jongens er dus wel last van... :) :roll:
Tenminste, als ze niet lekker rustig in slaap kunnen vallen en niet lekker doorslapen (niet 's nachts bedoel ik hoor) dan vind ik dat ze er last van hebben. Sinds de bakerzak slapen ze over het algemeen heeriljk in en ook gewoon uurtjes achter elkaar ipv de korte 20 minuten.

Er zijn er dus toch wel heel veel meer. IN mijn omgeving ook veel babies en niemand lijkt er last van te hebben. Al moet ik zeggen, de meeste babies om mij heen hebben een speen.... dat hebben onze jongens allemaal niet gehad. Mogelijk dat ze daarom iets rustiger inslapen? Geen idee hoor.. maar ik heb dus het idee dat onze kinderen allemaal ingebakerd liggen en geen speen hebben en dat om mij heen de babies niet ingebakerd liggen maar wel een speen hebben...

(wie weet ooit nog eens stof voor een onderzoek :wink: :wink: )
Eliza

Bericht door Eliza »

Ik heb mijn uk (naast mij) altijd op haar buik laten slapen. Ze wilde pertinent zo slapen. Moeilijk hoor die adviezen!!!

Misschien probeert jouw uk ook op z'n buik terecht te komen?
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS

Bericht door LauramvAnneenLisa »

anne had maaiende armen en helaas kwam ik pas later achter inbakeren.
nu ging ze wel uit zichzelf met 3 maanden op haar buik slapen toen werd het wat minder

lisa en iris zijn van die hele stille slapers waar je eerder een spiegeltje bij zou houden of ze ng leven...... niet dat die doorslapen (lisa nu wel hoor) maar het grootste deel vd tijd dus heel erg stil.
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
channiemam
J&J HAWAII

Bericht door channiemam »

De meiden slapen op hun rug onrustig. Hebben eigenlijk altij op hun zij geslapen.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Hier ook 2 'maaiende kinderen'. Marit heeft alleen 's nachts in een bakerzak gelegen, overdag niet. Pas toen Marit zelf goed kon draaien draaide ze gelijk op haar buik. Ze wilde dus duidelijk op haar buik slapen.
Met Danique had ik geen bakerzak (had ik bij Marit geleend van iemand). Overdag viel het ook wel mee bij haar. Doordat ze in de kinderwagenbak sliep had ze er niet veel last van, ze werd op die manier begrensd. Zodra ik haar in een bakerzak wilde gaan doen bleek ze heupdysplasie te hebben en kwam ze in een spreidbroek. Kon dus niet in de bakerzak én niet op de buik slapen...
De meiden zijn nu nog allebei buikslapers. Als ik 's avonds bij ze ga kijken liggen ze meestal op hun buik te slapen.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

David maaide met zijn armen, maar die vond ik in de kraamweek al op zijn buik slapend. Dat heeft hij dan ook verder zo gedaan. Inbakeren hou ik niet van en David helemaal niet.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

Jort had ook maai armen, en als hij in de wandelwagenbak sliep sloeg hij met zijn armen tegen de zijkanten. Hij heeft snachts veel naast mij gelegen. Het fladderen was ook erger op zijn rug en hij lag beter op zijn zij. De vorm van zijn hoofd maakte het ook moeilijk. Zijn hoofd rolde steeds naar links of rechts, wat dan weer onconfortabel was.
mv J ('04) en N ('12)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Achteraf denk ik dat Yanick wel baat had gehad bij een bakerzak. Daar zat ik vaak s nachts uren mee op, en ook overdag waren zijn slaapjes nou niet echt geweldig. Maar we hebben ons er doorheen gewordsteld zonder in te bakeren. Waarom? Geen idee. Ik was niet zo goed op de hoogte van hoe dat inbakeren ging, en het idee stond me toen een beetje tegen.
Ik denk eigenlijk dat het ook wel zo is dat als je iets een eerste keer met succes hebt gebruik, je bij je volgende kinderen er ook makkelijker weer naar grijpt. En als je bij de eerste iets niet hebt gebruikt, en het is ook goed gekomen zonder, dat je bij je volgende kinderen ook minder geneigd bent te expirimenteren.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gera

Bericht door Gera »

Sander en Evonne zijn ingebakerd geweest, die hielden zichzelf constant wakker en raakten oververmoeid (en wij ook). Vooral Sander was heel heftig, die bewoog constant, als ik de video's zie dan wordt ik er nog draaierig van.
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

J0ela had er ook veel last van. Maar ze werd heel boos van inbakeren dus dat hielp ook niet echt. Ik liet haar al vrij snel op haar zij slapen, gesteund door een opgerolde doek.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
marije1977
J&J SANTORINI

Bericht door marije1977 »

Laurens werd ook altijd wakker van zijn maaiende armen. Die is eerst een week of twee ingebakerd geweest om tot rust te komen. Daarna zijn we overgegaan op de bakerzak. Zodra hij zelf kon omrollen bleek dat hij op zijn buik wilde slapen. Neline heeft ook een tijdje in de bakerzak geslapen. Toen zij eenmaal goed haar hoofdje op kon tillen heeft ze niet meer in de bakerzak geslapen en is ze op haar buik gaan slapen. Ze slapen allebei nog op hun buik.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Plaats reactie